تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۲۳۵۰۵۵

آغاز به کار رسمی ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد / توقیف سه کامیون آرد عشایر در منطقه زیلایی بویراحمد /۱۸ پرونده قتل در کهگیلویه و بویراحمد به مصالحه انجامید

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
آغاز به کار رسمی ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد
دبیرخانه ستاد انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رسما آغاز به کار کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، دبیرخانه ستاد انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز ( ۱۶ اسفند) با حضور رئیس و اعضای ستاد انتخابات  راه اندازی شد و رسما آغاز به کار کرد.
فتاح محمدی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین راه اندازی ستاد انتخابات با بیان اینکه  فعالیت در این ستاد اقدام مهم و ارزشمندی است، گفت: صیانت از آرای مردم و همچنین هویت اشخاص، مسائل و مطالبی که مربوط به هویت اشخاص و مسائل خانوادگی نامزدهای انتخاباتی بوده وظیفه اعضای ستاد انتخابات است.
محمد، ضمن تاکید بر ضرورت رازداری و حفاظت از اطلاعات نامزدهای انتخاباتی و همچنین رای مردم، اظهار داشت: اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران وظیفه بسترسازی و زمینه سازی در راستای برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.
وی عنوان کرد: ستاد انتخابات استان و ستاد انتخابات شهرستان های تابعه، هیئت های بازرسی، هیئت های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تلاش کنند چهار اصل انتخابات که بنا به فرمان مقام معظم رهبری صادر شده اند را سرلوحه کار خود قرار دهند.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری چهار اصل ستاد انتخابات هستند، اظهار داشت: مشارکت حداکثری در نظام جمهوری اسلامی یک اصل بوده که در اقتدار داخلی، وحدت و انسجام ملی تاثیرگذار است.
محمدی، یادآور شد: مشارکت حداکثری اقتدار ملی کشور در صحنه جهانی را در پی دارد و توان و قدرت نظام را در مبادلات بین المللی در صحنه های بین المللی افزایش می دهد.
وی گفتمان مردم سالاری دینی را گفتمانی نو در دنیا دانست و گفت: این گفتمان در ۳۸ سال گذشته از انقلاب اسلامی با حضور مردم به دنیا ثابت شده و اثرگذاری و توانمندی این گفتمان در اداره کشور به دنیا معرفی شده و خلأ دین مداری، ارزش مداری و توجه به دین را در مدیریت به جامعه به دنیا نشان داده است.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: امیدواریم با امانتداری، رازداری، توجه به اصل حاکمیت قانون و قانون مداری و حرمت گذاری به اشخاص در کمال عزت و سربلندی شاهد برگزاری انتخاباتی رقابتی و با مشارکت حداکثری در استان و کشور باشیم.
 
توقیف سه کامیون آرد عشایر منطقه محروم زیلایی بویراحمد
مدیرعامل شرکت عشایری شورم بویراحمد از توقیف سه کامیون آرد خانه‌پزی مردم منطقه محروم زیلایی توسط بانک کشاورزی خبرداد.
ملک محمد کیانی گفت: متاسفانه بانک کشاورزی بابت طلب سال ۸۵ خود از شرکت عشایری شورم بویراحمد، ۷۵۰ کیسه آرد عشایری منطقه محروم زیلایی را توقیف کرده است.
وی افزود: اداره‌کل امور عشایر و شرکت عشایری شورم با توجه به نگرانی‌های عشایر منطقه زیلایی از کمبود آرد نان‌پزی از مسئولان بانک‌کشاورزی درخواست‌های متعددی برای آزادسازی آرد عشایر داشته‌اند ولی راه به جایی نبرده است.
مدیرعامل این شرکت با اظهار تاسف از وضعیت کنونی در آستانه عیدنوروز ۹۶، خاطرنشان کرد: سیدحسین سهمگین مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه مکاتبه‌ای با محمدی سرپرست امور شعب بانک‌کشاورزی استان داشته که وی در پاسخ به مکاتبه استانداری خطاب به حامل نامه گفته نقد را به نسیه نمی‌دهیم و امکان آزادسازی این میزان آرد وجود ندارد.
کیانی گفت: اقدامات به مزایده گذاشتن ۷۵۰ کیسه آرد عشایر منطقه محروم زیلایی توسط بانک‌کشاورزی در حال انجام است.
وی افزود: این اقدام بانک‌کشاورزی جای تاسف دارد که از هر راهی برای وصول مطالبات خود حتی به قیمت ناراضی‌شدن مردم از خدمات دولت، اقدام می‌کند.
ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق نفت‌خیز/ طرح‌های تزریق گاز گچساران اجرایی می‌شود
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق نفت‌خیز تاکید کرد.
دومین جلسه پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت مناطق نفتخیز جنوب  به ریاست مدیر عامل این شرکت و با هدف بررسی و پیش‌بینی برنامه ۵ ساله تولید نفت (۶ ماه نخست سال ۹۶) در حوزه عملیات شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ابتدای این نشست با اشاره به ضرورت تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام، تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های بالای ۹۰ درصد پیشرفت را اولویت اول این شرکت در بخش مهندسی و ساختمان برشمرد.
بیژن عالی‌پور همچنین اجرای طرح‌های تزریق گاز در حوزه عملیاتی گچساران را برای استمرار تولید مورد تأکید قرار داد و با برشمردن سود و صرفه حاصل از جمع‌آوری و تزریق گازهای همراه منطقه گچساران تاکید کرد: مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی و مدیریت امور مالی می‌باید نسبت به پیگیری و رفع موانع تصویب و تأمین نقدینگی لازم برای اجرا و اتمام طرح‌های مرتبط با تولید اهتمام نمایند.
وی با اشاره به برنامه‌های افزایش تولید نفت خام، نوسازی و روزآمدی  تلمبه‌خانه‌ها نفت خام مناطق نفتخیز جنوب را مورد تأکید قرار داد.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گزارشی از وضعیت تولید نفت، گاز و گاز مایع شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ۱۱ ماه سال جاری و مقایسه آن با برنامه ارائه داد.
هوشنگ صیدالی با موفقیت آمیز خواندن مجموعه عملکرد این شرکت، تحقق اهداف تولید در نفت و گاز گچساران را افزون بر ۱۰۱ درصد اعلام کرد.
در ادامه این نشست مهمترین پروژه‌های مرتبط با تولید به لحاظ پیشرفت کار، چالش‌ها و راهکارها تبیین و تشریح شد.
تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نمک‌زدایی، واحدهای تزریق گاز جدید گچساران و بی‌بی‌حکیمه و افزایش ظرفیت واحدهای جمع‌آوری و تزریق گازهای همراه نرگسی بخشی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
همچنین پروژه‌‌های جمع‌آوری گازهای مازاد در ایستگاه‌های گچساران ۱،۲ و ۴، احداث ایستگاه جدید تزریق گاز گچساران و توسعه شبکه تزریق، احداث ایستگاه جدید تزریق گاز بی‌بی‌حکیمه، ارتقای ماشین‌آلات ایستگاه فشار قوی گچساران، نصب دو دستگاه توربین برای ایستگاه‌های گچساران ۲ و ۳ و احداث ایستگاه‌های جدید تقویت فشار گاز بی‌بی‌حکیمه ۱ و ۲ از جمله پروژه هایی بود که در این نشست بررسی شد.
شرح نیاز احداث فاز دوم تزریق گاز نرگسی، تعمیر ماشین‌آلات ایستگاه‌های تقویت فشار بی‌بی‌حکیمه، بهسازی منطقه تفکیک کارخانه گاز و گازمایع ۹۰۰، تعویض ۵ دستگاه توربوکمپرسور کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰ و ۱۰۰۰، احداث ایستگاه فاز دوم تزریق گاز مخزن پازنان آسماری و بازسازی ایستگاه لخته گیر ۱۲۰۰ آغار و دالان از دیگر پروژ‌ه‌هایی بود که مورد بحث قرار گرفت.
جلسات پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها (Forecast) هر ۶ ماه یک بار جهت بررسی عملکرد تولید از مخازن و چاه‌ها و نیز ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات و موانع پیش رو، برگزار می‌شود و ضمن مقایسه تولید کنونی با برنامه، پروژه‌های مرتبط و مستقیم با تولید، نیازهای حفاری جدید، همچنین تعمیر چاه‌ها، خدمات و عملیات مورد نیاز چاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در این نشست‌ها که مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیران فنی، تولید، برنامه‌ریزی تلفیقی، مهندسی ساختمان، روسای ادارات ستادی، مجریان طرح‌ها و همچنین مدیرعامل و مدیران شرکت‌های بهره‌برداری تابع و کارشناسان ذی‌ربط حضور دارند پیش بینی‌های لازم در خصوص تعیین دبی تولید تعیین و راهکارهای عملی برای حفظ و افزایش تولید برای ۶ ماه آینده ارائه می‌گردد.
۱۸ پرونده قتل در کهگیلویه و بویراحمد به مصالحه انجامید
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۱۸ پرونده قتل در ۱۱ ماه سال جاری در این استان با گذشت اولیای دم به صلح و سازش منجر شد.
فتاح محمدی در نشست با جمعی از مسئولان و اعضای تشکل‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: پرونده تمامی این ۱۸ قتل به طور کامل بسته شده و اعلام رضایت شاکیان و اولیای دم نیز در دستگاه قضایی استان ثبت و قاتلان آزاد شده‌اند.
وی افزود که میزان وقوع نزاع فردی و دسته جمعی در کهگیلویه و بویراحمد در این مدت به ترتیب ۴۹ و ۲۸ درصد کاهش داشته است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این ۲ نوع نزاع همواره از معضلات و آسیب‌های اجتماعی جدی استان بوده و باید برای کاهش آنها اقدام کرد.
محمدی عنوان کرد که تلاش برای کاهش چهار آسیب اجتماعی طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه نشینی در اولویت برنامه‌های دولت تدبیر و امید بوده و در کهگیلویه و بویراحمد نیز با جدیت در دستور کار متولیان امر است.
وی ابراز داشت: هر چند که میزان طلاق در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از میانگین کشوری است اما روند صعودی دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که وجود روحیه اصلاح، سازش و حل اختلاف بین معتمدان محلی، ریش سفیدان و بزرگان طوایف استان و تلاش آنان در این زمینه سبب کاهش انواع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌شود.
محمدی اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ۲۰ جمادی الثانی مصادف با ۲۹ اسفند سال جاری سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا
(س) و روز زن و مادر، اظهار داشت: باید برنامه‌های باشکوه و در خور شأن مقام و منزلت این بانوی بزرگوار در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
۱۵ پرونده قتل نیز در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ با بخشش اولیای دم در کهگیلویه و بویراحمد به صلح و سازش منجر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1