تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۲۳۳۷۲۴

جنجال در سخنرانی «حسن عباسی» در دانشگاه یاسوج (+تصاویر)

۱۹
۰
کبنا ؛
جلسه «حسن عباسی» در دانشگاه یاسوج با تنش و بی‌نظمی و زد و خورد همراه شد، به طوریکه حسن عباسی در ادامه صحبت‌های خود به این مسئله نیز واکنش تندی هم نشان داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عصر روز دوشنبه (۹ اسفندماه) حسن عباسی در دانشگاه یاسوج در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور یافت که در نهایت سخنرانی با تنش و بی‌نظمی همراه شد، بطوریکه عباسی رئیس اندیشکده یقین نیز به آن واکنش تندی هم نشان داد.

به گزارش کبنا، حسن عباسی  در دانشگاه یاسوج و به دعوت بسیج دانشجویی این دانشگاه حضور یافت و در زمینه بزرگی و عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) و لزوم درس گرفتن و الگوگیری از آن حضرت سخنانی ایراد کرد.


رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه در زندگی انقلابی حضرت فاطمه زهرا(س) برای همه ما یک نمونه و الگو به شمار می‌رود، افزود: انبیا ویژگی‌هایی داشته‌اند که در وجود هیچ شخص دیگری نبوده است و امروز باید از روش و منش آن‌ها برای بهتر زیستن استفاده کنیم.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه گفت: یکی از ویژگی‌های انبیا مصلح بودن آن‌هاست و دوم این که آن‌ها همواره تحول‌گرا و تحول‌خواه بوده‌اند.

عباسی با تأکید بر اینکه انسان تحول‌گرا همیشه از زمان خود جلوتر است افزود: اگر بخواهیم تحول را در بازه زمانی خودمان و با این رویکرد عملیاتی کنیم نمی‌توان نام آن را تحول گذاشت لذا باید آینده را در تحول مد نظر داشت.

وی به سومین ویژگی خاص ائمه اشاره کرد و گفت: انبیا همواره انظار می‌دادند و انسان انقلابی هم باید به رسم و شیوه ائمه هدی انظار بدهد.



جنجال در سخنرانی

بنا بر این گزارش، عباسی در ادامه اظهارات خود و در حالی که تنها در خصوص ویژگی‌های حضرت زهرا(س) با دانشجویان سخن می‌گفت با جنجال عده‌ای روبرو شد که اجازه نمی‌دادند دنباله بحث ادامه پیدا کند.

وی افزود: به حرمت فاطمه زهرا(س) بحث خود را در این زمینه آغاز کردم اما اگر کسانی به دنبال ایجاد پارازیت در نشست هستند قطعا با ارائه آمار جواب آن‌ها را خواهم داد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در ادامه افزود: اما روی سخن با کسانی است که در مجلس طرحی را در خصوص تأمین امنیت برنامه‌ها ارائه داده‌اند لذا باید بیایند و ببینند که آستانه تحمل هواداران خودشان در دانشگاه‌ها چه اندازه است.

رئیس اندیشکده یقین افزود: این آقایان باید بدانند کسانی با این طرح دچار مشکل می‌شوند که از هواداران خود آن‌ها هستند و امروز کسانی که دستشان در ارائه عملکرد به مردم خالی است و نمی‌توانند به مردم جواب بدهند، جلسات را به هم می‌ریزند.

عباسی خاطرنشان کرد: این‌ها چنان ضعیف عمل کردند که هنوز که هنوز است برای فرار از کم‌کاری خود مشکلات را به گردن احمدی‌نژاد می‌اندازند.

وی اهل تشنج را جریان سیاسی حاکم بر دولت دانست و گفت: از همه افرادی که این‌جا هستند عذرخواهی می‌کنم که این آقایان چنین شرایطی را به وجود می‌آورند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در سه ماه گذشته جو عجیبی در دانشگاه‌ها می‌بینیم افزود: کسانی که دستشان خالی است جو و فضا را به هم می‌ریزند که موضوعی بسیار بد و نگران کننده است.

وی گفت: این‌ها کسانی هستند که کارنامه دولت را ضعیف می‌بینند و به هین علت حرکت چماق‌داری و پرخاشگری برای بر هم زدن جلسات از سوی آن‌ها دیده می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: مطمئنم و خاطرجمع باشید کسی که ضرر می‌کند خود شما هستید.

وی خطاب به حاضران در سالن و با ابراز تأسف از چنین حرکتی گفت: دوستان اصلاح‌طلب را مشاهده کنید که چه می‌کنند.

 رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در دانشگاه یاسوج و پس از ایجاد جنجال توسط عده‌ای در مراسم سخنرانی خود خطاب به طراحان طرح دو فوریتی به عنوان تأمین امنیت برگزاری مراسمات گفت: آقایان لیست امید بیایید و تحمل هوادارانتان را در دانشگاه‌ها نگاه کنید.

بی‌حرمتی به برخی سخنرانان در دانشگاه یاسوج از کجا سرچشمه می‌گیرد




به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، داریوش بهنیا‌زاده از فعالان رسانه‌ای و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در این باره می‌نویسد؛ داستان بی‌حرمتی به سخنرانان در دانشگاه یاسوج دیگر نخ‌نما شده است و اکنون از مرحله‌ای عبور کرده که باید از مسوولان این دانشگاه و همچنین تشکل‌های دانشجویی که در متن قضیه حضور دارند پرسید که این بی‌حرمتی و تنش در سخنرانی‌ها در دانشگاه یاسوج از کجا سرچشمه می‌گیرد.

اکنون باید از مسئولان بسیج دانشجویی پرسید که چرا و به چه دلیل در برنامه‌های آن‌ها در دانشگاه یاسوج و در هنگام سخنرانی افراد دعوت شده این گونه برخورد زشت و ناپسند توسط عده‌ای خاص صورت می‌گیرد و آن‌ها برای جلوگیری از این حرکات زشت و دون شأن در دانشگاه چه تدبیری اندیشیده‌اند و قضیه را با چه کسی در دانشگاه در میان نهاده‌اند و از ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از این بی‌حرمتی‌ها تا چه اندازه استفاده کرده‌اند.

این بی‌حرمتی بی‌شک آبروی استان را در فضاهای دانشگاهی لکه‌دار می‌کند و تا دیر نشده و در هنگامه‌ای که باید افراد زیادی با گرایش‌های مختلف به واسطه نزدیکی به انتخابات در این دانشگاه سخنرانی کنند وضعیت موجود به هیچ وجه زیبنده نیست.

سؤال از دکتر محمودرضا رحیمی رئیس محترم دانشگاه یاسوج و معاون فرهنگی و حراست دانشگاه این است که چرا در چندین و چند برنامه متوالی از سخنرانی سیدمحمد حسینی گرفته تا نقوی حسینی و حسن عباسی و چندین سخنرانی دیگر، چنین تنش‌هایی ایجاد می‌شود و جلسات به حاشیه می‌رود.

البته جای سؤال است که چرا در برخی سخنرانی‌ها که افراد سخنران قوای نظام از جمله قوه قضاییه و مجلس را زیر سؤال می‌برند اگر کوچکترین انتقادی شود افراد منتقد از جلسات دانشجویی بیرون انداخته می‌شوند اما در مقابل با این افراد که حیثیت سخنرانان و جلسه را بر باد می‌دهند هیچ برخوردی نمی‌شود که نیاز به پی‌گیری دارد.

دانشجویان و اصحاب رسانه نیز باید به وظیفه خود عمل کنند و با پی‌گیری این موضوع سرچشمه آن را شناسایی کرده که مبادا این حرکت و ایجاد تنش توسط عده‌ای خاص، با هدف و برنامه باشد.



نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در این گزارش به شعار دوراز اخلاق مداری برخی علیه رئیس جمهوری اشاره ای نشده چرا این فعل قیبح تقیبح نشده است ............... چه کسانی به شخص دوم مملکت توهین اهانت کردند ...... چه کسانی باید به این اقدام قیبح رسیدگی کنند. کسانی که جاهای حساس اطلاع رسانیس دولت را گرفته اند ونان ان را می خورد ،کی از خواب بیبدارمی شود که با سحر وساحری دارند روز گذرانی می کنند و مغفول مغفول از توهین به دولت هستند.
Iran, Islamic Republic of
رئیس خبرگزاری .. در استان خوب علیه دولتی ها موضع گرفته این پاسداش ت لطف روابط عمومی باتدبیر استانداری است که به خبرگزاری فارس درمحل استانداری جایگاه داده است/. دفتر اختصاصی داده که راحت علیه آنها بنویسد........ خداقوت دولتی ها
دانشجوی ترم ۶
Iran, Islamic Republic of
برهم زنندگان همیشگی برنامه ها، اعضای اصلی نشکل پیروخط امام هستند!

معاونت فرهنگی دانشگاه و حراست هم با آنها همراه هست و همکاری میکند

آبروی دانشگاه یاسوج را جلو تمام مهمانان دعوت شده برده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ابروی استان رو بردید‌ . بس کنید . یه جلسه هم نمیتونید برگزار کنید . ادم نبابد بی جنبه باشه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
یه جوری تیتر زدین "جنجال در سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه یاسوج" انگار همدیگر را تکه پاره کردن. عکسه که نه زد و خورد و نه درگیری و کتک کاری و نه چیز دیگری نشان نمیدهد. خدایی این مسائل کوچک و پیش پا افتاده را اینقدر بزرگ نکنید که با آبروی استان بازی بشه. به جای بزرگنمایی، همت کنید که این بساط در استان جمع بشه. چه چپ و چه راست باید جلوی این اتفاقات را بگیرند. چرا در شهرستانهای دیگر استان چنین اتفاقاتی نمی افتد؟ نمایندگان مجلس باید به طرح پیشنهادی رای مثبت دهند تا این معضلات و مصائب برچیده شوند.
ياسوجي
Iran, Islamic Republic of
عباسی یک آدم عقده ایه!
عشایر
Iran, Islamic Republic of
فقط میتونم بگم متاسفم برای دولت بی تدبیر و نامید .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کبنا هم شلوغش کردی هم جهت دار خبر دادی!!!!!! فکر میکردم اصولگرا باشی اما پایداری نه.
جوری گفتی اعتراض و سرچشمه هاش ، انگار کفن پوشا و حمله کننده به جلسات و میتینگها اصلاحطلبانن !!!!!
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
کبنانیوز دیگه خداحافظ
Iran, Islamic Republic of
معمولا" عده ای هیچگاه حرف حق را برنمی تابند. این هم نمونه اش
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
کبنا از خبرگزاریهاییست که همیشه دغدغه دانشگاه و دانشجو و استاد و آموزش استان را داشته. پیشنهاد میشه که گزارشهای پیاپی و سلسله وار از وضعیت آموزشی و امکانات و خدمات و برنامه های تمامی دانشگاههای استان و شهرستانهای استان تهیه و در سایت بگذارد. قطعا در سنجش وضعیت آموزش استان و اصلاح و بهبود آنها و آشنایی شهروندان و مسوولان استان و نمایندگان محترم با این دانشگاهها و ارتقا سطح خدمات آموزشی دانشگاهها و رفع مشکلات و ارایه راهکارهای سازنده موثر است. ( دانشگاههای دولتی و آزاد شهرهای یاسوج . گچساران و دهدشت و دانشگاه های پیام نور. دانشگاههای غیر انتفاعی و مراکز علمی کاربردی)
Iran, Islamic Republic of
درود بر حسن عباسی
ننگ بر کسانی که با داد و فریاد آبروی استان رو بردند
Iran, Islamic Republic of
اخ سی تدبیر ناامیدی
مهمان
Iran, Islamic Republic of
همه این برنامه برای پاره لحافی ملانصرالدین است. همه این برنامه ها برای مقصر جلوه دادن دولت خدمتگزار است. اگر چه این حنا دیگر رنگی ندارد.
چنارستان
Iran, Islamic Republic of
عباسی عقده ای خبر نگار کبنا عقده ای تر
ح. ت
Iran, Islamic Republic of
حسن عباسی دیگه چ
.. است.؟؟ کدام ... او را به اینجا کشانده؟؟
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز ...
سمانه
من خودم تو جلسه بودم بخدا مو ب مو درست گفتن تازه خیلی از مسائل رو هم نگفتن از جمله اینکه یکی از تو جمع بلند شد و ب دکتر عباسی در حالیکه داشت درباره حضرت فاطمه سخنراتی میکرد گفت گم شو برو بیرون.قسم میخورم دکتر فقط با مهربونی باهاشون برخورد کرد حتی حراست خواست بندازنشون بیرون خود دکتر نزاشتن
داود م
Iran, Islamic Republic of
کاش کبنا خبرهای داانشگاهی را بیشتر کنه، بعضی دانشگاهها وضع آموزش استان را اسفبار کرده اند... یکی باید بیشتر اطلاع رسانی کنه
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1