تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۳۵۰۴۷

بزرگترین و مدرن‌ترین پتروشیمی در سقاوه بویراحمد احداث می‌شود

۴۱
۰
کبنا ؛
در سفر معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به کهگیلویه و بویراحمد مجوز بزرگترین و مدرن ترین واحد پتروشیمی بخش خصوصی کشور در دشت سقاوه اخذ شد و سال‌ها تلاش مسئولان استانی برای پتروشیمی دار کردن شهرستان مرکز استان به ثمر نشست.
به گزارش کبنا نیوز، زارعی در اولین نشست خبری خود بعد از پیروزی در انتخابات مجلس نهم، توسعه دو شهرستان بویراحمد و دنا را از گذرگاه توسعه صنعتی و استفاده از پتانسیل های نفت دانست و اعلام کرد که به کمیسیون صنایع مجلس می رود تا به وعده های حوزه صنعت خود جامه عمل بپوشاند.
با استانداری موسی خادمی، دیدگاه توسعه استان با استفاده از پتانسیل های صنعتی قوت گرفت و تلاش ها برای اخذ مجوز یک پتروشیمی برای شهرستان بویراحمد ادامه یافت اما این زنجیره یک حلقه کم داشت و آن سرمایه گذاری بود که هم دلش برای استان بسوزد و حاضر باشد برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه اش مایه بگذارد و هم امتحان پس داده باشد و قصد آزمون و خطا در بزرگترین پروژه صنعتی استان را نداشته باشد.
موفقیت های کارآفرین برتر استان در حوزه های گوناگون صنعتی، خدماتی و گردشگری تکمیل کننده زنجیره استاندار و نماینده بویراحمد و دنا برای احداث بزرگترین و مدرن ترین پتروشیمی بخش خصوصی کشور بود تا امیدها برای پتروشیمی دار شدن شهرستان مرکز استان افزایش یابد. بالاخره سفر معاون اول و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان فرصتی شد که مجوز عظیم ترین صنعت کهگیلویه و بویراحمد به نام لهراسب باقری، مدیرعامل و سهامدار صنایع عظیمی چون مجتمع بین المللی دنا صنعت، کارخانه قند یاسوج و مجتمع تفریحی، رفاهی، گردشگری، ورزشی و اقامتی آزادی باقری اخذ شود.
خبرهای خوش از جنس صنعت و اشتغال
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی که بزرگترین حامی و پیگیر احداث پتروشیمی در شهرستان حوزه انتخابیه اش بوده، اخذ مجوز احداث پتروشیمی بویراحمد را بزرگترین دستاورد صنعتی استان می داند و می گوید: احداث پتروشیمی در شهرستان بویراحمد از مدتها پیش پیگیری می شد و خوشبختانه اخذ مجوز این طرح عظیم در سفر معاون اول رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان محقق شد.
غلام محمد زارعی از تلاش های استاندار که برای اخذ مجوز این پتروشیمی پیگیر بوده نیز تقدیر می کند و اعتبار لازم برای احداث پتروشیمی بویراحمد را ۳۵۰۰ میلیارد تومان می خواند و می افزاید: این طرح بزرگترین و مدرن ترین پتروشیمی کشور است که توسط بخش خصوصی احداث می شود و در فاز اول برای ۱۳۰۰ نفر از مردم استان اشتغال ایجاد می کند.
وی احداث پتروشیمی بویراحمد توسط بخش خصوصی توانمند را دلیلی برای امیدواری مسئولان و مدیران استان برای احداث بهنگام و بهره برداری به موقع از طرح می داند و تصریح می کند: احداث پتروشیمی بویراحمد تحولی عظیم در صنعت و رفع بیکاری در استان است و خدا را شاکریم که مجوز بزرگترین واحد صنعتی استان را برای مردم شریف بویراحمد و دنا اخذ کرده ایم.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین ره آورد و دستاورد سفر معاون اول رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، اخذ مجوز  مجتمع عظیم و مدرن پتروشیمی بویراحمد بود که با دستور مستقیم معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد، بیان می کند: این طرح در آینده ای نزدیک و با حضور مسئولان ملی و استانی کلنگ زنی می شود تا عملیات اجرایی آن توسط بخش خصوصی آغاز شود.
زارعی یافتن سرمایه گذار توانمند را بزرگترین دغدغه خود و مسئولان استان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با پیش قدم شدن کارآفرین برتر استان که مدیر و سرمایه گذار چندین صنعت بزرگ در بویراحمد است و همچنین تجارب خوبی در زمینه کار صنعتی دارد، این دغدغه رفع شد.
وی پتروشیمی بویراحمد را صنعت منحصر به فرد استان و عظیم ترین پتروشیمی کشور که توسط بخش خصوصی احداث می شود، عنوان و خاطرنشان کرد:  اخذ مجوز مجتمع عظیم پتروشیمی برای بویراحمد کاری بزرگ و عظیم بود اما  با تلاش و پیگیری مستمر به ثمر نشست که امروز نوید بخش آینده ای روشن برای توسعه کل استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت و اشتغال خواهد بود.
برخی ویژگی های مجتمع عظیم پتروشیمی بویراحمد
مجتمع عظیم پتروشیمی بویراحمد، بزرگترین و مدرن ترین واحد پتروشیمی کشور می باشد که توسط بخش خصوصی ساخته می شود و همچنین بزرگترین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد است که فاز اول آن در زمینی به  مساحت ۹۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان در دشت سقاوه احداث می شود.
میزان اشتغالزایی این پتروشیمی ۱۳۰۰ نفر در فاز اول است و خوراک آن به میزان سالیانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از محل خطوط لوله سراسری گاز در منطقه که از پارس جنوبی، گاز شمال ایران و گاز  صادراتی کشور را منتقل می کنند تامین خواهد شد، این خط لوله ها تا به امروز فقط از سطح شهرستان بویراحمد عبور می کرد و هیچ بهره برداری ای از آن نمی شد اما حالا قرار است که خوراک مجتمع عظیم پتروشیمی بویراحمد از آنها تامین شود.
پتروشیمی بویراحمد پس از بهره برداری قادر است که سالیانه ۶۰ هزارتن بنزین پیرولیز، ۳۰ هزار تن گاز مایع، ۲۵۰ هزار تن پروپیلن، ۲۵۰ هزار تن پلیمرهای پروپیلن به اشکال ابتدایی و یک میلیون تن متانول تولید کند.
پتروشیمی بویراحمد تحقق وعده های صنعتی نماینده بویراحمد و دنا و استاندار است که براساس وعده این نماینده مجلس و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آینده ای نزدیک کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. این پتروشیمی هماهنگی و تلاش بخش خصوصی، دولتی و نماینده مردم در مجلس برای توسعه منطقه است تا از این رهگذر هم در مرحله اجرا و هم در مرحله بهره برداری اشتغال کلانی برای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود و این استان یک گام به توسعه یافتگی صنعتی نزدیک تر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود.
//
مهدی
Iran, Islamic Republic of
پتروشمی گچساران و دهدشت اوکی شده حالا فقط مونده یاسوج ........!!!!!؟؟؟؟؟
هم استاني
Iran, Islamic Republic of
//
Iran, Islamic Republic of
دروغ محضه. پتروشمی گچساران که مساحت زمینش نزدیک به دو برابر این طرحه و بیشتر از این هزینه صرف ساختش شده ۵۰۰ نفر اشتغال زایی داره این چطور ۱۵۰۰ نفر اشتغال زایی داره؟
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی و خدا قوت به مخالفان ایشون. بابا کمتر تخریب کنید
Iran, Islamic Republic of
فقط زارعی
کارمند پیام نور
Iran, Islamic Republic of
بچه گچساران. هرچه پتروشیمی گچساران و دهدشت ساخته شد پتروشیمی یاسوج هم ساخته می شود خداوکیلی چرا اینقدر وعده تو خالی می دهید
محمودنژاد
Iran, Islamic Republic of
دوستان انتخابات نزدیک است
بويراحمد گرمسير
Iran, Islamic Republic of
باز هم بزرگترین ؟؟؟؟؟بابا پتروشیمی کاوه ۵/۵ملیون تن متانول تولید میکنه که خصوصی هم هست ...چرا الکی برای مردم توقع درست میکنید ..
مطلع
Iran, Islamic Republic of
خوراک ان از چند خط لوله گاز سراسری تامین میشود
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر بهار میاد، خربزه با خیار میاد
دولت روحانی داره پتروشیمی کرمانشاه رو می فروشه، اون وقت میاد در سقاوه پتروشیمی بسازه؟ باش تا بسازه. این ها همه اش شعار و وعده بدای انتخاباته. اگر باز هم قبول شد(خدای نکرده)، می بینید که مثل این چهار سال، اصلا کهگیلویه و بویر احمد،(نه گچساران و باشت)، بویر احمد و کهگیلویه، یادش میاد؟ دلتون و حرفل زارعی خش نکنید.
شیبان
Iran, Islamic Republic of
چرا الکی مانور تبلیغاتی راه می ندازید !! قبلا هم عده ای ادعای پتروشیمی بویراحمد رو داشتن (منظورم باقر موسوی نبود ها) حالا خوراکش باید از گچساران لوله کشی بشه بیاد تا یاسوج! چرا برای همون مردم و جوونای گچساران راه اندازی نشه ؟!
آقای زارعی اینم مثل بقیه کارهاتون بیشترین منافعش برای ثروتمندان است نه مردم
حاج زارع شما نماینده سرمایه دارهای بویراحمدید
نوه میرزا
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود به بزرگ مرد ایران جوانترین کارافرین کشور لهراسب باقری
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خواهشا
Iran, Islamic Republic of
وقتی تحویل دادید بعد بیایید خودی نشون بدید اینم عاقبت پتروشیمی دهدشت وداره
Iran, Islamic Republic of
شتردرخواب بیندپنبه دانه
ت
Iran, Islamic Republic of
شتردرخواب بیندپنبه دانه گهی لب لب خورد گهی دانه دانه
Iran, Islamic Republic of
هموطنان گرامى متوجه هستند که سرمایه گذارى با پول حرام و ... نتیجه اى ندارد
اغلب مشکلات کسور از همین جا نشات میگیرد
احسان ج
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت دست مریزاد .تا کور شوند حرافان عوام فریب
توکل برخدا
Iran, Islamic Republic of
زارعی مرد عمل
لر
Iran, Islamic Republic of
درود بر لهراسب باقرى ، کارآفرین برتر استان
حداقل بواسطه آقاى باقرى بعضیها میتوانند خود را نشان دهند
چرا که متأسفانه بعضیها هیچ کارى ازشون ساخته نیست
یاسوح
Iran, Islamic Republic of
..

گچساران به گچسارانی خودش نمیتواند چنین کاری کند حالا یاسوج ....
نماینده گچساران کجا نماینده ..
Europe
متن نظر شما
ایول حاجی هرچی رای بردی حلالت
سقاوه
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مدرن ترین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
موسوی
Iran, Islamic Republic of
احسنت .چند کار بزرگ دیگه مشابه این کار میتونه مشکلات بیکاری استان را رفع کند .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند بر حاج غلام محمد زارعی این مرد خستگی ناپذیروکار آفرین استان به امید تحقق این وعده انشالله موفق باشید وما جوانان بیکار این منطقه نیز اشتغالی داشته باشیم
مدونا
Iran, Islamic Republic of
خواب ببنید خیر باشه
مدونا
Iran, Islamic Republic of
اماده شخم زدنه
رامین بهادر تامرادی
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله که راه اندازی بشه
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای خودم که سه دوره به ایشان رای دادم خدایی ادمی علمی تر ، تخصصی تر ، سیاسی تر و.... از ایشان در استان و بویراحمد نیست وای ما کجاییم و همشهریان ما در استانهای دیگر و حتی دیگر مناطق استان کجا؟؟؟؟.
سعید
Iran, Islamic Republic of
جایی که میگن نمیدونم کجاست.خداکنه روی طبیعت وهوای پاک اون قسمت از استان تاثیری نذاره.واقعا حیفه
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
هر وقت جاده خاکی منطقه بلکو که اون هم ۸۰۰ متر هست و بالای شش سال هست بهت میگم اگر این آسفالت شد آون هم به بهره‌برداری می‌رسد.
Iran, Islamic Republic of
نزدیک به انتخابات و پروژه های ...پتروشیمی دهدشت به کجا کشید که پتروشیمی بویراحمد نتیجه دهد.دولتی که از به پایان رساندن پل سوم بشار عاجز است چطوری از این چنین پروژه های دم میزند.سنگ بزرگ نشانه نزدن است
Iran, Islamic Republic of
بعد از شش سال مجوز گرفتیم انشالله بعد از چند سال کلند زنی میشه بعداز چند سال دیگه افتتاح میشه ت..
صنعتی
Iran, Islamic Republic of
عواقب ایجاد پتروشیمی جز نابودی زیست بوم وکشا ورزی هیچ عایدی جهت آنان وبخصوص منطقه خوش آب وهوای سقاوه نخواهد داشت. همچنین صنعت پتروشبمی نیاز به آب فراوان دارد لطفا بفرمایید این آب از کجا تهیه میفرمایید؟و....مشکلات دیگر که به تدریج خواهم گفت.
مارگون
Iran, Islamic Republic of

..د برید بر اساس قابلیت های منطقه طرح و پروژه وشغل ایجاد کنید.کجای بویراحمد قابلیت پتروشیمی را دارد.ما که توی پتروشیمی دهدشت و گچسارانش که سالهای سال کلنگی شده موندیم.
نه به ۲۴ میلیونی ها
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا قطار چه شد؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کارخانه فولاد سقاوه چه شد ؟
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
هر چی گچساران پتروشیمی رو راه انداختند این هم روش.
دارن فیلم بازی میکنند این دم انتخابات
مردم هوشیار باشید
نورا.... رحیمی زاده
Iran, Islamic Republic of
باسلام.قبلا که نظر دادیم حتما به مزاقتون خوش نیومد که تاییدش نکردید .
عرض کردیم قسمتی از سهام پتروشیم به مردم استانومنطقه دنا فروخته بشه تاهم درتاسیس مشارکت شود وهم در سود بهرهمند شوند
صنعتی
Iran, Islamic Republic of
مسخرس! فقط حرف مفت!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1