تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۲۳۲۰۳۶

انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ اسفندماه

۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از انتخاب کتاب سال استان با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دوم اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم انتخاب کتاب سال استان با حضور صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صفی‌نژاد پژوهشگر برجسته استان در هفته دوم اسفندماه سال جاری خبر داد.
دهبانی‌پور گفت: انتخاب کتاب سال در استان ما از سال ۹۳ آغاز شد و در سرفصل یکی از مهم ترین فعالیت های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت و برای اینکه حقی از نویسندگان ضایع نشود دوره نخست این آیین با مشارکت همه نویسندگانی که از سال ها قبل آثاری را  منتشر کرده بودند کلید خورد به این معنی که یک دوره بیست ساله را در برمی گرفت.
دور دوم انتخاب کتاب سال استان از بهمن ماه سال ۹۳ تا بهمن ۹۴ با حضور نویسندگان پرشماری به عمل آمد و امسال نیز آثاری اجازه حضور در این آیین را داشتند که از بهمن ماه سال گذشته تا بهمن ماه جاری منتشر شده باشند که امسال نیز با ۱۵۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف از نویسندگان استان این مراسم را برگزار خواهیم کرد.
دهبانی پور هدف از برگزاری آیین انتخاب کتاب سال را برگزیدن آثار طراز اول  علمی و ادبی سایر موضوعات پرتنوع دیگر براساس معیارهای علمی و معرفی آن به جامعه دانست و گفت: این بدان معنی نیست که سایر آثار پدید آمده فاقد ارزش علمی، ادبی و هنری باشند بلکه بیانگر این است که نویسندگان آثار برگزیده در برخی معیارها نسبت به همگنان خود تلاش و کوشش بیشتری به خرج دادند و لاجرم  آثار آنان از نظر محتوایی و با رعایت نکات ظریف ادبی، علمی و هنری یا پژوهشی از دقت بالاتری برخوردار بوده است. در حقیقت انتخاب کتاب سال استان تکریم و تعظیم همه نویسندگان و پدید آورندگان آثار است چرا که این روز در گاهنامه فرهنگی، متعلق و به نام آنان است.
دهبانی پور در رابطه با انتخاب آثار از نظر دسته بندی موضوعی و شرایط حضور در این آیین گفت: جواز حضور در آیین انتخاب کتاب سال استان کهگیلویه و بویراحمد منحصر به موضوع خاصی نیست. همه آثار علمی، ادبی، آموزشی، تاریخی، اجتماعی، دینی و... گردآوری و سایر موضوعات که درطی یکسال اخیر پدید آمده‌اند، می‌توانند در آئین انتخاب کتاب سال استان شرکت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درباره کیفیت داوری آثار افزود: خوشبختانه نویسندگان از اقشار فرهیخته و روش ضمیر جامعه هستند و در بحث داوری چندان با چالش مواجه نبوده ایم منتهی برای درستی نحوه داوری آثار، معمولاً هر اثر توسط سه داور متخصص که شرایط علمی و اشراف آنان بر موضوع محرز گردیده باشد جداگانه قضاوت می شود و سپس میانگین نمره احراز شده جایگاه اثر را در فرایند آثار برگزیده مشخص می‌کند.
گفتنی‌ است این مراسم با حضور ناشران، انجمن‌های اهل قلم و هنرمندان سراسر استان و با حضور صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صفی‌نژاد پژوهشگر برجسته استان، روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه سال جاری در سالن سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1