تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۲۳۴۶۵۷

سخنان معاون اول رئیس جمهور در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛
معاون اول رئیس جمهور گفت: برداشت روزانه ایران و قطر از پارس جنوبی در اوایل سال ۹۶ برابر می‌شود.


به گزارش کبنا نیوز یاسوج، اسحاق جهانگیری عصر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:برجام یک موافقت بین‌المللی و قابل نقض نیست و  شورای امنیت سازمان ملل تایید کرده است در صورت بی‌توجهی عکس العمل نشان می‌دهیم.
جهانگیری با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یک کشور بزرگ و بین‌المللی در جهان است، گفت: بسیاری از کشورها به دنبال انجام روابط و همکاری با ایران  هستند.
وی بیان کرد: ایران به وجود مردم و نیروهای نظامی و امنیتی هم اکنون در امنیت کامل به سر می‌برد و نقشه‌های شوم دشمن برای خدشه دار کردن به امنیت با شکست رو به رو شد و ایران به کانون امنیت تبدیل شده است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه داعش می‌خواست دولت اسلامی برقرار کند اما امروز در حال جمع شدن هستند، عنوان کرد: امروزقدرت‌های بزرگ دنیا می‌دانند خیلی از مسائل منطقه با حضور ایران حل می‌شود و کشور ایران امروز حلال مشکلات منطقه است و باید قدردان این جایگاه باشیم.
جهانگیری با بیان اینکه مکرر گفته  شده چالش‌های مختلفی پیش پای اقتصاد کشور است و با مشکل بیکاری روبه رو هستیم، اظهار داشت:  در برخی استان‌های کشور نرخ بیکاری بالای ۳۰ درصد است و نرخ بیکاری خانم‌ها بیشتر از جوانان است و این مسائل همه چالش است.
وی تاکید کرد: باید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم تا مطمئن شویم مردم از رفاه و معیشت بهتری برخوردار هستند.
جهانگیری با اشاره به اینکه درآمد جامعه شهری و روستائی کاهش پیدا کرده  و در روستاها این کاهش بیشتر نمود کرده است، عنوان کرد: باید سعی کنیم از لحاظ اقتصادی در برابر رقیبمان در منطقه حرف برای گفتن داشته باشیم و در این راستا سیاست‌های خوبی از جمله اقتصاد مقاومتی تدوین شد.
وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اجماعی را به وجود آورد، گفت: دولت باور قطعی و جدی به این سیاست‌ها داشت از روز اول در اولویت دولت قرار گرفت.
جهانگیری با بیان اینکه  اقتصاد کشور امسال یک شاهکار در تاریخ خودش ثبت کرد، گفت:  ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی راکد امسال باید  به چرخه بر می‌گشت و تسهیلات بانکی به ۲۲ هزار واحد پرداخت شد.
وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی بالای ۶۰ درصد باید امسال راه‌اندازی می‌شد، افزود: تاکنون ۵ هزار مورد راه‌اندازی شد.
جهانگیری به میزان برداشت نفت در کشور اشاره کرد و گفت: برداشت ما و قطر از پارس جنوبی اوایل سال ۹۶ مساوی می‌شود و  اگر امسال سه میلیون تن گندم صادر نکنیم برای ذخیره سازی آن با مشکل روبه رو هستیم.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بیکاری مهم‌ترین چالش در تمام استان‌ها با یک درصدی متفاوت است، عنوان کرد: این مسئله  به یک ابر چالش تبدیل شده و کشور در بهترین شرایط ۶۵۰ هزار شغل ایجاد کرده است.
وی افزود: دوسال است که  ورودی بازار کار کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که یک میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی است و به طور قطع اشتغال‌زایی جز با تولید و رونق امکانپذیر نیست و سایر مباحث حرف بوده و از سر بی اطلاعی گفته می‌شود.
جهانگیری با بیان اینکه دو چالش دیگری که همه استان‌ها به نوعی با آن رو به رو هستند مسائل زیست محیطی و آب است، گفت: اگر بارندگی‌های اخیر نبود در بهار و تابستان با مشکل آب در برخی شهرها روبه رو بودیم.
وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد هم در زمینه محیط زیست و آب مشکلی ندارد، عنوان کرد: این استان دارای منابع نفت و گاز، آب، کشاورزی، منابع طبیعی و ظرفیت های گردشگری است و سه کانون جمعیتی مهم از جمله شیراز، اصفهان و اهواز را در کنار خود دارد.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد:  با شناختی که از بودجه دارم از این بودجه توسعه ایجاد نمی‌‌شود  و بودجه دولت حتی اگر حقوق کارمندان و بازنشستگان را هم پرداخت کند شاهکار کرده و انتظار می‌رود اسیر بودجه نشده و تمام تلاش خود را برای استان به کار گیرید.

 
 
جهانگیری گفت: در برخی استان‌های کشور نرخ بیکاری بالای ۳۰ درصد بوده که در این بین نرخ بیکاری خانم‌ها بیشتر از جوانان است.
وی با تشریح میزان فرصت های شغلی که دولت باید سالانه برای افراد جویای کار در کشور فراهم کند، تصریح کرد: دولت باید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کند تا مطمئن شود مردم از رفاه و معیشت بهتری برخوردار هستند.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیکاری مهم‌ترین چالش در تمام استان‌ها با یک درصدی متفاوت است، ادامه داد: این مسئله  به یک ابر چالش تبدیل شده و کشور در بهترین شرایط ۶۵۰ هزار شغل ایجاد کرده است.
جهانگیری افزود: دوسال است که  ورودی بازار کار کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده که یک میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی است.
وی راه اندازی واحدهای تولیدی را مهمترین گام برای اشتغالزایی در کشور عنوان کرد.

معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم افزود: متاسفانه درآمد جامعه شهری و روستائی کاهش پیدا کرده  و در روستاها این کاهش بیشتر نمود کرده است.
جهانگیری تاکید کرد همه باید سعی کنیم از لحاظ اقتصادی در برابر رقبای ایران در منطقه حرف برای گفتن داشته باشیم و در این راستا سیاست‌های خوبی از جمله اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.
وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اجماعی را به وجود آورد، ادامه داد: دولت باور قطعی و جدی به این سیاست‌ها داشته و این سیاست ها از روز اول در اولویت دولت قرار گرفته است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی راکد امسال باید  به چرخه بر می‌گشت و از سویی نیز تسهیلات بانکی به ۲۲ هزار واحد پرداخت شده است.
تساوی ایران و قطر در برداشت نفت از پارس جنوبی
وی از راه اندازی بیش از پنج هزار واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد خبرداد و اظهارداشت: باید پنج هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی بالای ۶۰ درصد امسال راه‌اندازی شود.
جهانگیری به میزان برداشت نفت در کشور اشاره و یادآورشد: برداشت ایران و قطر از پارس جنوبی اوایل سال ۹۶ مساوی می‌شود و اگرامسال سه میلیون تن گندم صادرنکنیم برای ذخیره سازی آن با مشکل روبه رو هستیم.

معاون‌اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: برجام یک موافقت بین‌المللی و قابل نقض نیست و  شورای امنیت سازمان ملل هم آن را تایید کرده است.اگر بخواهند برجام نقض شود بدون‌شک ایران نیز در صورت بی‌توجهی به مفاد برجام عکس العمل نشان می‌دهد.
به‌گفته وی بسیاری از کشورها به دنبال انجام روابط و همکاری با ایران  هستند.
معاون‌اول رئیس‌جمهور دولت یازدهم افزود: امروز قدرت‌های بزرگ دنیا می‌دانند خیلی از مسائل منطقه با حضور ایران حل می‌شود و کشور ایران امروز حلال مشکلات منطقه است و باید قدردان این جایگاه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کاکان
Iran, Islamic Republic of
مسئولان محترم به فکر جاده کاکان هم باشید
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1