تاریخ انتشار
جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۲۳۲۷۷۱

این زن نخستین رئیس جمهور زن ایران می شود؟

۸
۰
کبنا ؛همانند دیگر افرادی که با احمدی نژاد کار کردند، دستجردی تا پایان دوره وزارتش در وزارت بهداشت حضور نداشت، و در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲ در پی اختلافات میان وی و رئیس جمهور وقت، دستجردی از سمتش کنار رفت.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از قانون، ایران ممکن است در اتخابات ریاست جمهوری ۱۹ می (۲۹ اردیبهش ۹۶) شاهد نخستین کاندیدای زن باشد. پس از یک دوره سکوت، مرضیه وحید دستجردی، نخستین و تنها وزیر زن جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر در روزها و هفته های اخیر صدر اخبار را از آن خود کرد.
مرضیه وحید دستجردی، پس از آنکه در میان ۳ گزینه پیشنهادی وزارت از سوی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران در دوره دوم ریاست جمهوری وی، قرار گرفت، وزارت سلامت و بهداشت را در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در اختیار داشت.
علاوه بر اینکه دستجردی نخستین وزیر زن ایران بود، اما نخستین زنی نیست که چنین سمتی را برعهده دارد. فرخرو پارسا و مهناز افخمی، وزرای آموزش و امرو زنان در حکومت پهلوی در سال های ۱۹۴۱ تا ۱۹۷۹ بودند.
همانند دیگر افرادی که با احمدی نژاد کار کردند، دستجردی تا پایان دوره وزارتش در وزارت بهداشت حضور نداشتو در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲ در پی اختلافات میان وی و رئیس جمهور وقت، دستجردی از سمتش کنار رفت.
اکنون و در روزها و هفته های اخیر، حدس و گمان های بسیاری درباره کاندیداتوری احتمالی دستجردی در انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران مطرح می شود، رقابتی که نخست وی باید از فیلتر شورای نگهبان ایران عبور کند. شورای نگهبان تاکنون از تایید صلاحت کاندیداهای زن خودداری کرده بود.
با این حال، حدس و گمان ها درباره کاندیداتوری احتمالی دستجردی در انتخابات ریاست جمهوری بسیار جدی شده است، وی در مصاحبه ای با رسانه های داخلی ایران گفته بود که با چراغ سبز شورای نگهبان حضور یک کاندیدای زن در انتخابات آینده می تواند تحقق پیدا کند.
انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

توحیدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب...خ دکتر دستجردی جز اعضای هییت رییسه جبهه مردمی انقلاب هستن و طبق دستورالعمل جبهه ایشون نمیتونن کاندیدای ریاست جمهوری باشن و در صورت ورود میبایست انصراف دهند از جبهه که ندادند.همانطوری که دکتر حاجی بابایی جز هییت موسس جبهه بودن و بخاطر ورود پیدا کردن در عرصه انتخابات ریاست جمهوری از جبهه انصراف دادن. بدون شک خانم دکتر توانایی حضور در این عرصه رو ( ریاست جمهوری) رو دارن و این رو در عمل هم نشان داده اند. با تشکر
زنده باد بویر احمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه.مردم از دست هم قطارانش کم نکشیدن که الان بخواد این رئیس جمهور بشه
Iran, Islamic Republic of
همینوکم داریم
خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
زرشک
باشتی
Iran, Islamic Republic of
هیچ بعید نیست چون شورای نگهبان هموار... ر دست اصولگرایان بوده و تا الان حتی زنان تایید صلاحیت نمی شدند الان چون ممکنه بخان با این ترفند روحانی را شکست دهند ممکنه این خانم را بیارن وسط
کارمند ورزش وجوانان
Iran, Islamic Republic of
کاندید ریاست جمهوری باید ازبین رجال سیاسی باشد زن بر اساس قانون اساسی نمیتواند ریاست جمهور شود
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بگذارید مدیریت زنان در ریاست جمهوری تچربه شود به اعتقاد بنده با رئیس جمهور شدن زن میزان طلاق اقزایش می یابدول ازدواچ و فرزنذ آوری کاهش می یابذ
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر زن ریس جمهور شود جنگ جهانی دوم می شود چون احساسی است از احمدی نزاد بدتره
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1