تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۲۳۳۴۹۲

آمادگی آبفا برای بهره‌برداری شهرداری و صنایع استان از پساب خروخی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب

۰
کبنا ؛سیدعلی لدنی نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر سه تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و یاسوج وجود دارد، اظهار کرد: مطالعات احداث تصفیه‌خانه‌ فاضلاب سی سخت به پایان رسیده و با توجه با اینکه پیمانکار این پروژه  هم مشخص  شده بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۳ هزار مترمکعب فاضلاب در تصفیه‌خانه‌های  سه شهر یاسوج، دهدشت و دوگنبدان تصفیه‌ می‌شود.
وی یادآور شد: استفاده از پساب و خروجی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی و صنعتی در شهرهای استان هنوز جا نیفتاده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استفاده بهینه از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفت آب و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: برای مثال تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج ۲۶۰ لیتر در ثانیه پساب خروجی دارد که می تواند در کشاورزی و آبیاری فضای سبز و بوستان‌های شهری مورد استفاده قرار گیرد.
لدنی‌نژاد عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد که آب خروجی تصفیه‌خانه‌ها را جهت بهره‌برداری بصورت رایگان در اختیار شهرداری‌ها و شهرک‌های صنعتی بگذارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حالی که کمبود آب جهت مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز در شهرهای استان وجود دارد، هیچگونه بهره‌برداری  از آبی که با صرف هزینه‌های بالا در تصفیه‌خانه‌ها تولید می شود صورت نمی‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: آگاهی‌ها نسبت به پساب تصفیه‌خانه فاضلاب باید عوض شود وهمه بدانند که این پساب برای مصارف کشاورزی و صنعتی کاملا مناسبت است و حتی در برخی کشورها با توسعه  روند تصفیه از پساب فاضلاب برای مصارف شرب نیز استفاده می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
1