تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۳۵۲۱۵

اندر احوالات دست و پا زدن؛ در خصوص سفر همسر معاون اول رئیس جمهور

۲۶
۰
کبنا ؛زهرا انوری پور

پس از سفر همسر معاون اول رئیس جمهور به استان و تدارک دیدار رسمی یکی از کارشناسان زن و خانواده استان در انتقاد از تدارک دیدار رسمی برای کسی که جایگاه حقوقی در دولت ندارد گفتگویی منتشر کرد حمیده هدایت‌خواه به سفر همسر معاون اول رئیس به یاسوج[کلیک کنید] و فردی به نام کمال صالحیان فر در پاسخ یادداشتی نوشت با عنوان«خانم هدایتخواه جایگاه خود شما در فضای کارشناسی استان چیست؟»! در ادامه به بررسی ابعاد این یادداشت می پردازیم.
اول: عنوان یادداشت جناب صالحیان فر را میتوان به چند شکل تفسیر کرد: فضای کارشناسی استان فضایی است مانند ادارات رسمی که هرکسی باید برای ورود به آن کارت بزند، کارشناسان استان باید پیش از صحبت از جناب صالحیان فر اجازه بگیرند، کارشناسان استان موجوداتی فضایی هستند که از آسمان به زمین آمده و کارشناسی می کنند نه فرزندان و تحصیلکردگان همین استان، شاید هم به زعم ایشان همسر معاون اول رئیس جمهور باید بیایند و برای ما کارشناسی کنند و و و! طبق مدعای جناب صالحیان فر، خود ایشان هم در عرصه رسانه ای و کارشناسی جایگاهی ندارند چه اینکه پیش از این یادداشت مطلبی از ایشان در رسانه ها و یا در حوزه مسائل زنان ندیده ایم، و خب خود ایشان در گام اول و با نوشتن یادداشت نقض غرض کرده و باید از چارچوب مدنظرشان عبور می کردند. مگر اینکه نام کمال صالحیان فر ساختگی باشد که دور از ذهن هم نیست.
دوم: جناب صالحیان فر به مسئله «ظهور کارشناسان بدون تحصیل و رشته مرتبط..» در فضای رسانه ای اشاره کرده اند. محض اطلاع ایشان باید گفت حمیده هدایتخواهی که به او تاخته اید در حال تالیف پایان نامه دکتری خود در رشته مطالعات زن و خانواده گرایش جنسیت می باشد(شماره دانشجویی اش را هم می خواهید جناب صالحیان؟!)، طلبه سطح ۳ حوزه علمیه است و تا به حال در رسانه ها در موضوعات مربوط به حوزه زن و خانواده اظهار نظر کرده، ولیکن از آنجا که افرادی چون شما و برخی سایت های معلوم الحال طرح مسائل و آسیب های زنان در استان را از عینک سیاست و مسائل سیاسی می بینید، ترجیح می دهید با حاشیه سازی، مطالبات اصیل زنان را به حاشیه کشانده و از ماست موجود کره بگیرید، که البته نوش جانتان اخوی! ضمنا طبق این اصل خودتان یک سوال برای آدم پیش می آید: شما در چه رشته ای درس خوانده اید جناب صالحیان فر؟!
سوم: ایشان فرموده اند: «سر کار خانم کارشناس بیش از هر چیز از سفر همسر «اسحاق جهانگیری» به استان عصبانی است و معتقد است همسر معاون اول رئیس جمهور فاقد جایگاه اداری و سیاسی است. باید در جواب وی گفت: سر کار خانم فدایی اولاً؛  یک خیر است و با توجه به مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد این استان هفتگی محل حضور خیران مختلف از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است پس حضور یک خیر در استان و بازدید از برخی مکان‌ها در استان ابدا چیز جدید و غریبی نیست.» جناب صالحیان فر در کدام خبر مربوط به سفر همسر معاون اول رئیس جمهور ایشان با عنوان خیر معرفی شده اند؟! اگر اخبار مربوط به سفر ایشان را ملاحظه بفرمائید به خوبی می بینید در هیچ کدام از آنها ایشان به عنوان خیر معرفی نشده اند، بلکه تحت عنوان حقیقیِ خود که همسری معاون اول ریاست جمهوری است مطرح شده اند و خب افرادی چون شما که گویا تمایل دارید استان ما را در این حد کوچک و تحقیر کنید، از سفر بستگان مسئولین به استان هم ذوق زده می شوید. الیته این دولت به حدی به مناطق ما بی توجه بوده که باید هم از سفر دیرهنگام بستگانشان ذوق زده شوید! به هرحال خدا را شاکریم که معاون اول رئیس جمهور نه تنها مثل وزیر بهداشت به ما نگفت بیشعور، بلکه با لطف فراوان به ما لطف کرده و اجازه دادند برای همسر مکرمه اش نشست رسمی برگزار کنیم. خوشحال باشید جناب صالحیان فر و از شادی در پوست خود نگنجید!
چهارم: مسئله بعدی ایشان این است: «سیاستمداران همراه با همسرانشان به سفر می روند. هر چند چنین چیزی در کشور ما یک ضد ارزش تلقی می شود...» جناب صالحیان فر، آیا در سراسر دنیا برای همسران مسئولین هم نشست رسمی برگزار می کنند و از حضور همسرانشان بدین حد ذوق زده می شوند؟! در کجای همین دنیایی که به آن اشاره می کنید مسئولین رسمی یک منطقه و کشور برای کسی که جایگاه حقوقی و مسئولیت رسمی ندارد نشست رسمی و دیدار برگزار می کنند؟! خوشحال باشید که در استان خودمان بابش باز شد، سعی کنید به سراسر دنیا صادرش کنید، البته اگر به ریشتان نخندند.
پنجم: سراغ جمله بعدی ایشان می رویم:«اینبار گیر داده اند که این سفرها برای چیست. طبق گفته این خانم باید دولت کلاً همه چیز را تعطیل کند تا شائبه تبلیغاتی ایجاد نشود..» جناب کارشناس رسانه ای، اگر شما فراموش کرده اید، مردم ما هنوز فراموش نکرده اند که دولت چقدر دیر به یاد استان ما افتاد و تاریخ یک سفر کوتاهش به استان ما را چند بار جابه جا کرد و در نهایت با تبختر تمام پای به استان ما نهاد! حافظه تاریخی تان را کمی قوی کنید، چون مردم مانند شما نمی اندیشند و ماله ای دستشان نیست برای ماله کشی بسیاری اتفاقات و بی توجهی ها! شما اگر خودتان را کارشناس می دانید بهتر است به فکر مردم باشید، نه ماله کشی اخوی.
ششم: بله، جناب کارشناس همه چیز دان ما اینجا دیگر خودش را لو می دهد، آنقدر عصبانی است که نمی تواند کلمات را کنترل کند، می گوید بروید توی آشپزخانه، جمله اش را بخوانید: «وی از بنیان خانواده می‌گوید نمی دانم اگر این گروه اشتغال را در تضاد با بنیان خانواده می داند چرا خودشان سراغ همان اشپزخانه نمی روند؟ و چرا وارد فضای عمومی می شوند؟» جناب نگران حقوق زنان، آیا زنان خانه دار که شریف ترین زنان این مرز و بوم اند را باید اینگونه تحقیر کرد؟! آشپزخانه؟!! مواظب کلماتت باش جناب کارشناس جوان و عصبانی. یک زن خانه دار صرفا توی آشپزخانه نیست، یک زن خانه دار در حال مدیریت خانواده است. از سوی دیگر شما اگر به خوبی گفتگوی ایشان را خوانده باشید، ایشان نیز مانند همه کارشناسان واقعی زن و خانواده تاکید بیش از حد معاونت زنان در ریاست جمهوری بر اشتغال زنان را آفت می دانند، نه خود اشتغال را! البته شما اگر کمی در خصوص زنان و اندیشه های دفتر خانم مولاوردی مطالعه کرده باشید خوب می دانید جهت گیریهای سیاسی و فرهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری را! هرچند مشخص است تا به حال با کوچکترین مسئله ای از این دست مواجه نبوده اید، بلکه حکایت همان حکایت ماله کشی است. آن هم شتابزده و عصبانی.
هفتم: برویم سراغ دیدگاه ایشان در خصوص پارک بانوان: «در ضمن باید توضیح داد که اولا این  پارک بانوان متعلق به شهرداری یاسوج است، ثانیا این پارک هنوز کامل افتتاح نشده است و ثالثاً الان زمستان است و این پارک و سایر پارک ها فعلا تعطیل است و موارد بسیار دیگر.» جناب صالحیان! خوب شد گفتید، ما تا به حال گمان می کردیم پارک از کارهای امور بانوان استانداری است، پس اشتباه بود تصورمان! یعنی امور بانوان استانداری تا به حال هیچ کاری نکرده است؟! حتی پارکی که اینگونه بر طبل تبلیغش می کوبد از خروجی های امور بانوان نیست؟! عجبا! عجبا... بیچاره شهرداری و شورای شهر که اینگونه نجیبانه بر تبلیغات و مصادره پارک توسط امور بانوان سکوت کرده اند. سوال دیگر این است: آیا در دیگر شهرهای کشور و مناطق دنیایی که مسافرت همسران مسئولین با آنها را مرسوم می دانید، هم پارک ها در زمستان تعطیل هستند؟! چرا در این مورد شبیه انها نیستیم جناب صالحیان فر؟ می فرمائید پارک هنوز افتتاح نشده است؟! پس خانم مولاوردی آن همه راه را برای بریدن چه روبانی به یاسوج آمده بودند؟ مردم را سرِکار گذاشته ایم یا خانم مولاوردی و یا خودمان را؟ البته شما آنقدر از این فضا دور هستید که قطعا خبر افتتاح پارک توسط خانم مولاوردی را نخوانده و ندیده اید! کاش دوستانتان پیش از سفارش ماله کشی اطلاعات دقیق بهتان می دادند.
هشتم: «یک روز به مدیرکل امور بانوان گیر می‌دهند که چرا کسی را به استان نمی آورد و حالا که این حوزه ستادی این اندازه فعال شده است و می تواند سه بار معاون رئیس جمهور را به استان بیاورد باز گیر می‌دهند که چرا کسی را به استان می آورید.»! پس شکر خدا جناب صالحیان فر خبر دارند خانم مولاوردی سه بار به استان آمده اند. جناب صالحیان فر می توانید کمی از دستاوردهای سفر ایشان هم برایمان توضیح بدهید؟! شاید این سفرها دستاوردی داشته که شما اینطور عصبانی هستید از انتقادات به حق کارشناسان.
نهم: واقعا دارد طولانی می شود، اما خب جناب صالحیان فر اظهارات ضد و نقیض زیادی دارند که لااقل باید برای خودشان روشن شود. ایشان در ادامه فرموده اند: «مشکلات حوزه  بهداشت و درمان چه ربطی به امور بانوان دارد که خانم کارشناس متوقع هستند خانم «مولاوردی» و «رحمان پور» آنرا حل کند این حوزه خود یکی از بزرگترین وزارتخانه های مربوطه را دارد و موارد بیشتری از این دست.» آفرین! احسنت.... با این یکی حرفتان موافقم جناب صالحیان. اما می شود بفرمائید خانم رحمانپور عزیز چرا همسر معاون اول رئیس جمهور را برای بازدید به بیمارستان امام سجاد برده اند؟! طبق حرف خودتان مگر خانم رحمانپور مسئول مشکلات حوزه درمان و بهداشت هستند؟!
دهم: ایشان از لفظ آقازاده استفاده کرده اند، باید به ایشان و دوستانشان گفت آقازاده آن خانمی است که با حق اوقات فراغت بزرگ شد و بعد به دلار فروشی و صرافی روی آورد و در نهایت سر از مجلس شورای اسلامی درآورد. آقایی و آقازادگی برازنده همفکران کسانی است که برای بستگان مسئولین هم نشست رسمی برگزار می کنند، نه کسانی که به اتکای تحصیلات خود از حق مردم سخن می گویند. تفکر و منطق شما بسط دهنده آقازادگی و اشرافیت است.
یازدهم: در نهایت جناب صالحیان فر اگر به بنده اجازه می دهید می خواهم از شما و دوستانتان بپرسم دستاورد سفر و نشست رسمی با همسر معاون اول رئیس جمهور چه بوده و هست؟! اگر ایشان به قول شما خیر هستند، چه کمکی در این سفر به استان ما کرده اند؟! این هم حرفی است، البته اگر جوابی برایش داشته باشید. امیدوارم اگر گوشی برای شنیدن داشته باشید خوب بشنوید جناب صالحیان فر.
والعاقبه للمتقین

*کارشناس جامعه شناسی، فعال حوزه زن و خانواده
نام شما

آدرس ايميل شما

کیا
Iran, Islamic Republic of
اصلاخانم جهانگیری دوس داشت بیادمهمونی به شماچه ربطی داره که براچی اومد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوازدهم : حمیده هدایت خواه با. سیاسی در نظر دارد خودش را مطرح کند. چه اصراری دارید اصولگرایی و سیاست را موروثی کنید ؟ .. تحمل کردیم
آیت
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی
فریبا
Iran, Islamic Republic of
بسیارررر عالی جواب ایشون رو دادین.گرچه اص...جواب دادن نداشت.پدیده ی ..
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
ایا صالحیان فر علی اکبر پاک است یا احسان یوسفی
دانشجو
فعلا که کار ایشان شده تجلیل... در دانشگاه...
همکار
Iran, Islamic Republic of
.. کدام بیمارستان بستری شده ؟؟بگید بریم عیادت عکس سلفی باش بگریم.خخحخخخخ
بشیر
Iran, Islamic Republic of
هر چی د... میاد نظر میده هه هه هه............
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دروووود! احسسسسنت...بیار منطقی و دقیق
محمدی
Iran, Islamic Republic of
ای بابا چرا اینهمع اینو بزرگش می کنید دیگه شورشو درآوردین...بس کنید دیگه اه.
خیر
Iran, Islamic Republic of
معصومه دار و دسته هدایت خواهد حسابی سوختن از این آوردن انفجار کردن حمیده هدایت خواهد سحر دانشور و حالا تو احتمالا کل اعضایی خانواده تا صبح مطلب بزنند تو سایت‌ها آتشفشان خاموش نخوانده شد بد جور سوخته اید
جواب
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه کی هستی
جواب
Iran, Islamic Republic of
منظور فکر کنم نه توهین به زنان خانه دار بود احترام نهاد خانواده و پایبندی به آن بوده
مطلع
Iran, Islamic Republic of
وقت مردم را حروم نکنید همون کاری که . کرده ۸ سال فرصت سوزی و .. به ببینم.. تو ۸ سال مجلس چه کرد برای حوزه زنان که حالا انتظار داره یه دفتر ستادی بکن فقط تو ذاتشان که .. و مردم را به جون هم بنوازند خانم بهش بگو بره... بده شما برای اونا کمکش کنید نه تشویش اذهان عمومی به نظرم هیچ جایی حرمت.. را نداره که افراد باید اول به اون پایبند باشند ..
تهران
Iran, Islamic Republic of
از تهران کامنت میگذارم فقط این را بگم که اکثر این افراد نامدار مجهول الهوویه در سایت کبنا نیوز وجود خارجی ندارد و مسولین این سایت برای بازارگرمی وتفرقه افکنی مردم را به جون هم انداخته اند که این هم از برکات خوب مدیریت اقای استاندار است که از استانش بی خبر است . و در پایان با این کارها آبروی استان را برده اید مردم عزیز حالا که استان به حال خودش رها شده لطفا خودتان مراعات بفرمایید .
بلهزار
Iran, Islamic Republic of
خانمهای محترم مسئولین استان دلشان خواسته از همسر معاون اول رییس جمهور استقبال کنند به شما چه ربطی داره ؟
خانمهای محترم شما در باره آن هشت سال و دزدیهای بی حد و حصر و اختلاسهای کلان و دروغهای شاخدار کمی هم بگویید .
فامیل دور
Iran, Islamic Republic of
سلام .سرکار خانم زهرا انوری پور لطفا جهت اطلاع مخاطبان مدرک تحصیلی و سابقه فعالیت ومدت زمان استادی در قلم ورسانه را عرض بفرمایید تاشناخت حاصل شود.بضعم اینجانب شما آینده ی درخشان وپر حمایتی خواهید داشت .انشالله اگر صلاح دیدید با مشاورت خانم دکتر تان چه بسا که بتوانید شما هم از زنان همفکرتان برای رفع مشکلات حوزه ی تخصصی تان هرچند که دیر به یادتان افتاده واین میتواند آغازی برای الگو برداری از گروه رقیب باشد به استان دعوتی داشته و بطور زیربنایی آنچنان که عملکرد دیگران را زیر سئوال میبریدمشکلات ما زنان را کاملا حل کرده بگونه ای که دیگر هیچ مشکلی باقی نماند.مراتب سپاس وقدرداتی خودم وجامعه ی زنان استان را به محضر بی بدلیل شمااعلام مینمایم وبرایتان چشمی باز دلی بدور از حب وبغض و زبانی شیرین مسئلت مینمایم.
احسان ج
Iran, Islamic Republic of
چرا از سفر ۱۸۰نفری احمدی نژاد و وزرا با خانواده چیزی نگفتید .البته امثال شماها که اینقد انتقاد میکنید سوختگان سیاسی هستید که دستتون برا مردم رو شده به غیر از تخریب و اراجیف چیزی در کیسه ندارید که رو کنید در پایان قدری انسانیت همراه با تفکر صحیح از خداوند براتون آرزومندم
شادی
Iran, Islamic Republic of
واقعا ..ت این برنامه ها و متنا همش زیر سر هدایتخواه و سحر دانشوره... خیلی ... مسیولان پیگیری کنند
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
احسنت بر خانم انوری پور
بویراحمد اصلاح طلب
من یک اصلاح طلب هستم ولی احسنت بر خانم انوری پور و صحبتهاش. رحمانپور فقط کارش شده تبلیغات و سلفی گرفتن با دیگران
Iran, Islamic Republic of
احسنت به خانم دکتر هدایت خواه
در جواب شادی
Iran, Islamic Republic of
شادی خانوم خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی؟ به////خخ
شاهد
Iran, Islamic Republic of
ادبیات این مطلب که به اسم خانم انوری زده شده دقیقا ادبیات سحر دانشور هست ایشون دادن به ای خانم که مثلا ازشون طرفداری بکنند...عجب آشفته بازاری شده خدا رحم بکنه همه نظریه پرداز شدن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ای خانواده هدایت خواه .......ماشالا خانم رحمانپور پر تلاش
امیر..
Iran, Islamic Republic of
شماها از نقد های دو سه تا خانم اینجور دارین میسوزین وای به حال روزی که بزرگان اهل بیان دست به قلم بشن... یکم سعه صدر داشته باشین..
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1