تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۲۳۵۶۸۹

نیکدل: باید فرهنگ علمی در استان حاکم شود / با طایفه گرایی توسعه شکل نمی گیرد / باید مدیریت ها نقد شود / فرهنگ ایجاد حواشی باید اصلاح شود(+عکس)

۱
۰
کبنا ؛دومین همایش ملی توسعه پایدار کهگیلویه و بویراحمد در دانشکده صنعت و معدن چرام برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از چرام، فریبرز نیکدل معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج در این همایش با اشاره به توسعه پایدار گفت: توسعه با رشد متفاوت است و رویکرد در توسعه هم انسان و هم طبیعت است.
وی بیان کرد: همه شاخص های توسعه پایدار در کشور و دنیا به ظرفیت های علمی وابسته است.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج ابراز کرد: نقش نظام آموزش عالی در توسعه پررنگ است یکی در بعد آموزش که در رویگرد جدید انسان محور استو دانشگاه ها با تربیت نیروی انسانی متخصص می توانند در توسعه کمک کنند.
وی افزود: آبشخور فکری که می تواند توسعه را ایجاد کند در دانشگاه می باشد.
نیکدل با اشاره به باورها و بافت فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:در استان ما نقش فرهنگی و باورهایی که در این استان و شهر چرام وجود دارد می تواند در توسعه کمک کننده باشد.
وی افزود: باورهای فرهنگی در استان باید تغییر کند که تغییر بعضی از این باورها به توسعه پایدار کمک می کند و یکسری باورهای جدید باید ایجاد شود.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با اشاره به بحث حاکمیت علمی در استان بیان کرد: حاکمیت در استان باید حاکمیت نگرش علمی باشد نه نگرش طایفه ای و قومی و جناحی باشد.
وی افزود: باید فرهنگ علمی در استان حاکم شود تا امید داشته باشیم به توسعه پایدار استان و با نگاهی که هر کس به دنبال قوم و جناح خودش باشد توسعه شکل نمی گیرد.
نیکدل تصریح کرد: فرهنگ مشارکت در استان ما ضعیف است و گاهی اصلا مشارکت نخواستیم و به خاطر مسائل جناحی چوب لاری چرخ نگذارید.
وی با اشاره به حواشی ایجاد شده برای دانشگاه یاسوج گفت:چقدر اخبار و حواشی برای دانشگاه یاسوج ایجاد شد و این فرهنگ باید اصلاح شود و فرهنگ مشارکت بیشتر شود.
وی بیان کرد:نقد خیلی خوب است و ما معتقد به فضای باز و نقد مدیریت ها هستیم و این مدیریت ها باید نقد شوند و اگر این که نقد و انتقاد را قبول نکنیم باید این فرهنگ عوض شود.
نیکدل با اشاره به رسالت دانشگاه یاسوج در توسعه پایدار استان گفت: این دانشگاه در زمینه آموزشی و کیفی سازی و ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج کشور فعال است. و به لحاظ علمی و پژوهشی جزو ۱۶دانشگاه برتر کشور هستیم، اساتید ما جز اساتید برتر جهان هستند و دانشگاه یاسوج فصل جدیدی از پیشرفت را شروع کرده است.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: در بحث فرهنگی به دنبال تولید و نگاه غنای قوی تری هستیم و دنبال برنامه های تنش زا نبودیم.و تاکید بر کانون های فرهنگی بوده که بتوانیم تعمیق دهیم. که فضای نقد و تبادل افکار ایجاد شود.
وی افزود: دانشگاه یاسوج در بحث فرهنگی به دنبال تاثیرگذاری بر جامعه است.

--------------------------------
گزارش و عکس: یاری زاده
نام شما

آدرس ايميل شما

حکیم ع
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نیکدل عزیز، استاد خوش اخلاق و دوست داشتنی
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1