تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۲۳۵۲۳۰

هر سه نماینده استان وظیفه نظارت بر انتخابات شوراها را دارند

۰
کبنا ؛ 
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: مردم ایران بار دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم‌سالاری بودن این نظام را به منصه ظهور می‌رسانند.
به گزارش کبنا نیوز، غلام‌محمد زارعی امروز در همایش آموزشی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه نظام اسلامی مبتنی بر رای و نظر مردم است، اظهار داشت: مردم محوری نظام اسلامی ایران مهم‌ترین تفاوت نظام ایران با سایر نظام‌های سیاسی در جهان است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است، گفت: برخی از کشورهای دنیا فقط مدعی مردم‌سالاری هستند در حالی که ملت ایران با باور و اعتقاد قلبی خود و حضور در صحنه سیاسی انتخابات با انتخاب فرد اصلح آنها را برای انجام مسئولیت در آینده انتخاب می‌کنند.
وی تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران در طول سالیان گذشته همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه بودند و انتظار می‌رود مسئولان نیز وظایف خود نسبت به این ملت قدرشناس را به خوبی ایفا کنند.
زارعی با بیان اینکه ۲۹ اردیبشهت ماه ۹۶ یک آزمون برای ملت ایران است، بیان کرد: مردم ایران بار دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم سالاری بودن این نظام را به منصه ظهور می‌رسانند.
نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان هئیت نظارت بر انتخابات اشراف کامل بر قانون داشته باشند و با حس مسئولیت پذیری و خدمت صادقانه در برگزاری یک انتخابات سالم و مبتنی بر رقابت پذیری مشارکت کنند.
زارعی با بیان اینکه براساس قانون نظارت بر شورای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است، گفت: در هر استانی سه نفر از نمایندگان وظیفه هیئت‌های عالی نظارت را بر عهده دارند که با تمام توان با مجموعه ستاد انتخابات استان در این زمینه همکاری لازم را خواهیم داشت.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد ودنا در مجلس عنوان کرد: نقش این کاندیدها در آینده عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان غیرقابل انکار است بنابراین همگان باید با حضور و انتخاب صحیح خود در پیشرفت و تعالی استان تاثیرگذار باشند.
زارعی گفت: نظام‌های سیاسی دنیا ادعای مردم سالاری و دموکراسی دارند اما مردم سالاری جمهوری اسلامی با مردم سالاری در سایر نقاط دنیا تفاوت‌هایی دارد که در این نظام مردم براساس وظیفه، تکلیف و اعتقادات دینی به صحنه می‌آیند، عرصه انتخابات را پرشور و افرادی را برای مسئولیت‌های مختلف انتخاب می‌کنند.
وی ادامه داد: در طول دوران بعد از انقلاب مردم همواره وظیفه و تکلیف خود را به درستی به انجام رسانده‌اند و مسؤولان  باید با افتخار به مردم و راه و حضور آنها وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
زارعی با بیان اینکه همه باید افتخار کنیم از اینکه سهمی در تحقق این صحنه زیبا و حماسه بزرگ داریم، افزود: همه براساس تکلیفی که داریم برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا احساس وظیفه می‌‌‌کنیم و راه تحقق این تکلیف اشرافیت به وظایف است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس اضافه کرد: اعضای هیات نظارت بر انتخابات با قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به صورت جامع و کامل آشنا باشند تا انتخابات سالم و پرشور و مبتی بر حضور حداکثری مردم در استان را داشته باشیم.
زارعی اضافه کرد: باید تلاش کنیم انتخابات خوبی را داشته باشیم چراکه این انتخابات به دلیل اینکه در تصمیم‌گیری در دورترین روستاها تا مرکز استان  تاثیرگذار است باید به نحو احسن برگزار شود و این را بدانیم کسی در این عرصه حضور پیدا می‌کند برای عمران و آبادانی و پیشرفت روستا و شهر وارد این عرصه‌ می‌شوند.
وی در پایان با اشاره به اینکه در استان هماهنگی وهمدلی میان مسؤولان و نمایندگان مجلس وجود دارد، خاطرنشان کرد: همین هماهنگی و همدلی تاکنون افتخارات بزرگی را برای استان رقم زده و امیدواریم این هماهنگی در حد اعلای خود نیز وجود داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1