تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۲۳۳۳۲۹

۴۰ کارگر یاسوجی در آستانه اخراج / ناتوانی ستاد تسهیل و رفع موانع در حمایت از واحدهای تولیدی / مسئولانی که حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند

۲
۰
کبنا ؛۴۰ کارگر شرکت دنابتن یاسوج در آستانه اخراجی و از کار بی‌کار شدن قرار دارند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، واحدهای تولیدی نقش کلیدی در جبهه اقتصاد مقاومتی دارند و همواره مسئولان دولت تدبیر و امید تاکید می‌کنند که دولت برای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است و مسئولان استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفته‌اند، این استانداری و سایر مسئولان مربوطه برای رفع مشکل و موانع تولید، حتی در رفع مشکلات واحدهای کوچک تولیدی خودش را مسئول می‌داند و همواره از اعتبارات برای این واحدها سخن به میان آمده است، اما با این وجود گویا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد کاربرد چندانی هم در رفع مشکلات ندارد و صرفاً به ارائه گزارش و آمارها روی آورده‌اند.
همچنین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فریاد مسئولان بر سر بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به هیچ جا نرسیده و در واقع گوش بانک‌ها به مشکلات بدهکار نیست.
به گزارش کبنا، سال ۸۸ مسعود بخردیان‌پور فرزند «شهید بخردیان‌پور» با همکاری سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در جبهه اقتصادی به کار تولید انواع سنگ فرش‌ها، موزائیک و انواع سنگ جداول مشغول شد و توانست ۴۰ نفر از فرزندان این دیار را از معضل بیکاری نجات دهد، اما اکنون در این جبهه مسعود بخردیان‌پور با مشکلاتی دسته و پنجه نرم می‌کند و کارگران شرکت او نیز در حال بیکار شدن هستند.
مسعود بخردیان‌پور مدیرعامل شرکت «دنابتن» در گفت‌وگو با کبنا نیوز می‌گوید؛ سال ۸۸ این کارخانه تولیدی را راه‌اندازی کردیم و انواع سنگ؛ سنگ جداول و موزائیک و سنگ فرش را با کیفیت بالا و نشان استاندارد تولید می‌کنیم.
بخردیان‌پور با دلی پرخون و با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان کرد: صحبت‌های برخی از مسئولان فقط در حد حرف است و هیچ اقدام عملی از سوی آنها برای حمایت از واحدهای تولیدی که نقش کلیدی در اقتصاد مقاومتی دارند، انجام نمی‌گیرد.
وی افزود: کارخانه «دنابتن» با تولید انبوه کار خود را شروع کرد و توانست موفقیت‌های زیادی را در زمینه صادرات، کیفیت محصولات، استاندارد بودن و... به دست آورد، و محصولات این کارخانه در برخی از پروژه‌های خارج از استان بکار رفته است، اما به دلیل بی‌توجهی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون محصولات این کارخانه انباشت شده است و مسئولان این استان بویژه شهرداری یاسوج سنگ فرش‌ها و سایر سنگ‌های مورد نیاز خود را از خارج استان تهیه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت دنا بتن یاسوج تاکید کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هیچ تاثیری بر حمایت از واحدهای تولیدی ندارد و اکنون شما می‌بینید که این واحد تولیدی با وجود تولید محصولات با کیفیت و استاندارد، محصولاتش در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه در بین دستگاه‌های دولتی استان خریداری ندارد.
بخردیان‌پور اضافه کرد: چگونه است که در استان ما انواع سنگ‌های با کیفیت تولید می‌شود، از طرفی شهرداری‌ها، شهرداری یاسوج و سایر ادارات سنگ‌های مورد نیاز خود را از خارج استان تهیه می‌کنند.
وی افزود: محصولات این کارخانه انباشت و «دپو» می‌‎شود و وضعیت فروش محصولات بسیار بد و نگران کننده است.
این کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: من کارآفرین و صنعتگر برای دیدن رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مجبورم ساعت‌ها وقت تلف کنم و با این شرایط کارآفرینان دلسرد و بی‎رمق خواهند شد.
بخردیان‌پور گفت: کارگران این شرکت آموزش‌های لازم را دیده‌اند و خط تولید کارخانه کارگران آموزش دیده و خبره‌ی دارد که بر اساس بی‌توجهی و فشار بانک‌ها و عدم حمایت مسئولان در زمینه‌های مختلف این کارگران در آستانه بی‌کار شدن هستند.
وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، و بانک‌های عامل به فکر ماها نیستند، تصریح کرد: مسئولان فقط حرف می‎‌زنند و عمل پشت آن نیست و از طرفی واحدهای تولیدی که فعال هستند و کارگران زیادی هم دارند را مورد حمایت قرار نمی‌دهند و بر اساس روابط و بدون کار کارشناسی شده تسهیلات را به واحدهای تعطیل و غیرفعال می‌دهند که هیچ سودی هم ندارند.
بخردیان‌پور افزود: ما وقتی بی‌مهری‌ها را می‌بینیم، مجبور هستیم، کار را تعطیل کنیم.
این کارآفرین گفت: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم که از پیمانکاران، شهرداران و سایر نهادهای دولتی بخواهد که از محصولات با کیفیت داخلی استان خریداری شود و همچنین از سایر مسئولان انتظار داریم در بخش تسهیلات و سایر امور بانکی زمینه‌ها را برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی مساعد کنند.
  
نام شما

آدرس ايميل شما

.
Iran, Islamic Republic of
بخردیان هر چی داره از بنیاد داره.//
طیبی قلعه رئیسی ساکن در یاسوج
Iran, Islamic Republic of
....
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1