تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۲۳۱۶۵۱

مشکلات حل نشدنی کشتارگاه دهدشت / سلامت مردم به بازی گرفته شد / عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی در استان چیست؟ / کشف ۱۰۲۲ سکه تاریخی در کهگیلویه‌وبویراحمد

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 
مشکلات حل نشدنی کشتارگاه دهدشت موضوع اصلی نشست شورای سلامت
برخی اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه یک سال و نیم است که مشکلات غیر بهداشتی بودن کشتارگاه دهدشت موضوع اصلی نشست شورای سلامت است، خواستار رسیدگی جدی به این معضل شدند.

  نشست شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور مسئولان در فرمانداری کهگیلویه در دهدشت برگزار شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه مشکلات کشتارگاه دهدشت در همه نشت های شورای سلامت بازگو می‌شود، گفت: در یکسال و نیم گذشته مصوبات زیادی تصویب ولی هیچ کدام از سوی شهرداری اجرایی نشده است.
سید غفار شفایی غیر بهداشتی بودن کشتارگاه را تهدید جدی برای سلامت مردم دانست و گفت: دست های پشت پرده مانع از پلمپ شدن کشتارگاه این شهر می شود.
وی بیان کرد: تاکنون شبکه بهداشت و درمان چندین بار نسبت به غیربهداشتی بودن کشتارگاه هشدار داده ولی هیچ مسئولی پیگیری نمی کند.
رئیس دامپزشکی کهگیلویه با بیان اینکه کشتارگاه دهدشت هیچ گونه امکاناتی ندارد، گفت: تاکنون چندین بار وضیعت نامناسب و وسایل مورد نیاز کشتارگاه صورت جلسه شد که شهرداری دهدشت در تأمین آنها سهل انگاری می‌کند.
کرم الله کیانی اظهار کرد: مشکلات کشتارگاه دهدشت در سالهای اخیر در بیش از ۴۰ نشست شورای سلامت بررسی ولی تاکنون مصوبات آن از سوی نهادهای متولی بخصوص شهرداری اجرایی نشده است.
وی افزود: بیش از ۳۱ مشکل در بازدید از این کشتارگاه مشاهده شده است.
کیانی اضافه کرد: کشتارگاهی که هیچ گونه امکاناتی ندارد، باید تعطیل شود.
عضو شورای شهر دهدشت حضور در نشست شورای سلامت را نوعی وقت اضافی دانست و گفت: باید مسئولان به وقت خود بیشتر اهمیت دهند.
رجب علی حقانی برطرف نشدن مشکلات کشتارگاه را ناشی از سهل انگاری مسئولان ذکر کرد و گفت: باید با متولیان امر برخورد قاطع صورت گیرد.
وی اظهار کرد: شهردای بدون توجه به برطرف کردن مشکلات کشتارگاه به نوعی با سلامت مردم بازی می کند.
فرماندار کهگیلویه با انتقاد از عملکرد ضعیف شهرداری نسبت به برطرف کردن مشکلات کشتارگاه گفت: از زمان آغاز مسئولیت تاکنون مشکلات کشتارگاه موضوع اصلی نشست شورای سلامت است.
علی پوزش اضافه کرد: شهرداری دهدشت طی ۱۰ روز فرصت دارد که مشکلات کشتارگاه را برطرف کند.
وی اظهار کرد: در صورتی که شهرداری در این مدت مشکلات را برطرف نکند کشتارگاه تعطیل خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به شیوع آنفلوانزای پرندگان در سطح استان و تعطیلی مرغداری های زنده گفت: نیاز است مسئولات با حساسیت بیشتری نسبت به شیوع این بیماری اطلاع رسانی کنند.
پوزش گفت: در صورت تعطیلی، شهرداری موظف است از شهرستان‌های همجوار گوشت مورد نیاز مردم را حمل کند.


۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در این استان پرداخت شد.
مجید محنایی پیرامون حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان اظهار داشت: طرح‌های اقتصادی که شامل طرح‌های کشاورزی و صنعتی می‌شوند برای تضمین بازپرداخت تسهیلاتی که از بانک‌ها دریافت می‌کنند برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود:  یکی از این برنامه‌ها این است که محل اجرای خود طرح به عنوان وثیقه در نظر گرفته شود که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد این وام‌ها را پوشش می‌دهد و در مورد مابقی بانک‌ها به دنبال استفاده از  وثایق "سهل البیع" است.
وی با بیان اینکه نسق‌های کشاورزی جز وثایق سهل‌الوصول نیستند، گفت: بانک‌ها تمایل کمتری برای استفاده از این وثایق دارند در حالی که  رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعتبار این نسق‌ها را تایید کرد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پذیرش یا عدم پذیرش نسق‌های زارعتی از سوی بانک‌ها مربوط به خود آنها می‌شود، بیان کرد: از جمله دلایل عدم پذیرش این وثایق از سوی بانک‌ها برای بازپرداخت وام عدم فروش به موقع این زمین‌ها در زمان لزوم است.
محنایی خاطرنشان کرد: استعلام ثبت اسناد را به بانک‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی اقتصادی شامل جهادکشاورزی، صنعت و معدن و حوزه گردشگری اعلام شد و در صورت مراجعه این افراد به بانک‌ها و عدم همکاری آنها در خصوص پذیرفتن نسق می‌توانند درخواست خود را به دبیرخانه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اداره کل صنعت و معدن ارائه دهند.
وی افزود: ما نیز از متصدی طرح تولید درخواست می‌کنیم که برای بررسی مسائل و مشکلات طرح خود در این کارگروه حضور پیدا کند و همزمان تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز با حضور خود در این نشست تصمیمات لازم را اتخاذ و اجرا می‌کنند.
محنایی در خصوص ایجاد اختلاف بین متقاضی و بانک‌ها پیرامون میزان تسهیلات، عنوان کرد: در این زمینه بانک‌ها براساس شاخص‌های خود عمل می‌کنند و در طرح‌های کشاورزی کارشناسان کشاورزی و در طرح‌های صنعتی کارشناسان صنعت و معدن به بررسی طرح و میزان تجهیزات آن می‌پردازند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت اختلاف مجدد کارشناس رسمی دادگستری با هزینه متقاضی کار کارشناسی را انجام می‌دهد.
وی پیرامون طرح‌هایی که بعد از بهره‌برداری با مشکلاتی رو به رو می‌شوند، تصریح کرد: دولت تدبیر و  امید نیز در این خصوص راهکاری اندیشیده و افراد متقاضی با حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در یک فضای صمیمی به بررسی مسائل و مشکلات طرح می‌پردازند و تصمیم نهایی به بانک یا دستگاه‌های خدمات رسان ارسال می‌شود.
محنایی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در سطح کشور و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است، عنوان کرد: یکی از این برنامه‌ها بحث رونق تولید طرح‌های راکد یا با ظرفیت محدود در استان است .
وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار میلیارد تومان در سطح کشور برای رونق تولید تخصیص یافت، تصریح کرد: از این میزان مبلغ ۴۰۵ میلیارد تومان به استان ما اختصاص یافته است که تا کنون با تلاش و تشکیل جلسات حدود ۱۰۰ میلیارد از این تسهیلات به ۱۰۰ واحد تولیدی پرداخت شد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به طور قطع با تلاشی که در جهت بازسازی این طرح‌ها انجام می‌شود سبب ایجاد اشتغال مطلوبی در استان می‌شود.
وی یکی دیگر از برنامه‌های استانی را واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها در صورت توجیحه اقتصادی برای بخش خصوصی در یک چهارچوب مشخص در حدود ۱۰ سال در اختیار آنها قرار می‌گیرد و بخش خصوصی نیز موظف به تکمیل این پروژه‌ها است.
محنایی تاکید کرد: همه طرح‌ها شامل این موضوع نمی‌شود و در استان ما بیشتر پروژه‌های  نیمه تمام مربوط به اماکن ورزشی، تبلیغی و فرهنگی است که به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
وی با بیان اینکه سند اقتصاد مقاومتی استان با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تدوین شد، تصریح کرد: یک برنامه‌ای برای اجرای بعد اقتصاد مقاومتی در همه پروژه‌های اقتصادی در دست اجرا داریم.
محنایی عنوان کرد: توسعه صادرات غیرنفتی در دستور کار قرار دارد و بحث توسعه صادرات غیرنفتی یکی دیگر از برنامه‌ها است و به زودی در کمیته توسعه صادرات و شورای گفت‌و‌گو  دولت و بخش خصوصی تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی استان تثبیت می‌شود.
وی بیان کرد: امید است صادرات کالای غیرنفتی در استان به صورت هدفمند و مستند در معرض دید عموم قرار گیرد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  اظهار داشت: برای رونق تولید در واحدهای تولیدی که با کمبود نقدینگی رو به رو هستند این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه بهین یاب مشکلات واحدهای خود را ثبت کنند تا بعد از بررسی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بانک‌ها معرفی و بانک بعد از یک ماه کار کارشناسی نظر خود را اعلام کند و در صورت عدم پذیرش طرح، طرح دیگری جایگزین می‌شود و یا در صورت نادرست بودن استدلال بانک مجددا جهت اجرا به بانک ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سایر مشکلات واحدهای تولیدی به جز نقدینگی نیز در حوزه کشاورزی و صنعتی در این کارگروه با حضور دستگاه‌های خدمات رسان مطرح می‌شود و مسئولان به صورت رو در رو با متقاضی به بررسی مشکلات طرح می‌پردازند.
سند توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی در استان خبرداد.
مجید محنایی پیرامون برنامه‌های استان در جهت حمایت از تولیدات بومی اظهار داشت: باتوجه به اینکه در گذشته بحث بازاریابی به عنوان رکن اصلی خرید و فروش محصولات کمتر مورد توجه بود اما امروز به علت تنوع تولیدات در سطح کشور این مسئله حائز اهمیت است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رشته بازاریابی امروز در سطح دانشگاه‌های کشور در مقاطع و گرایش‌های مختلفی آموزش داده می‌شود، افزود: به تبعیت از این مسئله تمامی تولیدکنندگان در بخش‌های صنعتی و کشاورزی بازاریابی را مورد توجه قرار می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه در صورت وجود رقابت در بازار، تنظیم بازار معنایی ندارد، بیان کرد: ولی در برهه‌های زمانی مختلف به ویژه ایام عید و مناسبت‌های خاص با کمبودهای در سطح بازار رو به رو هستیم که می‌طلبد دولت شرایط تنظیم بازار را در این زمان ایجاد کند.
محنایی افزود: به عنوان مثال برای ایام عید ذخیره‌سازی سیب و انواع مرکبات در دستور کار قرار می‌گیرد تا در شب عید با افزایش نرخ میوه و سایر نیازهای غذایی رو به رو نشویم.
وی عنوان کرد: برای برخی از تولیدات که مازاد نیاز استان هستند نیز برنامه‌های در خصوص صادارت آنها داریم و در این راستا دوره‌های آموزشی به متقاضیان ارائه می‌شود و  بازدید تولیدکنندگان استان از بازار مصرف سایر کشورها و حضور تجار کشورهای دیگر در استان از دیگر برنامه‌های حوزه اقتصادی استان برای توسعه صادرات است.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت برای حمایت از تولید کنندگان در فواصل زمانی متفاوت از سال و در استان‌های مختلف کشور اقدام به برپایی نمایشگاه می‌نماید، عنوان کرد: برای رونق فروش محصولات استان در این بازارها انتظار می‌رود تولید کنندگات محصولات خود را با برند خاص، بسته بندی و کیفیت مناسب در این بازارها عرضه کنند.
محنایی تصریح کرد: دولت در خصوص برخی از تولیدات از جمله گندم و جو که محصول استراتژیک هستند برنامه خرید تضمینی را اتخاذ کرده است ولی برای سایر محصولات، نیازهای روزانه و کالاهای فساد پذیر اقدام به برپایی نمایشگاه می‌کند.
وی به برنامه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص اشاره کرد و گفت: اخیرا در کشور عمان نمایشگاهی برپا  شد و صنعت گران و تولیدکندگان ما از طریق اتاق بازرگانی یاسوج در این نمایشگاه شرکت کردند و نمونه‌ای از محصولات بسته بندی و قابل صادرات خود را در این نمایشگاه ارائه دادند که صورت تقاضای تجار آن کشور تفاهم نامه‌ای برای خرید و فروش محصولات با تولیدکنندگان استان منعقد می‌شود.
محنایی با بیان اینکه بازاریابی حلقه اصلی تولید است، تاکید کرد: تولید کننده باید از همان ابتدا ایجاد یک طرح بازار فروش خود را پیش بینی کند و در صورت وجود بازار فروش مناسب نسبت به تولید اقدام نماید.
وی افزود: در صورتی که بازار فروش محصولی اشباع شده باشد باید از صدور مجوز جدید در آن حوزه جلوگیری کرد چرا که نتیجه جز ضرر و خسران برای تولید کننده  در پی ندارد.
محنایی با بیان اینکه یکی از برنامه های دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور بحث توسعه صادرات غیرنفتی است، اظهار داشت: در آینده نزدیک سند توسعه صادرات غیرنفتی این استان تدوین می‌شود.
 کشف ۱۰۲۲سکه تاریخی درکهگیلویه‌وبویراحمد
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: یک هزار و ۲۲ سکه تاریخی از منزل شخصی در روستای دره زرد فارتق بخش دیشموک از توابع این شهرستان در استان کهگیلویه وبویر احمد کشف شد.
بخش دیشموک دارای یک شهر و ۹۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است.
سیاوش زمان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به گزارش های مردمی مبنی بر رفت و آمد مشکوک افرادی به منزل شخصی فردی در روستای دره زرد دیشموک ماموران میراث فرهنگی به محل اعزام شدند.
وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با اطمینان از وجود سکه های عتیقه در منزل این فرد به عنوان خریدار وارد منزل مسکونی شدند.
وی عنوان کرد: ماموران موفق به کشف یکهزار و ۲۲ سکه عتیقه از منزل این فرد شدند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه اظهار کرد: قدمت تاریخی این سکه ها بعد از بررسی کارشناسان مشخص خواهد شد.
زمان افزود: ۲ نفر در این راستا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی بیان کرد: همچین سال جاری ۵۰ سکه تاریخی نیز از منزل مسکونی یکی از افراد در شهر دیشموک کشف و ضبط شد.
تاکنون در سال‌های جاری بیش از ۶۲ تیم قاچاقچی اشیای عتیقه در شهرستان کهگیلویه منهدم و به مقامات قضایی معرفی شدند.
شهرستان کهگیلویه بیش از ۲۳۰ آثار تاریخی و طبیعی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
درودبرحقانی شجاع که قاطعانه ازحقوق ضایع شده مردم حمایت می کند.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
کشتارگاه بایدبااین وضغیت فجیع تعطیل شود
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1