تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۲۳۱۱۹۶

اظهارات وزیر ارشاد در گفت و گو با خبرنگاران یاسوج

۰
کبنا ؛وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اخرین مرحله از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه در این استان دیدار و به سوالات آنها پاسخ داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صالحی امیری در این دیدار با یادآوری سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نیاز جامعه به ثبات و آرامش گفت:ثبات و آرامش سیاست ماست و این سیاست بر گرفته از گفتمان حاکم بر دولت یعنی گفتمان فرهنگی اعتدال است که در طول گفتمان مقام معظم رهبری است.
وی بر ضرورت وجود یک الگوی برنامه استراتژیک جامع و کل نگر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: نمیتوان یک مجموعه بزرگ مثل وزارت فرهنگ را به صورت سلیقه ای، بخشی و روزمره اداره کرد و کار وزیر در این مقطع بسیج دستگاه در جهت هدف متعالی و توسعه فرهنگی کشور است.
صالحی امیری قانون مداری، شفاف سازی، عدالت محوری و توزیع مناسب امکانات و منابع در اقصی نقاط کشور و پرهیز از تمرکز در مرکز را از اهم برنامه این وزارتخانه خواند و گفت:جشنواره ها و نمایشگاه ها باید به استان ها و در سطح بعدی به شهرستان ها منتقل شود و و باید در جهت کشف استعدادها در شهرستان ها تلاش کنیم .
وی گفت:بنده بر این اعتقادم که باید به استان ها اعتماد کرد و به آنها کار واگذار کنیم و از آنها حمایت کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست و در جواب سوالات خبرنگاران در مورد عملکرد این وزارتخانه به برخی از فعالیت های وزارتخانه اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه مطبوعات کارهای بزرگی انجام شده است و در یک سال گذشته ۲۵۰۰ مجوز در این حوزه صادر شده است که اکثر آنها متعلق به استان هاست.
وی در خصوص بیمه هنرمندان نیز تصریح کرد: در مجموع ما در بانک اطلاعات صندوق هنر ۴۷ هزار نفر عضو داریم که از این تعداد ۸ هزار نفر از اصحاب رسانه هستند..
صالحی امیری در جواب سوالی در مورد خطوط قرمز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما معتقدیم اسلام عزیز، انقلاب اسلامی، نظام،حضرت امام، وحدت و رهبری خطوط قرمز هستند که خوشبختانه اکثریت قاطع جامعه تالیف و ناشرین ما این خطوط را رعایت میکنند.
وی همچنین به تفاوت بین نقد و تخریب گریزی زد و تصریح کرد: صریحا بگویم اگر کتابی،روزنامه ای، سایتی و یا خبرگزاری بخواهد وحدت ملی را خدشه ای وارد کند و خشونت را ترویج دهد و یا به مبانی اصلی نظام و به ارزش های ملی خدشه ای وارد کند بر آن اعمال نظارت قانونی میشود نه نظارت سلیقه ای.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع حج نیز پرداخت و بیان داشت: وزیر حج عربستان نامه ای به بنده نوشتند و خواستار از سرگیری زیارت حجاج ایرانی به عربستان شدند که بنده هیئت پنج نفره ای را مامور کردم که این هئیت  پنجم اسفند ماه سفری به عربستان خواهند داشت و اگر شروط ما که مهم ترین آن تضمین امنیت و عزت حجاج و هم چنین پرداخت دیه شهدای منا است تامین شود حجاج ما به حج خواهند رفت.
وی در پایان گفت: ما در دولت هیچ شانی به جز خدمت مردم نداریم و ما در کشور سرمایه بزرگی داریم که این سرمایه مردم است که می توان به آن اتکا کرد.
وی در نهایت با تشکر از حضور اصحاب رسانه در این نشست و تاکید بر حضور مداوم در میان آنها بیان داشت: دولت معتقد است همه تفکرات و دغدغه های فرهنگی در این نظام مورد احترام و تکریم هستند و هیچ کس نباید خود را عین نظام بداند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1