تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۲۳۱۱۳۲

آیت‌الله ملک‌حسینی: پای سیاسیون از فرهنگ و هنر خارج شود

۱
۰
کبنا ؛وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ در ابتدای این دیدار صالحی امیری با تجلیل از مقام علمی و فقهی مرحوم آیت الله ملک حسینی نماینده فقید ولی فقیه در این استان گفت: هر وقت  این استان را میبینم و صحبت این استان می شود یاد آیت الله ملک حسینی می افتم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ورود سیاسیون به زمین فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: عرصه فرهنگ، عرصه سیاسی نیست و برخی ها با بزرگ نمایی موضوعات حاشیه ای در پی نادیده گرفتن فعالیت های گسترده ی این وزاتخانه هستند.
صالحی امیری در ادامه و در مورد بحث موسیقی در کشور گفت: از مجموع موسیقی تولیدی در کشور سهم کمی متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد است ولی همین آمار اندک محل مناقشه است.
وی با بیان اینکه این مناقشه، مناقشه وزارت فرهنگ و ارشاد نیست بلکه باید حوزه های علمیه به حل آن کمک کنند خواستار پیش قدمی ایت الله ملک حسینی در شیراز برای ورود و توجه به موضوع فقه هنر و فقه اجتماعی شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست ابلاغی این وزارت خانه را ثبات و آرامش خواندو بیان داشت: معتقدیم هر جا مناقشه است نمی شود کار کرد و اساساً نباید وارد مناقشه شد.
در ادامه این دیدار آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از سخنان و تعابیر آقای صالحی امیری در مورد ضرورت خارج شدن پای سیاسیون از فرهنگ و هنر ابراز امیدواری کرد که عالمان به جای سیاستمداران بنشینند.
وی وضعیت فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مدیران در این استان مشکلات و معضلات واقعی را می شناسند و دنبال پرداختن به مسائل خارج از اولویت نیستند.
وی در پایان جایگاه واقعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را رفعت دادن به معرفت و هنر جامعه عنوان کرد و بیان داشت : دم دستی کردن  هنر به اسم این که انسان‌ها باید از آن بهره ببرند در وقاع حرکت کردن به سمت همان تنش ها و مناقشه هایی است که جناب وزیر بر دوری از آن تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همه قسمت های این مملکت همین درد را دارند پای سیاسیون را از دانشگاه هنر مدرسه رسانه وحتی نماز مردم بیاورید بیرون خسته شده ایم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1