تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۲۳۱۱۳۵

چرام هیچی ندارد / هنرمندانی که در قبرستان تمرین می‌کنند اما برگزیده کشوری می‌شوند / گچساران سینما ندارد

۳
۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنرمندان این دیار با دست‌های خالی اما اراده پولادین کارها را پیش می‌برند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رضا دهبانی‌پور عصر امروز در نشست هنرمندان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با یاد و خاطره ۱۸۰۰ شهید استان، اظهار کرد: امروز آقای صالحی‌امیری به خوبی بیان کرد که نباید کاری شود که شادی‌ها به زیرزمین‌ها برود و هنرمندان این دیار با دست‌های خالی جامعه را پر از امید می‌کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های متعدد در ایام دهه فجر، بیان کرد: در جشن‌های انقلاب و برنامه‌های هفته فرهنگ و هنر که در سراسر استان برگزار شدند، آدم‌های تشنه زیادی را دیدم که ساعت‌ها را برای شنیدن و دیدن برنامه‌های فرهنگی آمده بودند.
دهبانی‌پور گفت: اجرای هر روز برنامه‌های فرهنگی در سطح استان از جمله فیلم فجر، نمایشگاه کتاب و ... بیانگر این است که وزارتخانه درک درستی از فضا و جایگاه هنر دارد.
وی افزود: اگر جایی خلاء وجود دارد به شرایط که بر مملکت ما مستولی است، بستگی دارد.
به گزارش کبنا، در ادامه این نشست جمعی از هنرمندان به نمایندگی از سایر هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.
خلیلی به عنوان نماینده هنرمندان شهرستان در این نشست، بیمه هنرمندان، احداث پلاتو، چاپ آثار هنرمندان، حمایت از برگزاری کنگره ملی شعر، خرید آثار هنرمندان را از جمله مشکلات و دغدغه‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: گچساران با این بار هنری و هنرمند سینما ندارد.
وی در ادامه خواستار بکارگیری نیروهای قرآنی و فرهنگی در ادارات شد و گفت: ادارات به بخشنامه‌های مربوط به هنرمندان توجه ندارند که اگر در این رابطه هم تصمیمی گرفته شود، جای قدردانی دارد.
خلیلی در ادامه از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تقدیر کرد و گفت: او خود از هنرمندان توانمند استان است که به معنای واقعی در این شهرستان عرضه می‌کند.
به گزارش کبنا، در ادامه سید قربانعلی موسوی به عنوان نماینده اهالی فرهنگ و هنر شهرستان چرام سخنرانی کرد و با بیان اینکه فرهنگ و هنر در این شهرستان با وجود نبود امکانات اما فعال است، اظهار کرد: نداشتن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان مشکل اساسی هنرمندان چرام است. که از شما خواستاریم که ما را از نمایندگی به اداره تبدیل کنید.
وی افزود: این شهرستان در بدو پیروزی انقلاب در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر صاحب کسب و مقام‌های در سطح کشور شده‌اند، اما ما هیچی نداریم، نه سالن نمایش، نه پلاتو و نه فرهنگ سرا، هیچی نداریم.
موسوی گفت: هنرمندان این شهرستان در قبرستان‌ها تمرینات خود را انجام می‌دهند و با این وجود نمایش‌نامه‌های آنها در سطح کشور برگزیده می‌شوند.
وی با بیان اینکه چهل سال منتظر بودیم تا حرف‌هایمان را بزنیم، افزود: آقای وزیر اگر حرف‎های ما را می‌شنوید و به گوش شما می‌رسد، کاری برای ما انجام دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما

جهان
United States
گچساران سینما داشت اقی اردشیر کیانی گچسارانو بدون سینما کرد
خومی
Iran, Islamic Republic of
مگه ادعا نمیکنید که دکتر تاجگردون شق القمر میکند، پس چرا تا الان فکری به حال هنر و سینمای گچساران نکرده است؟ یا اینکه اصلا دکتر تاجگردون به انجام کار عمومی و عام المنفعه اعتقادی ندارد؟
کیوان
United States
اقای تاجگردون سینمای گچساران رو خریده فعلا صداشو در نمیارن تا بعد خدا دونه چه تصمیمی براش دارن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1