تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۳۵۱۷۲

بارقه‌ای از امید برای حوزه سلامت

۲۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ 
سید ولی موسوی
خش سلامت از مهمترین مقوله هایی است که همواره مطالبه جدی مردم بوده و همیشه در کانون توجه دولتها  قرار داشته است.
دولت تدبیر امید با اجرای طرح تحول سلامت گامهای بسیار ارزشمندی را برای بخش سلامت برداشته است که علی رغم مشکلات ونارسایی هایی که داشته است در خور تحسین وشایسته تقدیر است.
در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز اجرای این طرح مورد استقبال مردم قرار گرفت که از نگاه مردم مهمترین نقطه قوت دولت تدبیر و امید توجه ونگاه ویژه به بخش سلامت است که برجستگی خاصی دارد.
انسان سالم محور توسعه  پایداراست و بدون توجه به سلامت مردم توسعه در ابعاد گوناگون اجتماعی ،فرهنگی ،سیاسی، اقتصادی  واجتماعی ممکن نیست.
حوزه سلامت باید از مدیریت شعاری خارج شود و مسئولان ومتولیان سلامت باید با بازدید میدانی از مراکز بهداشتی ،درمانی و آموزشی مشکلات ونارسایی ها را شناسایی  واز نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند. با سخنرانی وشعار نمی توان شاخص های سلامت را افزایش داد. بلکه با آموزش وفرهنگ سازی و توجه به خواسته ها ونیازهای مردم امکان پذیر است.
امروز وقت آن فرا رسیده است با گذشت قریب ۴ دهه از نظام اسلامی وپیشرفتهای دانش بشری در حوزه علم پزشکی، مردم در مراکز بهداشتی ،اورژانس ها و بیمارستانها در سطح استان خدماتی  شایسته ودر خور شان مردم که ولی نعمت انقلاب هستند ارائه شود .
با انتصاب دکتر اورنگ ایلامی  بر ریاست بر دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بارقه ای از امید برای حرکت به سمت خدماتی مطلوبتر ایجاد شده که انتظار می رود این شخصیت فرهیخته علمی که اشراف خوبی بر مسائل حوزه بهداشت ودرمان استان  دارد با تدبیر،دوراندیشی وبرنامه ریزی اصولی ومدون شاخصهای سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد را به جایگاه شایسته خود برساند.
دکتر اورنگ ایلامی در فاصله سالهای ۸۸ تا ۹۲ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بوده که قبل از دولت تدبیر و امید کارنامه خوبی در این حوزه داشته است. وی با تعامل وشناخت خوبی که از پتانسل نیروی انسانی دارد و با چینش یک تیم مدیریتی قوی در حوزه بهداشت ودرمان استان قطعا خواهد توانست بر مشکلات وتنگناههای بخش سلامت که امروز مردم را رنج می دهد فائق آید. انتخاب همکارانی توانمند فارغ از نگاههای سیاسی و قومی که از علم مدیریتی خوبی برخورداند  گامی مهم در تحقق ارائه خدمات مطلوبتر به مردم می باشد.
انتصاب مدیرانی از جنس مدیریت ودرمان از قبیل دکتر  رحیم استوار به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان ودکتر کورش داوری به سمت مدیر شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه نشان داد که دکتر ایلامی شناخت خوبی از توانمندی نیروی انسانی در حوزه بهداشت ودرمان دارد و پایه واساس حرکت در مسیر اصلاح وضع موجود را توجه به بحث کلیدی مدیریت دارد که قطعا استفاده از همه ظرفیتها و امکانات موجود تنها با مدیریت علمی بر منابع امکان پذیر است.
یکی از معضلاتی که از دیرباز  مردم استان با آن مواجه  هستند ضعف در زیرساخت‌های درمانی، کمبود و یا فرسوده بودن فضاهای درمانی استان است که  انتظار می رود تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و بهبود استانداردهای کیفی حوزه درمان  از اولویت‌های کاری  دکتر ایلامی در دانشگاه علوم پزشکی استان  قرار بگیرد.
ساماندهی کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی از مطالبات جدی مردم است که انتظار می رود رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان برای حل مشکلات مردم وارتقاء کیفیت خدمات و دسترسی آسان مردم  به متخصصین بیش از هر زمان دیگری توجه نماید تا مردمی که مشکل درمان دارند با سهولت بتوانند به پزشکان متخصص مراجعه نمایند.
نظارت بر داروهای بیماران خاص وپیوندی و توجه به بخش دندانپزشکی و ارائه خدمات  مطلوب در این حوزه  متناسب با توانایی وبضاعت مردم نیز حداقل انتظار مردم است که متولیان  سلامت باید به آن توجه داشته باشند.
امید واریم با همت، پشتکار و توانمندی خوبی که از دکتر ایلامی سراغ داریم  شاهد رشد شاخصهای سلامت در سطح استان باشیم  وشیرینی وحلاوت آن را مردم در عمل لمس کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رحمانی
Iran, Islamic Republic of
ایشان آمده است تا مجری اوامر نمایندگان باشد شما چه انتظاراتی دارید!!!!!
بارقه‌ای از امید برای حوزه سلامت | بام دنا
France
[…] لینک منبع خبر در سایت اصلی […]
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم هرچی پیشرفت بوده و هرچی امید بوده مربوط به قبل از آمدن ایشون بوده و انصافا باید از ریاست قبلی و همکارانشان تشکر کنیم که اون همه تجهیزات و متخصص و آمبولانس و دهها پروژه ماندگار اجرا کردند.
هنوز خیلی زود است که در مورد مدیریت جدید امیدوار باشیم تا الان که چیزی ندیدیم.
رجبی
Germany
واقعا بهداشت و درمان استان در طول ۴ سال اخیر در مقایسه با همه دستگاههایی دیگر استان بیشترین پیشرفت را داشته اما دوست عزیز الان طرح تحول سلامت کلا ورشکسته شده و این دولت توان ادامه را نداره الان صندوق های بیمه خالیست و دانشگاه علوم پزشکی بدهکار پرسنل و پزشکان شده و هیچ امیدی به ادامه این طرح نیست.
شما اگر همکار ما بودی می دیدی که الان چقدر پزشکان و پرستاری شاکی و ناراضی هستند.
امید توخالی دادن خوب نیست.
سپیدار-راجونه کاری
Iran, Islamic Republic of
خوا وی گپ نخو
Iran, Islamic Republic of
توصیه می کنم که نویسنده محترم در همین بالای این صفحه سایت کبنا خبر مشکلات بیماران در کلینیک های تخصصی و مشکلات دفترچه های تامین اجتماعی و بیمه ها و درمان و بیمارستانها را بخونه.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
حرف از مطالبات پرسنل بزن و گرنه مدیریت که تا کنون چیزی نداشته و هر چی هست مربوط به رییس قبلی دانشگاه می باشد که واقعا در بهداشت و درمان استان انقلاب کرد .
کارشناس درمان استان
Iran, Islamic Republic of
حقوق قراردادیها و پرکیس پرسنل بیمارستانها چه شد قریب یک سال است اضافه کار پرداخت نشده است بارقه امید باید از رضایت مندی کارکنان شروع شود ولی متاسفانه نویسنده از دل کارمندان و وضعیت پرداختها خبر ندارد که چنین نوشته است
همکار فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
از جناب آقای مهندس سید ولی موسوی مدیر مسئول هفته نسیم دنا که با قلم رسای خویش مشکلات حوزه بخش سلامت را زیبا گونه ومختصر بیان نموده تشکر می کنیم . ضعف در زیرساخت‌های درمانی ، ،ساماندهی کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی ونظارت بر داروهای بیماران خاص مطالبه جدی مردم است . انشالله که دکتر ایلامی به آنها بیش ا از گذشته توجه نماید.
حمیدی پرستار
Iran, Islamic Republic of
ایلامی اگه بتونه همون کارهای نیمه تموم قبلی را تموم کنه هم خیلی هنر کرده.
مطبش را تعطیل کنه بره تهران اعتبار بگیره مطالبات ما را بده.
پرستار
Iran, Islamic Republic of
فکر کردیم خبری از مطالبات دارید الان موقع مطالبات است نه بارقه امید الکی و تعریف و تمجید این حرفهای دهن پر کن دردی را دوا نمی کند چرا سرپرست دانشگاه پیگیر مطالبات نیست و فقط دنبال عزل و نصب است
همکار درمان
United Kingdom
جناب ایلامی در اون چهار سالی که معاون درمان بود چه کار مهمی کرد که حالا امیدوار باشید کارهای مهمی انجام بده!
Iran, Islamic Republic of
واقعا مدیریتی ایشان نداشته فقط اومد معامله کند با احزاب یادش بخیر دکتز چمن با تمام خدماتی که انجام داد.
Iran, Islamic Republic of
الحق که پوزش حقشه معاونت
جهان امروز
Iran, Islamic Republic of
دهها پروژه بزرگ را چمن شروع کرد و میلیاردها سرمایه و تجهیزات وارد استان کرد و این تحول آفرید. هنوز ایلامی کاری نکرده موسوی جان احتمالا در کمین پست هستی برادر
همکار دانشکده
Iran, Islamic Republic of
هااااا په صحبت پوزش هسی

پشت گوش دیدی , معاونت تا آخرعمرت دیدی
Iran, Islamic Republic of
بارقه ها در این چن سال قبل زده شد امیدواریم خاموشش نکنند
دانشگاه علوم پزشکی دراوج اقتدار بود امیدورایم به روزگار نگران کننده ای نیفتد
علی احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
کارهای بیادماندنی زیادی انجام شد , یادگاری از مدیریت سابق دانشگاه بود که باناسپاسی همراهی شد , کاش ناسپاسان رییس فعلی دانشگاه را به خطا نیندازند , بجز دکتر داوری برای شهرستان کهگیلویه , اتفاق دیگری نیفتاد جز چندجابجایی بدستور نمایندگان درحدجابجایی ازاین معاونت به آن معاونت
هموطن
Iran, Islamic Republic of
بانظر آن بنده خدا نوشته جابجایی مدیران موافقم
مدیران تاج بین فرهنگی و داروغذا جابجاشدند
مدیر زارعی, مدیربویراحمدی , از دارو غذا عزل شد , پس فقط یک عزل داشتیم
البته باز یک امتیازهم به عزیزان ترک گچساران هدیه تاج بود
کبنا خبر خوبی بود ولی کامل نبود
س
Iran, Islamic Republic of
بارقه ها را خاموش نکنند , بارقه جدید پیشکش ,
جرقه های پیشرفت ماهها و سالها قبل زده شد , اما احتمالا در ادامه امیدی نیست
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1