تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۲۳۳۵۶۶

تصویب یک بند بودجه‌ای حاشیه‌ساز در شورای یاسوج / اکبری: از این قانون باید به نفع مردم استفاده کرد / کنایه سنگین اردشیری به «اکبری‌تبار» / فروغ‌فرد: انجام پروژه‌ها باید به تأیید شورا برسد / امیری: تمام معاملات شهرداری باید قانونی انجام بگیرد

۴۵
۰
کبنا ؛جلسه شورای شهر یاسوج به ریاست «هدایت اکبری» و با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز جلسه شورای شهر یاسوج با تأخیر برخی از اعضای شورای شهر و به ریاست هدایت اکبری و با حضور کارشناسان شهرداری برگزار شد  و تصویب بودجه سال ۹۶ شهرداری یاسوج مهمترین دستور کار این جلسه بود که با حاشیه‌های زیادی نیز همراه شد.
 
هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با اشاره به یکی از بندهای بودجه شهرداری، اظهار کرد: در بودجه شهرداری یاسوج آمده است که معاملات مختلف شهرداری از جمله واگذاری پروژه‌ها و طرح‌ها تا سقف ۱۰ میلیارد ریال به شهردار یاسوج تنفیذ اختیار شود.
اکبری تشریح کرد: شهرداری یاسوج به دلیل اینکه از ائتلاف وقت و خدمات رسانی جلوگیری کند و همچنین بتواند برخی از پروژه‌های ضروری و محدود را در یک بازه زمان معین و مشخص به سر و سامان برساند، پیشنهاد داده که پروژه‌ها و طرح‌ها و معاملاتی که تا سقف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، با اختیار شهردار انجام دهد.
وی تاکید کرد: با این کار شهرداری یاسوج می‌تواند برخی از پروژه‌ها و طرح‌های که در راستای خدمات رسانی به مردم قرار است، انجام بدهد بدون ائتلاف وقت و طی یک پروسه طولانی با اختیار شهردار انجام و خدمات رسانی در یک محدوده زمانی مشخص انجام بگیرد.
مخالفت شدید اردشیری و امیری
به گزارش کبنا، در ادامه این جلسه هدایت‌امیری و سرافراز اردشیری دو عضو شورای شهر یاسوج در این باره مخالفت‌های شدیدی کردند، اردشیری گفت: من مخالف این موضوع هستم چرا که باید تمام پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری یاسوج باید در یک فرایند قانونی و با برگزاری مناقصه انجام بگیرد.
اردشیری اظهار کرد: اگر شهرداری یاسوج بخواهد پروژه‌ها و طرح‌هایی را تا سقف ۱۰ میلیارد ریال را بدون اجازه شورا و با اختیار خود انجام بگیرد، در واقع پشت کردن به شورا است و بوی معامله و فساد از آن می‌آید.
وی گفت: اگر شهرداری یاسوج هر کاری که بخواهد تا سقف ۱۰ میلیارد ریال انجام بدهد و تائیدیه شورای شهر یاسوج را بگیرد با آن موافق، در غیر اینصورت مخالف هستم.
تمام معاملات شهرداری باید طی فرایند قانونی انجام بگیرد
هدایت امیری عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز گفت: من مخالف این بند هستم و باید تمام معاملات شهرداری یاسوج که اعتبارات زیادی می‌برند در یک سیکل مشخص و طی فرایند قانونی انجام بگیرد.
تذکر اردشیری به تیربند
به گزارش کبنا، در هنگامی که «تیربند» کارشناس شهرداری یاسوج در خصوص این بند و اهمیت آن توضیح می‌داد، اظهار کرد: با تصویب این بند تا این سقف اعتبار به شهرداری یاسوج کمک می‌شود که برای برخی پروژه‌ها که زمان برای آن مهم است و نیاز به اعتبارات بالایی هم ندارد، بدون ائتلاف وقت کار خود را انجام بدهد و از طرفی نیاز نیست که برای هر طرح کوچکی مکاتبه صورت گیرد.
بعد از اینکه «تیربند» کارشناس شهرداری یاسوج تلاش می‌کرد اعضای شورای شهر یاسوج را برای موافقت با این بند متقاعد کند، سرافراز اردشیری عضو شورای شهر یاسوج خطاب به او گفت: شما کارشناس هستید و نظرتان را بدهید و اجازه ندارید که به اعضای شورای شهر این مسئله را دیکته کنید.
علی اکبری‌تبار به عنوان یکی از موافقان این طرح با بیان اینکه در سال ۹۵ همچنین بندی در بودجه شهرداری یاسوج بود و هیچ‌گاه شاهد تخلفی نبودیم و صرفاً این کار برای سهولت در انجام کارها و خدمات رسانی سریعتر است، اظهار کرد: اجازه بدهید که به رأی گیری گذاشته شود و آقای اردشیری نباید زیاد یک مسئله این قدر طولانی و کش داده شود که اردشیری در خطاب به او گفت: آقای اکبری‌تبار شما که وظیفه دارید فقط دست‌تان را به عنوان موافق بالا ببرید، ما عضو شوراها هستیم و باید نظرات‌مان را مطرح کنیم و مشخص است چون اکثریت با شهردار موافق هستید این بند نیز تصویب خواهد شد.
شهردار یاسوج به تکالیف بودجه‌ای ۹۵ خود عمل نکرد
علی علی‌پور عضو شورای شهر یاسوج نیز گفت: با تنفیذ اختیار به شهردار یاسوج برای خرید، معامله و واگذاری پروژه‌ها به شکل طرح تشریفات تا سقف ۱۰ میلیارد مخالف هستم، و اگر فردا شهردار یاسوج ۱۰ ها پروژه را هر کدام تا سقف ۱۰ میلیارد ریال به افرادی که دوست دارد، بدون نظر اعضای شورا واگذار کند، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌آید.
 
علی‌پور نقد بر برنامه ۵ ساله شهردار یاسوج زد و گفت: شهردار یاسوج به تکالیف بودجه‌ای خود در برنامه ۵ ساله خود در سال ۹۵ عمل نکرد و کارهای را انجام داده که خودش دوست داشت.
وی گفت: مشخص نیست که چه کسانی سال آینده شهردار و شورای شهر یاسوج می‌شوند و نباید برای آنها محدودیت و تعهداتی ایجاد شود.
واقعیت‌ها در بودجه ۹۶ شهرداری یاسوج دیده شود
مرتضی فروغ‌فرد عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه باید بر اساس واقعیت‌ها و اولویت‌ها تصمیم گرفته شود نه اینکه بخواهیم تقابلی صورت بگیرد، اظهار کرد: باید بر اساس اولویت‌های شهر و شهروندان یاسوج و منافع آنها کلیات بودجه ۹۶ به تصویب برسد چرا که معلوم نیست در آینده چه کسانی عضو شورا و یا شهردار یاسوج شوند.
فروغ‌‎فرد تاکید کرد: هر پروژه‌ای که شهردار یاسوج می‌خواهد تا سقف ۱۰ میلیارد ریال با طرح تشریفات واگذار کند، منوط به تأئید شورای شهر باشد.
سعید پایدار عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز در این نشست، از شهردار یاسوج در خصوص عمل نکردن به برنامه پنج ساله خود انتقاد کرد و افزود: برنامه ۵ ساله شهرداری یاسوج، برنامه محور نبود.
با تصویب این قانون شهردار تحت تاثیر افرای هر کاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد
شیروان وظیفه‎شناس نیز در این جلسه با بیان اینکه باید واقعیت‌ها را ببینم، بیان کرد: اگر به شهردار یاسوج معامله و واگذاری پروژه‌ها و طرح‌ها تا سقف ۱۰ میلیارد ریال تنفیذ اختیار شود آن وقت می‌بینیم که شهردار تحت تاثیر گروه، فرد یا افرادی شوراها را پشت سر گذاشته و با هر کس که می‌خواهد معامله و پروژه‌ها را واگذار می‌کند و بعداً در شورا نیز بر سر این مسئله دعوا است.
این این طرفیت برای منافع مردم استفاده کنیم
به گزارش کبنا، در ادامه هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج با بیان اینکه قانون ظرفیتی را برای تنفیذ اختیار معاملات و واگذاری پروژه‌ها را تا سقف اعتبار مشخصی به شهردارها داده است، اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای سرعت بخشیدن به طرح‌ها و پروژه‌ها بهره کافی ببریم چرا که در برخی پروژه‌ها محدودیت زمانی وجود دارد و تا بخواهد کاری در پروسه شورای شهر تصویب نهایی شود، زمان از دست می‌رود.
اکبری بیان کرد: این ظرفیت را قانون‌گذار ایجاد کرده است و ما نیز باید بر اساس همین قانون به نفع مردم گام برداریم.
به گزارش کبنا، در نهایت این بند با رأی اعضای شورای شهر تصویب شد. هدایت امیری، سعید پایدار، علی علی پور و سرافراز اردشیری از مخالفین این بند بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مغازه دار در جمعه بازار
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای اردشیری
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط دوست دارم بدونم سرکارخانم زمانی که از معلم نهضتی شروع کرد و به پارلمان شورا رسید در این بلبشوهای شورا و شهرداری با کیست . ای خدا از ماست که برماست .
سیفرو
Iran, Islamic Republic of
ای مردم شیر مادرتان رای به .. ندهید کسی که میتونه به مردم این شهر کمک کند بهش رای بدید کسی که توانمند است تمام اعضای شورای خوب کار انجام ندادند شوراهای طایفه ای را بزارید کنار کسی را انتخاب کنید که بتونه شهر را اباد کند نه دنبال منفعت خود وطایفه خود باشد
جوان شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برا خودمون وانتخابامون .که منتخب های مافقط به فکر انتقام گیری وقدرت نمایی هستند .همشهریان تورا به جدتون دوباره اشتباه نکنید ونه احساسی ونه قبیله ای رای ندید ...ن که همش طلبکار وبفکر . .دوره جدید هم به افراد متخصص ولایق رای بدین .نزارین هرکسی سکان شهرداری این نهاد مهم برعهده بگیره .به خودمون...نکنیم .
نگین تاجی
Iran, Islamic Republic of
اردشیری حرف حق را زده کار باید قانونی و شفاف باشد ..با سابقه ای که از شهردار و اکثریت شورای شهر داریم حتما باید کار دقیق و قانونی باشد در غیر این صورت این بودجه هم به فنا میره و یه لیوان ابم روش
شهروند قدرشناس
Iran, Islamic Republic of
مردم فهیم یاسوج قطعا میدانند هرکس نظرمخالف دا رد دلیل براین نیست که به فکرمردم است شخصی مثل اردشیری چون دنبال امتیاز.. بوده وگیرش نیومده همیشه سازمخالف میزنه .وکسی مثل پایدارچون میخواسته یکی ازاقوام خودش شهرداربشه ونتونسته همیشه مخالف است.
منتقد شهردار
Iran, Islamic Republic of
شهردار اگه .. تقسیم عادلانه ی بودجه را داشت که اینقد تو توالد عمومی که واقعا کمبودش احساس میشه مشکل نداشتیم
خواننده
Iran, Islamic Republic of
واقعا افتضاحه
حسین ازیاسوج
Iran, Islamic Republic of
...ر اینبارکجارومیخوان چپاول کنن خدامیدونه.
اخ سی بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مگه شورای شهر هفته ای چند مرتبه جلسه نداره؟مگه تصویب یه پروژه چقدر زمان بر هستش که این ماده رو تصویب کردین؟بخدا باز هم ... میاد،دوباره اکبری و جاوید چه نقشه ای دارن؟
کاملا مشخصه این ماده چه عواقبی رو میتونه بدنبال داشته باشه
و تمام حرفای مخالفین این تبصره خدایی حقه
من موندم .. تو شورا دقیق چیکار میکنن؟ فقط برای بالا بردن دست اونجا حضور دارن؟
هر عقل سلیمی میتونه براحتی تجزیه و تحلیل کنه که تصویب این ماده چقدر دست ... و اطرافیانش رو باز می زاره برا پیشبرد اهدافشون
البته که همتون میدونید فقط چون منافعتون تو این کار هستش موافقت کردین
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اینم ی .. دیگه برا اردشیری و علیپور
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای...یا فراموش کردین که فرزند جنابعالی هم با استفاده از همین اختیار ..پیمان صد ملیونی رو عهده دار شد؟مرگ خوبه ولی برای همسایه.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس اکبری ،صادق، شجاع، مردمی،که همیشه به فکر توسعه وعران وابادی شهر است
Iran, Islamic Republic of
اقای اکبری خدا بزنه مونه اگر تو و شهردار به نفع مردم کاری کردیته...و ای روزل پایانی خوب استفاده ..
Iran, Islamic Republic of
عخیییییی تصویب وابی منه؟اخ و بخت ای مردم سزاوار
Iran, Islamic Republic of
اقای پایدار و اردشیری و علیپور و امیری دمتون گرم شما زبان مردمید و بقیه زیان مردم
از همین مردم
Iran, Islamic Republic of
... راستشو بگو چقدش گیرت میاد ؟
.. شما چقد؟
ما که چیزی تو دستمون نیست پس بهتره صادق باشید
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
..برای اکبری تبار و فروغ فر.. آینده خواهید دید.که.....
ع/ح/
Iran, Islamic Republic of
با سلام اگه منظور تسریع در کار و جلوگیری از اتلاف وقته که همون شورا تصویب کنه بهتره چون شهردار یا تهرانه یا اصفهان یا مشغول درس و تحصیله . وقتی که هست ، هست ولی نیست.
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاح طلبان شجاع و نترس پایدار علیپور و اردشیری
Iran, Islamic Republic of
لعنت به خیانتکاران به مردم
دانشجوی دکترا
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی این بی عدالتیها وجود داره بهترین راه برای ما مهاجرته همینهایی هم که الان موندن و وقتشون و عمرشون رو برای مردم تلف کردن بزرگترین اشتباه رو کردن این استان درست بشو نیست وقتی به چپاول حق بیت المال وجهه ی قانونی میدن اونم با سوابقی که از...دیدیم دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کاش یبارم میگفتن خ زمانی یه اظهار نظری کرده تو جلسات...دکور....
استاد همه چی دون
Iran, Islamic Republic of
کامنت دو جالب اینه که بدونید پارک بانوانی که در همه ی شهرها وجود داشت و ما اخری بودیم و با تصویب هیات دولت در سفر استانی در راستای توجه به بانوان ساخته شده رو،طرفدارهای خانم زمانی به ایشون نسبت میدن خخخخخ فقط چون خانم هستن... در صورتی که ایشون روحشون هم خبر نداشت و فقط به درد بالا بردن دستشون تو شورا برای تصویب کارهای ..
شهروند
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر زهره اسفندیاری.اکبری اکبری تبار فروغی زمانی و خدابخش
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تیربند کیه. جدیده .فقط خجسته
این سه
Iran, Islamic Republic of
اکبری تبار مفتح خانم زمانی دانش آموزان منضبط که فقط میرن دست میبرن بالا و میان !!!!دفاع از حقوق مردم که نقش اساسی یک عضو شوراست از این افراد به دور هست چون توان و قدرت از حقوق مردم را ندارند
دلسوز مردم
Iran, Islamic Republic of
خیلی بجا گفتی جناب حاج اردشیری واقعا افرادی که خنثی و فقط دنبال رضایت شهردار هستن نباید در شورا قرار بگیرن عضو شورا باید به دنبال رضایت حق تعالی و رضایت مردم باشد
Iran, Islamic Republic of
کنایه بجا و کاملا درستی بود واقعا برخی اعضای شورا مثل .. و امثالهم فقط دنبال جلب توجه شهردار هستن
حسن
Iran, Islamic Republic of
معلومه که جناب اردشیری داره دست و پامیزنه برای انتخابات پیش رو و الا همه ما از حسن نیت و پاکی و درستی اکبری تبار واقفیم.امیدوارم امثال اکبری تبار ها و این شورا راه پیدا کنن
از ایل تامرادی
Iran, Islamic Republic of
اینجانب شاهد بودم که آقای اردشیری اطلاعی از قانون بودجه نداشت و بدون آگاهی فقط مخالفت میکرد و آقای تیربند با تسلط کامل و در دفاع از بودجه شهرداری ،اعضای شورا را متقاعد به تصویب بودجه می کرد. آقای تیربند واقعا باسواد و مسلط به قانون هست و حیف است که در حوزه مالی خدمت نمیکند و این اشکال بر شهرداری وارد هست که از نیروهای متخصص مثل آقای تیربند در جای خودشون استفاده نمیکند.
اکبری
Iran, Islamic Republic of
واقعا لایک داری جناب اردشیری
Iran, Islamic Republic of
شهرداری که الان چهارساله نتونسته سرویس بهداشتی که از ضروریترین نیازهاست درست کنه ب ....ه که زرنگی نیست
Iran, Islamic Republic of
تیربند یادت باشه به اربابت بگی امیری هم این دفعه ب نفع مردم دستشو برد بالا نه به نفع تو و منافع خودش مثل بقیه ی اکثریت شورا
دوستانی
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که با این پیشنهاد موافقت کردند زمین..رو فراهم کردند نمی دونم چرا هر پیشنهادی که از طرف شهرادی میاد شورا آقای اکبری و اکبری تبور و خانم زمانی تمام قد از اون بدون هیچگونه دلیل موجه و کاشناسانه ای ازش دفاع می کنند به نظرم می رسد اگر شهردار فردا بگه دور تا دور شهر را خندق بزنیم باز همین افراد می گن به به عالیه و دوباره تصو یبش می کنند
مهمان
Iran, Islamic Republic of
این بند عملا دست شورا بسته است زیرا بندرت پروزه ای بالاتر از ده میلیارد ریال وجود دارد و عملا شهرداری یکه تاز میدان می شود. اعضا محترم شورا که به این طرح رآی موافق داده اند وافعأ چرا این کار را کرده اند؟ اینکه برای تسریع در انجام پروژه ها، مشخص است که حرف نادرستی است زیرا برای موافقت شورا برای هر مورد می توانستند براحتی نظر شورا را جلب کنند. خو ب نبود که برای شورای آینده تعیین تکلیف کنند و دست آنرا ببندند. باید از آقای امیری و اردشیری و تیربند تشکر کرد که مخالف بودند.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
وای بر این مردم بدبخت که دارن...توجه کنید افراد شورای همه ثروتمند هستند وحالا دارن تبلیغات برای انتخابات بعد میکنن..اگر مردم ما فهیم باشند هیچ کدوم از این افراد رو نباید انتخاب کنن.این مصوبه ...تو روز روشن هست
زهره
Iran, Islamic Republic of
تمام این مخالفت ها وموافقت ها جنبه تبلیغات برای دور بعد داره..این یه روش برا.. مردم هست ..دیگه بسه
زهره
Iran, Islamic Republic of
واقعا مردم از خوتون بپرسین این برنامه های شورای شهر چرا الان؟...چرا دوسال پیش این برنامه ها نبود ..یعنی سال اولی که شورا رفتند نمیتونستد این کارا رو انجام بدن حالا که نزدیک انتخاباته؟؟؟!! همش تبلیغاته مهندسی شدست.
زهره
Iran, Islamic Republic of
دارن با این کاراشون تلاش میکنن که کارای ناتمومشون رو تو دور بعد تموم کنن .بسه دیگه دیگه سیر نشدید
زهره
Iran, Islamic Republic of
این روزا شورای شهر خیلی تو فکر مردمن دارن بهشون سر میزنن برای احوال پرسی نه برای رای برای دور بعدو از مشکلاتشون باخبر میشن اخه بند خداها نمیدونستن مردم چه مشکلاتی دارن تازه فهمیدن??
زهره
Iran, Islamic Republic of
این دور خواهشم از مردم اینه که به جوانان اهمیت بدن و بااین کار انگیزه ای برای جوانان اینده ایجاد کنن ..فردا رو باید به جوانان سپرد.
زهره
Iran, Islamic Republic of
ما دوتا سرویس بهداشتی تو شهرمون که سالم باشه نداریم یعنی شهرداری وشورای شهر نمیتونن بودجه برا اینا بزارن..ولی خوب کوهها وزمینهای باغ وابستگان و شورلی شهر رو تغییر کاربری میدن و جاده واسفالت میکنن ..این عدالته .خواهشا به افراد شورا توجه کنید که قبل از شورا چی بودن والان چی شدن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای کارشناس محترم آن هم همت میخواهد که از نهضت به پارلمان شورا برسد شمار چرا همت به خرج ندادید. واقعا برایتان متاسفم.
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
شهروند عزیز برای چنین شعور و درک تحصیلاتون متاسفم، بین ده مرد در شورا واسقامت در برابر مشکلات مردم، در برابر این ده نفر آیا خانم زمانی //. چرا دراین چندسالی که شورا تشکیل میشد کسی به فکر بانوان و کارگران زحمت کش نبود. الان بپرسید که حقوق کدام کارگر یازده ماه است که پرداخت نشده است.اگر دفاع خانم زمانی از کارگران نبود الان همین مشکلات هم وجود داشت شاید به جای یازده ماه ممکن بود یکسال هم طول می کشیدتا حقوق کارگران راهم بدهند.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1