تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۲۳۱۴۶۷

اکبری: منافع مردم جمعه بازار را در نظر می‌گیریم / فروغ‌فرد: در گفتار مسئولان تضاد است / امنیت از مردم سلب شده / از حق مردم کوتاه نخواهم آمد / امیری: بازار جدید مشکل ترافیک را افزایش می‌دهد / سرمایه‌گذار بدون هیچ تضمینی از مردم پول می‌گیرد

۱۵
۰
کبنا ؛موضوع ساخت بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی، در صحن علنی شورا حاشیه‌ساز شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز به ریاست هدایت اکبری و با حضور اعضای شورای شهر یاسوج جلسه علنی این شورا برگزار شد و چند دستور کار رسمی و مباحث متفاوت مطرح شد.
در این جلسه یکی از مباحثی که مورد بررسی قرار گرفت، موضوع ساماندهی «جمعه بازار» و احداث بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج بود.
«هدایت اکبری» رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این رابطه با بیان اینکه «بازار سنتی، محلی و گردشگری» یاسوج با هدف ساماندهی به وضعیت «جمعه بازار» احداث و راه‌اندازی می‌شود، گفت: بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج در دو هکتار زمین با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می‌شود که بر اساس توافقات صورت گرفته اولویت در بازار با کسبه جمعه بازار یاسوج است که آنها به یک فضای کاملاً فنی و زیبا نقل و مکان کنند.
وی افزود: ۴۵ درصد از این زمین ساخت و مابقی به فضاهای تفریحی، فضای سبز و پارکینگ تبدیل می‌شود.
اکبری گفت: این بازار سنتی، برای رفاه حال مغازه‌داران جمعه بازار یاسوج احداث می‌شود چرا که آنها از یک مکان نامناسب به مکان بهتری انتقال داده می‌شوند.
 
به گزارش کبنا، در ادامه مرتضی فروغ‌فر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با واکنش تند نسبت به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مسئولانی وزارت کشور که در آئین کلنگ‌زنی شرکت کردند باید قبل از هر مسئله‌ای این طرح را در زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دادند.
وی با بیان اینکه در گفتمان مسئولان تضاد وجود دارد، بیان کرد: مسئولان گفته‌اند با راه‌اندازی و احداث بازار سنتی یاسوج هزار نفر اشتغال‌زایی می‌شود و این در حالی است که اگر موضوع ساماندهی جمعه بازار فعلی است پش اشتغال جدید نداریم.
فروغ‌فرد در ادامه بیان کرد: اگر این بازار با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود، پس چرا در بنگاه‌های املاک دارند آنها را پیش فروش می‌کنند و هیچ تضمینی دال بر اینکه سرمایه‌گذار پول مردم را به موقع سرمایه‌گذاری کند و غرفه‌ها را تحویل دهد، نیست و شورای شهر یاسوج نیز در جریان این مسئله هم نیست.
عضو شورای شهر یاسوج ادامه داد: بیشتر کسبه بازار یاسوج افراد کم بضاعت هستند که توان مالی بالایی ندارد و قادر به پرداخت ۵۰ میلیون تومان نیستند و اکنون با این کار امنیت روانی و روحی آنها سلب شده است.
وی با بیان اینکه باید منافع مردم بویژه ساکنین جمعه بازار یاسوج در نظر گرفته شود، اظهار کرد: محل جدید بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج محل مناسب نیست و این پروژه بدون یک کار کارشناسی شده کلنگ‌زنی شده است و از طرفی پروانه ساخت ندارد و نقشه آن نیز مورد تایید قرار نگرفته است.
این عضو شورای شهر یاسوج افزود: با این کار تقابل بین شهرداری و مردم بوجود آمده است و بدون شک مردم از حق خود نخواهند گذشت و نمایندگان آنها نیز برای دفاع از حقوق حقه آنها کوتاه نخواهند آمد.
وی افزود: این مسئله دامن‌گیر شورای شهر یاسوج شده است و تصور می‌شود که شورای شهر از این مسئله مطلع است که در واقع همچنین چیزی نیست.
به گزارش کبنا، هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در پاسخ به اظهارات فروغ‌فر، گفت: سرمایه‌گذار حدود ۷۰۰ غرفه در این بازار سنتی ایجاد خواهد کرد که از این تعداد بر اساس توافق‌های صورت گرفته حق فروش ۴۵۰ غرفه آن را ندارد و مابقی متعلق به خودش است که می‌تواند آنها را بفروشد.
اکبری گفت: ما هم معتقدیم که باید مناقع ساکنین جمعه بازار تأمین شود و ما خواهان این نیستیم که منافع مردم ضایع شود.
هدایت امیری عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز در این جلسه با بیان اینکه کار به این گستردگی در سطح شهر انجام می‌گیرد و از طرفی اعضای شورای شهر از آن اطلاع ندارد، افزود: در دو هکتار زمین می‌خواهند بازار را احداث کنند که نه زمین آن تغییر کاربری داده شده، نه پروانه ساخت دارد و نه نقشه آن تائید شده است.
وی افزود: جوری تبلیغ کرده‌اند که برای شهرداری و شورای شهر یاسوج تعهد ایجاد شده و اگر این سرمایه‌گذار که از مردم دارد، پول می‌گیرد، پول‌ها را برداشت و رفت چه کسی باید جوابگو باشد.
امیری اضافه کرد: ما مخالف تغییر کاربری در این قسمت از شهر هستیم، در حالی که ما کمبود فضای آموزشی، فرهنگی و فضای سبز داریم و احداث این بازار در بلوار کشاورز مشکل ترافیک را افزایش می‌دهد.
به گزارش کبنا، برخی از اعضای فعلی شورای شهر یاسوج در این خصوص سکوت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چه عجب ریس شورای شهر در مورد جمعه بازار هم صحبت کرد
خدا رو شکر اردشیری افشاگری میکنه که بعضیا به فکر بیوفتن
حسنی
Iran, Islamic Republic of
آقای فروغ فر الان بفکر افتادی که باید از حق مردم دفاع کنی .
متاسفم برا این شهر و ام..
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
چه عجب ....
فکر کنم افشاگریهای اقای اردشیری کار خودش رو کرد مثل این که اکثریت بالاخره جلسه ای رو هم به خاطر یکی از مشکلات شهرمون در دستور کار قرار دادند ..البته مطمئن نیستم‌اکبری و فروغ فر اینجا هم دنبال منافع خود و اطرافیانشون نباشن ...
مثلا زمینی که میخواهند ب این کار اختصاص بدن کجا واقع شده ایا مردم اونجا تردد دارن و یا مغازه ها شرایط واگذاریشون به دوست و اشنا بر اساس پارتی بازی و به ضعیفتر ها و کسانی که پارتی ندارن پولیه؟
فکر کنم باید منتظر افشاگریهای بعدی اقای اردشیری باشیم
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
جای تعجب اینجاست که اقایان شورا یا نمی دانند یا میدانند و کتمان میکنند که در این اشفته بازار مدیریت استان وحاکمیت قوم گرایی مطلق اقای سرمایه گذار از بستگان واز ایل تبار اقای استاندار است بنا براین باید خموش شد پس چرا مته به خشخاش میزنند بگذارید هرچه بادا باد
باد و باران
Iran, Islamic Republic of
اقای فروغ فر و اکبری باید مشخص بشه سرمایه گزار زمین کیه و چه منافعی پشت اون پنهون شده
منتظر اقای اردشیری هستیم که افشاگری کنه
امکان نداره شما ب جز منافع خودتون و اطرافیانتون و البته شهردار کاری برای برای مردم کنید
خدایا کوچنی
Iran, Islamic Republic of
خدایا د بسه
سی او دوهکتار زمین چه نقشه ای کشینه ؟ دوباره قراره چه زد و بندی وابو من ای قضیه؟
اقای ..چند تا و غرفیله الان زیر نظر داری ؟
یا شاید ای غرفیل لقمه کوچیکیه سی ..
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
چند نفر ازین شورا که فقط..هستن

اقای...به خاطر منافع به.. خودت که مثلا ..آن حزب هم در استان هستی پشت کردی چه برسه به مردم
منتظر مستندات اردشیری هستن مردم
شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام. ببخشید منم نظر خودمو میگم. یکی میگه ۱۷۰۰۰متره یکی میگه ۲هکتار کدومو باور کنیم.تو این زمین ناچیز میخواهند همه امکانات برای شهر فراهم کنند آقایون محترم مردم رو دست کم نگیرید همه میفهمند یادتون باشه!!!! شما نان مردم رو ازشون نگیرید نمیخواد به فکرشون باشید.برا یه زمینی که معلوم نیست حتی قضیش چیه خیلی خوابها دیدین
شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام. ببخشید منم نظر خودمو میگم. یکی میگه ۱۷۰۰۰متره یکی میگه ۲هکتار کدومو باور کنیم.تو این زمین ناچیز میخواهند همه امکانات برای شهر فراهم کنند آقایون محترم مردم رو دست کم نگیرید همه میفهمند یادتون باشه!!!! شما نان مردم رو ازشون نگیرید نمیخواد به فکرشون باشید.برا یه زمینی که معلوم نیست حتی قضیش چیه خیلی خوابها دیدین. باتشکر از سایت کبنا نیوز
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام .
مردم دراین واگذاری چند دغدغه دارند :
۱- طبقه ضعیف دستفروش در جمعه بازار ایا قادر به دریافت مغازه از این واحد ها خواهند بود ؟؟؟؟؟

۲- تضمین برای حفاظت از پول مردمی که با پرداخت ۵۰ میلیون در روز های اول و ۶۰ میلیون تومان در هفته دوم به بعد ، سرمایه ای حدود ۳۰ میلیارد تومان نزد سرمایه گذار به امانت میگذارند

۳- مدت زمان اجرای پروژه در یک دوره زمانی که در برگ سبز واگذاری قید شده است ، باید تضمین داده شود

۴- سرمایه گذار تضمین کلید تحویل در واگذاری مغازه داده است . ایا از نظر شهرداری درست هست.

۵- درمقابل پرواانه کار مقرر شده فضای پارکینگ به عنوان هزینه به شهرداری داده شود. ایا درست هست

۶-
امیر
Iran, Islamic Republic of
بنگاه های املاک باعث شده اند قیمت مغازه های فوق از ۵۰ میلیون به ۶۰ میلیون برسند. ما هرکداممان ۴ تا خریده ایم. برای بچه هایمان که بیکارند. استاندار خودش در روز افتتاحیه گفت بهترین طرح در استان که با مشارکت سرمایه گذار است وانجام میشود.

- استاندار گفت با تمام توان پشت این بازار هستم وو اجازه انحراف در مسیر اصلی این پروژه را به هیچکس نمیدهم.


-شهردار با قاطعیت از این طرح حمایت کرد .
شهردار این طرح را از افتخارات دولت تدبیر برشمرد .

- فرماندار با قاطعیت از این طرح حمایت کرد. پس وقتی این همه مسئول رده ی بالای شهرزمان از یک پروژه حمایت میکنند چرا ما نباید اعتماد کنیم.

اجازه ندهید بدون بررسی کاری اغاز شود . و اگر ان کار اغاز شد دوباره ان کار را مسدود نکنید.




اگر پول ما بیچاره ها رفت چه باید بکنیم. اقای استاندار اقای شهردار ////////

//// اقای معاون رئیس جمهور دکتر امیری که از این طرح به عنوان یک طرح ملی یاد کرد؟؟؟؟
حق
Iran, Islamic Republic of
انشاالله به همین زودی برادران سربازان گمنام امام زمان (ع)به این موضوع ورود پیدا میکنن.
کارمند علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
مدال افتخار...ن شهردار کشور رو بر گردن.. میندازن، به خاطر اطرافیانت...خودت رو بردی تا ابد
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
افشاگری های اردشیری باعث شده عضوهای شورا از خواب زمستونی بیدار شن
کارمند
Iran, Islamic Republic of
هر شخص عاقل و اشنا به مسائلی میفهمه که حرفهای کی درسته . شما اگر در اینترنت سرچ کنید اقای سرافراز اردشیری شورای شهر متوجه میشید گه ایشون از اول حضور جناب شهردار در این سمت نسبت ب بعضی مسائل هشدار میدادند و کم‌کم بقیه متوجه میشدن که کاملا مطالب درست بوده.اکنون هم همینطوره حرفهای ایشان کاملا درسته هر که میگه نه خودشم دستش تو کاره و گرنه چه دلیلی داره به جای تهدید و دنبال مسائل حاشیه ای رفتن کمیته ای حقیقت یاب و بی طرف برای قضاوت کردن تشکیل نشه؟
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1