تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۲۳۱۱۹۴

اولین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد / بازی سیاسی در حوزه سینما و موسیقی / مسکن مهر دهدشت فضای آموزشی نیاز دارد / لوداب رکورددار موج دوم بارندگی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 
صالحی امیری: مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج ظرفیت کانون فرهنگی کشور را دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج با زیربنای ۲۳هزار مترمربع ظرفیت کانون فرهنگی کشور را دارد.
سید رضا صالحی امیری با حضور سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از تالار در حال ساخت مرکزی یاسوج با بیان اینکه، این تالار قابلیت و ظرفیت برگزاری بسیاری از جشنواره ها و همایش های بزرگ فرهنگی و هنری در سطح ملی را دارد، افزود: میانگین بزرگترین تالارهای مرکزی در سطح کشور در استان های آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس کمتر از ۱۵ هزار مترمربع است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموع کل اعتبار این مجتمع را افزون بر ۵۲۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۲۰میلیارد ریال برای این پروژه فرهنگی هزینه شده است.
صالحی امیری تصریح کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال در سفر مرداد سال جاری رئیس جمهوری به کهگیلویه وبویراحمد برای این مجتمع پیش بینی شده که این اعتبار به زودی ابلاغ خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با تخصیص این میزان اعتبار فاز نخست این طرح به بهره برداری خواهد رسید.
تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت دولت است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت ویژه دولت تدبیر و امید است.
نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و  سایر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
رضا دهبانی مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با قدردانی از حضور وزیر در استان، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های فرهنگ دوست کشور است.
وی به شجاعت مردم استان اشاره کرد و گفت: دلاورمردی مردان و زنان این استان همواره در طول تاریخ مثال زدنی است و این مردم چه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مردمی ولایت مدار و پایبند به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بودند.
مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای انجام هرکاری در ابتدا باید زیرساخت فرهنگی آن مسئله فراهم شود، تاکید کرد: علی رغم اینکه بیش‌ترین انتظارات از بخش فرهنگی است ولی متاسفانه بودجه اختصاصی به این بخش همیشه محدود است.
دهبانی با بیان اینکه در بخش شاهنامه‌خوانی و تئاتر از استان‌های شناخته شده کشور هستیم، افزود: این استان هنرمندان زیادی در بخش‌های مختلف دارد که استعدادهای بالایی در حوزه‌های متعدد هنر دارند.
وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور، ابراز کرد: این آسیب‌ها در جوامع روستایی نیز رسوخ کرده و باید تدابیر به روز فرهنگی در این راستا اندیشیده شود چرا که دشمن همواره در حال پیاده کردن فرهنگ خود به جامعه اسلامی ما است.
دهبانی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های هنری لازمه توسعه فرهنگ است، گفت: انتظار می‌رود دولت فرهنگی تدبیر و امید برای تکمیل و توسعه پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبار لازم و کافی را تخصیص دهند تا بتوان گوشه‌ای از مشکلات زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر استان را بهبود بخشید.
 
برگزاری آزمون کتبی پنجمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن در کهگیلویه و بویراحمد
آزمون کتبی پنجمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
آزمون کتبی پنجمین مرحله طرح تربیت قرآن کریم در مرکز و هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
سید نورالله جنتی‌پور در حاشیه برگزاری این آزمون در یاسوج به خبرنگاران، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ‌های قرآنی و دینی یکی از رسالت‌های مهم اوقاف و امور خیریه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد طرح تربیت حافظان قرآن را یکی از مهم‌ترین طرح‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: این طرح در تمام استان‌های کشور اجرا می‌شود.
وی هدف از طرح تربیت حافظان قرآن را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد و یادآور شد: این طرح از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
این مسؤول با اشاره به سهمیه در نظر گرفته برای استان، گفت: امسال سهمیه استان ما چهار هزار نفر بود که تکمیل و در استان اجرا شد.
جنتی‌پور با اشاره به زمان برگزاری آزمون پنجمین دوره این طرح، گفت: آزمون این طرح قرآنی امروز، پنجشنبه، ۲۸ بهمن ماه به صورت همزمان در تمامی استان‌های کشور برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح در استان ما در ۱۱ رشته برگزار شد، این آزمون در مرکز و هشت شهرستان استان به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
وی با بیان اینکه آزمون پنجمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم در یاسوج، دهدشت، گچساران، پاتاوه، باشت، چرام، سرفاریاب و بهمئی برگزار شد، خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلفی مانند حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۵۰ موضوع، حفظ ۱۲۰ موضوع، حفظ ۳۰ جزء، حفظ جزء ۳۰ و جزء یک، حفظ جزء ۳۰ و جزء دو، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل قرآن و چند رشته دیگر به رقابت کردند.
جنتی‌پور از حضور و شرکت برگزیدگان این آزمون در مرحله کشوری این طرح خبر داد و گفت: امیدواریم حافظان و نخبگان استان ما امسال علاوه بر مرحله کشوری بتوانند در مرحله بین‌المللی نیز حضور داشته و برای استان افتخارآفرینی کنند.
وی تصریح کرد: مرحله بین‌المللی طرح تربیت حافظان قرآنی همزمان با مبعث حضرت رسول اکرمو (ص) با حضور نخبگان و برگزیدگان قرآنی ۶۰ کشور اسلامی در تهران برگزار خواهد شد.
اجرای طرح حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم در استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام حمید برازش در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور سید رضا صالحی‌امیری برگزار شد گفت: ۸۰۰ مسجد در سطح استان وجود دارد که نیازمند تجهیزات مانند سیستم صوتی و خنک کننده و سیستم گرمایشی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۷۶ باب خانه عالم نیازمند تعمیر و تجهیز هستند، افزود: ۵۰۰ خانه قرآنی در سطح استان وجود دارد که به شکل سنتی اداره‌ می‌شوند که باید به این واحدها بیش از گذشته توجه شود.
وی تعداد موسسات قرآنی فعال در سطح استان را ۱۱ موسسه عنوان کرد و افزود: ۱۰ موسسه جدید در حال ثبت داریم، ضمن اینکه ۴۰۰ حافظ بالای ۵ جزء در سطح استان وجود دارد.
این مسؤول افزود: هم‌اکنون طرح ۱۵۰ نفری حفظ ۱۰ جزء در سطح استان انجام شده که امیدواریم در سال‌های آینده طرح با نفرات بیشتری برگزار شود.
برازش با اشاره به اینکه ۳۰۰ مسجد نیمه فعال در سطح استان وجود دارد، افزود: از مجموعه ۸۰۰ مسجد در این استان ۲۱۰ مسجد امام جماعت دارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ۴۰ روستا در استان نیازمند خانه عالم هستند که باید خانه عالم در این روستاها احداث شود.
اولین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
مدیر واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اولین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در استان خبر داد.
اکبر آیین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همت حوزه هنری استان و با همکاری دفتر تآتر مردمی بچه‌های مسجد و کانون مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ششم و هفتم اسفند‌ماه سال جاری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در یاسوج برگزار می‌شود.
مدیر واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد افزود: فراخوان اولین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد دی‌ماه منتشر و از ارائه طرح‌هایی با موضوعات دینی و ارزشی در قالب قصه‌هایی از انقلاب اسلامی ۵۷ تا شهدای مدافعین حرم استقبال شد.
آیین عنوان کرد: ۲۰ طرح و نمایشنامه که برخی از نمایشنامه‌ها از دفتر مرکزی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد پیشنهاد شده بود به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی افزود: ۳۰ بهمن‌ماه گروه‌هایی که اعلام آمادگی کردند توسط هیأت بازبین داوری خواهند شد و در نهایت با توجه به کیفیت و فاکتورهای مد نظر داوران آثار انتخابی خود را از میان ۱۴ نمایش به دبیر‌خانه اعلام می‌کنند.
مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان ضمن تشکر از زحمات رئیس حوزه هنری استان، معاون فرهنگی حوزه هنری و معاونت مالی حوزه هنری برای حمایت از برگزار این جشنواره افزود: مسؤلان حوزه هنری همواره یار و یاور ما در برگزاری این جشنواره بودند.
این مسؤول اظهار داشت: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در روز اختتامیه جشنواره ۷ اسفند‌ماه افتتاح و در همان روز زنگ افتتاحیه اجرای عمومی نمایش ( تپ تپو ) به کارگردانی اکبر آیین توسط استاد کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور به صدا در خواهد آمد.
وی خاطرنشان کرد: نمایش برگزیده جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان به جشنواره سراسری که در تهران راه پیدا خواهد کرد.
 
نقش غیرقابل انکار رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در توسعه استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نقش غیرقابل انکار رسانه‌های استان برای توسعه اشاره کرد.
سید موسی خادمی در نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: رسانه‌های استان پویا، جوان و همراه با مسوولان و منتقل‌کننده مشکلات مردم به مسوولان هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه‌های استان همسو با مدیران و مسوولان هستند، گفت: رسانه‌ها دولتمردان را کمک می‌کنند و تاکنون کمک زیادی  در تصمیم گیری‌ها کرده‌اند.
خادمی با بیان اینکه رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد مشکلات خاص خود را دارند، گفت: انتظار می‌رود وزارت فرهنگ در رفع مشکلات اصحاب رسانه گام بردارد.
وی با تاکید بر اینکه از عملکرد رسانه‌های استان در همسو بودن با دولتمردان و مدیران و مسوولان استانی رضایت داریم، گفت: خوشبختانه رسانه‌های استان اعم از مکتوب و مجازی تاکنون در تمامی برنامه‌ها همراه و همگام ما بوده‌اند.
خادمی نقش رسانه‌ها را در توسعه استان مثمرثمر عنوان کرد و گفت: رسانه‌های استان با بیان مشکلات کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف در فضای قابل قبولی در پیشرفت و توسعه استان گام برداشته‌اند.
وی تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم با همراهی خوب رسانه‌ها به اهداف خود برسیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: برای پیگیری مشکلات اصحاب رسانه از هیچ کاری فروگذار نخواهیم کرد لذا انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد در این خصوص رسانه‌های استان را حمایت کنند.
بازی سیاسی در حوزه سینما و موسیقی/ حمایت ارشاد اسلامی از تولید آثار سینمایی فاخر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه موسیقی گفت: بازی سیاسی در حوزه موسیقی و هنری سبب مشکلاتی در این دو حوزه شده است.
سید رضا صالحی‌امیری در دیدار با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت موسیقی کشور اشاره کرد و گفت: ۵۳ درصد تولید و توزیع موسیقی کشور مربوط به صدا و سیما، ۲۵ درصد مختص موسسات موسیقی، ۲۱ درصد تولید و توزیع موسیقی مربوط به شبکه‌های اجتماعی است و تنها یک درصد موسیقی کشور اجرای صحنه‌ای است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دسترسی به موسیقی آسانتر از سینما و سایر حوزه‌ها است به یک درصد موسیقی صحنه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: یک درصد موسیقی صحنه‌ای سالی ۱۰ هزار اجرا دارد که از مجموع ۱۰ هزار کنسرت تنها ۱۰۰ مورد آن با مشکل مواجه می‌شود.
وی با طرح این سوال که چرا موسیقی به محل مناقشه تبدیل شده، گفت: مشکل موسیقی ما ارشاد نیست بلکه مشکلات کنونی به سیاسیون و حوزه سیاست باز می‌گردد.
عضو هیات دولت با اشاره به اینکه وزارت ارشاد ۱۰۰ خدمات در این حوزه ارائه می‌کند، افزود: در هیچ حوزه‌ای به جزء موسیقی با مشکل مواجه نیستیم که چرا باید مشکلات ما در حوزه موسیقی باشد.
صالحی‌امیری به سایر اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: در سه سال گذشته ۸۹ نمایشگاه کتاب در کشور و ۲۰ نمایشگاه خارجی را برگزار کردیم و امسال مجوز ۶۵ هزار کتاب صادر کردیم، ضمن اینکه در حوزه ارتباطات ۷۰ رایزن فرهنگی داریم،  ۲۳ هزار کانون فرهنگی در کشور فعال است و ۲۲ نفر عضو شورای معاونین داریم که این نشان دهنده وظیفه سنگین و سخت ارشاد است.
وزیر ارشاد با بیان اینکه سیاست ما ایجاد آرامش و ثبات است، گفت: کار ما باید فرهنگی باشد و نباید محل مناقشه سیاسی باشد، مبنای کار ما شرح و قانون و فتوای مقام معظم رهبری است که نباید از آن عدول کنیم.
وی گفت: بحث سینما و موسیقی مسئله ارشاد نیست بلکه مسئله سیاسیون است که در زمین ارشاد بازی می‌کنند.
صالحی امیری با اشاره به اینکه رویکرد ارشاد باید مبنای فقهی و جامعه‌شناسی داشته باشد، افزود: به همین منظور باید فقه هنر و فقه اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ما از همین جا به حوزه‌های علمیه می‌گوییم که اگر فقه هنر را در حوزه تولید داشته باشید ما از آنها حمایت می‌کنیم.
وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در یک زمانی ۷۰ درصد موسیقی ما زیرزمینی بود، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و انجام کارهای فرهنگی دیگر مسئله موسیقی زیرزمینی در کشور وجود ندارد.
وی با بیان اینکه نشستی با آیت‌ا‌لله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در مشهد داشتیم و در زمینه موسیقی با وی صحبت کردیم، گفت: در این دیدار به مسئله فقه هنر و توجه به این موضوع در حوزه‌های علمیه اشاره شد.
عضو هیأت دولت در ادامه با بیان اینکه کارهای مهمی در عرصه سینما صورت گرفته است، عنوان کرد: ۳۵ میلیارد تومان هزینه فیلم‌های فاخری که به سبک زندگی، خانواده و اخلاق بپردازند و این موارد را مورد توجه قرار دهند اختصاص داده می‌شود.
وی با اشاره به حضور فیلم اولی‌ها در جشنواره فجر امسال افزود: تا سال گذشته جوانان ما حق نداشتند در جشنواره‌ها حضور داشته باشند اما امسال ۱۹ فیلم اولی‌ها جایزه سیمرغ دریافت کردند که فیلم ماجرای نیمروز در جشنواره فجر امسال و ایستاده در غبار در جشنواره سال گذشته سیمرغ دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه در جشنواره فیلم فجر ۴۰ دقیقه از خانواده شهدا تقدیر شد، افزود: سینما باید در خدمت خانواده شهدا و جامعه ایثارگری باشد.
پرداخت ۶۴ میلیارد تومان یارانه مطبوعات در ۹ ماه ابتدای سال جاری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت ۶۴ میلیارد تومان یارانه مطبوعات در ۹ ماه ابتدای امسال خبر داد.
سید رضا صالحی‌امیری در نشستی خبری با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی که به عنوان سرمایه بزرگ کشور بودند و هستند، اظهار کرد: امیدواریم با ارباب خود امام حسین(ع) محشور شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: آنچه که لازم است رسانه‌ها بدانند سیاست ما در وزارت مبتنی بر اصل مهم و اساسی آن هم ایجاد ثبات و آرامش در همه زمینه‌ها است و این سیاست به این معنا است که در فضای پر تنش امکان توسعه وجود ندارد.
صالحی‌امیری تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای طراحی یک الگوی مدیریت استراتژیک در دستگاه‌های فرهنگی داریم و دستگاه وزارت فرهنگ نیازمند یک برنامه استراتژیک کل‌نگر است و نمی‌تواند نگاه سلیقه‌ای و جزئی داشته باشیم.
وی بیان داشت: تلاشمان در جهت هدف متعالی و توسعه فرهنگی کشور است که در حوزه‌های مختلف قطار خانواده فرهنگی در حال حرکت است.
وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیان مشکلات از زبان رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از دغدغه‌های ما است، گفت: رویکرد ما در معاونت فرهنگی قانون‌نگری، شفاف‌سازی، توزیع منابع و امکانات در اقصی نقاط کشور و پرهیز از تمرکز در تهران است.
صالحی‌امیری با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌ استان‌ها را جدی گرفت، گفت: انتقال تمامی امکانات و برنامه‌ها به تمامی نقاط کشور است، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها باید به استان‌ها بروند و استعدادهای استان‌ها را شناسایی کنیم.
وی با بیان اینکه با توجه به سرمایه‌های استانی می‌‌توانیم تحول بزرگی در حوزه فرهنگی و دینی داشته باشیم تاکید کرد: باید نسبت به عملکرد سه ساله خود آسیب‌شناسی داشته باشیم و ظرفیت‌هایی برای برطرف کردن آسیب‌ها داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وضعیت مطبوعات در سطح کشور را رضایت‌بخش عنوان کرد و گفت: در پرداخت یارانه به نشریات بومی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
صالحی‌امیری با بیان اینکه بیش از نیمی از رسانه‌های کشور در استان‌ها هستند، گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز در حوزه مطبوعات مجوز صادر کردیم.
وی با بیان اینکه ۶۴ میلیارد تومان یارانه مطبوعات را در ۹ ماهه اول سال پرداخت کردیم، گفت: باید یارانه‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد بازنگری شود نه تنها در حوزه مطبوعات بلکه در تمامی حوزه‌ها باید آسیب‌شناسی و راهبردی برای آینده تدوین شود.
چربش حوزه سیاست بر عرصه فرهنگ در سخنان صالحی‌امیری/ وزیر ارشاد مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را فراموش کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد از وقت ۴۵ دقیقه‌ای خود تنها دقایق کوتاهی را به حوزه فرهنگ و هنر و مشکلات آن اختصاص داد.
نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد و مدیران کل استان در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد در این جلسه با تسلیت ایام‌ فاطمیه و رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رویکرد خوشبینانه نسبت به آینده داشت و هر وقت با وی ملاقات داشتم این رویکرد قابل مشاهده بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح عملکرد دولت کنونی در سه سال گذشته اظهار کرد: کشور را در شرایط سختی از جمله تورم ۴۰ درصد، بیکاری ۱۳ درصدی و تنش میان گروه‌های سیاسی و ..تحویل گرفتیم.
وی مهم‌ترین نیاز کشور را انسجام و همگرایی عنوان کرد و گفت: توجه به همگرایی و انسجام آغاز حرکت دولت بود.
این مسؤول با بیان اینکه یکی از کشورهای اروپایی با ایران قرارداد ۴٫۸ میلیارد دلاری بسته است، گفت: ایران برای اولین بار در میزان برداشت از ذخایر مشترک با کشورهای همسایه برابر شده است.
صالحی امیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروزه هیچ جای دنیا همچون ایران در امنیت کامل نیست، گفت: این امنیت حاصل تدبیر مقام معظم رهبری، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و مذاکرات دولت است.
وی تصریح کرد: کشاورزی ما در شرایط خوبی قرار گرفته و خودکفایی در گندم از افتخارات دولت بوده است.
این مسؤول در ادامه با بیان اینکه بلای کشور داشتن ۲ میلیون معتاد، ۱۴ میلیون پرونده در قوه قضائیه و ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین است، گفت: لازمه عبور از آسیب‌های اجتماعی وحدت و یکپارچگی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر اینکه دولت و نظام از هم جدا نیستند، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند دولت را از نظام تفکیک کنند اما بدانند که این کار شدنی نیست چرا که همه در زیر این سقف هستند و همه کسانی که دلبسته هستند زیر این چتر قرار دارند.
صالحی امیری با تاکید بر اینکه معتقدیم که این دولت زمینی است نه آسمانی تصریح کرد: قطعا مشکلات و نواقص‌هایی در  دولت وجود دارد و ما دولتی هستیم که مشکلات را متوجه خود می‌دانیم و موفقیت را برای آحاد مردم.
وی بیان داشت: امروز بیش از هر چیزی به اخلاق نیاز داریم مشکلات ما منشاء عملکرد دیروزمان است لذا انتظار می‌رود اخلاق در تمامی زمینه‌ها رعایت شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: مرز ما در حوزه هنر شرع و قانون است.
این مسئول در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در یک سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز در حوزه مطبوعاتی صادر کردیم، گفت: ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری و دو هزار کانون قرآنی در سطح کشور داریم.
صالحی امیری از برپایی ۸۹ نمایشگاه فرهنگی در ایران و جهان در سه سال اخیر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد و گفت: در حوزه معاونت سینمایی در سال جاری ۱۷۵ فیلم در جشنواره به نمایش گذاشته شد که ۲۰ میلیون نفر جشنواره فیلم فجر را دیدند.
در ادامه جلسه سید موسی خادمی با اشاره به شاخصه‌های مثبت استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های قرآنی، شاهنامه‌خوانی و تئاتر و دیگر حوزه‌های هنری اذعان کرد: این استان به لحاظ فعالیت رسانه‌ای از استان‌های فعال محسوب می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عدم وجود سینما در مرکز استان و دیگر شهرستان‌‌های استان را از مشکلات مهم در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود مسؤولان ارشد کشوری در این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند.
خادمی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود منابع اعتبارات آنگونه که باید و شاید در کهگیلویه و بویراحمد به حوزه فرهنگ و هنر کمک نشده است، گفت: به دلیل مشکلات زیاد استان در حوزه‌های مختلف از جمله آب، برق و راه روستایی و ...باعث شده که حوزه فرهنگ و هنر در اولویت‌های بعدی قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه انتظارات از بخش فرهنگ بسیار بالا است و کمترین اعتبارات به این بخش تخصیص داده می‌شود، گفت: امیدواریم به این بخش توجه بیشتری صورت گیرد.
رضا دهبانی‌پور تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری نیازمند توجه و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد است که انتظار می‌رود برای توسعه و تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و زیرساخت‌های هنر استان را حمایت کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد هم در نشست شورای اداری بر ضرورت توجه و حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازسازی بقاع متبرکه استان تاکید کرد و گفت: قریب به ۸۰۰ مسجد در استان داریم که نیازمند حمایت هستند.
صالحی امیری که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد از مجلس دهم رای اعتماد گرفت با سفر یک روزه خود به یاسوج نشان داد که می‌تواند سخنگوی خوبی برای دولت یازدهم باشد چرا که وزیر بیش از این که به مسائل فرهنگی بپردازد از اقدامات دیگر دولت سخن می‌گفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد که با سخنان مسؤولان فرهنگی و استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد می‌بایست از توسعه زیرساخت‌ها، کمبودها و نواقصات و احتمالات و قول‌های مساعد در حوزه مربوطه خود سخن می‌گفت تنها ۴ الی ۵ دقیقه از وقت ۴۲ دقیقه‌ای خود را به حوزه فرهنگ و ارشاد اختصاص داد.
صحبت‌های حاشیه‌ای و خارج از گود صالحی امیری در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد موجب آن شد که بسیاری از حاضران در جلسه با خستگی ابراز نارضایتی خود را از وزیر دولت تدبیر و امید نشان دهند.
آنگونه که از سحنان امروز صالحی امیری در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد مشخص است گویا تنها با هدف تبلیغ و تشریح عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف به یاسوج سفر کرده بود و سخن چندانی در شورای اداری در باب رفع مشکلات و نواقص حوزه فرهنگ و هنر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به میان نیاورد.
فضای آموزشی نیاز اساسی ساکنان مسکن مهر دهدشت
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه ۱۵۰ خانوار در مسکن مهر دهدشت مستقر هستند فضای آموزشی را از نیازهای اساسی ساکنان این منطقه عنوان کرد.
علی پوزش در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به مستقر شدن ۱۵۰ خانوار در مسکن مهر خواستار تسریع در ساخت مدرسه این منطقه شد.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: دانش آموزان مسکن مهر برای تحصیل نیازمند واحد آموزشی با امکانات و تجهیزات هستند.
وی با بیان اینکه ساخت مدرسه مسکن مهر به صورت اسکلت فلزی رها شده است،افزود: انتظار می‌رود تا سال تحصیلی جدید این مدرسه ساماندهی و برای تحصیل دانش آموزان آماده شود.
پوزش بیان کرد: طی دو سال گذشته اعتبارات مسکن مهر تزریق نشده و وضعیت پروژه‌های این سایت بلا تکلیف مانده است.
فرماندار کهگیلویه شورای آموزش و پرورش را مهم و تأثیرگذار خواند و گفت: لازم است مصوبه‌های این شورا پیگیری و عملی شوند.
وی با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی آموزش و پرورش را از دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر عنوان کرد و گفت: مدارس محل اسکان مهمانان نوروزی برای پذیرایی از مسافران آماده شوند.
پوزش افزود: خدمات رسانی مدارس اسکان مسافران نوروزی طوری باشد که مهمانان و مسافران با خاطره خوب شهرستان را ترک کنند.
در پایان این نشست از اعضای فعال شورای آموزش و پرورش با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.
 
لوداب رکورددار موج دوم بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: لوداب با میزان بارندگی بیش از ۸۸ میلی‌متر در حال حاضر رکورددار موج دوم بارش‌ها در استان است.
ولی بهره‌مند صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سمانه بارشی جدید به کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از اوایل هفته جاری سامانه پر بارشی به استان وارد شد.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ستاد بحران استان در زمان اعلام گزارش هواشناسی مبنی بر ورود موج بارندگی و احتمال وقوع سیل، در مرکز استان تشکیل و تصمیمات لازم برای مواجه با بحران اتخاذ شد.
وی ادامه داد: میزان بارش‌ها در موج اول به بیش از ۲۹۸ میلی‌متر در استان رسید که بیشترین میزان بارندگی با ۱۵۸ میلی‌متر در لوداب از توابع شهرستان بویراحمد بود.
این مسئول با عنوان اینکه موج دوم بارش‌ها از چهارشنبه وارد استان شده است، گفت: این سامانه تا اوایل روز شنبه هفته آینده در استان باقی خواهد ماند.
بهره‌مند به آغاز بارندگی‌های موج دوم بارشی استان اشاره کرد و گفت: از عصر دیروز، چهارشنبه بارندگی در نقاط مختلف استان آغاز شده است.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام میزان بارندگی در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان، گفت: لوداب با میزان بارندگی بیش از ۸۸ میلی‌متر در حال حاضر رکورددار موج دوم بارش‌ها در استان است.
وی میزان بارندگی از عصر دیروز تا صبح پنجشنبه در بخش جاورده را ۴۹ میلی‌متر عنوان کرد و بیان داشت: در همین مدت در لیکک ۴۷٫۱ و در سرفاریاب ۴۷ میلی‌متر باران آمده است.
این مسئول، با اشاره به بارش ۴۳ میلی‌متری باران در دهدشت، یادآور شد: این در حالی است که از عصر دیروز تا صبح امروز میزان بارش در قلعه دختر ۳۹، لنده ۳۶، گنجگون ۳۴ و یاسوج ۳۰٫۸ میلی‌متر است.
بهره‌مند افزود: باشت ۲۱، دشت امامزاده جعفر (ع) ۹٫۸، چرام ۳۵ و دوگنبدان نیز ۹٫۵ میلی‌متر بارندگی طی این مدت داشته است.
وی با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: دمای هوا نیز در این روزها کاهش دارد لذا از مردم می‌خواهیم موارد احتیاط را رعایت کنند.
توجه ویژه به توسعه زیرساخت های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یک ضرورت است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با آگاهی از همه مشکلات و کاستی ها در منابع مالی دولت اما این استان نیاز به توجه ویژه در خصوص توسعه زیرساخت های فرهنگی دارد.
در این نشست ابتدا دکتر دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از عملکرد این اداره کل در دولت تدبیر و امید ارایه داد و در ادامه مدیران کل اوقاف و امور خیریه، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و حج و زیارت با سخنرانی کوتاه انتظارات خود از وزیر محترم را مطالبه کردند.
سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فعالیت های قرآنی، شاهنامه خوانی، تئاتر و بسیاری از بخش های فرهنگی و هنری از ظرفیت بالائی برخوردار است.
خادمی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه رسانه های مکتوب، دیجیتالی و شبکه های اطلاع رسانی از استان های پیشتاز بوده؛ اما حوزه فرهنگ این استان چون استانی کمتر برخوردار و توسعه نیافته محسوب می شود، به لحاظ سخت افزاری و زیرساختی به جهت فقر منابع با مشکلات بسیاری مواجه است.
وی از مشکلات حوزه فرهنگ استان به نبود نهادهای عمومی قوی در استان که بتواند زیرساخت های فرهنگی استان را به عهده بگیرند و یا پشتیبانی کنند، اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در آن حد نیست که بتوان مشکلات حوزه فرهنگ را با کمک آنها رفع کرد و این امر باعث شده تا حوزه فرهنگ به لحاظ اقتصادی ضعیف باقی بماند.
خادمی، گفت: با آگاهی از همه مشکلات و کاستی ها در منابع مالی دولت اما این استان نیاز به توجه ویژه در خصوص توسعه زیرساخت های فرهنگی دارد و امید است با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان، قدم هایی در جهت ایجاد تحولی اساسی در این حوزه آغاز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1