تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۲۳۲۲۷۶

آیا ترک‌ها با تاجگردون به سهم‌شان رسیدند؟ / دستگیری ۱۵۶۰ متهم به قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد / کدام فرماندار تغییر می‌کند / ورزشکار ۱۳ساله بهمئی راهی تایلند شد

۶
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به شهر دهدشت سرایت کرد
رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه از مشاهده و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دهدشت خبر داد.
کرم الله کیانی نسب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علی‌رغم همه تمهیدات، پیشگیری‌ها و مراقبت‌های لازم که از طرف اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با همکاری ادارت ذیربط در سطح شهرستان انجام شد اما متاسفانه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهر دهدشت مشاهده شد.
رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه گفت: پس از انجام آزمایش و نمونه گیری از ۷ قطعه مرغ  بیمار و مشکوک به ابتلای این بیماری در خیابان جهاد دهدشت و ارسال  نمونه‌های آنها به تهران نتیجه آزمایش مثبت اعلام و مشخص شده که این مرغ‌ها مبتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و این بیماری به شهر دهدشت سرایت کرده است.
وی ضمن تایید صحت آنفلونزای فوق حاد پرندگان در شهر دهدشت افزود: به همین منظور اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه به حالت آماده باشد درآمده است.
کیانی نسب تصریح کرد: در اداره جلسه اضطراری جهت انجام مراقبت‌های لازم برای دفن لاشه‌های طیور آلوده گرفته شد و نشست اضطراری با ادارت ذیربط در فرمانداری ساعت ۲۰ امشب برگزار می‌شود.
وی گفت: در مرحله اول تا شعاع یک کیلومتری  ازمرکز تا اطراف شهر دهدشت نسبت به معدوم سازی طیور اقدام می‌شود.
امکان تغییر و تحول در بین فرمانداران و بخشداران تا زمان انتخابات وجود دارد
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امکان تغییر و تحول در بین فرمانداران و بخشداران تا زمان انتخابات وجود دارد.
فتاح محمدی در خصوص برگزاری انتخابات آتی اظهار داشت: برگزاری انتخابات نماد مردم سالاری دینی در کشور است و همه موظفیم اوامر مقام عظمای ولایت در خصوص حق‌الناس بودن آرای مردم را محقق کنیم و همه بسترهای لازم برای برگزاری یک انتخابات شکوهمند را فراهم کنیم.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتخابات نماد پیوند ملت و نظام است و باید تلاش کرد تا این پیوند بزرگتر شود و با حضور باشکوه مردم در انتخابات پایه‌های نظام ما محکم‌تر و ناگسستنی خواهد شد.
وی افزود: باید بتوانیم با بسترسازی مناسب و انجام نقش پر رنگ خود در وزارت کشور برای تحقق این حماسه اقدام کرده و دین خود را نسبت به انقلاب، نظام و خانواده معظم شهدا ادا کرده و تداوم دهنده آرمان‌های شهدا باشیم.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اصول انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد تاکید کرد و گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب سه اصل را باید در انتخابات رعایت کرد که اصل امنیت، سلامت و شرکت حداکثری مردم در انتخابات اصول هستند که باید بر آنها تاکید و رعایت کنیم.
محمدی با توصیه به مردم و نامزدهای شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: توصیه می‌کنیم که مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به توانمندی و معلومات هر شخصی به آن‌ها رای دهند که بتواند در بهبود پیشرفت شهر و روستاها کمک کند و به مباحث قومی و قبیله‌ای توجه نکنند.
وی گفت: نامزدهای انتخاباتی هم توجه کنند که با توجه به ویژگی قومی و قبیله‌ای در انتخابات ثبت‌نام نکنند و کسانی که رای می‌دهند با این ویژگی رای ندهند.
محمدی در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال تغییر و تحول در بین بخشداران و فرمانداران تا قبل از انتخابات وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر مورد خاصی وجود ندارد و هیچ کسی هم نمی‌تواند احتمال دهد اما اگر موردی پیدا شود و نظر دهیم که نیاز به تغییر باشد حتما انجام خواهد گرفت.
یک هزار و ۵۶۰ متهم به قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یازده ماهه امسال یک هزار و ۵۶۰ متهم به قاچاق کالا در این استان دستگیر شدند.
حسین بهمنی، در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در ۱۱ ماه گذشته ۲۸۹ میلیارد ریال است اظهار داشت: ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیارد ریال بود که امسال این میزان نسبت به مدت سال گذشته رشد ۳۱ درصدی ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را نشان می‌دهد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال در این زمینه یک هزار و ۷۴۰ پرونده تشکیل و یک هزار و ۵۶۰ نفر دستگیر شدند.
وی، با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۶۱۵ پرونده در این زمینه تشکیل شد، بیان کرد: سال ۹۴ حدود یک هزار و ۲۶۷ نفر در رابطه با قاچاق کالا و ارز دستگیر شدند.
بهمنی، بیش‌ترین میزان کالاهای کشف شده را انوع تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع لوازم یدکی خودرو، سوخت، قطعات کامپیوتر، مشروبات الکلی، مواد نیروزا، سیگار و انواع تجهیزات ماهواره‌ای عنوان کرد و گفت: ۲۱ هزار و ۲۰۰ لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق نیز در استان کشف و ضبط شد.
ورزشکار ۱۳ساله بهمئی راهی مسابقات بانکوک تایلند شد
وزشکار نوجوان بهمئی به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین المللی تایلند برای کسب دومین مدال طلای بین المللی روانه بانکوک شد.
یاسین لطفی، تکواندوکار ۱۳ساله بهمئی به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین المللی تایلند برای دومین بار روانه بانکوک شد.
لطفی مهرماه امسال برای نخستین بار در رقابت های بین المللی بانکوک شرکت کرد که توانست با غلبه بر تمامی حریفان مدال طلای این دور از مسابقات را کسب کند.
این ورزشکار مدال آور بعد از خداحافظی با خانواده، با بدرقه مسئولان و ورزشکاران شهرستان بهمئی، برای کسب دومین مدال طلای بین المللی خود راهی بانکوک شد.
لطفی ۱۳ ساله قرار است در رده سنی نونهالان در مسابقات بین المللی تکواندو به میزبانی شهر بانکوک، پایتخت تایلند به میدان رود.
قرار بود این دور از مسابقات در کشور کره برگزار شود که به خاطر درگیری و تنش بین دو کره میزبانی مسابقات به تایلند رسید.
 
 
آوای جنوب؛ جناب روز خوش با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید بعنوان اولین سوال وضعیت سیاسی پیش روی کشور رو چگونه می بینید ؟
درود میفرستم به ارواح پاک طیبه شهدا و به روح ملکوتی حضرت امام(ره)و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر فرزانه انقلاب و با تشکر از سایت وزین شما امیدوارم در رسالت اطلاع رسانی صادقانه به مردم موفق باشید.
روزخوش ادامه داد: از لحاظ سیاسی دو انتخابات مهم پیش رو هست، یکی انتخابات ریاست جمهوری و دیگری شورای شهر و روستا که به همین منظور هم جبهه سراسری نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در کشور و استان و شهرستان تشکیل شد تا روند سیاسی انتخابات را مدیریت کند و کشور را به اوج شکوفایی امنیت اقتدار و رفاه برساند
*سوال: اشاره کردید به جبهه مردمی نیروهای انقلاب آیا این جبهه زیر شاخه اصولگرایان است ؟
خیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شامل همه کسانی است که پایبند به ارزش های والای انقلاب اسلامی می باشند در این جبهه اصلاح طلب و اصولگرا معنا ندارد و در بر گیرنده همه علاقه مندان به انقلاب اسلامی است شعار این جبهه مبارزه با فساد و احیا ارزش های انقلاب اسلامی و مبارزه با فساد و ارتقا سطح معیشت مردم است
*آیا با تشکیل این جبهه کشور دچار فضای دو قطبی نمی شود ؟
خیر اتفاقا این جبهه دقیقا مقابل دو قطبی شدن است چرا که در بر گیرنده همه نیروهای انقلاب اسلامی است.
*شما از منتقدان دولت بودید و هستید به نظر شما ضعف های دولت را چه چیزی می بینید ؟وضعیت آقای روحانی در انتخابات آینده چگونه است ؟
ضعف ها را مردم به وضوح می بینند و لمس میکنند. ضعف در عدم تحقق برنامه و پیشنهادات انتخاباتی و مهمتر شکست برجام و رکود و بیکاری و وضعیت بد اقتصادی و…
به نظر من پایگاه رای آقای روحانی ریزش کرده است و مطالبات معوق و چراهای رییس دولت دیگر برای مردم تازگی ندارد و مردم از روند تدبیر ناامید شده اند
*آیا آقای روحانی ممکن است رد صلاحیت شوند ؟تایید یا رد صلاحیت از وظایف شورای نگهبان است ولی بالطبع همه چیز ممکن است .
جناب روزخوش با توجه به اینکه شما در انتخابات دور قبل شورای شهر کاندید طیف اصولگرایان قشقایی ها بودید عملکرد شورای حاظر را چگونه ارزیابی میکنید ؟
به نظرم شورای شهر یک واحد اجرایی نیست و در واقع مشورتی است ولی عملکرد برجسته و قابل لمسی مشاهده نشده است.
*در مورد قشقایی ها و اینکه تاثیرات سیاسی اجتماعی در تحولات شهرستان گچساران ؟
قشقایی ها محترم و سلحشور در کل کشور حائز جمعیت قابل ملاحظه ای هستند و به بیگانه ستیزی مقابله با ظلم و مبارزه با استبداد و استعمار در پرونده خود به خوبی و شایستگی دارند در نهضت ملی شدن صنعت نفت در مبارزه با رژیم شاهنشاهی و در روند پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند که شهدای فراوانی را تقدیم کردند بطور مثال و قابل اشاره شهدای والا مقام شهرستان گچساران در آبان ۵۷در مسجد شهیدان میباشد که اکثریت از فرزندان قشقایی میباشند.
*سوال این است که قشقایی ها که در ادوار گذشته یکدست و متحد بودند چرا دچار دو دستگی و رسوخ تفکرات سیاسی گردید؟ آیا این به اصل موضوع لطمه نمیزند؟
این سوال نیاز به مقدمه دارد متاسفانه در شورای اول قشقایی متهم به قومیت گرایی شدند که حقیقتا اینطور نبود من خودم نقش تعیین کننده ای داشتم و برای شکل گیری اتحاد کنار رفتم و معتقد هستم شورای اول که حاصل اتحاد و ائتلاف قشقایی ها بود اصلا یک حرکت صرفا قومی نبود بلکه یک اقدام شجاعانه و حق طلبانه بر علیه انحصار و تبعیض بود ولی متاسفانه در این شهرستان قومیت گرایی برای قومی مباح و مجاز و برای قوم دیگر گناه و جرم محسوب میشود که این موضوع با مبانی اسلام و جمهوری اسلامی که برقراری عدالت است مغایرت دارد
پس از شورای اول قشقایی ها دچار هجمه و فراز و نشیب های مختلفی شدند و در واقع متحمل نوعی تحریم شدند بنده در عین حال معتقدم هر گونه پراکندگی و تفرقه به ضرر قشقایی است و در کل باید اصل شایسته سالاری را مد نظر قرار داد و همه در زیر چتر ولایت به مردم خدمت کنند. متاسفانه تا زمانی که تبعیض و بی عدالتی وجود دارد قومیت تنها تکیه گاه است. با نگاهی گذرا به اداره شهرستان گچساران و روند مدیریتی آن می توان دریافت که مدیریتها قومی است گرچه خلاف است.
*طیف عظیمی از ترک زبانان قشقایی و به ویژه اصلاح طلب در موضوع نمایندگی شهرستان از آقای تاجگردون حمایت کردند. آیا وعده ها و خواسته ها در مورد قشقایی ها لحاظ شده است ؟
این سوالی است که ما هم داریم و باید لیدرهای ترک زبان ایشان پاسخگو باشند که قرار بوده چهل درصد انتصابات امکانات اعتبارات و اشتغال به قشقایی ها اختصاص داده شود به نظر اصل ۱۹قانون اساسی با نظارت نمایندگان باید اجرا شود.
*جنابعالی بعنوان فعال فرهنگی و سیاسی چه پیشنهاداتی برای قشقایی ها دارید بالاخص در موضوعات انتخابات پیش رو دارید؟
اول توصیه میکنم در همه حال انسجام و وحدت خود را حفظ کنند و به منافع قشقایی و کشور و نظام فکر کنند نه منافع شخص یا گروه خاص،
دوم در انتخابات شورای شهر اصل شایسته سالاری را مد نظر قرار دهند و در انتخابات ریاست جمهوری هر فردی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی معرفی کرد با حضور حداکثری حمایت کنند
نام شما

آدرس ايميل شما

کیوان
United States
خیر ترکها گول خوردند
Iran, Islamic Republic of
چهل در صد انتصابات؟ به نظر شما این خود قومیت گرایی نیست؟
Iran, Islamic Republic of
اقای روزخوش خواب خوش دیده ای این مطالبات ۴۰درصدی کجابودکه جنابعای عنوان میکنی درضمن شهدای سال ۵۷ راهم ازتوهم بیرون بیا دونفرترک زبان بودندنه اکثریت
شهرگلی
Iran, Islamic Republic of
قرارشد چهل درصد اعتبارات به قشقایی ها برسد ؟!! !!! مگر شما چند درصد از شهرستان گچساران را تشکیل می دهید؟
Iran, Islamic Republic of
اقای روزخوش واقعاروزت خوش عزیزم چنین قولی هیچوقت داده نمیشه باعقل جوردرنمیادتعدادجمعیت ترکهادرباشت وگچساران حدود۲۰درصدهم نیست ولی خدایی خیلی پست گرفته اندتفرقه افکنی نکن و۶شهیداول انقلاب ۲نفرترک بودنددرکل ماشالله اشتهای زیادی داری
دیل
Iran, Islamic Republic of
قشقای گول خوردند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1