تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : ۲۳۱۷۸۴

نصب هزار و ۱۰۰ کنتور هوشمند برق برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از نصب هزار و ۱۰۰ کنتور هوشمند برق برای نخستین بار در این استان خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، داود راهزادی در حاشیه بازدید از برخی پروژه های عمرانی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در دوگنبدان گفت: برای نخستین بار یک هزار و ۱۰۰ کنتور هوشمند برق در قالب طرح ملی فهام در مناطق مختلف استان نصب شد.
وی با برشمردن ویژگی‌های کنتور هوشمند برق، اظهارداشت: مدیریت مصرف، کاهش نرخ تلفات و قرائت از راه دور از مهمترین ویژگی ها و مزایای نصب کنتور هوشمند در قالب طرح ملی فهام است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: نصب کنتورهای هوشمند در مدت زمان ۶۰ روز برای مشترکین صورت گرفت.
راهزادی گفت: کنتورهای هوشمند نصب شده برای تمامی مشترکین دیماند اولیه و ثانویه بوده است.
وی تعداد مشترکین دیماند در کهگیلویه و بویراحمد را حدود ۳ هزار و ۲۰۰ مشترک عنوان و خاطرنشان کرد: درصورت تخصیص دوباره ، آمادگی کامل برای نصب ۲ هزار و ۱۰۰ کنتور هوشمند دیگر نیز از سوی این شرکت وجود دارد.
تاریخچه طرح فهام
با توجه به مصوبه دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۸ شمسی و قانون برنامه پنجم توسعه کشور و همچنین قانون اصلاح الگوی مصرف مصوب اسفند ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی، پیاده‌سازی سیستم قرائت و کنترل هوشمند بار و مدیریت انرژی با استفاده از فناوری‌های جدید به وزارت خانه‌های نفت و نیرو تکلیف شد. بمنظور اجرای مصوبات فوق طرح ملی "فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام)" تعریف گردید.
در سال ۱۳۸۸ سازمان بهره‌وری انرژی ایران بعنوان مجری طرح از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر برای اجرای این طرح بزرگ انتخاب شدو در همین راستا ساختار جدیدی در این سازمان در قالب معاونت سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکه هوشمند ایجاد گردید.
برنامه اجرایی مرحله اول طرح مذکور، نصب یک میلیون کنتور هوشمند در پنج منطقه تحت پوشش شرکت‌های توزیع نیروی برق تهران بزرگ، استان البرز، استان زنجان، استان بوشهر و شهرستان‌های مشهد و اهواز است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1