تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۲۳۴۴۲۰

مراسم یادبود ستاره فوتبال ایران قبل از انقلاب در گچساران (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛

 



،این مراسم یادبود با حضور مسئولین ورزش نفت وگاز گچساران ،هیئت فوتبال شهرستان و فوتبال دوستان گچسارانی برگزار شد
 زنده یاد محمد بربره که کارمند شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران بود ،در تیم استقلال گچساران هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن فعالیت می کرد ،وی در چندین دوره  که به عنوان سرمربی بروی نیمکت تیمهای بهره برداری و حراست در مسابقات مناطق و ادارات شرکت نفت   حضور داشت چندین مقام قهرمانی بدست آورد.

بربره متولد ۱۳۳۳ در محله ریل وی مسجدسلیمان بود. وی در مصاحبه ای عنوان کرده بود فوتبال خود را از رمین خاکی تانکی سوخته ریل وی زیر نظر علی نظری آغاز کرد اما بیشترین پیشرفت و رشد خود در فوتبال را مدیون استاد اصغر سلطانی دبیر ورزش دبیرستان تاریخ ساز سینا و سرمربی باشگاه خلیج فارس (دارایی) مسجدسلیمان می داند .

بربره با درخشش در خلیج فارس و جوانان خوزستان با تیم ملی جوانان ایران قهرمان مسابقات جام بین المللی جوانان قبل از انقلاب شد. محمد مراد در آن مسابقات ستاره بی چون و چرای تیم ایران بود و در مسابقه فینال از بهترین مهاجم آن روز فوتبال آسیا به نام حسن علی یک بیکاره تمام عیار ساخت.

او در دقایق پایانی یکی از مسابقات با حرکتی خارق العاده توپ خطرناک عراقی ها را از روی خط دروازه برگشت داد و مجری پخش رادیو تلویزیونی بازی گفت: شک نکنید هر کس دیگری جای شیر بچه خوزستانی محمدمراد بربره بود الان قطع نخاع شده بود. بربره با بدشانسی تمام در آخرین تمرین اردوی تیم ملی قبل از اعزام به بانکوک مصدوم شد و مسابقات آسیایی را از دست داد. او مدافع مورد علاقه حشمت مهاجرانی در تیم ملی جوانان بود و درآستانه جایگزین شدن به جای ابراهیم آشتیانی در تیم ملی و پرسپولیس دچار آن مصدومیت شدید شد.

بربره قبل از این به کمک اصغر سلطانی و هم باشگاهیش در دارایی یعنی محمود اعتمادی به بانک ملی تهران پیوسته بود. درخشش در بانک ملی او و محمود اعتمادی را از گران ترین بازیکنان جام تخت جمشید کرده بود که آن مصدومیت نحس پیش آمد. بربره به جز علی نظری، اصغر سلطانی زیر نظر مربیانی چون کونوف، یاگودیج، حشمت مهاجرانی، رجبعلی فرامرزی و…. کار کرده بود. او در سال های آخر فوتبال خود تیم راه آهن مسجدسلیمان را به عشق زادگاهش ریل وی با کمک مرحومین جانبابا الله مراد زاده، بهنام پور، شنبه شفاعتی و نظر پور احیاء کرد.

 

 

 

 






















نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
خداوند شیخ دروگر نژاد عزیزرا درپناه خودت محافظت کن یکی از پاک ترین مهربانترین دلسوز ترین و خوش اخلاقترین مردان روزگار میباشد واقعا ابروی گچسارانی شیخ عزیز جانم بفدایت
پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
در جواب کامنت ۱ : چه ربطی داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1