تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۲۳۳۳۸۹

جشنواره تئاتر بچه های مسجد یاسوج مدیر کشوری را غافلگیر کرد (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛جشنواره تئاتر بچه های مسجد کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت.
مدیر مرکز هنرهای نمیاشی حوزه هنری گفت: برگزاری سریع جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اولین استان کشور همه ما را در مرکز غافلگیر کرد.
با حضور «کورش زارعی» رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد و همچنین افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این مراسم زارعی با بیان اینکه اولین دفتر تئاتر مردمی در استان مازندران راه‌اندازی شده است، افزود: امروز نیز توفیقی بود تا اولین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در یاسوج برگزار کنی و هفته آینده نیز دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد ددر استان مازندران برگزار می شود.
زارعی در ادامه به اتفاقات ناخوشایند تئاتر کشور و جدا شدن مسیر این تئاتر از مردم را یادآور شد و گفت: تئاتر بدون مردم موفق نخواهد بود و باید طوری عمل کنیم که مردم و مخاطب به تئاتر برگردند .
رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه تماشاخانه تهران که همواره پر از دوستداران و علاقه‌مندان به تئاتر بود نیز خالی از تماشاگر شده است، افزود: دیگر خبری از آن سالن‌های مملو از تماشاگر نیست.
وی فاصله گرفتن از مردم را دلیل این مشکل بزرگ در تئاتر کشور ذکر کرد و افزود: ما از مردم فاصله گرفتیم و دغدغه آنها را روی صحنه نمی آوریم که امیدوارم با راه اندازی دفتر تئاتر بچه های مسجد شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی برای تئاتر کشور باشیم.
زارعی خواستار توجه به جغرافیا و فرهنگ اصیل و ناب در تئاتر استان‌ها شد و افزود: متاسفانه ها تئاتر تمام استان ها مانند هم است و هیچ تفاوتی با هم ندارند چرا که همه ادای همدیگر را در می اورند در حالی که باید هر استانی تئاتر خود را داشته باشد.
وی گفت: اما در مقابل تئاتری در یزد به نمایش در می‌آید که ۴ تا ۵ ماه روی صحنه است زیرا در آن به زبان خودشان و با فرهنگ یزدی‌ها و با آداب و رسوم خود آن‌ها تئاتر ساخته می‌شود و به نمایش درمی‌آید.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در پایان گفت: این مرکز در سال آینده از حضور و اجرای عمومی تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرواره تئاتردر تهران حمایت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عشایر
Iran, Islamic Republic of
همه اش ازخودتان عکس گرفتید بقیه چی
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1