تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۳۱۹۱۲

لوازم آرایشی و تجهیزات ماهواره بیشترین کالای قاچاق استان / انحرافات کارشناسی در برخورد با کالای قاچاق

۰
کبنا ؛نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست معاون امنیتی سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جانشین قاچاق کالا و ارز استان، معاونت فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و مدیران ارشد برگزار شد.
بنا بر این گزارش، فتاح محمدی معاون امنیتی سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی در برخورد با عرضه کالای قاچاق برای تسهیل مواد مخدر با مسئولیت‌پذیری و تعامل عمل می‌کنند. اگر یکی از دستگاه‌های اجرایی در برخورد با مواد مخدر به خوبی عمل نکند، کار میلنگد.
محمدی با اشاره به برخورد با عرضه کالای قاچاق در کشور را حمایت از سرمایه گذاران داخلی دانست، و افزود: برای افزایش رونق و چرخه اقتصادی باید از تولیدات داخلی حمایت، تا بستر برای اشتغال سالم آماده شود. پیامدهای قاچاق کالا و ارز استان را تهدید، و وظیفه ما را در قبال آن مظاعف می‌کند.
بنا بر این گزارش، حسین بهمنی دبیر و جانشین کمیسیون قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به آمار کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان گفت: ۲۸۹ میلیارد ریال ارزش ریالی کشفیات استان طی یازده ماهه اول سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۰ میلیارد ریال است.
بهمنی با اشاره به اینکه در یازده ماهه اول سال ۹۵، هزار و ۷۴۰ پرونده‌ قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که هزار و ۶۱۵ پرونده بود، شاهد افزایش بودیم، تصریح کرد: هزار و ۵۶۰ تعداد متهمین دستگیر شده مرد و زن در یازده ماهه اول سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل هزار و ۲۶۷ متهم است.
وی اظهار داشت: تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع لوازم یدکی خودرو، سوخت، قطعات کامپیوتر، انواع پودر و مواد نیروزا، مشروبات الکی، سیگار، تجهیزات ماهواره بیشترین کالای قاچاق در سال جاری  بودند.
بهمنی گفت: ۲۱ هزار و ۲۰۰ لیتر فراورده‌های نفتی قاچاق در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف شد.
بنا بر این گزارش، بهنام احمدی مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خطاب به صنعت معدن و تجارت گفت: انحرافات کارشناسی در کشف قاچاق کالا در استان وجود دارد، متاسفانه گمرک استان کالای قاچاق ژاپنی و خارجی را کشف می‌کند، از آن طرف کارشناس صنعت معدن و تجارت می‌گویند این کالاها ایرانی و قاچاق نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1