تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۲۳۱۱۶۴

صالحی‌امیری: استاندار سخت‌کوش و هنر دوست دارید / کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به انجمن‌های هنری استان / اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به تالار مرکزی یاسوج

۲
۰
کبنا ؛وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با هنرمندان این استان در یک نشست شرکت کرد و از نزدیک پیشنهادات و مطالبات آنها را شنید.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، «سیدر ضا صالحی‌امیری» در ابتدای سخنان خود گفت: از همین جا ارادت خود را به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام می‌کنم.
وی بلند نظری و بلند نگری را از صفات بارز مردم این استان خواند و اظهار داشت: ما این مردم را از این منظر می بینم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمجید از استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شما در این استان استاندار خوبی دارید، ایشان فردی دلسوز، سخت کوش و علاقه مند به حوزه هنر و فرهنگ هستند.
صالحی امیری ضمن تقدیر از هنرمندان استان و بیان مطالباتشان قول داد که معاونین خود را مامور خواهم کرد که جهت رسیدگی به مطالبات هنرمندان این استان و حل مشکلات آنها در اسرع وقت به استان سفر کنند.
وی همچنین وعده داد: که با حمایت سازمان سینمایی  و به همت کارگردانان و تهیه کنندگان همین استان یک فیلم بلند مستند در استان ساخته شود و در سراسر کشور اکران شود.
صالحی امیری اضافه کرد: ما امروز بیش از هر زمانی به موضوع توسعه فرهنگی  نیاز داریم و باید به توسعه فرهنگی فکر کنیم چرا که توسعه فرهنگی چندین کارکرد موثر و مثبت دراد و کارکرد اول انسجام است و انسجام آن چیزی است که جامعه را به هم وصل می‌کند.
این عضو هیئت دولت به اهمیت مقوله فرهنگی و زیست فرهنگی اشاره و تصریح کرد: امروز جامعه نیازمند گفت و گو است. گفت وگو باعث کاهش عصبیت می شود. گفت و گو به منزله پذیرش نظرات مختلف است.
وی به کارکردهای دیگر توسعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: کارکرد دیگر فرهنگ هویت سازی است و کارکرد دیگر شخصت سازی است. اگر امروز از شما و مرم استان سخن می گوییم دلیل آن این است که این استان شخصیت فرهنگی دارد
صالحی امیری آخرین کارکرد فرهنگ، سازگاری است و جامعه سازگار جامعه ای است که در آن آرامش و وحدت باشد و جامعه ای که در آن تنش و خشونت است در نقطه مقابل سازگاری یعنی اغتشاش قرار دارد.
وی  هدف کلان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعتدال فرهنگی خواند و گفت: گفتمان ما اعتدال فرهنگی است  و اعتدال فرهنگی یعنی اعتدال فرهنگی و عقلانیت فرهنگی و انسجام  و دیانت فرهنگی.
وی تاکید کرد: اعتدال نه یک شعار که یک واقعیت تاریخی در این سرزمین است.
صالحی امیری گفت: جامعه نیاز به سرانه مصرف فرهنگی دارد. ما برای سرانه های فرهنگی در جامعه تعریف روشنی نداریم . باید چالش های فرهنگی امروز مان را در پرتو توسعه فرهنگی حل کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت سرانه مصرف فرهنگی تصریح کرد: ما نیازمند بازنگری در میزان مصرف سرانه مصرف فرهنگی در جامعه هستیم. ما برای مصارف مختلف تعریف داریم برای محیط زیست و ریزگردها برنامه داریم و در این زمینه هزینه های زیادی میکنیم که البته لازم است  ولی باید بدانیم مهم تر از همه اینها برنامه ریزی برای حل الودگی های فرهنگی است.
وی گفت: ما بای در شبکه های اجتماعی به جای تولید مصارف نامربوط ،تولیدات مناسب و مفید صورت گیرد.
صالحی امیری در پایان بر موضوع عدالت فرهنگی در کشور را یادآور شد و اظهار داشت: ما بیش از هر زمان دیگری به عدالت فرهنگی نیاز داریم و وزیر باید بداند ایران تنها تهران نیست  و ما باید جشنواره های ملی را باید به سمت شهرستان ها بیاوریم چرا که هر جا به شهرستان ها اعتماد کردیم انها درخشیدند.
وی همچنین به برخی از تصمیمات و دستاوردهای سفر به کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و بیان داشت: ما در این سفر  در مجموع برای تکمیل تالار بزرگ این استان و بزرگترین تالار مرکزی در کل کشور تصمیم گرفتیم زودتر آنرا تکمیل کنیم. در بودجه امسال ۱۰ میلیارد تومان  اعتبار در نظر گرفته شده بود که آنرا  به ۲۰ میلیارد تومان تبدیل کردیم و هم چنین  برای تجمیع  و تجهیز مجتمع های استان ۳۰۰ میلیون بودجه در نظر گرفتیم.
۶۲۰وزیر فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در سفرهای قبلی معاونان وزارتخانه به استان ۶۲۰ به اصحاب هنر کمک شده است و من در این سفر تعهد می کنم ۲۰۰ میلیون تومان دیگر به انجمن های این استان کمک می کنم.
آخرین نکته‌ای که سید رضا صالحی امیری در این جمع صمیمی بیان داشت تاکید بر این نکته بود که همگی بدانید وزیر و وزارتخانه بدون از هنرمندان به مقصد و مقصود نخواهد رسید.
گفتنی است در این نشست صمیمی چند تن از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف به نمایندگی از شهرستان ها و رشته های مختلف به بیان مشکلات و نقطه نظرات و مطالبات خود پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
تنها وزیری که تعریف درست از وزارت خود دارد همین وزیر است .خدایی حرفهای او با منطق خاص خود بیان شده و مبانی فکری و علمی دارد. حرف ریشه دار میزند و منطق گفتگو در جامعه و با مردم را میداند فقط کافی است دولت به او اعتماد و اعتنایی بیشتری در زمینه همکاری و بودجه بنماید . البته وزیر بهداشت مرد عمل دولت بود و هست .
100
Iran, Islamic Republic of
حرف توخالی وبدون عمل زیلد هست بزار ا..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1