تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۲۳۴۲۱۱

سناریو یا واقعیت؛ تغییر فرماندار دنا

۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛مهران کرمی
تغییر زود هنگام علی تاج‌امیری فرماندار سابق شهرستان دنا به علت مشکلات قانونی برای ادامه فعالیت وی و انتصاب سریع عباس بهشتی روی فرماندار جدید دنا موجب شد تا برخی معادلات سیاسی در شهرستان دنا به نحو پیش بینی نشده ای از طرف یکی از گروههای انتخاباتی به پیش برود.


با تغییر فرماندار سابق دنا و روی کار آمدن عباس بهشتی روی، ساز برخی افراد برای حذف فرماندار جدید دنا به صدا در آمد، این جماعت که پیش از این یک بار سناریوی خود برای حذف فرماندار دنا با نام (تغییر یکی از فرمانداران مناطق سردسیر استان) کلید زدند بعد از تکذیب توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار از تلاش مذبوحانه خود دست کشیدند.

اما این روزها و بعد آخرین جلسه فرماندار دنا با مردم سی سخت که به نام همفکری در توسعه سی سخت برای دومین بار متوالی برگزار شد گروهی که بهشتی را به عنوان مهره ای ناسازگار برای پیش برد اهداف سیاسی خود می بینند برخی حواشی پیش آمده در این جلسه که به بحث و بررسی مطالبات و مشکلات مردم برمی گشت را به دست آویزی برای تکمیل پازل حذف بهشتی تبدیل کرده اند.

این افرادکه این بار اقدام به انتشار نامه ای خطاب به مسوولان استانی برای عزل فرماندار دنا کرده اند بدون از این که حتی نام و امضایی از خود و درخواست کنندگان به میان بیاورند نامه ای به نام مردم سی سخت در سطح رسانه های شهرستانی و استانی به انتشار درآوردند و تلاش کرده اند از آب گل آلود و جلسه هفته گذشته به مطامع سیاسی برسند و حرکت ناشیانه خود را این بار به نام (مردم) پیش ببرند.

این در حالی است که عمده گلایه حاضران در نشست با فرماندار دنا به نگرانی مردم از پایان زودهنگام جلسه توسط فرماندار و بیان صریح و شفاف برخی انتظارات مسوولان از مردم سی سخت برمی گشت که از آنجا که قرار بود بهشتی روی در جلسه دیگری حضور یابد جلسه را به سرعت به پایان رسانید، اما در این قضیه بدون شک نه قصد بی احترامی به مردم در میان بوده و نه بی حرمتی، چرا که بهشتی روی جلسه دوم خود را متعاقب برخی نگرانی ها و وعده های داده شده به مردم در جلسه اول برگزار کرده بود و از پیشرفت و تصمیمات گرفته شده در برخی امور مربوط به شهر سخن می گفت.

در نامه منتشره در رسانه های وابسته فرد یا افرادی که حاضر به امضا و یا آوردن نامی از خود به میان نبوده اند و حتی در تلاش بودند تا نام نویسنده یا نویسندگان این نامه محرمانه و در واقع بی هویت باقی بماند سعی شده تا با اغراق در رابطه با آنچه در جلسه مسوولان با مردم گذشت به مطامع سیاسی خود برسند.

خیز ناشیانه ای که بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حذف بهشتی روی گرفته شده و فرمانداری شهرستان دنا را صحنه تسویه حسابهای انتخاباتی کرده است با روشهای مختلف رو به جلو برای شدن است تا هر طور که شده قبل و یا بعد از انتخابات پیش رو فرماندار یک ساله دنا را حذف کنند. گروهی که تا کنون تلاششان به درب بسته خورده و هر روز به نحوی از انحا پازل حذف بهشتی روی را به سمت تکمیل شدن پیش می برد.

جریانی که با نگاه به وقایع پیش آمده به خوبی میتوان به محل و تصمیم گیرندگان این حرکت ناشیانه پی برد، هر چند متاسفانه این بار با نوشتن نامه ای بی هویت و به نام( مردم سی سخت) قصد پیشبرد اهدف خود را حتی به قیمت مخدوش کردن چهره مردم سی سخت دارند.جریان بی هویتی که حداقل تاثیر رفتارهای آنان در جو عمومی استان قربانی کردن چهره مردم با اصالت و فرهنگ سی سخت پای منافع سیاسی خواهد بود .
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
.. زور نزنید؛فرماندار دنا باید عوض بشه؛فردی که در جهت... اهداف مردم سیسخت گام برمیداره جایی جهت فرمانداری این شهر و شهرستان نداره و مردم سیسخت یکصدا در جهت تعویض او گام برداشته اند،جناب کرمی جنابعالی هم این اتحاد مردم سیسخت رو زیر سوال نبر...لطفن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این.. حقش نیست فرماندار باشه . ..کسی ک باعث شد فرماندار بشه
اصلاحات
Romania
،بعد از انتشار یک خبر با مضمون  درخواست جمعی از مردم شهر سی سخت  برای  عزل فرماندار شهرستان دنا در یکی از رسانه های خبری شهرستان که تنها رسانه حامی دولت تدبیر و امید میباشد بهانه ای شد برای دلواپسان کرسی قدرت تا به هر طریقی از این موقعیت نهایت بهره را برده و طبق روال همیشگی خود تیر خلاصی بر رقیب زده باشند.اگر چه انتشار نامه فوق در سایت ..... تنها با هدف نقد و تحلیل منتشر گردید اما شخص یا نگارندگان نامه قطعاً می توانستند یا با ارسال نامه با حفظ همین بی هویتی یا با هویتی در رسانه های استانی تنویر افکار نمایند چرا که نامه ای با این ماهیت درونی میتوانست هم به زیان شهر سی سخت ،هم به نفع آن باشد و این ترجیح بزرگان شهر سی سخت و جمعی از سیاسیون نزدیک به فرماندار دنا بود که خواستار پایان دادن به این موضوع شدند و صلاح بر این شد که حتی تحلیلی در کار نباشد چرا که ادامه این بحث تنها سبب خدشه دار کردن چهره شهر و حتی شهرستان می شود.

قهرمان پردازی یک رسانه محلی شهرستان دنا و مخالف با سیاست های دولت تدبیر و امید که حتی حاضر به نوشتن یک خط از موضوعات نشست مردم با فرماندار دنا  نشده بود و تنها به درج چند عکس اکتفا نموده و با فراهم دیدن شرایط تخریب و اکتفا به منابع ناقص آتش به دامن این بحث از یاد رفته میزند و با انتشار تحلیلی ناقص توپ را به میدان جناحی هدایت میکند که نه تنها دخالتی در انشار نامه نداشته بلکه در همان ساعات ابتدایی بعد از انتشار نامه در رسانه حامی دولت مورد واکنش صریح آنها قرار گرفت.

در بخش هایی از این تحلیل وارون آمده که گویا علی تاج امیری فرماندار سابق دنا که به علت مشکلات قانونی برای ادامه فعالیت وی انتصاب بهشتی روی صورت میگیرد و از دید این رسانه  همین یعنی  آغاز گر تلاش های نیروهای وصل به نماینده بویر احمد و دنا برای برکناری بهشتی روی و برگرداندن تاج امیری به قدرت، چرا که تاج امیری از لیدر های قدرتمند زارعی بوده و بنا به جایگاه خوبی که در میان مردم داشته سعی بر برکناری فرماندار جدید را دارند.

هر چند رسانه مغرض به طور مستقیم به مطلب اشاره ننموده و با پنهان کردن هویت جناح مقابل بهشتی روی سعی دارد هم ماندگار باشد،هم تیر خلاصی را به میدان رقیب پرت کرده باشد.اما از آنجا که دو جناح بیشتر در مقابل عباس بهشتی روی وجود ندارد لذا انتظار نمیرود منظور نگارنده جناح جبهه پایداری باشد،پس تنها جناحی که باقی مانده یاران زارعی نماینده مردم شریف بویر احمد و دنا می باشد که نه تنها در این مقطع زمانی بلکه از زمان انتخابات مورد حمله بی اساس این رسانه قرار گرفته اند و به عقیده این رسانه،حال این نیروهای زارعی با مطرح کردن و انتشار این نامه بر علیه فرماندار دنا و مردم شهر سی سخت،سعی بر بازگرداندن خود به کرسی فرمانداری دنا هستند.

اینکه چرا یک رسانه مخالف سیاست های دولت اینگونه تغییر جهت داده و با حمایت از بهشتی روی از هجمه حملات روز های اخیر دفاع میکند جای تعجب بوده؟چرا که یک رسانه مخالف دولت و وابسته چگونه میتواند سیاست ها و اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید را نادیده بگیرد و همچون سایر رسانه های هم نوع خود کمر بر تخریب دولت حسن روحانی ببندد اما در بیرون، از نماینده عالی همان دولت در شهرستان دنا حمایت کند.مگر سیاست های فرماندار دنا مطابق با همان سیاست های دولت تدبیر و امید نیست؟

اینکهرسانه حامی دولت نامه ای را منتشر میکند و میخواهد برای تنویر افکار عمومی نقد کند اما مورد واکنش تند سیاسیون و مشاوران فرماندار دنا قرار میگیرد  و مورد نکوهش قرار می گیرد اما دفاع یک رسانه مخالف دولت برایشان افتخار است،به گونه ای که مسوول روابط عمومی فرمانداری دولت تدبیر  امید در دنا که قدرت دفاع در  مقابل هجمه حملات به فرماندار را ندارد خود به عنوان یکی از عاملان انتشار دهنده لینک مربوط به خبر تخریبی سایت مربوطه در شبکه های اجتماعی افتخار نیز کرده و با انتشار در شبکه های اجتماعی وصل به اصلاحات و سایر گروه ها، در انتشار خبر کمک میکند و این همکاری  یعنی پذیرش سیاست ها و گفته های نگارندگان خبر فوق بر علیه زارعی.رسانه ای که میداند اگر بهشتی را عزل کنند فرماندار بعدی از نیروی های نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا خواهد بود و همین یعنی دفاع از بهشتی روی برای ممانعت از وقوع این امر.

 
اصلاحاا
Iran, Islamic Republic of
ایشون در...فرمانداری نیستن
خواهش
Iran, Islamic Republic of
از تمام بچه های محله خواهشمندم اصلاحات رو بچه بازی و بی اعتبار نکنند. با تشکر
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
..ش مدیر یک مدرسه هم از.. تا برسه به فرمانداری
Iran, Islamic Republic of
واقعاً متأسفانه کسی که اصلاً ادب و شخصیت درستی ندارند چه برسد به سواد، یک آدم عقده ای که فکر می کند با بی احترامی به دیگران برای خودش احترام درست می کند، چرا باید مسئولیت داشته باشد که به یکباره خودش را هم گم کند. بخصوص در حد مردم فهیم و بافرهنگ شهرستان دنا نیست.
موافق زارع
Germany
باید عوض بشه
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1