تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۲۳۵۳۲۷

بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب با شرایط جدید

۴
۰
کبنا ؛رئیس سازمتن تامین اجتماعی شهرستان گچساران با اعلام این خبر گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای حمایت از تولید و رونق فضای کسب و کار پیشنهاد تمدید قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب را با شرایط مناسب تر ارایه داد و این پیشنهاد به تصویب هیأت وزیران رسید.
محسن علیزاده از ایجاد تغییراتی در دریافت وثیقه برای تقسیط بدهی کارفرمایان خبر داد و گفت: مطابق روال قانونی جاری در سازمان تأمین اجتماعی ، دریافت ضمانت نامه بانکی و یا اموال منقول و غیرمنقول به عنوان وثیقه مورد قبول بود که در قانون جدید بخشودگی جرایم، امکان دریافت چک به عنوان وثیقه قابل قبول خواهد بود.
وی افزایش کارفرمایان مشمول را از دیگر تغییرات قانون جدید بخشودگی جرایم برشمرد و افزود: در قانون سابق تنها کارفرمایان واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی می توانستند از مزایای بخشودگی جرایم استفاده کنند و در قانون جدید کارفرمایان واحدهای خدماتی نیز، که بخش عمده کارفرمایان مرتبط با سازمان هستند ،  مشمول بخشودگی جرایم خواهند بود.
وی با بیان اینکه در مرحله قبلی اجرای این قانون ، خوش حسابی کارفرمایان بر اساس پرداخت منظم حق بیمه به مدت ١۶ ماه در طی ١٨ ماه پیش از بروز مشکل مشخص می شد، گفت: در قانون جدید شرط پرداخت منظم حق بیمه از ١۶ ماه به ۴ ماه کاهش یافته است .
رئیس سازمان تامین اجتماعی شعبه گچساران ، خوش حسابی کارفرمایان و فعال بودن کارگاه را از مهم ترین شرایط استفاده از مزایای قانون بخشودگی جرایم عنون کرد و گفت: کارگاه های تعطیل و ورشکسته و فاقد فعالیت مشمول این قانون نیستند و سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به رونق فضای کسب و کار و تولید ملی این قانون را به اجرا گذاشته است.
وی افزود: در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرایم بیمه ای کارفرما بخشیده می شود و در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرایم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی قرار می گیرد.
به گفته وی، کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨۵ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢۴ ماه از بخشودگی معادل ٧۵ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ۶٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣۶ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ۵٠ درصد جرایم برخوردار خواهند شد .
علیزاده مهلت مراجعه کارفرمایان برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی به سازمان تأمین اجتماعی را ٣ ماه (تا ۱۸ فروردین ۹۶) عنوان کرد و گفت: کارفرمایان در صورت عدم امکان پرداخت نقدی بدهی می توانند بدهی خود را تقسیط کنند که البته در این صورت بخشی از جریمه آنان مشمول بخشودگی خواهد بود.
وی از تمامی کارفرمایان کارگاه های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی دارای بدهی به سازمان تأمین اجتماعی دعوت کرد که از فرصت ٣ ماهه فراهم شده برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی خود استفاده و به شعب تامین اجتماعی مراجه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارفرما
Iran, Islamic Republic of
جناب علیزاده عزیز انصافا حرف نداری
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس علیزاده
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
با عرض تشکر ویژه از جناب آقای علیزاده بابت اطلاع رسانی،موفق باشی
ششبلوکی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
مهندس علیزاده مدیری دلسوز و اخلاق مدار و مردمی می باشد. خدا قوت، آرزوی موفقیت برای شما
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1