تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۲۳۴۸۸۸

شارلاتانیسم رسانه‌ای در سفر معاون اول رئیس جمهور به یاسوج

۴
۰
کبنا ؛وحید دهقاندوست
همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور برخی رسانه های بدون مخاطب که کمترین سهم را در میان افکار عمومی جامعه دارند، مدعی شده اند که فلسفه  سفر معاون اول رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ و این سفر «هیچ» دست آوردی برای استان نداشته است.
این در حالی است که حدود ۲۰ خبرنگار از رسانه های مختلف با سلایق و فکرهای متفاوت از دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا با ارسال بیش از ۱۵۰ خبر و گزارش بر روی خروجی رسانه های خود از این سفر پر ثمر کام مردم استان را شیرین کردند اما برخی افراد دلواپس گویا خوشحالی و امید و توسعه استان برایشان مهم نیست و با دگم گرایی و تحجر عمیق سعی در سیاه نمایی وضع موجود و تخریب مدیران فعال دارند.
در مورد دست اوردهای یک سفر در چنین سطحی نمی توان سطحی نظر داد و قطعا سفر یک مسئول به استان خالی از منافع برای استان نیست. همچنانکه همین نشریات محترم و بویژه روزنامه آن  تا قبل از سفر رئیس جمهور به استان هر روز تیتر می زدند که چرا کسی به این استان سفر نمی کند و این استان برای مسئولان ارشد کشور مهم نیست ولی حالا که ترافیک مسئولین دولتی به استان به راه افتاده است دوباره شکل تیترها را تغییر داده اند و گلایه مند هستند که چرا این قدر زیاد مسئولین به استان سفر می کنند و این سفر ها برای چیست؟
در این سفر رسانه های مخالف بیش از هر چیز انگشت بر روی دو موضوع گذاشته اند و همین دو موضوع را مستمسک حمله به سفر مسئولان کشوری به استان کرده اند.  یکی اینکه «کارخانه سیمان مارگون برای بار دوم افتتاح شد» و دوم «حضور چندین باره مسئولان بر جاده  پاتاوه – دهدشت بی اثر است». اولا در مورد کارخانه سیمان باید گفت: که این کارخانه دو فاز دارد و حالا کسانی بدون اطلاعات کارشناسی این را قبول نمیکنند بحثش جداست و قطعا در ادامه نیز طرح ها و کاربری های جدیدی نیز به این کارخانه اضافه خواهد شد که حضور مسئولان برای افتتاح آن موارد نیز ضروری است.
در مورد جاده پاتاوه- دهدشت  نیز باید اتفاقا از همین رسانه ها سوال کرد که در دولت قبل با آن بودجه های کلان شما ها به عنوان چشم بینای جامعه کجا بودید که آن بودجه های کلان به چنین سرنوشتی دچار شد و پول های زیادی از بیت المال حیف و میل گردید. الان هم راهی جز برنامه ریزی برای حضور مسئولین در این طرح وجود ندارد  تا شاید بتوانند از بودجه کم  کشور که به قول معاون رئیس جمهور اگر بشود با آن حقوق کارمندان  و بازنشستگان را داد «شاهکار» است چیزی به این پروژه تخصیص داده شود.
هم چنین  سکوت و به اصطلاح اقایان رویه گل و بلبل جلوه دادن استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مسئولین استانی در سفر مدیران کشوری به استان و  به طور خاص در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به یاسوج مورد انتقاد قرار گرفته است.  اما این وسط یک سئوال و ابهام بزرگ وجود دارد و آنهم اینکه مگر خود مدیر مسئول فلان روزنامه در همان نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران  نبودند و حتی مگر وقت سئوال کردن و یا بهتر است بگوییم سخنرانی به ایشان داده نشد؟ که اتفاقا چند برابر وقت تعیین شده حرف زدند که بارها مورد اعتراض مجری برنامه قرار گرفت، پس چرا خودشان که مسئولیت اداری نداشتند آنقدر گل و بلبل گونه حرف زدند و تعریف همه دادند. آیا واقعیت را گفتند؟ پس چرا الان آنرا انکار می کنند؟ آیا در رودرباسیتی قرار گرفته بودند که باید توضیح دهند چه رودربایستی بود؟ و آیا امکان ندارد سایر مدیران هم در چنین رودربایستی قرار گیرند؟ و یا نه در پشت پرده اتفاقات و صحبت های دیگری شده بود که باز خود آن شخص باید پاسخگو باشند.
بار اول نیست که این تناقض در رفتار و نوشتار این گروه دیده می شود و این تناقض تاکنون زیاد مشاهده شده است. این گروه گاهی تعریف افراد و سازمان ها  می دهند و گاهی که  مدیران و دستگاه ها هوایشان را ندارند  تخریب می کنند که البته چنین مطبوعه ای را دیگر نمی توان رسانه مستقل و آزاد خواند و چنین چیزی را باید یک روزنامه زرد و یا  یک نشریه پخش آگهی دانست. برخی از فعالان این حوزه که از اساس رسانه ای نیستند و حرمت این فضا را حفظ نمی کنند و  به چنین کارها و سوبسید گرفتن عادت کرده اند و بویژه در دورانی از مواهبی بسیاری برخوردار شدند که اینک منع از آن مواهب برایشان سخت است.
مجال پاسخ دادن به همه ادعاهای ناواقع مخالفین نیست که با کمی تعمق در آنها اتفاقا تناقض از درون خود رسانه و بعضی رفتار های گردانندگان آنها نمایان می شود. از سوی دیگر خوب هم می دانیم جواب دادن به این مخالفین هیچ اثری ندارد و حتی جواب های منطقی را نیز فردا روز مستمسک دیگری برای تخریب دولت قرار می دهند.
استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توسعه و فرهنگ سازی در این حوزه است و با شارلاتانیسم رسانه ای و باج گیری های کوچه و بازاری  و پروپاگاندا یا تبلیغات سیاسی با هدف سیاه نمایی و تزریق نوامیدی و یاس به جامعه  هرگز نمی توان به سمت توسعه حرکت کرد و این اتفاق دقیقا مصداق گندیدن نمک است.
به تعبیر آقای استاندار ما قبول داریم  تا رسیدن به  نقطه مطلوب فاصله  داریم  ولی باید منصف باشیم و تحلیل کنیم که دولت در مقایسه با گذشته و با وجود مشکلات ساختاری و فشارهای داخلی و خارجی چه توفیقاتی را به دست آورده است. خوب است منتقدین به جای نقد های دور از واقعیت کمی مطالعه خود را بیشتر کنند تا به تعریف درستی از اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، تورم ، رکود و .... برسند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صالح
Iran, Islamic Republic of
من اسم امید مردم رو شنیدم ولی اهل خوندن روزنامه نبودم با خوندن این متن تصمیم گرفتم هر روز امید مردم رو بخونم
شفازاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر همت دانش مرد بزرگ رسانه ای استان و تیمش
توصیه می کنم به دور از توجه به این حسادت ها به کارتون ادامه بدین قطعا امید مردم موفق ترین رسانه استان بوده هست و خواهد بود خواهش می کنم بله قربان گوی مدیران و استاندار و احزاب نباشید و همچنان امید مردم باشید تا لرزه در دامان مدیران بیاندازید
سینایی ازگچساران
Iran, Islamic Republic of
مهمان نوازی نشانه اول فرهنگ ماست.چه این مهمان هدیه ای همراه داشته باشد چه دست خالی آمده باشد
گوهری جهان آباد
Iran, Islamic Republic of
احسن برادر
همین روزنامه مهندسی اطلاع رسانی را نمی دانند متأسفم برای نشریات این چنینی
مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» که به بررسی جزئیاتی از عملیات های تروریستی و خونین گروهک تجزیه طلب ...
وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جریان شناخته شده‌ای، خبر استعفای بنده را منتشر ...
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد + عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد + عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
1