تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۳۵۵۰۵

خادمی: افرادی که تنش ایجاد می کنند وارد هئیت های اجرایی انتخابات نشوند

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد کفت: با هماهنگی و همکاری متصدیان برگزاری انتخابات اعم از ستاد انتخابات استان، هیئت‌های نظارت و هیئت‌های اجرایی  انتخاباتی آرام و سالم را برگزار می‌کنیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز در همایش یک‌روزه آموزشی اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد، که هاشمی پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمنی، چرام و لندِ، زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، تاجگردون نماینده مردم شهرستانی گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، اظهار کرد: سالم و امن برگزار شدن انتخابات و همچنین رقابتی برگزار شدن آن، بسیار مهم است که بخشی از آن به‌وسیله عملکرد مؤثر هیئت‌های نظارت تأمین می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: خروجی انتخابات محصول کار اعضای هیئت نظارت است و نقش آنها در برگزاری انتخابات نوعی خدمت به مردم است و باید به نحو مطلوبی به وظیفه خود عمل کنند.
وی با اشاره به نقش مهم اعضای هئیت نظارت بر سلامت انتخابات، گفت: به طور قطع وظیفه اصلی شما ایجاد یک رقابت سالم و بدون حاشیه است و بطلان انتخابات در یک روستا یا ایجاد درگیری همگی بستگی به نقش اعضای هئیت نظارت دارد.
وی تصریح کرد: اعضای هیئت نظارت از عناصر اصلی انتخابات هستند و انتظار می‌رود در برگزاری هرچه بهتر و آبرومندانه‌تر این انتخابات تمام تلاش خود را به کار گیرند.
خادمی به سابقه درخشان مردم استان و مشارکت آنها در محافل سیاسی و انتخاباتی اشاره کرد و گفت: انتخابات آبروی استان است و می‌طلبد اعضای هیئت نظارت برای ارتقا این آبرو به وظایف ذاتی خود در این حوزه عمل کنند.
وی تصریح کرد: رای مردم حق الناس است و ستاد انتخابات، هیئت اجرایی و هیئت نظارت بدون شک امانت دار رای مردم هستند و این مهم‌ترین وظیفه ما است.
خادمی خواستار همکاری مستمر بین هئیت نظارت، هیئت اجرایی، فرمانداران و بخشداران شد و افزود: همه ما مثل یک تیم و گروه باید با همکاری و همدلی برای پیشبرد کارها در کنار یکدیگر تلاش کنیم.
وی عنوان کرد: مفهوم اصلی نظارت استصوابی یعنی اینکه همواره بر روند اجرای کار نظارت داشته و تنها منتظر بروز خطا و اشتباه نباشیم و با نظارت به موقع در برگزاری هرچه بهتر انتخابات مشارکت داشته باشیم.
خادمی تصریح کرد: افراد منتخب در هیئت‌های اجرایی باید مورد اعتماد فرماندار و بخشدار باشند و باتوجه به سنگینی و ملی بودن کار انتظار می‌رود از تجارب گذشته استفاده شود و کار را به افراد امین واگذار کنید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجموعه استانداری از نظرات اعضا استفاده می‌کند، گفت: می‌طلبد افراد شایسته با رعایت حداقل‌های قانونی انتخاب شود.
خادمی با بیان اینکه انتخاب ۵ هزار نفر در استان برای انتخابات آینده کار سختی است، گفت: در آینده جلسات مشترک با اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و هیئت اجرایی برگزار می‌کنیم تا انتخاباتی شایسته برگزار کنیم.
خادمی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه، عملکرد استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری انتخاباتی حداکثری علاوه بر یک کارنامه خوب، آبروی استان در مقایسه با سایر نقاط کشور است، اظهار داشت: اگر همه بازوهای برگزاری انتخابات به‌خوبی همکاری کنند در وجهه و آبروی استان مؤثر است.
خادمی افزود: ستاد انتخابات استان، هیئت‌های اجرایی و نظارت امانت‌دار رأی مردم هستند و صیانت از آرای مردم مهم‌ترین وظیفه آنان است.
استاندار، بر ضرورت همکاری تنگاتنگ هیئت نظارت با فرمانداران و بخشداران تأکید کرد و گفت: همه ما یک گروه هستیم و باید با دلسوزی، مشارکت و همکاری دوستانه کار انتخابات را جلو ببریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه، درنهایت مسئولیت نهایی اجرای انتخابات بر عهده وزارت کشور و ستاد انتخابات است، افزود: به همین دلیل همکاری با فرمانداران و بخشداران و ستاد انتخابات در برگزاری انتخاباتی پرشور لازم است.
خادمی بابیان اینکه در تشکیل هیئت‌های اجرایی از افراد پای‌کار، مشتاق و علاقه‌مند دعوت به همکاری شود، گفت:  مواظب باشید افرادی که خود موجب ایجاد تنش و تشتت در جامعه می‌شوند و در میانه راه وظیفه خود را رها می‌کنند، وارد فضای کار انتخابات نشوند.
استاندار تأکید کرد: در تشخیص صلاحیت افراد داوطلب، وظیفه هیئت‌های نظارت تشخیص حداقل‌های قانونی و رعایت موارد ایجابی و سلبی قانون است و پس‌ازآن می‌بایست انتخاب اصلح به مردم واگذار شود و این خود مردم هستند که انسان‌های شایسته را از ناشایست تشخیص می‌دهند.
خادمی با تأکید بر اینکه، اعضای هیئت نظارت می‌بایست به قانون انتخابات تسلط کامل داشته و از وظیفه خودم دیگران به‌خوبی آگاه باشند، اظهار داشت: اعضا قانون را مطالعه کنند و با توجه به آن به وظایف خود عمل کنند.
استاندار، بر ضرورت حفظ اصل تنوع در انتخاب اعضای صندوق اخذ رأی اشاره کرد و گفت: تنوع سلایق منجر به رقابت و درنهایت عملکرد بهتر می‌شود.
خادمی ،با عملکرد مناسب مسئولان و مردم، در انتخابات گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد به یکی از استان‌های مطلوب در برگزاری انتخابات تبدیل شد، اظهار امیدواری کرد با همکاری و هماهنگی همچنان این وضعیت برای استان پابرجا بماند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1