تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۲۳۱۱۲۹

خادمی: مرکز استان سینمای درست و حسابی ندارد / جنتی‌پور: ادارات اوقاف استیجاری هستند

۱
۰
کبنا ؛نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این نشست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سایر شاخصه‌های فرهنگی و هنری نیز استان ما در کشور وضعیت خوبی دارد، اظهار کرد: به علت عدم قوی بودن شهرداری‌های استان و نهادهای عمومی آنگونه که باید و شاید در حوزه فرهنگ و هنر تصمیم‌های لازم اتخاذ نشد.

خادمی افزود: متاسفانه شهرداری‌ها و بخش خصوصی هم توانایی حضور و ورود در عرصه فرهنگ را ندارد و اقتصاد فرهنگی در این استان با مشکلات بسیاری روبه رو است.

وی به مشکلات زیر ساختی در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: یاسوج از جمله معدود مراکز استانی است که فاقد سینمای درست و حسابی است و به طور قطع توجه به مجتمع فرهنگی مرکزی یاسوج می‌تواند به عنوان یک المان سبب رونق عناصر فرهنگی در این شهر شود که نیازمند مساعدت مالی و عتباری دولت تدبیر و امید است.

خادمی اظهار کرد: شهادت و ایثارگری مهم‌ترین و اصلی‌ترین هنر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که در همه ادوار تاریخ وجود داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه قرآنی وضعیت مناسبی در استان داریم، اضافه کرد: استان ما در زمینه شاهنامه‌خوانی، تئاتر و سایر حوزه‌های هنری نیز وضعیت خوبی را تاکنون در کشور داشته و امیدواریم بتوانیم در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده و در کشور جزء استان‌های برتر فرهنگی و هنری باشیم.
مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ما در حوزه رسانه در کشور از فعال‌ترین حوزه‌ها به شمار می‌رود، گفت: رسانه‌های ما جوان هستند و در برخی حوزه‌ها به بلوغ کافی نرسیده‌اند،اما با تلاش و کوشش فراوان توانسته‌اند تاکنون درخشش خوبی داشته باشند.
خادمی به محروم بودن استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان ما از گذشته تاکنون به عنوان استانی محروم شناخته شده است نیاز است در بحث منابع و اعتبارات کمک بیشتری به این استان شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات دیگر حوزه‌ها، تصریح کرد: استان ما در حوزه‌هایی مانند آب و راه روستایی و برق مشکلات زیادی دارد و همین موضوعات باعث شده تا حوزه فرهنگ در مرتبه بعدی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در بخش خصوصی و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها نیز مشکلات زیادی داریم، یادآور شد: این مشکلات باعث شده تا آنها هم نتوانند آن گونه که باید حوزه فرهنگ و هنر را حمایت کنند.
خادمی در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات حوزه زیرساختی در استان اشاره کرد و گفت: مشکلات زیرساختی عمده‌ای در استان داریم.
وی عدم وجود سینما در مرکز استان را از مهم‌ترین مشکلات زیرساختی فرهنگ و هنر بیان کرد و یادآور شد: یاسوج از معدود استان‌های کشور است که سینما ندارد ضمن اینکه در دیگر شهرستان‌های استان نیز وضع به همین منوال است.
گفت: از وزیر ارشاد انتظار داریم در زمینه توجه، حمایت و تامین اعتبار برای توسعه و تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ استان ما را کمک کند.
رضا دهبانی‌پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این استان یکی از استان‌های فرهنگ‌دوست کشور است، اظهار کرد: زنده یاد حسین پناهی و امرالله حسینی از افتخارات این استان هستند.
وی با اشاره به شجاعت مردم عشایر این استان، افزود: این استان از گذشته تاکنون دلاورمردی‌های زیادی را به خود دیده که نمونه بارز آنها حضرت آیت الله ملک‌حسینی (ره) است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه بیشترین انتظار از بخش فرهنگ است، یادآور شد: این در حالیست که کمترین بودجه‌ها به این بخش اختصاص داده می‌شود.
این مسوول با بیان اینکه در بخش شاهنامه‌خوانی و تئاتر از استان‌های شناخته شده کشور هستیم، افزود: این استان هنرمندان زیادی در بخش‌های مختلف دارد که استعدادهای بالایی در حوزه‌های متعدد هنر دارند.
دهبانی‌پور به وجود آسیب‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: این مشکلات در شهرها و حتی روستاها نیز بروز کرده و جدی گرفتن آنها یکی از موارد مهم و بسیار ضروری است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد توجه و توسعه زیرساخت‌های هنری را لازمه توسعه فرهنگ دانست و تصریح کرد: این استان در زمینه تکمیل زیرساخت‌های هنری و توسعه فرهنگ نیاز به اعتبار دارد که از مسوولان وزارت ارشاد به خصوص وزیر محترم که در استان حضور دارد انتظار داریم در زمینه توجه، حمایت و تامین اعتبار برای توسعه و تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و زیرساخت‌های هنر استان ما را کمک کند.
همه ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان استیجاری هستند

بر لزوم توجه و مساعدت وزارت ارشاد در خصوص تامین زیرساخت‌ها و بازسازی آستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان تاکید کرد.
سید نورالله جنتی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست  اظهار کرد:  حدود ۲۴۵ امامزاده دارای شجره‌نامه در کهگیلویه و بویراحمد دفن شده‌اند و بیش از ۳۵ درصد مردم استان سادات هستند.
این مسئول با اشاره به وجود حرم مطهر بی‌بی حکیمه خاتون (س)، دختر بلافصل امام موسی کاظم (ع) در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مردم این استان مفتخر به حضور در چنین استانی با این تعداد بقاع متبرکه هستند.
جنتی‌پور با عنوان اینکه آستان اکثر امامزادگان در مناطق صعب‌العبور است، یادآور شد: همه افتخار مردم استان ما این است که در استانی که شیعه ۱۲ امامی هستند، زندگی می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به نیاز آستان برخی امامزادگان به بازسازی و تعمیر، تصریح کرد: خوشبختانه ۱۰۰ درصد اعتبارات اوقاف این استان تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه همه ادارات ما در استان به جز گچساران استیجاری هستند، افزود: حتی فضای اداره کل اوقاف در مرکز استان نیز استیجاری است که نیاز است به این موضوع توجه و رسیدگی شود.
این مسوول به اجرای طرح‌های متنوع و مهم در استان اشاره کرد و یادآور شد: ۸۰۰ مسجد داریم که باید مورد توجه قرار گیرند ضمن اینکه تنها استانی هستیم که موقوفه نداریم.
جنتی‌پور، مساجد و بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند توجه و مساعدت وزارت ارشاد دانست و گفت: کمک و حمایت وزارت ارشاد در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و بازسازی آستان امامزادگان از موارد مهم و ضروری است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای خادمی تازه خبردارشدی؟؟
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1