تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۲۳۵۶۸۷

سرمایه گذاری که بانک ملی او را تا «خرخره» زیر گل برد / کارشناس بانک «متر کردن» بلد نیست / دفاع «خادمی» از سرمایه گذران و واحدهای تولیدی

۰
کبنا ؛نشست ستاد گروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری و مدیران عضو این نشست برگزار شد و مشکلات چند واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجید محنایی معاون امور اقتصادی و مدیران دستگاه‌های دولتی نشست ستاد گروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد و رسیدگی به مشکل واحد تولیدی مدیرعامل شرکت تعاونی ۲۳۰۱ بسته بندی میوه اهورا نیز یکی از دستور کارهای این نشست بود.
امین فنودی مدیرعامل شرکت تعاونی ۲۳۰۱ بسته‌بندی میوه اهورا با تعبیر اینکه تا زیر گلوی خود، زیر گل هستم، اظهار کرد: من یک سرمایه‌گذاری غیربومی هستم که ۳۵ سال در این استان در کارهای سرمایه‌گذاری مشارکت داریم و بنا به نیاز استان سردخانه ۳۵۰۰ تنی را با مشارکت بانک ملی احداث کردیم و مصوبه‌ای که از بانک ملی داشتم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بوده که سال ۸۶ این رقم مصوب شد.
وی با اشاره به داشتن طرح توجیهی سردخانه ۳۵۰۰تنی یاسوج افزود: علی‌رغم اینکه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مصوبه بانک ملی بود اما بعد از چهار سال با هزاران مشقت تنها ۹۲۰ میلیون تومان آن را از بانک دریافت کردیم و بانک به ما گفت مابقی پول را به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم پرداخت کنیم.
این سرمایه‌گذار با بیان اینکه طرح مدت ۵ سال تعطیل بود، گفت: بعد از این مدت بانک مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش با سود ۲۶ درصد برای ما در نظر گرفت و پس از اینکه تمام اقدامات برای دریافت وام انجام شد بانک ملی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را به دلیل بدهی به ما پرداخت نکرد.
وی با بیان اینکه احداث این سردخانه نیاز استان است،گفت: ظرفیت این سردخانه ۳۵۰۰ تن است و نیازمند حداقل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش برای راه‌اندازی آن هستیم چراکه کشاورزان به این سردخانه نیاز دارند تا محصولات خود را با قیمت پایین به سایر استان‌ها نفروشند و در سردخانه خود استان نگهداری کنند.
فنودی بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد چندین مدرسه، مسجد و واحد تولیدی احداث کردیم و امیدواریم مسئولان استان از ما به عنوان سرمایه‌گذار حمایت کنند.
در ادامه نماینده بانک ملی در پاسخ به اظهارات فنودی مدیرعامل این شرکت، گفت: این شرکت بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون به ما بدهکار است و بر اساس نظر کارشناس ما این طرح، توجیه اقتصادی ندارد. فنودی در پاسخ به او گفت: شما وام ۲۶ درصدی به من داده‌اید و هر ماه ۳۰۰ میلیون تومان از من سود می‌گیرید از طرفی کارشناس شما بلد نبود که متر بکند، حالا میاد می گویید طرح من توجیه اقتصادی ندارد.
علی اکبری نماینده اتاف بازرگانی یاسوج نیز گفت: آقای استاندار اتفاقاً این طرح توجیه اقتصادی دارد، متاسفانه بانک ملی با واحدهای تولیدی همکاری نداد.
به گزارش کبنا، بانک ملی ۹۲۰ میلیون تومان به ابن طرح پرداخت کرد، حالا بعد از چند سال متوجه می شود، طرح توجیه اقتصادی ندارد.

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رویکرد ستاد تسهیل رفع مشکلات واحدها و بازگشت آنها به چرخه تولید است، گفت: زندانی کردن صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی و قطع انشعابات آب، برق و گاز به دلیل بدهی راهکار مناسبی برای وصول مطالبات دستگاه‌های خدمات‌رسان نیست.
خادمی بیان کرد: دستگاه‌ها به جای قطع انشعابات واحدهای تولیدی به آنها مهلت تولید بدهند تا هم چرخه واحد صنعتی بچرخد و هم بدهی این واحدها پرداخت شود.
وی اضافه کرد: تعطیلی کارخانه‌ها به نفع دستگاه‌ها خدمات‌رسان و سرمایه‌گذار نیست، ضمن اینکه بدهی برق واحدهای صنعتی محدود است و شرکت توزیع نیروی برق در این خصوص همکاری کند.
در ادامه مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه دستگاه‌های خدمات‌رسان نگاه حمایتی برای بازگشت واحدها به چرخه تولید باشد، گفت: قطع برق برخی از واحدهای صنعتی در آستانه عید نوروز اقدام مناسبی نیست.
وی اضافه کرد: در روز ۷ اسفند ماه جاری با حضور معاون وزیر صنعت و معدن برخی طرح‌های راکد در شهرستان گچساران بعد از ۳ سال با دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند اما با گذشت تنها دو هفته برق یکی از این واحدها توسط شرکت برق قطع و کارخانه مجددا تعطیل شد.
این مسئول اضافه کرد: بارها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به دستگاه‌های خدمات‌رسان اعلام شده که حق قطع انشعابات واحدها را ندارند و در صورتی که بخواهند این کار را انجام دهند باید کارگروه تسهیل را در جریان قرار دهند.
اما داوود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به مطالبات ۹۰ میلیارد تومانی شرکت توزیع برق گفت: از این میزان ۸ میلیارد تومان مربوط به انشعابات خانگی، ۱۰میلیارد تومان مربوط به بخش تجاری و مابقی نیز مربوط به بخش صنعت و سایر بخش‌ها است.
وی در خصوص تعطیلی کارخانه‌ تولیدی در گچساران پس از دو هفته بازگشت به چرخه تولید افزود: از اینکه این واحد تعطیل شده تعجب می‌کنم و موضوع را پیگیری خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1