تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۲۳۲۰۲۹

نشست ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد / ایجاد ایست و بازرسی در ورودی‌های کهگیلویه / زخم بیابان زایی بر پیکر جنگل های کهن زاگرس / اجرای طرح پلاک کوبی درختان در یاسوج

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
زیرساخت‌های برگزاری انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد فراهم می‌شود
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر تأمین زیرساخت‌ها در راستای برگزاری انتخاباتی حداکثری در این استان گفت: رفع مشکلات کنونی نیازمند تعامل و همگرایی مسئولان و متولیان امر است.
فتاح محمدی در سومین نشست ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این نشست با هدف هماهنگی میان اعضای ستاد، بررسی نیازمندی‌های برگزاری انتخابات و نحوه تأمین تجهیزات و نیازمندی‌ها برگزار شده است.
وی با اشاره به اهمیت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: تأمین زیرساخت‌ها و زیر بنای برگزاری انتخابات لازم و ضروری است.
محمدی با بیان اینکه نگاه جهانی به انتخابات ریاست جمهوری اهمیت برگزاری آن را بیشتر می‌کند، ادامه داد: مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت انتخابات یکی از شعارهای انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
وی، به اعزام تیم کارشناسی ستاد انتخابات به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف بررسی نیازهای فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در راستای برگزاری بهتر انتخابات انجام می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر ضرورت هماهنگی میان مسئولان کمیته‌های ستاد انتخابات این استان افزود: انسجام و هماهنگی میان مدیران و مسئولان کمیته‌ها، زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم می‌کند.
در این نشست مصوباتی در خصوص نیروهای انسانی، احصاء نیازمندی‌ها و تجهیزات مورد نیاز اخذ و مصوب شد فرمانداران نسبت به تست میدانی شعب بر اساس قالب ارسالی کمیته فناوری اطلاعات ستاد حداکثر تا ۲۰ اسفندماه با همکاری شرکت نماینده مخابرات اقدام کنند.
ایجاد جایگاه بازرسی قاچاق کالا در مبادی ورودی کهگیلویه
به منظور جلوگیری از ورود کالای قاچاق جایگاه بازرسی در مبادی شهرستان کهگیلویه ایجاد می شود.
استقرار گروههای بازرسی قاچاق کالا در مبادی ورودی کهگیلویهبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه بویوراحمد، فرماندار کهگیلویه در نشست کمیته فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان گفت:در آستانه عید نوروز و احتمال سوءاستفاده افراد برای واردکردن کالاهای قاچاق، مسئولان باید برای کنترل مداوم ورودی‌ها و تشدید نظارت بر بازار تلاش کنند.
علی پوزش مبارزه با قاچاق کالا را یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای تنظیم بازار عنوان کرد و افزود: مبارزه با قاچاق کالا حمایت جهادی از اقتصاد مقاومتی و موجب شکوفایی اقتصاد داخلی است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا با یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال جریمه مختومه شده‌ است.
کاهش آسیب های خودکشی و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد در اولویت باشد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که کاهش ۲ آسیب اجتماعی خودکشی و طلاق در اولویت برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان باشد.
تعداد طلاق ثبت شده در کهگیلویه و بویراحمد در ۹ ماه سال جاری یکهزار و ۳۲۵ مورد بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر ۷۰۰ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده است.
سید موسی خادمی عصر سه شنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: خودکشی و طلاق ۲ آسیب اجتماعی جدی در این استان است که باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به آنها پرداخته شود.
وی افزود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش و مقابله با این ۲ آسیب اجتماعی تلاش و فعالیت بیشتری کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توجه به آسیب های اجتماعی خودکشی و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد به معنای غفلت از دیگر آسیب ها نیست اما باید این ۲ در اولویت باشد.
خادمی عنوان کرد که ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد آسیب های اجتماعی را به ستادهای شهرستانی اعلام کند و هر چه سریعتر نیز اقدام های لازم شامل سخنرانی و برگزاری نشست های آموزشی توسط این ستادها آغاز شود.
وی ابراز داشت: نشستی به زودی در یاسوج برگزار و راهکارهای لازم برای کاهش و مقابله با انواع آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی و طلاق ارائه شود.
خادمی گفت که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور تدوین و به استان ها نیز ابلاغ شده و باید این قانون در استان مورد مطالعه قرار گرفته و مفاد آن به کار گرفته شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که دولت یازدهم به حوزه کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود جدی پیدا کرده است.
فتاح محمدی اظهار داشت: وزارت کشور اقدام به جمع بندی انواع آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای کاهش و مقابله با آنها کرده است.
وی افزود که ۹ دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی ماموریت هایی بر عهده دارند.
محمدی بیان کرد: تاکنون اقدام های ارزنده ای از جمله برگزاری دوره های آموزشی در زمینه کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد شده و نیازمند کار بیشتری در استان است.
۲۳ گروه کار شمارش حیات وحش دنا را در کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌دهند
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ نفر در قالب ۲۳ گروه کار شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده دنا را انجام می‌دهند.
سید اسدالله هاشمی افزود: این گروه‌ها به مدت سه روز کار شمارش حیات‌وحش ۹۴ هزار هکتاری منطقه حفاظت شده دنا را انجام خواهند داد.
وی بیان کرد: در این شمارش محیط‌بانان و کارشناسان اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با همکاری ناظرانی از استان فارس، تشکل زیست محیطی مردمی، محیط‌بانان بازنشسته و اصحاب رسانه مشارکت دارند.
هاشمی اظهار کرد: برای نخستین بار از خانم‌های علاقه‌مند در شمارش حیات وحش در این سرشماری استفاده شده است.
وی گفت: پس از شمارش کامل منطقه و جمع‌بندی، آمار نهایی از طریق رسانه‌های ملی و محلی به اطلاع عموم خواهد رسید.
منطقه ۹۴ هزار هکتاری حفاظت شده دنا دارای ۳۲۴ گونه مهره دار ۲۸ گونه پرنده شکاری، پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای گه گونه شاخص جانوری استان را به یدک می‌کشد، گونه غالب کل و بز و همچنین پرندگان حمایت شده و کمیابی نظیر کبک دری و هما را در خود جای داده است.
صندوق کارآفرین امید۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت که این صندوق ظرف حدود سه و نیم سال گذشته دولت تدبیر و امید افزون بر ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف در کشور پرداخت کرده است.
علی اصحابی در حاشیه بهره برداری از یک طرح تولیدی و صنعتی در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت که افزون بر ۱۶هزار فرصت شغلی از محل پرداخت این میزان تسهیلات در سطح کشور ایجاد شده است.
وی تصریح کرد که این میزان تسهیلات در بخش های مختلف صنعت، صنایع دستی و توسعه گردشگری به ویژه بوم گردی بوده است.
اصحابی بر ادامه روند پرشتاب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در سال آینده تاکید کرد و گفت که این صندوق با ارزیابی ها و راستی آزمایی های انجام شده دارای کمترین انحراف در زمینه تسهیلات اعطایی به متقاضیان بوده است.
وی تقویت بنیه مالی در اشتغال زایی روستائیان، ایجاد صندوق های محلی به عنوان تامین کنندگان کسب و کار، حمایت از خیرین، برگزاری نمایشگاه های ملی و منطقه ای و ایجاد هر روستا یک محصول را دیگر برنامه های مهم سال ۹۶ صندوق کارآفرینی امید ذکر کرد.
رئیس صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به رویکرد محرومیت زدایی این صندوق گفت که ظرف سه سال گذشته افزون بر یکهزار و ۷۷۰ طرح اشتغالزایی در بیش از ۴۵۲ روستای این استان ایجاد شده است.
کهگیویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.
ارسلان حسن پور تصریح کرد که میزان پرداختی تسهیلات اشتغالزایی به این تعداد طرح روستایی افزون بر ۲۹۹ میلیارد ریال بوده است.
وی میزان تسهیلات پرداختی از طریق این صندوق برای این طرح تولیدی(خط تولید محصولات شیمی خودرو) در شهرک صنعتی یاسوج ۳ را افزون بر یک میلیارد ریال ذکر کرد.
حسن پور زیربنای این طرح تولیدی و صنعتی در استان کهگیلویه وبویراحمد را افزون بر ۹هزار مترمربع و تعداد اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن را حدود۴۰ نفر ذکر کرد.
زخم بیابان زایی بر پیکر جنگل های کهن زاگرس
بیابانی شدن افزون بر ۴۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی و جنگلی در کنار خشکیدگی۱۵۰ هزار هکتار جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد بحرانی جدی زیست محیطی است که بروز و افزایش پدیده گرد و غبار کمترین نتایج و پیامدهای منفی آن در این منطقه به شمار می رود.
به گفته متولیان امر بر اساس ارزیابی های انجام شده این میزان عرصه بیابانی بیش از ۷۰ روستا در قالب ۱۷هزار و ۷۰۰نفر از جمعیت در مناطق مختلف کهگیلویه و بویر احمد را شامل می شود.
همچنین افزون بر ۹۰هزار هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی در مناطق جنوبی این استان نیز در معرض خطر بیابانی شدن هستند.
بر اساس برآوردهای انجام شده توسط مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر هکتار احیای جنگل و مقابله با این خطر رقمی افزون بر ۲۰میلیارد ریال نیاز است.
وزش بادهای شدید، پوشش گیاهی فقیر و ناچیز، کاهش بارندگی ،شور شدن خاک و اختلاف های شدید دمای شب و روز از عوامل مهم در ایجاد خطر بیابانی شدن عرصه های طبیعی است.
**۱۰۰ میلیون هکتار عرصه کشور تحت تاثیر بیابانی شدن
بر اساس گزارش‌هایی که سازمان‌های بین‌المللی منتشر کرده‌اند، یک‌ششم جمعیت، سه‌چهارم زمینهای خشک و نیمه خشک ۱۱۰ کشور جهان در معرض پدیده بیابان زایی قرار دارد.
افزون بر این ۷۳ درصد تمام مراتع جهان به مساحت افزون بر سه میلیارد هکتار نیز از سوی این پدیده تهدید می‌شود، در حالی که کاهش توان تولید خاک در ۴۷ درصد مناطق خشک جهان و غیرقابل استفاده شدن حدود ۷۰ هزار کیلومتر مربع از زمینهای حاصلخیز در سال و افزون بر ۴۲ میلیارد دلار خسارت سالانه به محصولات کشاورزی از دیگر آثار مخرب این پدیده زیست محیطی از نظر کارشناسان و سازمان های متولی بین المللی اعلام شده است.
بر اساس آخرین اطلاعات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری هم اینک افزون بر ۱۰۰ میلیون هکتار از سطح زمینهای کشور نیز تحت تاثیر پدیده بیابانی شدن قرار دارد.
همچنین عرصه‌های وسیعی از کشورمان که دچار بیلان منفی، یا شور و یا قلیایی شدن آب شده، جزء مناطق بیابانی به شمار می‌رود که این مناطق ۲۰ درصد عرصه‌های کشور، معادل ۳۲ میلیون هکتار است.
**خطر بیابانی شدن عرصه های طبیعی
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن حدود ۱۰درصد منابع آبی و ۲۰درصد جنگل های حوزه زاگرس به سرزمین آب و جنگل های انبوه معروف است اما این استان با توجه به بروز خکشسالی های اخیر، کاهش سطح آب سفره های زیرزمینی و از بین رفتن تالابها با چالش های زیست محیطی و بحران ورود ریزگردها روبرو شده است.
میزان غلظت گرد و خاک در برخی مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان های کهگیلویه، گچساران و بهمئی گاه به بیش از هشت برابر حد مجاز می رسد.
** برنامه های مقابله ای با بیابان زایی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به اجرای برنامه های احیای و مقابله با بروز این خطر ظرف پنج سال آینده خبر داد و گفت: کاشت نهال، کپه کاری با گونه آنغوزه و کاشت بذر بادام تلخ (اسکوپاریا) هر کدام به میزان ۱۵ هزار هکتار و عملیات آبخیزداری به میزان حدود ۳۲ هزار متر مکعب از جمله اقدام های مهم در دست اجراست.
عزت الله بهشتی فر با بیان اینکه تاکنون مطالعات آبخیزداری در حدود ۶۳۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده، گفت که با اجرای طرح های آبخیزداری در این مناطق علاوه بر کنترل سیلاب ها و جلوگیری از فرسایش خاک سبب ذخیره افزون بر ۵۰۰ میلیون متر مکعب روان آب در سطح این استان خواهد شد.
**بهره وری همراه با احیای
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین بر ضرورت استفاده منطقی و قانونمند مردم از طبیعت تاکید کرد و گفت: بدون همراهی، مشارکت و همکاری مردم حراست و صیانت از منابع ملی و طبیعی نیز ناممکن است، اما بهره وری از طبیعت باید همراه با فعالیت های احیایی باشد.
بهشتی فر بیان کرد که در همین زمینه بیش از ۸۰۰ نفر از مردم در روستاها و جوامع محلی و در قالب ۲۴ تشکل مردم نهاد با اداره کل منابع طبیعی و در راستای حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی و مرتعی در استان همکاری دارند.
وی اجرای طرح های احیای و اصلاح در عرصه های طبیعی و جنگلی را به عنوان یکی از برنامه های اصولی و اقتصادی برای حفظ جنگل ها، منابع طبیعی، جلب مشارکت و همراهی مردم در این زمینه دانست و گفت: سال گذشته افزون بر هشت هزار و ۵۰۰ هکتار انواع گیاهان دارویی به ویژه آنغوزه در سطح استان کشت شده است.
بهشتی فر اظهار کرد: سال گذشته با برداشت حدود ۱۵۰ هکتار گیاه آنغوزه در منطقه تنگ سرخ یاسوج بیش از هشت میلیارد ریال برای بهره برداران و کشاورزان این منطقه و به میزان هر هکتار نیز ۲میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برای دولت سود اقتصادی به دنبال داشته است.
وی همچنین از کاشت بیش از ۱۰ هزار هکتار بادام تلخ به ویژه در مناطق گرمسیری استان با همکاری مردم و واگذاری زمین به بهره برداران و کشاورزان در ۲ سال گذشته خبر داد.
وی استفاده و بهره برداری های بی رویه از عرصه های جنگلی و مرتعی را یکی از معضلات و چالش های اساسی در استان دانست و گفت: گرایش به تخریب این عرصه ها همچنان رو به رشد است.
**برداشت های بی رویه آب و خطرات زیست محیطی
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت که برداشت های بی رویه آب از سفره های زیر زمینی در سالیان اخیر خطر بروز خشکسالی و بحران های زیست محیطی را تشدید کرده است.
علی داوودی مهر افزود که افت سطح آب در استان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و همچنان رو به افزایش است.
وی، استفاده صحیح و حفاظت از تالابها و دریاچه های آبی کهگیلویه و بویر احمد را یادآور شد و گفت که بر اساس مطالعات انجام شده میزان ظرفیت آبی چهار تالاب موجود در استان شامل کوه گل در شهرستان دنا، برم الوان بهمئی و مور زرد زیلایی و شرنگ درنگ در شهرستان بویراحمد در افزون بر ۸۰۰ هزار مترمکعب است.
بررسی ها و مطالعات شرکت آب منطقه ای حکایت از کاهش میزان نزولات جوی در هشت سال گذشته در این استان دارد به طوری که میانگین بارش‌ها در این مدت نسبت به بلند مدت و از سال زراعی ۵۱ تا ۹۴ حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.
میانگین بلند مدت بارندگی در استان از ۴۳ سال قبل تاکنون افزون بر ۶۷۵ میلی متر معادل حدود ۱۰ هزار و ۴۷۴ میلیون مترمکعب اعلام شده است.
براساس اطلاعات کارشناسان آب منطقه ای حدود ۴۴ درصد از این میزان تبخیز می‌شود و جزء بارندگی‌های مفید محسوب نمی‌شود و از مجموع ۵۷٫۳ درصد بارش‌های مفید نیز حدود ۵۵ درصد از این میزان نیز تبدیل به روان آب و تشکیل سیلاب می‌شود.
همچنین ۴۴ درصد بارشهای مفید معادل ۲ هزار و ۶۱۳ میلیون متر مکعب سهم حوزه‌های آبریز و سفره‌های زیرزمینی در کهگیلویه و بویر احمد می‌شود.
افزون بر ۳۰۰ میلیون متر مکعب از این میزان از طریق چشمه‌ها برداشت می شود و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و مابقی آن یعنی حدود ۲ هزار و ۳۱۳ میلیون مترمکعب دیگر از طریق چشمه‌ها و قنات‌ها تخلیه می‌شود.
**ضرورت برنامه راهبردی برای کاهش خطرات زیست محیطی
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ارائه و اجرای برنامه های راهبردی و راهکارهای مقابله با بروز خطر زیست محیطی و جلوگیری از بروز و گسترش پدیده گردو و غبار در استان شد.
پژمان نیک اقبالی مشارکت جوامع محلی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای کاشت نهال و احیای جنگل، اجرای طرح های آبخیزداری و برنامه های حفاظتی در حوزه های آبریز استان را از جمله های طرح ها و راهکارهای مناسب از بروز خطر بیابان شدن عرصه های طبیعی دانست.
وی گفت که این استان با دارا بودن بیش از ۱۰ درصد (۱۱ میلیارد مترمکعب) آب‌های سطحی کشور هم اکنون با تنش و چالش آبی مواجه است.
به گفته وی بخش عمده‌ای از این میزان آب‌های سطحی یعنی حدود ۱۰ میلیارد متر مکعب آن بدون استفاده از استان خارج می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزارو ۲۰۰ کیلومتر مربع در جنوب غرب ایران واقع شده که براساس آمارهای ارائه شده، سالانه به طور میانگین بیش از ۶۰۰ میلی متر بارش باران دارد.
پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید/ ایجاد ۶۱ هزار فرصت شغلی در کشور
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به پرداخت یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان گفت: این صندوق ۶۱ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است.
علی اصحابی در حاشیه بهره‌برداری از خط تولید محصولات شیمی خودرو (ضد یخ، آب رادیاتور و مایع شیشه شور) یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگاران به برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید در کشور اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این صندوق در جهت توسعه کسب و کار به صورت منطقه‌ای و محلی اجرا می‌شود.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به راه‌اندازی طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی و حمایت صندوق از این طرح‌ها افزود: توجه به طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی که به وسیله تعاونی‌ها در روستاها ایجاد می‌شود جزء اولویت‌های این صندوق است.
وی با اشاره به دانش‌بنیان بودن طرح‌های مشارکتی گفت: تاکنون در سطح کشور یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط این صندوق به متقاضیان پرداخت شده و ۶۱ هزار فرصت شغلی در حوزه‌های پوشاک و نمایندگی‌های برندهای ملی و محلی و توسعه صنعت گردشگری و بوم‌گردی ایجاد شده است.
این مسؤول با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط صندوق کارآفرینی امید در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صندوق کارآفرینی امید این استان ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده و برای ۹ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.
اصحابی با اشاره به توانمندی‌های استان برای رونق کسب و کار افزود: فعالیت و توسعه کسب و کار محلی در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و تولیدات صنایع دستی در توسعه اشتغال و کاهش بیکاری در بین جوانان کهگیلویه و بویراحمدی مؤثر است.
معاون صندوق کارآفرینی امید کشور ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک را از جمله برنامه‌های این صندوق برای سال آینده دانست و گفت: همه تولیدکنندگان به شبکه تولید و توزیع متصل می‌شوند تا تولیدات آنها در معرض فروش قرار گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت بنیه مالی در اشتغالزایی روستائیان، ایجاد صندوق‌های خرد محلی به عنوان تأمین‌کننده کسب و کار، حمایت از خیرین اشتغالزا، برگزاری نمایشگاه ملی و منطقه‌ای و ایجاد هر روستا یک محصول از جمله برنامه‌های این صندوق در سال آینده است.
 
خط تولید "محصولات شیمی خودرو" در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
با حضور معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور خط تولید "محصولات شیمی خودرو" در محل شهرک صنعتی شماره ۳ یاسوج افتتاح شد.
ارسلان حسن پور  در حاشیه آیین بهره‌برداری از خط تولید محصولات شیمی خودرو ( ضد یخ، آب رادیاتور، مایع شیشه شور) استان اظهار داشت: این طرح بخشی از تولیدات مورد نیاز صنعت شیمی خودرو است که با حمایت صندوق کارآفرینی امید ایجاد شد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد میزان سرمایه گذاری طرح را حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مجری طرح مبلغ یک میلیارد ریال از صندوق امید تسهیلات دریافت کرده است.
وی با بیان اینکه این طرح ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۱۰۰ تن محصولات شیمی خودرو را دارد، افزود: با بهره‌بردای از این طرح برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.
حسن پور با اشاره به اینکه امروز این طرح به نمایندگی از طرح‌های دهه فجر استان افتتاح شد، بیان کرد: در دهه فجر سال ۹۵ تعداد ۸ طرح در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری رسیدند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال حدود ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در استان پرداخت شد که این میزان رشد ۳۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
حسن پور ابراز کرد: بیشتر پروژه‌های دهه فجر طرح‌های تولیدی  بودند که  طرح خط تولید دستمال کاغذی در شهرستان گچساران و خط سردخانه ۳۵۰ تنی در بهمئی که  نزدیک یک میلیارد ریال تهسیلات قرض الحسنه از صندوق دریافت کرد از جمله این طرح‌ها بود.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی تولیدی در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، باشت و لنده با میزان تسهیلات از سقف ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال به بهره‌بردای رسید.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از کل میزان ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات این صندوق در استان حدود ۸۰ درصد در بحث اشتغال‌زایی هزینه شد.
طرح پلاک کوبی درختان در یاسوج اجرا می‌شود
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج گفت: طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن حوزه شهری یاسوج اجرا می‌شود.
فرشاد صادقی در جمع مدیران حوزه شهری یاسوج اظهار داشت: در اجرای این طرح درختان بلوارها، معابراصلی وفرعی، بوستان‌ها زیرپوشش قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ساماندهی، حفاظت و قطع بی رویه درختان از جمله اهدافی بوده که در این طرح دنبال می‌شود ابراز کرد: در این طرح گونه، نشانی محل درخت، محیط بن، فرم درخت، نحوه درگیری با شبکه برق، نحوه آبیاری هر درخت مورد پایش و ثبت قرار می‌گیرد.
صادقی افزود: شناسنامه دار کردن درختان، آزاد سازی تنه و هرس درمراحل بعدی این طرح قرار گرفته است و طرح پلاک کوبی وشناسنامه دار کردن درختان معابر شهری یاسوج به منظور حفظ وگسترش فضای سبز شهری به عنوان نمادهای پایدار فضای سبز شهری به اجرا در می‌آید.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج ادامه داد: در این طرح درختان کهنسال شناسایی و برای جایگزین آن پروژه‌هایی تعریف می‌شود.
مبارزه با قاچاق کالا سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حمایت از تولیدات بومی و مبارزه با قاچاق کالا اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.
فتاح محمدی در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هرکدام از دستگاه‌های اجرایی استان در رابطه با جلوگیری از پدیده قاچاق وظایف خاصی را بر‌عهده دارند اظهار داشت: ولی فرآیند این کار با مشارکت همگانی محقق می‌شود و در صورت عدم حس مسئولیت‌پذیری نتیجه مطلوب در این حوزه به‌دست نمی‌آید.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان با روحیه تعاملی راه‌های تسهیل برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز را فراهم کنند و این مسئله با حمایت از  طرح‌های بومی محقق می‌شود.
وی عنوان کرد: حمایت از تولید ملی، جلوگیری از انحرافات، حمایت از سرمایه‌گذاران و در نهایت رونق اقتصادی از جمله اهداف مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز است.
محمدی با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، تصریح کرد: با این کار از ایجاد ضرور و زیان به سرمایه‌گذاران جلوگیری و زمینه اشتغال‌زایی سالم در کشور فراهم می‌شود و این مسئله توسعه اقتصادی را در پی دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: قاچاق کالا و ارز سبب سلب امنیت، اختلال در مسائل اجتماعی و فرهنگی  و آرامش جامعه می‌شود چرا که هر کالای قاچاق یک فرصت شغلی را از بین می‌برد.
وی با تاکید بر تعامل مسئولان استان برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان کرد: پیشنهادات خوب و مطلوب این جلسات در قالب مصوبه اجرایی می‌شود و  باید بیش از گذشته فرهنگ استفاده از تولیدات ملی در جامعه را گسترش داد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1