تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۳۵۴۳۸

اردوکشی برای رأی دادن به هم‌طایفه‌ای زیان است / از سرنوشت روستاها غافل نشوید

۶
۰
کبنا ؛دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اردوکشی طایفه‌ای در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای رأی دادن به هم طایفه‌ای در شهر و منطقه دیگر، به ضرر توسعه و پیشرفت آن منطقه است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، همایش آموزشی تخصصی اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان‌ها و بخش‌های استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، عدل هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ و غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت، مهرداد کرمی دادستان مرکز استان، مدیرکل اطلاعات و مدیران ارشد استان در سالن استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
وحید محمدی‌تبار دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، اظهار کرد: شوراها نماد مردم‌سالاری دینی و یادگار جامعه مدنی است و جامعه مدنی در دولت‌ها و کتاب‌ها محدود نمی‌شود، و نهادهای مردم بنیاد و تشکل‌های مردم نهاد و NGOها و در شکل والاتر شوراهای اسلامی شهر و روستا از نمادهای جامعه مدنی‌اند.
محمدی‌تبار افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان دهنده اهتمام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است که این موضوع نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
وی اظهار داشت: شوراها به‌عنوان نماد مردم‌سالاری دینی کارکردشان به‌عنوان رابط بین مردم، حکومت و مدیریت‌های شهری به نوعی فاصله بین دولت و ملت را کاهش می‌دهد.
محمدی تبار با اشاره به اینکه باید در کار نظارت بر انتخابات شوراها محور و فصل الخطاب قانون باشد، گفت: تعامل سازنده و مثبتی بین هیات‌های نظارت، اجرایی و مراجع چهارگانه ایجاد شود.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در انتخابات شورای شهر و روستا در مناطق عشیره‌‌ای و طایفه‌ای آسیب‌های جدی وجود دارد، که بعضاً مشاهده شده اکثریت اهالی یک طایفه و روستا، با رها کردن محل سکونت به شهرها اردوکشی کرده تا فردی از طایفه خود را در فلان شهر به شورا بفرستند، و این حرکت اشتباهی است که باید با فرهنگ‌سازی و همکاری مسئولین برطرف شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ترکیب جمعیتی شهر با ورود افراد از روستا بهم می خورد، افزود: امروز اهمیت شورای هر روستا کمتر از شورای شهر نیست، و نباید غافل از سرنوشت روستا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی تبار، هر وقت بحث شوراها یا خبرگان میشه، ناخودآگاه یاد اولین دوره شوراهاومی افتم که در دیدار یکی از کاندیداهای اون دوره(که شما دانشجو بودید)، در خوابگاه دانشجویی، وقتی بحث حمایت از کاندیداهای خبرگان شد، شما گفتی: ... یعنی آقای مجیدی(گزینه مور حمایت بهرام تاجگردون)، رأیع بدیم.
مجید
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره شما یاسوجی خاطره تعریف میکنید؟؟؟؟؟؟؟

احسنت بر مهندس محمدی تبار با تدبیر و مدبر
احسان
Iran, Islamic Republic of
انصافا زیبا و معقول صحبت کردند جناب محمدی تبار
خسته نباشید خدا قوت
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
محمدی تبار کیه دیگه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
کاربر ی که به اسم یاسوجی نظر دادی خاک بر سرت با کامنت نوشتنت بی غیرت تو میخای بیای ایت الله ملک حسینی را با مجیدی مقایسه بکنی
Europe
متن نظر شما احست بر برادر محمدی تبار واقعا" منطقی و متین حرف میزنی
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1