تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۲۳۴۲۹۳

بحث «زارعی» و مجری «پایش» بر سر یک موضوع اسف‌بار + تصاویر و فیلم

۱۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برنامه تلویزیونی زنده پایش شبکه یک حضور پیدا کرد و در این برنامه وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در برنامه تلویزیونی پایش وضعیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینان استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهر یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت.
در برنامه «پایش»، سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور «سید موسی خادمی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد این استان نقد و بررسی شد. محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش، محمدعلی جاوید شهردار یاسوج، سردارمهدی انصاری فرمانده انتظامی استان، اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، علیرضاموسوی امجد مدیرکل بهزیستی، غلام‍محمد زارعی رئیس مجمع نمایندگان استان، الماس گشتاسبی معاون قضایی واجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان نیز استاندار را به شکل تلفنی همراهی می‌کردند.
به گزارش کبنا، بعد از پخش گزارش‌های از وضعیت اسفناک سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین شهر یاسوج و توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد و گلایه‌های مردم از نبود امکانات با سایر مسئولان استان نیز تلفنی در خصوص این وضعیت صحبت می‌شد.
در آخرین سکانس این برنامه تلویزیونی غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا با تشریح برخی از خدمات انجام گرفته در این مناطق، اظهار کرد: دوربین شما فقط جاهای را فیلمبرداری کرده که مشکل دارند و البته این مکان‌ها اندک هستند و خیلی مشکلات در حاشیه‌های شهر یاسوج جدی نیست.
حیدری مجری برنامه گفت: ما به عنوان رسانه وظیفه داریم که مشکلات را منعکس کنیم و ما طبیعتاً فقط مشکلات را نشان می‌دهیم و اینکه شما به عنوان نماینده مردم معتقد هستید که مشکلات خیلی جدی نیست، باعث خوشحالی است.
این مجری که گزارشات اسف‌بار سکونت‌گاه‌های غیررسمی را مشاهده می‌کرد در ادامه خطاب به نماینده بویراحمد و دنا، گفت: امیدوارم همین وضعیتی که هست، واقعاً نباشد و در قالب مصوبات کارگروه استانی هر چه زودتر مسائل و مشکلات مردم برطرف شود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این برنامه تلویزیونی نیز اظهار کرد: حاشیه‌شهرها بخصوص در اطراف شهر یاسوج عمدتاً روستاهایی بودند که گسترش پیدا کردند، مناطق ارزشمند، خوش آب و هوا و بعضاً خانه‌ها و ویلاهای خوبی هم در آنها ساخته شده است.
وی اضافه کرد: معضلات حاشیه شهرها در سه حوزه کالبدی، اقتصادی و فرهنگی است، نمی‌خواهم بگویم که وضعیت خوب است اما با میانگین کشوری هم فاصله زیادی نداریم. خدمات زیربنایی و عمرانی بزرگترین مشکل ما در این مناطق است.
وی گفت: سرعت ورود به یاسوج باعث شده خدمات همپای رشد جمعیت ارائه نشود، بطوریکه یاسوج سال ۵۵ حدود ۴۵۰۰ نفر جمعیت داشته و الان حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، یعنی رشدی بالغ بر ۳۰ برابر.
سید موسی خادمی اظهار داشت: مشکلات بافت‌های ناکارآمد استان در سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دسته ‌بندی می ‌شود.

خادمی با اشاره به اینکه در حاشیه شهرها خدمات و امکانات در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با میانگین جامعه یاسوج تفاوت چندانی ندارد، بیان کرد: توسعه خدمات شهری و زیربنایی باید در حاشیه‌ شهر یاسوج در اولویت قرار گیرد.
خادمی بیان کرد: حاشیه نشینی مردم در روستاهای اطراف یاسوج و مهاجرت در طی این سال‌ها بسیار زیاد بوده و نهادها در ارائه خدمات به آنها با مشکلات زیادی روبه رو هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: خدمات زیادی در این حاشیه‌ها ارائه می‌شود ولی کافی نیست.
خادمی افزود: یاسوج در سال ۱۳۵۵ چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت داشت و اکنون نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که رشدی نزدیک به ۳۰ برابری داشته که ارائه خدمات را با مشکل مواجه می‌ کند.
خادمی با بیان اینکه با توجه به بافت قومی و قبیله ای، تصرفات غیرقانونی در حاشیه شهر یاسوج خیلی کم است، اضافه کرد: ارتباط حاشیه شهر یاسوج با مرکز استان یک ارتباط دوسویه است.
استاندار، محدود بودن اعتبارات دولتی را از دیگر مشکلات بافت‌های ناکارآمد ذکر کرد و گفت: پراکندگی روستاها و توسعه ‌نیافتگی استان نیز یکی از دلایل اصلی پایین بودن خدمات است.
خادمی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از موضوعات اصلی بیشتر جلسات مرکز استان را موضوع حاشیه نشینی ذکر کرد و افزود: پیوستن این مناطق به شهر یاسوج یکی از اولویت‌های اصلی است.
استاندار اظهار داشت: کار مطالعاتی این طرح برای پیوستن آنها به شهر یاسوج در دست بررسی است.
خادمی تصریح کرد: تعدادی از این روستاها به دلیل فاصله نزدیک، زودتر به شهر یاسوج ملحق شده است و کیفت خدمات در آنها مطلوب است ولی تعدادی از روستاها جزء حاشیه شهر هستند که هنوز به شهر یاسوج پیوسته نشده و کیفت خدمات در آنها تا حدود زیادی پایین است.
استاندار افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد زیادی از روستاهای حاشیه شهر یاسوج برای افزایش و بهبود کیفیت خدمات به شهر یاسوج ملحق خواهند شد.
خادمی با اشاره به مشکلات شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه هم گفت: شهرستان کهگیلویه نسبت به دیگر نقاط استان دارای محرومیت عمیقی است.
استاندار اضافه کرد: با همکاری خیرین، بنیاد برکت و دیگر نهادها، خدمات خوبی به این بافت‌ها ارائه شده اما نیازمند توجه بیشتری است.
خادمی با اشاره به اینکه در بافت فرسود گچساران خدمات خوبی از سوی ستاد بازسازی در حال انجام است، گفت: در این بافت بیش از سه هزار خانوار سکونت دارند.
استاندار بیان کرد: با ارائه تسهیلات و همکاری مردم تاکنون تعداد زیادی از این واحدها تخریب و نوسازی شده‌اند.
استاندار عنوان کرد: ۱۴۲ واحد از بافت فرسوده گچساران به مردم تحویل داده شد.
خادمی افزود: یک هزار و ۲۹۷ پرونده به شهرداری ارجاع داده شدند و از این تعداد یک هزار و ۱۵۰ نفر از شهرداری مجوز گرفته اند.
استاندار عنوان کرد: تاکنون ۸۰۰ مجوز نقشه و برای ۵۱۰ واحد پروانه تخریب صادر شده است و ۳۱۰ نفر برای دریافت تسهیلات با بانک ها قرارداد منعقد کرده اند.
استاندار گفت: با پیگیری‌های انجام شده میزان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده گچساران از ۳۰۰ به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت.
خادمی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده ارائه خدمات مطلوب با تسهیلات ویژه در دیگر مناطق حاشیه نشین و بافت‌های ناکارآمد استان در اولویت خواهد بود.
تاکنون در این استان ۲ هزار و ۸۰۳ هکتار بافت نامناسب و ناکارآمد شناسایی و مصوب شده است.
۳۸ هکتار از این بافت ناکارآمد محدوده تاریخی است که در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد و یک هزار و ۱۷۰ هکتار دیگر نیز سکونتگاه‌های غیررسمی هستند.
در این بافت فرسوده جمعیتی افزون ‌بر ۱۵۸ هزار و ۶۳۸ نفر سکونت دارند.

قسمت اول؛
[embed]http://kb-p.ir/Portal/file/?270553/PAYASH-1_1.mp4[/embed]
 
قسمت دوم؛
[embed]http://kb-p.ir/Portal/file/?270556/PAYASH-1_01_1.mp4[/embed]
 
قسمت سوم؛
[embed]http://kb-p.ir/Portal/file/?270559/000.mp4[/embed]
 
 
قسمت چهارم
 
 
[embed]http://kb-p.ir/Portal/file/?270562/022.mp4[/embed]
قسمت پنجم؛
 
[embed]http://kb-p.ir/Portal/file/?270565/23.mp4[/embed]
 
قسمت ششم؛
[embed]http://kb-p.ir/Portal/file/?270568/PAYASH-1_02_1.mp4[/embed]
 
قسمت هفتم؛
[embed]http://kb-p.ir/Portal/file/?270571/145.mp4[/embed]
 
تصاویر
نام شما

آدرس ايميل شما

زاغه نشینی
Iran, Islamic Republic of
هنوز در کتابهای درسی دبستان عکسهای زاغه نشینان در دوره پهلوی رو به تصویر میکشیم.پس از سی و هفت سال از پیروزی انقلاب شاهد گسترش فراگیر حاشیه نشینی در اطراف شهرهای کشور هستیم.اخیرا مستندی از وضعیت حاشیه نشینی شهر اهواز منتشر شد‌.واقعا مایه ننگه.دلیل عمده اش مهاجرت روستاییان به شهرهاست چراکه مدیریت ضعیف باعث زیان دهی دربخش کشاورزی شد.
واقعا
Iran, Islamic Republic of
بله این دست پخت خدمت استاندار متخصص و نمایندگان زحمت کش در مرکز استان است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی مدیران ارشد و مدیران کل ضعیف باشند چنین وضعیتی دور از انتظار نخواهد بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نماینده تاریخ بویراحمدودنا
United States
یعنی باید گفت آخ و بخت مردم و نماینده البته نماینده کاخ نشین که این دردهارو متوجه نمیشن
دکتر
Iran, Islamic Republic of
در جواب کامنت گذار سیسخت...
لطفا فرافکنی نکنید... و از روی عقده های شخصی تون اظهار نظر نفرمایید.
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
اخی سی بویر احمد
حسن
Iran, Islamic Republic of
برو نگاه کنید چقدر جاده و کارهای عمرانی در حوزه بافت ها ساخته بیشتر این ها بدون مجوز خونه ساختن باز هم بهشون رسیدن
Iran, Islamic Republic of
زارعی خوابه از حاشیه ها خبر نداره هنوز هم به مردم وعده دروغ می دهید
Iran, Islamic Republic of
زارعی خودش وبرادراش مشکلی ندارند ۴کارخانه اسفالت در کشور دارند
تت
Iran, Islamic Republic of
بو راحمد چه چیزی از شه جا نمونده
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که فقط میخواهد از روی احساسات حرف بزند و بر اساس دلیل و منطق مشکلاتی که هست نمی پذیرد چگونه میخواهد به مردم خدمت کند حق این مردم چنین نماینده ای بیش نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1