تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۲۳۵۶۳۵

پتروشیمی مارگون بویراحمد در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار احداث می‌شود

۲
۰
کبنا ؛رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز و با نزدیک شدن به پایان سال ۹۵، این استان در حوزه صنعت و معدن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی روسفید است.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، داریوش دیودیده پیش از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با دستئور کار هماهنگی برای احداث پتروشیمی مارگون بویراحمد اظهار داشت: بهره برداری از کارخانه ۳ هزار و ۳۰۰ تنی سیمان مارگون از مصادیق روسفیدی صنعت، معدن و تجارت این استان است.
وی از پرداخت ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق و ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم بانک‌ها خبر داد و افزود: پرداخت این میزان تسهیلات با هدف رونق تولید در استان در این باده زمانی بی‌سابقه است.
دیودیده ابراز کرد: در سال ۹۵، ۲۰۰ واحدصنعتی راکد و نیمه فعال به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف و تفاهم‌نامه ۵ هزار کیلومتر مربع اکتشاف معدن نیز منعقد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده برخی از واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی مجدد به چرخه تولید برگشت.
دیودیده از صدور جواز تاسیس چند طرح بزرگ صنعتی در استان خبر داد و گفت: صدور مجوز پتروشیمی مارگون بویراحمد نیز از جمله اقدامات انجام شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دومین تولیدکننده نفت و گاز کشور است بیان کرد: چهار خط عمده انتقال گاز از این استان عبور می کند که تاکنون استفاده بهینه از این فرصت نشده است.
دیودیده تصریح کرد: خوراک این پتروشیمی به میزان سالانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از محل خطوط لوله سراسری گاز در منطقه که از پارس جنوبی، گاز شمال ایران و گاز صادراتی کشور را منتقل می کنند تامین می‌شود.
وی اظهار داشت: پتروشیمی مارگون بویراحمد در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار با سرمایه گذاری ارزی ۹۲۹ میلیون یوروز و ریالی ۲۸۵ میلیارد تومان احداث می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای ایجاد این پتروشیمی نیاز است که امیدواریم از طریق مختلف از جمله رودبشار تامین شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سقاوه
Iran, Islamic Republic of
حرفایی که وزیر صنعت بهت زد ضبط شده.خجالت نمی کشی اول معارض شهرک صنعتی رو رفع کن بعد برو دنبال پتروشیمی.
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
امیدواری آبش تامین بشه ؟؟؟؟مگه مجوز آب نداره ؟چرا سر مردم کلاه میزاری مرد مومن ؟نمیدونی اول باید آب تامین بشه ؟
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1