تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۲۳۴۸۴۷

گزارش مدیرکل کمیته امداد به استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طبق ارزشیابی های به عمل آمده حوزه اشتغال دفتر مرکزی، این نهاد در ۱۰ ماهه سال جاری رتبه نخست کشوری در جذب منابع بانکی را کسب کرده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مدیرکل و شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد امروز (۱۵ اسفند) در دومین روز از هفته احسان و نیکوکاری، با استاندار استان دیدار کردند.
سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری و تقدیر از مجموعه مهم و اثرگذار کمیته امداد، گفت: کار شما کار ارزشمندی است، چرا که با بهترین مردم از نظر مرتبط در نزد خداوند و ضعیف ترین قشر از لحاظ مادی در ارتباط هستید و به آنها خدمت رسانی می کنید.

وی با بیان اینکه خداوند فرصت بزرگ خدمت به نیازمندان را در اختیار شما امدادگران قرار داده، اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده کرده و خدمت خالصانه و بدون منت باشد و تلاش شما خدمت رسانی مطلوب با حفظ کرامت انسانی و عزت نفس جامعه هدف باشد.
خادمی، با اشاره به اینکه با همکاری و همدلی با ادارات و بانکها می توان تاثیرگذار بود و بهترین خدمات را به مددجویان ارائه داد و مشکلات را رفع کرد، بر پیگیری کمیته امداد در خصوص ایجاد مجتمع های اقتصادی در استان از طریق هلدینگ اقتصادی کمیته امداد کشور تاکید کرد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن گرامی داشت سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری به بحث جامعیت خدمات این نهاد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد خدمات گسترده ای را در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فکری و حتی روحی و روانی خانواده های تحت حمایت ارائه می دهد و برنامه های خوبی در این زمینه ها اجرا می کند.

وی با بیان اینکه از مهم ترین شاخصه های فعالیت های کمیته امداد تخصصی شدن و از حالت سنتی خارج شدن است، اضافه کرد: توجه به مبانی دینی و معنوی خانواده ها با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در اولویت برنامه های این نهاد قرار دارد و اگر ما بر روی توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده ها کار کنیم، بی شک توانمندی اقتصادی خانواده ها رقم می خورد.

محبی، با اشاره به اینکه یکی از برنامه ها و سیاست های کمیته امداد کاهش جامعه هدف و پالایش افراد تحت حمایت است و سالانه باید ۱۰ درصد خانواده ها از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند، بیان داشت: سه هزار و ۹۴۱ خانوار امسال از چرخه حمایت کمیته امداد استان خارج شده اند که ۴۱ درصد به خاطر اشتغال، ۹ درصد برگشت سرپرست خانوار، هفت درصد عدم تایید کمیسیون پزشکی، پنج درصد به خاطر ازدواج و دو درصد نیز به علت مهاجرت بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: در همین زمینه یک هزار و ۱۵۱ خانوار از افراد پشت نوبت تحت حمایتی امسال تحت حمایت قرار گرفتند که ۴۰۰ خانوار شامل زنان سرپرست خانوار هستند.

محبی، با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد استان در سال جاری، گفت: اجرای دو هزار و ۱۹۱ طرح اشتغال زایی با اعتبار ۲۹ میلیارد و ۵۳۲ میلیون تومان از محل منابع امدادی و بانکی یکی از مهم ترین برنامه های کمیته امداد است و همچنین چهار هزار و ۱۳۷ نفر از مددجویان با اعتبار ۲۰۹ میلیون تومان در دوره های مختلف آموزش اشتغال از جمله مهارت آموزی، فنی و حرفه ای و سایر موراد شرکت کرده اند.

وی  ضمن تقدیر از همراهی بانک های عامل استان با کمیته امداد، گفت: طبق ارزشیابی های به عمل آمده حوزه اشتغال دفتر مرکزی، این نهاد در ده ماهه سال جاری رتبه نخست کشوری در جذب منابع بانکی را کسب کرده که این نشان از همراهی و همکاری بانکها با این نهاد دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد، ارائه خدمات عمرانی به مددجویان را یکی از مهم ترین برنامه های کمیته امداد در طول سال برشمرد و گفت: به همین منظور امسال یک هزار ۷۳۹ مورد عملیات عمرانی از جمله احداث مسکن شهری و روستایی و تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویی انجام شده و در این زمینه پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

وی به جمع آوری دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل صندوق های صدقات اشاره کرد و گفت: این مبلغ از مجموع ۹ هزار و ۲۴۹ صندوق در سطح استان جمع آوری شده است.

محبی، پرداخت یک میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان در زمینه خدمات فرهنگی، ۹۸۴ میلیون تومان در زمینه سبد غذایی دو هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال، ۸۳۵ میلیون تومان خدمات بیمه درمانی و یک هزار و ۴۳۶ مورد جهیزیه با اعتبار دو میلیارد و  ۸۱۵ میلیون تومان  را از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری برشمرد.

وی در پایان خواستار همکاری و همراهی مجموعه استانداری و همه نهادها و دستگاه های ذیربط جهت رفع نیازهای اساسی مددجویان با کمیته امداد به خصوص سند کاهش فقر استان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مدیر
Iran, Islamic Republic of
جوان با استعداد سرفاریابی که می‌ تواند در کوتاهترین زمان ممکن همه زبان هایی دنیارا برعکس بخوانداین استعداد بدون تمرین بدست آمده و ذاتی و خدادادی است
https://t.me/JalaluddinMousavi
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگه کاربلد بودین اون .. مسکن ادارت هست رو عوص میکردی ...
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1