تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۳۵۲۰۹

مردم قربانی کدام تدبیر هستند؟ / کلینیک‌های یاسوج دفترچه تأمین اجتماعی را نمی‌پذیرند؟ / طلب ۴۰ میلیارد علوم پزشکی / اعتراض مردم به مسئولان

۷
۰
کبنا ؛علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد قرارداد کلینیک‌های خود را با تامین اجتماعی لغو کرده است و اکنون مردم به دلیل پرداخت حق ویزیت ۱۶ هزار تومان گلایه‌مند هستند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز مردم شهر یاسوج با مراجعه به کلینیک‌های درمانی علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت نوبت پزشک مورد نظر متوجه شدند که حق ویزیت از حدود پنج هزار تومان به ۱۶ هزار تومان تغییر پیدا کرده است.
به گفته مراجعه کنندگان به این کلینیک‌ها، افرادی که دارای دفترچه تأمین اجتماعی هستند باید به شکل آزاد حق ویزیت را پرداخت کنند.
به گزارش کبنا و به گفته مسئولان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شرکت‌های بیمه‌ای و بویژه تامین اجتماعی بیش از ۴۰ میلیارد تومان به علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بدهکار است و به همین دلیل قرارداد این کلینیک‌ها با تأمین اجتماعی لغو گردیده و حق نوبت پزشکان نیز آزاد محسوب می‌شود.
پزدان‌پناه معاون درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید؛ تأمین اجتماعی حدود ۴۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های علوم پزشکی استان بدهکار است و بر این اساس هئیت مدیره دانشگاه تصمیم گرفته است که بیمارانی که دفترچه تأمین اجتماعی دارند، را ویزیت نکنند و یا به شکل آزاد آنها را ویزیت کنند.
این مسئول گفت: به دلیل عدم پرداخت مطالبات علوم پزشکی استان از سوی تامین اجتماعی  حدود چهار ماه حقوق پرسنل و مطالبات پزشکان و کادر عقب افتاده است.
یزدان‌پناه در ادامه تاکید کرد: اگر پول نیست چرا سازمان تامین اجتماعی مطالبات بیمارستان‌ و کلینیک‌های ملکی خود را پرداخت می‌کند، اما مطالبات بیمارستان‌ها و کلینیک‌های علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را پرداخت نمی‌کنند.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی مطالبات بیمارستان و کلینیک‌های خود را تا بهمن‌ماه پرداخت کرده است.
این مسئول علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال اینکه دفترچه تأمین اجتماعی در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران نیز پذیرفته نشود، هست.
وی تصریح کرد: اگر مطالبات بیمارستان‌ها و کلینیک‌های علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی تأمین اجتماعی پرداخت نشود، دفترچه تأمین اجتماعی جزء در حالت اورژانسی به هیچ وجه در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها پذیرفته نمی‌شود.
به گزارش کبنا، و اما اینکه مردم چه گناهی دارند که از طرفی حق بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند و از طرف دیگر نیز با آنها اینگونه برخورد می‌شود و البته  چندسالی است که موضوع بدهی های سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی از جمله مراکز وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی کشور و در مقابل بدهی های دولت به این سازمان، برای حوزه سلامت کشور تبدیل به دغدغه ای جدی شده است. چنانکه بارها فعالان حوزه سلامت همانند پزشکان، رادیولوژیست ها و حتی شرکت های تجهیزات دارویی نسبت به این قضیه در قالب تحصن ها و نامه نگاری ها و حتی تعلیق پذیرش بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراکز درمانی واکنش نشان داده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

........
Iran, Islamic Republic of
حق تامین اجتماعی که کلا بیمه کنسل بشه ولی مردم که گناهی ندارن
بویر احمدسجاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
تامین اجتماعی که خدمات درستی به مردم اراییه نمیده فقط ساختمان شکیلی داره
اینم از دفترچه هاش
انتظار بیشتری از ..
صفایی
Iran, Islamic Republic of
پس این طرح تحول سلامت که دولت اینقدر پزش را می دهد ورشکسته شده و وزارت بهداشت و وزارت رفاه درمانده شده اند مسولین علوم پزشکی استان و تامین اجتماعی هم که هیچ کاری ازشون ساخته نیست.
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه پزشکان کم حوصله لطفا حداقل درس را از کارگران خدماتی شهرداری سی سخت بیاموزید که حقوق انها بعضا به یک میلیون تومان در ماه هم نمی رسد و بیشتر از هشت ماه است که حقوق نگرفته اند اما در انجام وظایف خود از هیچ کوششی دریغ نکرده اند تا شماها راحت باشید پس همه چیز به درس خواندن و داشتن مدرک نیست . باور کنید مردم خوب فهمیده اند که بودن و نبودن شماها خیلی در سلامت و رفاه مردم تاثیری ندارد اما اگر کارگران شهرداری یک روز زباله های استان را جمع نکنند زندگی برای همه چقدر سخت و مشکل می شود .
Iran, Islamic Republic of
دکترهای... همان بهتر که نباشن
فرشید
Iran, Islamic Republic of
متاسفیم برا این دکترهای ...فقط پول هیچ کاری هم نمیکنند.
محمودی
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ طرح تحول سلامت!
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
1