تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۲۳۱۸۰۰

آغاز شمارش حیات وحش محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد

۵
۰
کبنا ؛مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰نفر نیرو در قالب ۲۳ اکیپ کار شمارش حیات وحش دنا را شروع کرده اند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در راستای طرح شمارش سالانه حیات وحش مناطق تحت حفاظت و مدیریت محیط زیست استان در صبح دومین روز از اسفندماه جاری ۲۳ اکیپ نیرو کار شمارش مناطق حفاظت شده دنا را شروع کرده اند.
سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: طی امروز دوم و فردا سوم  اسفندجاری ۱۰۰ نفر نیرو در قالب ۲۳ اکیپ کار شمارش ۹۴ هزار هکتاری منطقه حفاظت شده دنا را انجام خواهند داد.
هاشمی افزود: این یکصد نیرو امروز وفردا ضلع شمالی و جنوبی منطقه حفاظت شده دنا را شمارش خواهند کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود: در این شمارش محیط بانان و کارشناسان این اداره کل,ناظرینی از استان فارس , تشکل های زیست محیطی مردمی، محیط بانان بازنشسته و اصحاب رسانه ملی و محلی مشارکت دارند.
هاشمی ضمن اشاره به این موضوع که برای نخستین بار از خانم های علاقمند در شمارش حیات وحش استفاده شده است افزود:  برای نخستین بار، خانم هایی از تشکل های زیست محیطی مردمی پا به پای سایر اعضای هراکیپ در حال شمارش حیات وحش هستند.
این مقام مسئول در پایان افزود: پس از شمارش کامل منطقه و جمع بندی نهایی توسط ۲۳ نفر سراکیپ, آمار نهایی از طریق رسانه های ملی و محلی به اطلاع عموم خواهد رسید.
منطقه ۹۴ هزار هکتاری  حفاظت شده دنا دارای ۳۲۴ گونه مهره دار ۲۸ گونه پرنده شکاری, پلنگ ایرانی, خرس قهوه ای گه گونه شاخص جانوری استان را به یدک می کشد، گونه غالب کل و بز و همچنین پرندگان حمایت شده و کمیابی نظیر کبک دری و هما را درخود جای داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

هوادار
Iran, Islamic Republic of
دشمن عاقل به ازنادان دوست دشمن عاقل بلندت میکند برزمینت میزند نادان دوست
ناظر
Iran, Islamic Republic of
بشمارید .خوب ودقیق .بهترین امار امارواقعی است هم صداقت وراستی است هم امارکم یازیاد هردو بازی دوسزباخته چون امارزیاد بعدا دردسرسازه امارکم هم عملکرد راضعیف نشون میده بهترین امار امارواقعیه
محیطبان
Iran, Islamic Republic of
مگه سالی چند بار سرشماری میکنند حالا یک موقع خوانندگان عزیز فکر میکنند این آمارها صحت دارد فقط. و آمارسازیه مگه خاییز جمعیت ۳۰۰۰ تایی اش تو همین شش ماهه ۱۰۰۰ راس کم نشد چرا هیچ کس بفکر نیست حالا تو دنا رفتند یونجه ریختند تا اون محل شکارگاهی برای حیوانات بدبخت بشه بع بخاطر اینکه یک پزی بدهند و سرپوشی بر کم کاری هاشون بزارند میگن آمار دنا اینقدر زیاد شده در حالی که گروهها به سلیقه مدیرکل انتخاب شد و از بخش محیط طبیعی کسی توش نیست فقط خودش و دوستاش دارند سرشماری میکنند
ناظر
Iran, Islamic Republic of
سایتی که نظر مخاطب رانمیزنه مزخرفه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای به ظاهر محیطبان که نگران شرکت نکردن کارشناسان محیط طبیعی هستی حنای تو دیگه برای کسی رنگی نداره من نمی دونم اون موقع که مسولیت داشتی چرا این حرفا نبود
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1