تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۲۳۱۵۱۱

احداث تصفیه‌خانه اضطراری آب یاسوج / بهره‌برداری از پروژه کمربندی شرق به غرب یاسوج سال ۹۶ /

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
تکمیل مطالعات طرح احداث تصفیه‌خانه اضطراری آب یاسوج
معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات و انتخاب پیمانکار طرح تصفیه‌خانه اضطراری یاسوج انجام شده و در هفته‌های آتی با حضور مسؤولان کشوری عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.
مسعود مرادیان در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر یاسوج با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ پروژه فعال آب و فاضلاب شهری در یاسوج وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۴ پروژه به اصلاح و مرمت شبکه توزیع آب یاسوج مربوط است که توسط چهار پیمانکار به صورت مجزا در حال انجام هستند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها را در بالا بردن کیفیت خدمات‌دهی به شهروندان یاسوجی بسیار موثر دانست و گفت: با توجه به توپوگرافی شهر یاسوج خشکسالی‌های اخیر بیشتر از سایر شهرهای استان در شهر یاسوج اثرات خود را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۹۲ درصد آب شرب مورد نیاز شهروندان یاسوج و مادوان از طریق چاه و منابع آب زیر زمینی تامین می‌شود، عنوان کرد: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب استان طرح ایجاد تصفیه‌خانه اضطراری آب در بالا دست شهر یاسوج و روی رودخانه بشار را در برنامه قرار گرفت.
مرادیان یادآور شد: مطالعات و انتخاب پیمانکار این طرح انجام شده و در هفته‌های آتی با حضور مسؤولان کشوری عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح بخش زیادی از مشکلات مربوط به کمبود آب شرب شهر یاسوج برطرف خواهد شد.
فعالیت ۱۵۰ آموزشیار سوادآموزی در کهگیلویه
رئیس اداره نهضت سوادآموزی کهگیلویه گفت: ۱۵۰ آموزشیار فعالیت‌های نهضت سوادآموزی این شهرستان را بر عهده دارند.
محمد آرانپور اظهار داشت: ۱۵۰ آموزشیار سوادآموزی در این شهرستان به جامعه هدف خدمت می‌کنند.
وی افزود: از ۵۷۰ نفر سهمیه ابلاغی سال جاری تاکنون ۲۰۱ نفر زیر پوشش طرح در دوره سوادآموزی قرار گرفتند.
رئیس اداره نهضت سوادآموزی کهگیلویه با بیان اینکه ۱۹۰ سوادآموز در دوره انتقال شرکت دارند، گفت: در دوره تحکیم هم ۱۱۰ نفر یعنی ۱۰۰ درصد سهمیه ابلاغی زیر پوشش قرار دارند.
وی با اشاره به بخشنامه جدید ساماندهی آموزشیاران نهضت سوادآموزی بیان کرد: این بخشنامه نویدبخش آینده خوبی برای فعالان عرصه سوادآموزی است.
آرانپور افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی آموزش دهندگانی که از سال ۸۷ تا ۹۵ با نهضت سوادآموزی همکاری دارند پس از طی دوره آموزشی که توسط جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد گواهینامه دریافت می‌کنند و این گواهی به سوابق آنها افزوده می‌شود.
وی بیان کرد: کسانی که موفق به گذراندن این دوره شوند مانند نیروهای حق التدریس، شرکتی و پیش دبستانی برای استخدامی در اولویت قرار خواهند گرفت.
رئیس اداره نهضت سوادآموزی کهگیلویه به فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در کنار تعلیم اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه انشاء و کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که مورد استقبال سوادآموزان قرار گرفته است.
دستاورد سفرهای خارجی مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع‌رسانی شود
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستاورد سفرهای خارجی مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع‌رسانی شود.
مجید محنایی در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اعزام هیات‌های تجاری کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور گفت: اعزام هیات‌های تجاری استان به خارج از کشور موجب آشنایی تولیدکنندگان با صادرات، فرهنگ تجارت و مبادلات بانکی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید صفر تا ۱۰۰ محصولات را در خود استان انجام دهیم، افزود: بسیاری از محصولات ما به صورت خام در سایر استان‌ها بسته‌بندی و به فروش می‌رسند.
وی از پرداختن مسؤولان و مدیران به مسائل تئوری انتقاد کرد و گفت: صادرات استان ما بر روی ریل توسعه قرار دارد بنابراین مسؤولان مربوطه برای افزایش صادرات استان راهکار ارائه دهند و از پرداختن به مباحث تئوری خودداری کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل کمیته بررسی دستاوردهای سفر خارجی مقامات استان شد و گفت: کمیته‌ای دستاوردهای سفر دو جانبه مسؤولان کهیگلویه و بویراحمد و امسک روسیه، سفر سفیر بلغارستان و حضور هیأت تجاری استان به عمان را مورد بررسی قرار دهد و دستارودها را اطلاع‌رسانی کند.
وی خواستار شناسایی و احصاء ضعف‌های بخش صادرات شد و افزود: اتاق بازرگانی استان باید زیرساخت‌های صادراتی که در آن ضعف وجود دارد را شناسایی کند و برای رفع و حل مشکلات تلاش کند.
این مسئول با بیان اینکه خلا وجود مشاوره بازاریابی در همه بخش‌ها احساس می‌شود، افزود: وظیفه دستگاه‌ها برای افزایش صادرات مشخص است بنابراین دستگاه‌ها از ارائه بحث‌های تئوری خودداری کنند و در نشست‌های بعدی اقدامات انجام شده برای حوزه صادرات را گزارش کنند.
محنایی محصولات گلخانه‌ای مانند گل رز و تولید آب معدنی‌ را دو ظرفیت مهم استان برای توسعه صادرات دانست و بیان کرد: مشکلات این دو حوزه مهم در نشستی با حضور استاندار مطرح و تصمیمات لازم برای رفع آن انجام می‌شود.
 
بهره‌برداری از پروژه کمربندی شرق به غرب شهر یاسوج در سال ۹۶
شهردار یاسوج گفت: پروژه کمربندی شرق به غرب شهر یاسوج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدعلی جاوید به خدمات شهرداری یاسوج در سال جاری اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال ۱۰۰ طرح شهرداری یاسوج مورد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی قرار گرفت که کلنگ‌زنی کمربندی شرق و غرب یاسوج، ایجاد بازارچه سنتی و ساماندهی جمعه بازار از جمله این طرح‌هاست.
وی با اشاره به افتتاح پارک بانوان شهر یاسوج از احداث ۴ پارک توسط شهرداری خبر داد و گفت: ۳ مورد از این پارک‌ها به وسعت ۴۰ هکتار فروردین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.
شهردار یاسوج در ادامه با اشاره به کلنگ‌زنی بازارچه سنتی و گردشگری یاسوج افزود: این پروژه دهه فجر امسال با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که ساماندهی جمعه بازار شهر یاسوج در این پروژه دیده شده است.
جاوید اضافه کرد: پروژه احداث بازارچه سنتی و جمعه بازار شهر یاسوج ظرف ۵ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با راه‌‌اندازی این مکان اشتغال خوبی برای مردم ایجاد می‌شود.
این مسؤول در پایان با اشاره به احداث کمربندی شهر یاسوج افزود: جاده کمربندی شهر یاسوج از پارک غدیر تا پل امامزاده مختار یاسوج دهه فجر امسال کلنگ‌زنی شد که تا قبل از نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
سفر چند روزه هیأت تجاری عمان به کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از سفر چند روزه هیأت تجاری عمان به کهگیلویه و بویراحمد در ۲۰ اسفند خبر داد.
جبار کیانی در بیست و پنجمین نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که به بررسی راه‌های افزایش توسعه صادرات استان اختصاص داشت، گفت: اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای حضور سرمایه‌گذاران خارجی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و افزایش صادرات محصولات غیر نفتی در سال جاری اقدامات خوبی انجام داده که دعوت از هیأت تجاری امسک روسیه، حضور سفیر بلغارستان در یاسوج و حضور در نمایشگاه‌ عمان از جمله این اقدامات است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن یاسوج با اشاره به سفر اوایل بهمن ماه هیأت تجاری کهگیلویه و بویراحمد به عمان و حضور در نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران افزود: کشور عمان دارای جمعیت ۵ میلیون نفری است و در میان کشورهای حضور خلیج فارس رابطه نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارد و در این نمایشگاه از ما استقبال خوبی به عمل آمد.
وی بازار عمان را فرصتی استثنایی برای معرفی محصولات استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و عنوان کرد: قبل از حضور در این نمایشگاه اطلاع‌رسانی لازم به واحدهای مختلف تولیدی استان انجام شد که از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده را ببرند اما واحدهای صنعتی استقبالی انجام ندادند.
کیانی بیان کرد: غرفه‌ای در مساحت ۲۴ متر مربع برای عرضه محصولات استان در نظر گرفته شده بود که محصولات شرکا زردبند، سینره، کوبودنا، بید زرد و صنایع دستی در معرض نمایش قرار گرفت، همچنین سایر محصولات استان در قالب اسلاید و بروشور به بازدیدکنندگان معرفی شد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: در حاشیه حضور هیات بازرگانی استان در نمایشگاه عمان دیدارهایی با هیات عمانی صورت گرفت و با توجه به شرایط موجود میان دو کشور، عمان در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند فرصتی ارزشمند برای عرضه محصولات استان به سایر کشورهای منطقه و جهان باشد.
وی از حضور هیات تجاری کشور عمان در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج خبر داد و گفت: هیات تجاری کشور عمان ۲۰ اسفند در سفری چند روزه به استان سفر می‌کند، ضمن اینکه در این سفر در حوزه صادرات دام زنده، گل رز، صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و آب معدنی از ما استقبال شد و آمادگی ما برای صادرات این محصولات اعلام شد.
وی اضافه کرد: اعزام تجار به امارات و ترکمنستان توسط اتاق تعاون و اتاق بازرگانی در دستور کار است که لازم است در حوزه کشاورزی و بسته‌بندی محصولات، شناسایی بازارهای هدف، استانداردسازی محصولات و برطرف شدن ضعف در حوزه تجارت خارجی اقدامات اساسی صورت گیرد.
توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه دامپزشکی بویراحمد برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
در پی شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در شهرستان دنا، توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه دامپزشکی بویراحمد برای مقابله با آنفلوآنزای حاد پرندگان صادر شد.
سید مختار رجایی‌فر در جلسه اضطراری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شهرستان بویراحمد با بیان اینکه تاکنون ۲۳ استان درگیر این بیماری هستند، گفت: با شیوع بیماری در روستای بن‌زرد شهرستان دنا، شهرستان ما نیز درگیر این بیماری است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی و مرکز بهداشت و دامپزشکی استان عملیات معدوم‌سازی تا شعاع یک کیلومتری در روستای بن زرد صورت گرفت، گفت: انتظار می‌رود در صورت بروز بیماری در منطقه‌ای مردم همکاری لازم را داشته باشند.
رجایی‌فر با بیان اینکه باید تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اعمال شود، گفت: انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها اعم از نظامی و انظامی، دادستانف راهداری و سایر نهادها برای مقابله با این بیماری همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: در صورت بروز و شیوع بیماری در شهرستان بویراحمد نیازمند عینک، لباس یکبار مصرف و ماسک و ...هستیم که تقاضا می‌شود مرکز بهداشت در صورت مجهز بودن به این امکانات همکاری لازم را با دامپزشکی داشته باشد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد ضمن توصیه به مردم شهرستان اذعان کرد: مردم از خرید هرگونه طیور زنده، مرغ، بوقلمون، کبک و بلدرچین و...خودداری کنند و از فرآورده‌های خام دامی تهیه شده از مراکز مورد تایید دامپزشکی که دارای شناسنامه هستند، استفاده کنند.
رجایی‌فر شکار پرندگان وحشی و آبزی را ممنوع اعلام کرد و گفت: پرندگان وحشی حامل ویروس آنفولانزا می‌باشند و امکان عدم علائم در این پرندگان زیاد بوده لذا انتظار می‌رود از شکار هرگونه پرنده خودداری شود.
این مسؤول تصریح کرد: مردم به توصیه‌های دامپزشکی و مرکز بهداشت توجه کنند و از تردد بی‌مورد در مکان‌های که مثبت اعلام شده خودداری کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1