تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۲۳۱۷۲۱

پرداخت تسهیلات به نورچشمی‌ها در استانداری تا هیچکاره‌هایی که خود را در مقام تصمیم‌گیری می‌بینند!

۱۵
۰
کبنا ؛








چند روزی است که آرامش این چند ساله‌ی مدیریتی استان یک مرتبه دستخوش نا آرامی و هیاهو و افشاگری ها آن هم در درون یک جناح و البته مدیران شده است به گونه‌ای که به نظر می‌رسد هر چه به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیکتر می‌شویم، باید منتظر تندخویی‌ها و افشاگری‌های بیشتری از سوی مدیران جریان حاکم باشیم.

در این چند سال هر چند برخی انتقادات به مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌ی تحت مدیریت آن‌ها می‌شد اما تاکنون اینگونه انتقادات در حد و اندازه ی یک انتقاد معمولی و کاری باقی می ماند و به تنش و افشاگری ختم نمی شد.
ماجرای استخدام های غیر قانونی هم نتوانست به تفاهم موجود در میان مدیران استان چندان خللی وارد کند و خیلی راحت، از کنار این موضوع گذشتند و خم به ابرو نیاوردند. اما پس از انتشار موضوع حضور برخی از اصلاح طلبان در تهران برای پافشاری بر عزل خادمی که تا حدودی بحث های سیاسی را از جدل های اصولگرا - اصلاحطلب به منازعات درون گروهی اصلاح طلبان کشاند ! به ناگاه ورق برگشت و برخی مدیران استانی ، به موضع گیری پرداختند تا این چند ماهه ی مانده به دولت را برای مدیریت خادمی سخت و سخت تر کنند.
هیچکاره‌هایی که خود را در مقام تصمیم گیری می بینند!
پس از انتشار خبری مبنی بر حضور تعدادی از اصلاحطلبان در تهران به منظور تلاش برای پایین کشیدن خادمی از مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد، به ناگاه همه چیز به هم ریخت و کار را به جایی رساند که محنایی معاون استاندار در اقدامی تقزیبا غیر منتظره ، دست به قلم شود و تمام قد از استاندار و برنامه های وی و دولت دفاع کند و البته به کسانی هم که انتظارات بی مورد دارند گوشزد کند که نمی توان  استان را با نگرش های ملوک الطوایفی اداره کرد و وقت و منابع متعلق به مردم را صرف راضی کردن کسانی کرد که صرفا دنبال سهم خواهی هستند.(اینجا)
محنایی گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در چینش مدیران از همه نیروها، طیفهای حامی دولت، شهرستانها و بخشها استفاده کرده است و ایشان شخصیتی صبور، حلیم و با ظرفیت است. ما ضمن احترام به برخی دغدغه ها و انتقادات در این حوزه معتقدیم که برخی ها نیز سهم خواهانه در این فضا در پی سوءاستفاده و فشار بر مدیریت استان برای اعمال نفوذ و رسیدن به مطامع خود هستند که اگر قرار بر کوتاه امدن در مقابل چنین خواسته هایی باشد نه تنها مدیریت استان از کنترل خارج می شود که هر کسی با هر پیشینه و با اندکی هیاهو می تواند خود را ذی حق به حساب بیاورد. مطابق تاکید ریاست محترم جمهوری و در جهت حفظ تعامل سه قوه طبیعی است که رایزنی و مشورت در چینش نیروها با نمایندگان محترم استان صورت گیرد و کماکان نیز ما معتقدیم که استفاده از نظرات مشورتی و دلسوزانه فعالان و حامیان دولت یک راهبرد برای ما می باشد و از آن استقبال میکنیم.
وی در ادامه یادداشت خود افزود :موارد بالا نباید سبب شود که افرادی که هیچ گونه اختیارات و مسئولیتی ندارند تا در قبال مردم و هیئت دولت پاسخگو باشند خود را در مقام تصمیم گیرنده و احیانا طلبکار برای استان و مدیریت استان ببینند. قانون و دستورات رسمی کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری و شعارها و برنامه های رئیس محترم دولت برای همه مدیران در تمام سطوح فصل الخطاب هستند و نمی شود استان را با نگرش های ملوک الطوایفی اداره کرد و وقت و منابع متعلق به مردم را صرف راضی کردن کسانی کرد که صرفا دنبال سهم خواهی هستند.
پرداخت تسهیلات به نورچشمی‌ها
اما مورد دیگر که نشان می‌دهد، مدیران کلان استان کهگیلویه و بویراحمد با هم دچار ناهماهنگی‌هایی مهم! در مدیریت استان هستند، صحبت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی است که می‌توان آن را نوعی افشاگری دانست!
جعفر گوهرگانی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: باید شفاف این موضوع را به مردم و مقامات ارشد بگویم که در یک معاونت غیرتخصصی با فعالیت‌های کشاورزی افرادی دارای نفوذ و نورچشمی را برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش گلخانه معرفی کردند که به معنای واقعی هدر دادن پول بیت‌المال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این افراد تسهیلاتی میلیاردی را با بهره ۴ درصد باید میگرفتند که با هر قیمتی جلوی آن را می‌گیریم چرا که این حق تولیدکنندگانی است که به علت مشکلات سرمایه در گردش، مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند.
گوهرگانی با بیان اینکه این تسهیلات از محل دفتر روستایی استانداری باید به گلخانه‌دارهای دارای شرایط داده می‌شد که متأسفانه بدون هماهنگی با جهاد کشاورزی افراد خاصی را معرفی کردند
وی تصریح کرد: افراد معرفی شده نه تنها اهلیت ندارند بلکه پیش از این تسهیلات میلیاردی ارزان قیمت دریافت کرده بودند و با فرض اینکه افراد گلخانه‌دار و دارای اهلیت هم بوده باشند چون یکبار تسهیلات کم بهره از محل صندوق توسعه ملی دریافت کرده بودند دیگر نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.
گوهرگانی گفت: با این کار مخالفت کردم و پای مخالفت خود نیز می‌مانم چرا که بنای ما توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات است.
وی با ابراز تعجب تصریح کرد که چگونه است یک معاونت غیرتخصصی تشخیص می‌دهد که این تسهیلات بسیار مناسب را چه کسان بدهد ولی نه از اتحادیه گلخانه‌داران و نه از سازمان متولی آن سؤالی نمی‌پرسند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی این افشاگری مهم را در جلوی مدیران کل و معاون اقتصادی استاندار مطرح کرد که با واکنش مجید محنایی مواجه شد.
محنایی گفت که بدون شک تسهیلات باید با هماهنگی دستگاه تخصصی و به افراد دارای شرایط داده شود و این موضوع باید پیگیری و حل شود.
گفته می‌شود این اقدام مغایر با سیاست‌های دولت که نوعی فساد است در حوزه معاونت عمرانی و بانک سینا انجام شده است و در بین معرفی شدگان فامیلها و بستگان چندین مدیر دیده می شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

بویر
Iran, Islamic Republic of
پرداخت تسهیلات و تقسیم پست ها به اقوام و نورچشمی‌ها در استانداری پرداخت تسهیلات و تقسیم پست ها به اقوام و نورچشمی‌ها در استانداری پرداخت تسهیلات و تقسیم پست ها به اقوام و نورچشمی‌ها در استانداری پرداخت تسهیلات و تقسیم پست ها به اقوام و نورچشمی‌ها در استانداری
محمد
Iran, Islamic Republic of
همه مدیران از شهرستان کهکیلویه است کجا همه استان است وقتی یک ..را بکذارن مدیر این استان باید دم استانداری را ..
....
Iran, Islamic Republic of
دفتر امور اقتصادی تا دلت بخواد معرفی میکرد صندوق کار آفرینی برای تسهیلات
.. همش تو استانداری
k
واقعا مدیریت استان ضعیف هست
همشهری
Iran, Islamic Republic of
مه ... تو جلسه ها یک حرف می زنند پشت سرش... می کنند مگه ..باید حتما از دیوار همسایه بالا بروی
رها
Iran, Islamic Republic of
اون موقعی که پاراد به حاج زارع رای داد و فردی اصلاحاتی است شما کجا بودید . تازه ایشون گلخانه هم داره
بهشت
Iran, Islamic Republic of
فرماندار دهدشت فامیلهاشو در ادارات برق چرام و سی سخت استخدام کرده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
... پیمان ها رو بدون مناقصه میده به اقوامش .. دیگه میکنه حالا میخواد افکار عمومی رو منحرف کنه
پرستو
Iran, Islamic Republic of
دکتری مدیریت استراتژیک!!!!
100
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
بنده نوعی بعنوان یک شهروند با توجه به شرایط موجود وپیش آمده ونبود شغل در زمان حضور ریاست جمهوری نامه درخواست تسهیلات دادم وقتی که پیگیری کردم هیچگونه جوابی دریافتی نکردم حتم دارم سهم بنده نوعی به نورچشمی ها رسیده خداوند انشالله تعالی جای حق نشسته
کسی که فوق لیسانس است ودرخواست تسهیلات دارد اونوقت بگین نامه ات موجود نیست میگم نامه نیست خب همینجوری تسهیلات بدین تا شغلی برای خودم وخانواده ام ایجاد کنم میگن شمای فوق لیسانس صلاحیت ندارین چون نامه جهت درخواست تسهیلات ندادین
دیل
Iran, Islamic Republic of
اقای مهندس مظفر مدیر کل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه وبویر احمد یکی از مدیران دست پاک و کار کن می باشد .
حق
Iran, Islamic Republic of
از برج ۸ تا کنون پرونده ما در دفتر روستایی معطل مانده ولی همین آقای .. پرونده ما رو به بانک معرفی نکردن (من وخیلیهای دیگه)چون باید به نورچشمیها میدادن
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
با سلام ریشه همه بی عدالتی ها بر می گردد به ..
Iran, Islamic Republic of
اق... ۴هکتار زمین در دشت لیشتر روستای عربها به پدرش واگذار کرده والن هم فروخته از خودت هم بگو باشت کجا .لیشتر کجا
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه ی خوانندگان و هم استانی های عزیز صادقانه بگم همتون .. است و کوچکترین توجهی به حق مردم ندارید فقط عوامفریبی میکنید شک ندارم که در بین همین مردم ب..میشوید چون کوچکترین صداقتی در گفتار و رفتارتون وجود . کبنا لطفأ حذف نکنید
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1