تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۲۷
کد مطلب : ۲۳۳۱۱۶

ماجرای درگیری شدید بازیکنان زاگرس یاسوج و قشقایی شیراز + رأی کمیته انضباطی + تصاویر

۸
۰
کبنا ؛

سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت؛ دیدار دو تیم زاگرس یا سوج و قشقایی شیراز در حالی برگزار شد که از سوی حسین حجازی پور، بازیکن و مجدور عسگری، مسئول تدارکات و محمدرضا موسوی از تیم زاگرس یاسوج تخلفاتی صورت گرفت. تمامی افراد فوق به استناد ماده ۳۲ آیین نامه انضباطی و با صدور قرار دستور موقت از همراهی تیم مربوطه در تمامی مسابقات و تا اطلاه ثانوی معلق و محروم هستند.
همچنین دو تیم زاگرس یا سوج و قشقایی شیراز تا اطلاع ثانوی از همراهی تماشاگران خود در مسابقات محروم هستند.
این بازی که عصر جمعه از هفته بیست و چهارم لیگ دسته دوم کشور در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز و در یک هوای بارانی برگزار شد، در دقیقه ۳۰ در حالی که هر دو تیم بدون گل مساوی بودند، متوقف شد.
جنجال از آنجا آغاز شد که دروازه بان زاگرس یاسوج نسبت به سنگ اندازی تماشاگران قشقایی اعتراض داشت و این جنجال رفته رفته به نیمکت ها کشیده شد تا تیم یاسوجی زمین مسابقه را ترک کند.
تیم زاگرس یاسوج نیز حاضر به ادامه مسابقه نشد تا حساس ترین بازی این هفته که تا حدودی تیم های سقوط کننده را مشخص می کرد، نیمه تمام بماند.
کمیته انضباطی زاگرس یاسوج را نقره داغ کرد /تا اطلاع ثانوی از یار دوازدهم خبری نیست
“حمید کرمی”، سرمربی تیم فوتبال زاگرس یاسوج در خصوص اتفاقات بازی این تیم مقابل قشقایی شیراز به ایسنا گفت: قبل از شروع بازی به محض اینکه وارد ورزشگاه شدیم تماشاگران تیم قشقایی با چوب، سنگ و شمشیر وارد رختکن ما شدند، چند نفر از بازیکنان و عوامل تیم ما را کتک زدند و باعث رعب و وحشت ما شدند.
وی با بیان اینکه این درگیری ها از پیش تعیین شده بود تا بتوانند با این کار سه امتیاز بازی را از ما بگیرند، افزود: با وساطت رئیس هیئت فوتبال استان فارس و مدیرعامل تیم قشقایی و عذرخواهی از ما و بازیکنان تیم زاگرس و برقراری امنیت با حضور نیروهای بیشتر نیروی انتظامی حاضر شدیم بازی کنیم.
کمیته انضباطی زاگرس یاسوج را نقره داغ کرد /تا اطلاع ثانوی از یار دوازدهم خبری نیست
کرمی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ دقیقه زیر باران سنگ بودیم، بیان کرد: بعد از ۳۰ دقیقه که از شروع بازی گذشته بود تماشاگران تیم قشقایی با تیر و کمان دروازه‌بان مار زخمی کردند که داور این دیدار بازی را برای مداوای او متوقف کرد که در همین حین تماشاگران میزبان به سمت بازیکنان و کادر فنی تیم زاگرس حمله ور شدند.
سرمربی تیم فوتبال زاگرس یاسوج خاطرنشان کرد: خودم و چهار نفر از بازیکنان تیم ما با سنگ توسط تماشاگران تیم قشقایی زخمی شدند و مربی تیم قشقایی را که برای جلوگیری از زخمی کردن بازیکنان تیم زاگرس از سوی تماشاگران تلاش می کرد، نیز زخمی کردند.
کرمی تصریح کرد: بعد از دیدن این وضعیت ناامن داور به سرعت به سمت رختکن رفت و ما نیز به خاطر حفظ جان خودمان بعد از رفتن داور به سمت رختکن مان رفتیم.
وی با بیان اینکه این درگیری حدود ۳۰ دقیقه ادامه داشت، اضافه کرد: با توجه به حساسیتی که این دیدار داشت حضور نیروی انتظامی در ابتدای بازی کم رنگ بود که باید عوامل اجرایی وضعیت بازی را به نیروی انتظامی اطلاع می‌دادند تا با حضور نیروی بیشتر بهتر مدیریت می شد.
بدین ترتیب نتیجه این دیدار ناتمام را کمیته انضباطی باید تعیین کند.بازی رفت دو تیم در یاسوج کم حاشیه بود و با نتیجه یک بر صفر به سود تیم زاگرس به پایان رسیده بود.

اظهارات سرمربی زاگرس یاسوج در خصوص حواشی دیدار با قشقایی
حمید کرمی سرمربی تیم زاگرس یاسوج به رسانه‌ها گفت: این محرومیت هنوز عملی نشده و تمام مستندات این موضوع را داوران و ناظر بازی به کمیته انضباطی ارائه داده است.


وی به زوایای دیگر پنهان درگیری تماشاگر نماهای تیم قشقایی با بازیکنان این تیم در حاشیه این بازی اشاره کرد و گفت: از اولین ساعت های حضور تیم زاگرس یاسوج در شیراز تماشاگر نماهایی که از سوی یکی از اعضای کادر این تیم  اجیرشده بودند به تیم ما حمله ور شدند و حتی با قمه، چاقو ،سنگ و اشیاء دیگر بازیکنان ما در رختکن مورد ضرب و شتم قرار دادند.

کرمی با بیان اینکه این درگیری ها از پیش تعیین شده بود تا بتوانند با این کار سه امتیاز بازی را از ما بگیرند، افزود: با وساطت رئیس هیئت فوتبال استان فارس و مدیرعامل تیم قشقایی و عذرخواهی از ما و بازیکنان تیم زاگرس و برقراری امنیت با حضور نیروهای بیشتر نیروی انتظامی حاضر شدیم بازی کنیم.



سرمربی تیم  زاگرس یاسوج با بیان اینکه در این بازی بیشتر بازیکنان ما مرگ را به چشم خود دیدند،بیان کرد: اگر برخی از اعضای تیم زاگرس و تیم قشقایی شیراز از جمله آقای عباسپور بازیکن اسبق تیم شهرداری یاسوج در این بازی حضور نداشتند شاید حتی در این بازی تلفات جانی هم وجود داشت.

کرمی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ دقیقه زیر باران سنگ بودیم، بیان کرد: بعد از ۳۰ دقیقه که از شروع بازی گذشته بود تماشاگران تیم قشقایی با تیر و کمان دروازه‌بان مار زخمی کردند که داور این دیدار بازی را برای مداوای او متوقف کرد که در همین حین تماشاگران میزبان به سمت بازیکنان و کادر فنی تیم زاگرس حمله ور شدند.

وی با بیان اینکه خودم و چهار نفر از بازیکنان تیم ما با سنگ توسط تماشاگران تیم قشقایی زخمی شدند و مربی تیم قشقایی را که برای جلوگیری از زخمی کردن بازیکنان تیم زاگرس از سوی تماشاگران تلاش می کرد، نیز زخمی کردند،گفت:متأسفانه درگیری قومیتی در این بازی از سوی یکی از اعضای کادر تیم قشقایی بیان شده که خودش تماشاگران را علیه بازیکنان ما اجیر کرده بود.

وی با اشاره به این موضوع که در طول این مسابقه تماشاگرنماهای تیم قشقایی شیراز با سنگ وتیر و کمان بازیکنان ما را مورد حمله قرار دادندو حتی  با پرتاپ سنگ و اشیاءدیگر باعث شکستگی سر و صورت دروازبان تیم زاگرس یاسوج شدند، بیان کرد:متأسفانه برخی از اعضای تیم قشقایی شیراز این موضوع را کتمان می کنند و این موضوع را بر گردن طرفداران زاگرس یاسوج انداخته اند.

سرمربی تیم زاگرس یاسوج با بیان اینکه تیم زاگرس در این بازی فقط سه تماشاگر داشت،گفت: متأسفانه در برنامه زنده تلوزیونی و برنامه نود، این عضو تیم قشقایی به فرافکنی پرداخته و کل موضوع را به گونه ای دیگر جلوه داده است.

کرمی با بیان این موضوع که بازیکنان زاگرس یاسوج بعد از این بازی اعلام کرده اند که دیگر فوتبال بازی نخواهند کرد، بیان کرد: متأسفانه امنیت جانی بازیکنان ما در  این بازی وجود نداشت و اگر این موضوع با همکاری مسئولان تیم زاگرس یاسوج مدیریت نمی شد شاید لکه ننگی در فوتبال ایران رقم می خورد.

وی ادامه داد:در روز روشن ما می بینیم که بازیکنان تیم زاگرس را به بار کتک می گیرند و حتی امنیت جانی را از آنان سلب می کنند، اما مسئول تیم مقابل با فرافکنی این موضوع را کتمان می کند.

سرمربی زاگرس یاسوج با بیان اینکه مدیریت ضعیف تیم مقابل باعث به وجود آمدن چنین مشکلات وخیمی در این بازی شد، بیان کرد: اگر این فرد خاطی بخواهد دوباره بر طبل قومیتی در مورد این بازی بزند نام  او را افشا خواهم کرد.

وی با بیان اینکه که اگر این موضوعات از پیش افتاده در بازیهای فوتبال ادامه دار باشد برای همیشه فوتبال را کنار خواهیم گذاشت، بیان کرد: فدارسیون فوتبال و کمیته انضباطی باید به این موضوع رسیدگی کامل کند و نباید حقی از بازیکنان ما سلب شود.


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم بازیکن چطوری ساق پاش رو تیز بر زدن. تازه جایی هم هست که قاعدتا باید ساق بند پوشونده باشدش؟
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه بازی نخست بدون هیچ حادثه ای در یاسوج انجام شده است ،لذا باید پذیرفت که تماشاچیان زاگرس احترام تیم قشقایی را نگه داشته اند ،ولی مایه تاسف است که انها جواب این میهمان نوازی را با سنگ وقمه دادند.واین کار ضده فرهنگی را مرتکب شدهد. البته نباید این رویداد زشت را به همه مردم خوب قشقایی نسبت داد.
پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
وقتی آبرو و فوتبال یه شهری رو در دست ...بزارن که خودش معروف هستش باید در رسانه ها و فضاهای مجازی بهمین راحتی به مردم استان و قوم بزرگ لر .. بشه . فوتبال مسخره
گچ2
Iran, Islamic Republic of
تو یاسوج خیلی بی احترامی کردن
موسوی
Iran, Islamic Republic of
گچ دو ..تو با چه منطقی میگی که تو یاسوج بی احترامی کردن..!@@@
نفت
Iran, Islamic Republic of
...بی فرهنگ
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
شیرازیا تو شیراز فقط زبون دارن تازه به حالی اونجا احترامشو حفظ کردیم درصورتی ما مهمان بودیم ولی زدیمشو نزاشتن وگرنه داغ دار میکردیم شیرازیارو از اولش برنامه داشتن
K.p
Iran, Islamic Republic of
اگه قرار به دعوا باشه باید تعداد مساوی باشه . دوماً ما داخل یاسوج احترام رو نگه داشتیم اگه می خواستیم بزنیم بدتر شما می‌زدیم
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1