تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۳۳۵۷۰

فعال شدن ۷۰ درصد واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد / به راحتی برخی کارخانه‌ها را تعطیل می‌کنند

۱
۰
کبنا ؛صبح امروز نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست معاون امور اقتصادی استانداری و با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های عامل در سالن استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این نشست واحدهای تولیدی شرکت خودرو کار، تعاونی ۲۵۹۳ گاوشیری، کارخانه بهین کود و شرکت ۲۹۳۲ شن و ماسه چم بلبل مورد بررسی قرار گرفت.
اتن مجید محنایی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به بخشودگی جرائم وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در دولت تدبیر، گفت: مردم تا وقت است از این فرصت استفاده کنند، و باید این بخشودگی در استان اجرا شود و بانک‌ها این موضوع را به پایان سال موکل نکنند که بعداً اعلام کنند که مدت زمان آن تمام شده است.
محنایی افزود: در نشستی که با بانک مرکزی کشور داشتیم، مصوبه ای در تاریخ ۱۶ بهمن سال جاری برای تمام بانک‌های مرکزی مصوب و ابلاغ شد که ستان‌های محروم از رعایت نسبت منابع و مصارف معاف هستند و بدون در نظرگرفتن این محدودیت می توانند تسهیلات پرداخت کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: بانک‌ها در راستای ایفای مسئولیت‌های آموزشی ملزم‌اند؛ در روستاها آموزش را مدنظر بگیرند.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خطاب به معاون شرکت برق استان گفت: خواهش کردیم که واحدهای تولیدی در استان را با قطع برق تعطیل نکنید، و نمی دانم اسمش را چه بگذارم؛ هیچ! از اداره برق برای قطع برق کارخانه شن و ماسه توضیح می‌خواهم اما می‌بینیم که برای قطع برق کارخانه شن و ماسه چم بلبل هیچ توضیحی ندارد، مسئولان شرکت برق، فورا برق این واحد تولیدی را وصل نمایید.
بنا بر این گزارش، دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: ۴۴۶ واحد تولیدی و صنعتی استان با اعتبار چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
دیودیده با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای رتبه ۲۶ کشوری در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید است، افزود: بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۱۶ واحد تولیدی راکد استان در سال‌جاری به این واحدها پرداخت شده است. با تلاش کارگروه رفع تولید در دولت تدبیر و امید واحدهای فعال صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به ۷۰ درصد رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ۱۳۹ واحد تولیدی را بررسی کرده است، تصریح کرد: با ۳۱۶ مصوبه در این ستاد، ۱۷۴ مصوبه اجرا شده و ۱۴۲ مصوبه در دست اقدام است.  بدهی ۱۳۷ واحد تولیدی تعیین تکلیف شد، و برای ۳۹ واحد تأمین مالی و تسهیلات پیش بینی شده است.
پرداخت تسهیلات رونق در کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۱۰۰۰ میلیارد ریال گذشت
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: از تعداد کل مصوبات، ۱۳۷ مورد مربوط به تعیین تکلیف بدهی و ۳۹ مورد مربوط به تأمین مالی و تسهیلات است.
دیودیده عنوان کرد: ۶۰۰ طرح تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد، ۴۶۶ طرح با تسهیلات موردنیاز ۴۱۹ میلیارد تومان پس از تأیید در کاگروه‌های مختلف، به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی بیان کرد: تاکنون ۱۲۲ واحد تولیدی با تسهیلات موردنیاز ۱۲۲ میلیارد تومان در بانک‌های عامل عقد قرارداد کرده که از این تعداد، تاکنون ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۱۱۶ واحد تولیدی پرداخت شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشتر بانک‌های عامل تاکنون همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات رونق تولید داشته‌اند و بانک ملت تنها بانکی است که تاکنون هیچ تسهیلاتی پرداخت نکرده است.
دیودیده ابراز کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۶ هم ادامه می‌یابد و علاوه بر پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای مشکل‌دار و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، برخی موارد دیگر از جمله تجهیز و نوسازی مدارس را هم شامل می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های اشتغال این استان اشاره کرد و گفت: حمایت از برگشت واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال با اختصاص اعتبار از راهکارهای خوب دولت برای بخشی از مشکل اشتغال است.
صابرمظاهری به مشکلات اقتصادی و تنگناهای واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: حل مساله اشتغال و نیز رونق بخش تولید به همکاری بیشتر بانکها نیاز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Romania
آقای دیودیده چرا اینقد ..دآ۹۵درصد کارخانه های استان تعطیلن
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1