تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۲۳۱۱۸۴

مبنای ما در موسیقی شرع و قانون است / از فتوای رهبر انقلاب عدول نمی‌کنیم

۰
کبنا ؛
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسیقی مسئله اصلی حوزه فرهنگ نیست، گفت: این مسئله انحرافی را سیاسیون وارد زمین فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده‌اند.
به گزارش کبنا نیوز، «سیدرضا صالحی‌امیری» در دیدار با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه با بیان اینکه هر وقت این استان را می‌بینم و صحبت از کهگیلویه و بویراحمد می‌شود، یاد آیت الله ملک‌حسینی برایم زنده می‌شود، تصریح کرد: وزارت ارشاد ۱۰۰ ماموریت دارد که تنها یک ماموریت آن موسیقی است و نباید این موضوع به مسئله اصلی بدل شده و دیگر مسائل به حاشیه رود و فراموش شود.
وی این را ظلم در حق وزارت ارشاد دانست و اظهار داشت: موسیقی در ارشاد به میزانی که ضرورت است دیده می شود و نه بیش از آن و مبنای ما در این زمینه شرع و قانون است و از فتوای مقام معظم رهبری عدول نمی کنیم.
صالحی امیری تصریح کرد: ۵۳ درصد تولید، توزیع و مصرف موسیقی در کشور مربوط به صدا و سیما، ۲۵ درصد موسسات موسیقی مجاز، ۲۱درصد مربوط به شبکه های اجتماعی و خارج از دسترس است و تنها یک درصد اجرای صحنه ای وجود دارد.
وی این یک درصد را شامل ۱۰۰هزار اجرای صحنه ای دانست و گفت: از این تعداد تنها کمتر از ۱۰۰ مورد با مشکل مواجه شده است.
صالحی امیری با بیان اینکه، سخت گیری در حوزه موسیقی موجب زیر زمینی شدن آن می شود، گفت: طبق یک تحقیق در قبل از دولت یازدهم ۷۰تا ۸۰درصد مصرف موسیقی در کشور زیر زمینی بود که فساد را با خود به همراه دارد، ولی اکنون مسئله جدی به عنوان موسیقی زیرزمینی نداریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه، موسیقی مهار شده در روی زمین بهتر از موسیقی مهارنشده در زیر زمین است، بیان کرد: موسیقی بر خلاف سایر حوزه ها دسترسی به آن سهل است و گستره آن فاقد زمان و مکان بوده  و خیلی راحت تر از هر هنر دیگر در دسترس جوانان قرار می گیرد.
صالحی امیری همچنین به برگزاری ۸۹ نمایشگاه کتاب طی سه سال اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: ۶۵هزار مجوز کتاب در سال جاری صادر شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۳۵ میلیارد تومان در سال آینده برای تولید فیلم های فاخر در کشور خبرداد و افزود: این اعتبار برای تولید فیلم هایی با اولویت هایی همچون سبک زندگی، خانواده، اخلاق، اقتصادمقاومتی، دفاع مقدس و ... هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه، وزارت ارشاد به دنبال سینمایی در تراز انقلاب است، گفت: در جشنواره فجر امسال تلاش کردیم تا حواشی را کاهش دهیم و جشنواره‌ای در تراز انقلاب داشته باشیم.
«صالحی امیری» به حضور پر رنگ نسل جوان در جشنواره امسال اشاره کرد و بیان داشت: امسال سینماگران را از هم تفکیک نکردیم و ۱۹ فیلم اولی در جشنواره حضور داشتند که اغلب سیمرغ گرفتند.
وی تصریح کرد: در دو جشنواره اخیر بدون مداخله وزارت ارشاد و با داوری عادلانه، فیلم‌های انقلابی فیلم های برتر جشنواره شدند.
صالحی امیری بیان کرد: برخی شبیه سازی‌هایی هم که در این جشنواره از جشنواره‌های خارجی می‌شد را امسال حذف کردیم.
وی عنوان کرد: در همه حوزه ها نگاه بلند مدت و اصلاح گرایانه داشته‌ایم و مبنای شرعی، امید و نشاط و دوری از سیاه نمایی را در دستور کار قرار دادیم.
صالحی امیری با بیان اینکه باید به مردم امید داده شود، گفت: در جشنواره امسال حتی فیلم‌های تلخ هم امید بخش بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1