تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۳۲۲۸۶

«۳۶۵» روز بعد از ۷ اسفند ۹۴

۳۳
۰
کبنا ؛ - گروه سیاسی کبنا نیوز؛
اشاره؛ گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.
رضا صالحی امیری وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی  در سفر هفته قبل خود به یاسوج و حضور در جلسه شورای اداری استان در پایان سخنانش به تعریف  و تمجید از غلامرضا تاجگردون پرداخت.  وی  تاجگردون را یک سرمایه ملی خواند و کلی از او تعریف و تمجید کرد. شاید اگر بحث تعارفات و مرسومات نبود وی به همین تعریف بسنده می کرد ولی در ادامه زود یادش امد که باید از دو نماینده دیگر هم اسم ببرد. بنابراین او  «زارع» را نماینده‌ای پیگیر خواند و در پایان تنها گفت سلام بنده را به آقای هاشمی پور برسانید.
همین نگاه را شاید بشود نگاه دولت به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی دانست و حتی می توان بخشی از آنرا برآیند عملکرد سیاسی و کاری این سه نماینده عنوان کرد.
یک سال از هفت اسفند ۱۳۹۴ با همه حواشی و فراز و نشیب هایش گذشت و البته اتفاق خاص چندانی هم در سپهر سیاسی استان و وضعیت اقتصادی آن رخ نداد.
غلامرضا تاجگردون تنها کسی از بین این سه نفر بود که از همان اول و بی هیچ شبهه ای  پیش بینی پیروزی اش می رفت. او که در اواخر دولت احمدی نژاد به مجلس قبلی راه یافته بود در ان دولت چندان دیده نمی شد مضافا که به لاریجانی هم نزدیک بود و حتی خود در نامه ای در همان زمان به مجموعه استانداری اعتراض کرده بود که برای بیشتر انتصابات و برنامه ها حتی یک فکس ساده هم برای دفترش ارسال نمی شود.
پیروزی حسن روحانی در انتخابات یازدهم  ریاست جمهوری آغاز نفوذ این نماینده قدرتمند و برنامه سالار بود و با توجه به  تعاملی که دولت استانداران  را ملزم به آن کرده بود بیشترین سود نصیب تاجگردون شد.
اقتدار تاجگردون و توان او برای گماشتن نیروهای وابسته به خود در عرصه مدیریتی استان او را  از روز اول زیر دید تیز منتقدینش از سایر شهرستان ها قرار داد. شروع این حساسیت ها هم به سخنان باقر موسوی در یک مراسم فاتحه خوانی بر می گردد. از آنجا بود که غلامرضا تاجگردون سیبل حملات قرار گرفت و مردم سایر شهرستان های استان واقعی یا مطابق تصورات خود پای تاجگردون را در هر اتفاقی به میان می کشند.
اما پیروزی زارع در شرایط بسیار سختی اتفاق افتاد او بیشتراز یک ماه بعد از ۷ اسفند ۹۴ رسما پیروزی اش تایید شد. وی و هوادارانش دوران طولانی تعلیق را به سختی گذارندند و بعد از اعلام رسمی جشنی مفصل در اکبرآباد برگزار کردند.
زارع همان زارع چهار سال قبل بود گرچه در برخی  موارد سعی میکرد مانورهایی از اقتدار را نشان دهد ولی در نهایت موفق به کار خاص و یا عرضه تیپ جدیدی از خود نشد . وی هنوز به ظن خود زیرکانه با همه جریان های سیاسی ساخت و پاخت می کند ولی در مجموع حامیان دولت تاکنون از او راضی هستند. البته موضع اخرین  او با واکنشن های تندی مواجه شد یعنی پیوستنش به جبهه مردمی انقلاب اسلامی. و با این اوصاف باید باز هم منتظر سخنرانی های زارع برای همه نامزدهای انتخاباتر یاست جمهوری اینده در مصلی یاسوج باشیم.
زارع بواسطه همین رفتارها و تعامل با استاندار و دولت خوب توانسته است برخی نیروهایش را در سمت های مختلف به کار گیرد.
در مورد هاشمی پور او در یک سال هیچ موضع سیاسی  از خود نشان نداده است و مدام سعی میکند تبری خود از سیاست را بیان کند. در عوض او تلاش دارد خود را  یک فرد اجرایی نشان دهد.
حکایت هواداران به ظن خودشان اصلاح طلب هاشمی پور خود طنز عالم سیاست است آنها کماکان خود را اصلاح طلب می دانند و خود را محق برای گرفتن سمت های مدیرتی می دانند ولی واقعا مطابق تعاریف سیاسی معلوم نیست  که هواداران مدعی اصلاح طلب حاج عدل را چه باید  نام نهاد.
در طی این مدت چهره جدید در استان رونمایی نشده است اما  از تحرکات  دو نفر کاملاً  معلوم است برای انتخابات آینده برنامه  دارند. اول محمد  موحد که از شکستش بسیار ناراحت است و برایش سنگین بوده است . وی بیش از گذشته در فاتحه خوانی ها حاضر می شود و در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال شده است. دیگری مهدی روشنفکر است خیلی ها او را پدیده انتخابات قبلی می دانند. روشنفکر علی رغم  برخی ایرادات مترتب، توانست رای بسیار بالا و دور از پیش بینی را  به دست آورد و حالا هم در حال افزایش این رای است و هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان ممکن داست در سه سال دیگر برای او برنامه داشته باشند. به نظر می‌رسد «محمد بهرامی» نیز کماکان ول کن میدان نخواهد بود هر چند گفته می‌شود ستار هدایتخواه نیز تحرکاتی دارد.
بعد از انتخابات دهم مجلس بسیاری از اصلاح طلبان انتقادات تندی نسبت به خادمی و عدم حمایت او از گزینه های لیست امید در کهگیلویه و بویراحمد داشتند. آنها معتقد بودند  با سوءمدیریت استاندار و معاونان و مدیرانانش  اجازه پیروزی به «عدل هاشمی‌پور»  و «زارع» داده شد. اما در ادامه عملکرد این دو و عدم  مزاحمت انها برای دولت از بار انتقادات کاسته شد. «زارع» تنها در قضیه  تغییر نام استان سعی کرد یک جدیتی از خود نشان دهد. در حالی که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زارع کاملا در جریان نشست شورای فرهنگ عمومی استان  بود از اساس منکر شد و استاندار را تهدید  به شکایت نزد وزرای  مربوطه کرد.
در مورد تاجگردون نیز  بعد از سفر ریئس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد  و رضایت بالای رئیس جمهور و دولت از استقبالی که بعد ها سلطانی  فر  وزیر ورزش و جوانان در یاسوج انرا «تاریخی» خواند اقدام به برخی تحرکات و اظهارات علیه دولت کرد. وی نسبت  به  سفر علی ربعی به استان  موضع گیری تندی عیله ربیعی گرفت و تا مدت ها این موضع گیری ها  ادامه داشت . در حالی که این اواخر او کمی ارامتر شده است و به دولت نزدیک  شده است تا این ظن بوجود اید که او در دولت اینده دنبال جایگاه است.
تاجگردون در قضیه تغییر نام نیز بی جهت و بسیار نامنصفانه مورد حمله مخالفین  تغییر نام قرار گرفت. هر چند او در موضع گیری اش و جواب دادن به یک نویسنده گمنام و فاقد جایگاه مشخص سیاسی و حقوقی به پرستیژخود خلل وارد کرد. اما در هر حال این دوران، دوران طلایی اوست یک نماینده اصلاح طلب و نزدیک  به علی لاریجانی،  دولتی را بر سر کار دارد  که با او همراه است و خود نیز بواسطه شرایط کاری اش از قدرت بالایی برخوردار است.
سال هاست همگان میدانند از نمایندگان جز تعیین برخی مدیران کاری ساخته نیست  و حسن نماینده تنها اثر گذاری بر همراهی و یا مخالفت با دولت وقت است چیزی که زارع خوب از عهده آن بر می آید. و هاشمی پور هم تا کنون مخالفتی با دولت و برنامه هایش در آشکار نداشته است.
نکته تاسف برانگیز  دیگر در این یک سال تداوم همان بحران قوم گرایی است که سال ها شروع شده است و نمایندگان عزیز و اطرافیانشان نیز در این دام گرفتار شده اند و بعضا بر طبل آن می کوبند.
شیرین تر پیروزی ۷ اسفند سال قبل بی شک از ان غلامحمد زارعی است که خیلی با تاخیر به او اعلامش کردن  و بدترین شکست متعلق به ستار هداتیخواه و محمد موحد و محمد بهرامی است. البته سوم شدن مهدی روشنفکر نیز  اتفاق شیرینی برای او و هوادارانشان بود.
اتفاق دیگری که از قبل ۷ سافند سال گذشته رخ داد تسری اختلاف درون اصلاح طلبی شهرستان کهگیلویه به شهرستان بویراحمد بود اختلافاتی که البته در بویراحمد کمی میدریت شد ولی در کهگیلویه هر روز شدیدتر از قبل می شود و البته کسانی از نسل جدید در اینش هرستان در تلاشند که یک «جریان سوم» اصلاح طلبی و اصیل را بوجود بیاورند.
انتخابات آینده ریاست جمهوری می تواند هم در موضع و رفتارهای جدید نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و هم در انتخابات سه سال دیگر مجلس نیز تاثیر گذار باشد و بعد از ان انتخابات از خیلی چهره های جدید در هر سه حوزه انتخابیه استان رونمایی رونمایی خواهد شد.
نکته دیگر باید به تلاش های اخیر استاندار و مجموعه مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد برای تمیز قایل شدن بین وظایف و اختیارات خود با نمایندگان اشاره کرد موضوعی که کماکان ادامه دارد ولی حداقل در دو ماه اینده با توجه به ایجاد جو انتخاباتی در کشور چندان به چشم نخواهد آمد. در صورت پیروزی حسن روحانی ، ابقا و یا عدم ابقا استاندار نیز مهم ترین موضوعی خواهد که ازهمین حالا ذهن نمایندگان استان و نزدیکانشان را درگیر خود کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دکتر
Iran, Islamic Republic of
...که فقط دنبال تخریب زارع هستین...
سپیدار-راجونه کاری
Iran, Islamic Republic of
سوم شدن روشنفکر شیرین نبود برای طرفدانرانش،چرا که انتظار برنده شدن در انتخابات را داشتیم...
قیامت
Iran, Islamic Republic of
خدا می دانستم چه از جون حاج زارعی فعال می خواهید که تخربش می کنید تعریف تاجگردون هم خود مخالفان انتخابات بویراحمد ودنا هستن و گرنه این قد حرف بی خود نمی زدند
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی فعال بوده و خیلی دست اورد برای حوزه انتخابیه ود داشته که به نفع کل استان بوده و حیفه که بی خودی مورد نقد غیر منصفانه قرار بگیره
غلامی
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی بویراحمد نابود شده را به به مرزی از پیشرفت توسعه در همه ابعاد تبدیل کرده اگر بخواهیم نمره بدهیم باید بیست بدهیم هم کار مردمی انجام میده هم دنبال کارای عمرانی و اقتصادی استان هست
نصیری
Iran, Islamic Republic of
واقعا گچساران فرهنگ بالایی داره و همه انها دنبال کسی هستن که کار عمرانی و کلی انجام میده مثل تاجگردون که دفتر نداره مرد ش درک می کنن که نماینده وقت برای کار دیگه نداره و ممنون و متشکر نماینده ای هستن که براشون یک کار عمومی انجام می دهد
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
واقع انصافه رو به حاج زارعی باید دهیم که اولویت کار رو میده به مناطق روستایی تا راه پیشرفت محرومان سرعت بگیره و برای محرومان از هیچ کوششی دریغ نداره واقعا نمره نداره
حسنی
Iran, Islamic Republic of
نتایج انتخابات بویراحمد کاملا پاک بود فقط یک عده دنبال چلکه زیر کار بودند
مرام
Iran, Islamic Republic of
اولا سایت کبنا احترام بزار به رای مردم اسم نماینده بویراحمد ودنا را درست تلفظ کنن مگه تو تربیت رسانه نداری فامیل حاج زارعی رو درست بنوس بی معرفت
فریاد
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود به همه مردم شریف استان
من چندین سال در گچساران دانشجو بود ، پس از ۱۰سال چن هفته پیش برگشتم برای سفری کاری به گچساران.....از جاده گجساران که کاملا با سرعت دارد چهار باند میشود ....از پاک های متعددی که در محله های گچساران ایجاد شده...از زمین و چمن مصنوعی متعدد ....پیشرفت پتروشیمی....و حتی ورودی دانشگاه ازاد و مجتمع رفاهی قبل دانشگاه ها....و خیلی اتفاقات بزرگ.....گرفتن بودجه قوی برای کل استان.....جناب دکتر تاجگردون یک شخصیت فرا منطفه ای هستن و استان باید از داشتن همچون فرزندانی افتخار کند....باید تلاش کنیم تعداد این جنین فرزندان باهوش و بادرایتی افزایش پیدا کند....ما امروزه فقط به فکر چند پست درون استانی هستیم چن صبایی پستی مدیریتی برا طایفه ،اما استان های دیگر مثل اصفهان و سمنان وفارس و تبریز و مشهد و غیره به دنبال پست های کشوری هستند چون خوب میدانند با گرفتن پست های کلیدی استان خود را پیشرفته میکنن....داشتن فردی کشوری و شناخته شده کسی که در تهران کاملا شناس هست جای افتخار هست برای کل استان....برای کل استان خوشحال شویم اگر فردی قوی و فرا منطقه ای در ان شهر استان هست..تلاش کنیم که هر مدیری داریم که شایسته هست به پست های کشوری برسد و چون از طایفه ما نباشد تلاش در حذف ان فرد نکنیم....استان ما همیشه عقب است چون همیشه در فکر تخریب و کشیدن افراد شایسته به پایین هستیم و فقط تمرکز بر زیر اب زنی داریم و حذف کنیم فرد را تا هم طایفه ای خود را به ان پست بنشانیم.....
چقدر استان ما با سایر استان ها رقابتی هست؟ چند مجمتمع تفریحی و رفاهی بزرگ داریم؟چند کارخونه بزرگ صنعتی در استان داریم که هم ارز برای استان داشته باشد و هم صنایع فروش ما را تقویت کنند و جمعیت بیکار استان را پذیرا باشن؟ چقد مسیرهای درون شهری ما مهندسی ساز هستند؟؟؟چقد گل کاری و زیبا سازی مبلمان شهری قوی داریم نسبت به شهرهای دیگر؟؟؟؟چند برند و نمایندگی معتبر در شهر هایمان داریم؟؟؟؟؟
میشود هزاران سوال کرد اما همین را میدانم باید از خود شروع کنیم...از خانه و فامیل و طایفه خود...باید دنبال شایستگی باشیم....دنبال کسانی که توانایی مدیریت استراتژیک و هدفمند کرد پروژه ها را داشته باشن...کسانی که هدف های صفی و ستادی را کاملا بشناسند...جرات و جسارت داشته باشند....حرف و شعاری نباشند.....دید باز داشته باشند برای همه استان فکر کنند....
امیدوارم که مردم شریف استان که حقشان خدمات بیشتر و حمایت قویتر هست همیشه سربلند باشند...درود به مردم استانم
همشهري
Iran, Islamic Republic of
کبنا چی از زارعی خواستین که بهتون باج نداده و فقط به دنبال تخریب هستین
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
انسان شایسته فقط دکتر نیک بخت
طایفه آقا
Iran, Islamic Republic of
درودبر پروفسور نیکبخت شجاع
اهل نظر
Iran, Islamic Republic of
به خدا فقط دکتر نیکبخت ایتره آبروی بویراحمد رابرگردونه
احمد
Iran, Islamic Republic of
برین نگاه کنید ببینید بودجه نماینده بویراحمد ودنا از شهرستانها بیشتر نگرفته یا جایی رو اباد نکرده یا چه ضرری برای مردم داشت یا کوتاهی داشته پس چرا تخریب بی خود می کنید
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
فقط نیکبخت
امیدی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من در هیچ موردی ندیدم که نماینده بویراحمد دنا برای حوزه خودش فعال نبوده بلکه از همه نمایندگان مثبت تر بوده و تغیرات زیادی برای استان داشته نباید حداقل که تقدیر بعضی از ادم ها بهش نمی کنن مخالفان حداقل به پاس خدمات حتی برای مخالفش تخریب بی منطق شود
کبری
Iran, Islamic Republic of
کسی که در جنگ استان معاونت پشتیبانی جنگ را بر عهده داشت فقط حاج زارعی بود حالا بعضی از ادم ها ادعا می کنن
نقدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارعی درد بر تو باد خدا همراهت باشد افرین بر تو
قوام
Iran, Islamic Republic of
همه اصحاب رسانه نخبگان باید مخالف مخالفان بی منطق باشند نماینده بویراحمد شایسته استان و حوزه انتخابیه خود هست و خودشون می دونند
قوام
Iran, Islamic Republic of
نماینده با شرف فقط و فقط حاج زارعی
خدا رحم
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی از همه جهات برای این مردم خدمت گذاری کرده و از کار خدمت گذاری خسته نمی شود هر کسی ناید بیاد برای این مردم محروم ادعای خدمت گذاری کنه چون این مردم خدمت گذار بزرگ می خوان
سلام
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط تاجگردون
اگه میشد باید تاجگردون رو میذاشتن نماینده کل استان کهگیلویه و بویراحمد،تا نیم نگاهی هم به استان کهگیلویه و بویراحمد کند.تاجگردون سرمایه ملی کشور است.پاینده باشی
داریــوش
Iran, Islamic Republic of
درود بــــر انــــدیشه پــاڪ دکـتر روشنفـڪر
که به دور از انحصارطلبی،وارد میدون شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...ه نگارنده و افراد مغرض
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
کامنت های حمایتی زارع متعلق به یک نفرمی باشد.زارعی بی شک ضعیف ترین نماینده تاریخ بویراحمد ودنا بوده وهست
تیموری
Iran, Islamic Republic of
انتخاب بویراحمدو باید بگذارند مزایده
ش...خ
Iran, Islamic Republic of
انتخابات گذشته مجلس در شرایط عدم حضور کاندیدای اصلاح طلبان برگزار گردید و طیف مقابل با حربه تقسیم آرا با تحریک کاندیداهای حاضر همانند روشنفکر، نیکبخت وحتی خرسندیان پا به عرصه انتخابات در دقیقه نود نمود با این استراتژی که در نهایت آرای اصول گرایان تجمیع و به سبد هدایتخواه ریخته خواهد شد که البته در مورد گزینه های نیکبخت و خرسندیان همانگونه شد که خواستند، یعنی آرا ریخته شده بنام این دو نفر اکثراً آرای زارعی بود ولی در مورد روشنفکر محاسباتشان اشتباه از آب در آمد و این گزینه بالعکس سایرین بیشترین آرا را سبد هدایتخواه خارج نمود و تلاش جریان اصولگرایی برای منصرف نمودن ایشان از ادامه رقابت‌ها بدون نتیجه ماند و در آخرین حرکت هماهنگی سید باقر و انصراف رجایی، نتیجه را کاملاً به نفع زارعی تغییر داد.

یکی از آسیب های موجود در عرصه انتخابات بخصوص در استانهای کوچک و عشیره ای در شرایط عدم حضور کاندیداهای اصلی اصلاح طلب، قومیتی شدن انتخابات مجلس به شیوه انتخابات شوراهای اسلامی است که همگان آسیب خواهیم دید.....
احسان
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه پیروز وابی .. سیاست
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
زارع این دور با التماس سید باقر رفت که سید باقر بخاطر این حرکتش محبوبیتش را تا ابد از دست داد.
ق.احمدی
Iran, Islamic Republic of
سید باقر سید باقر
بسه ککا،بسه،،،،سنگ کینه وسینه ایزنیت
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
زنده باد سناتور کهگلویه محمد موحد
سامان خوبی زاده
Iran, Islamic Republic of
من به عدل هاشمی رای می دهم
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1