تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۲۳۰۸۳۰

راه‌اندازی موکب دائمی کهگیلویه و بویراحمد در خوزستان / ورودی‌های دهدشت نامناسب است / خبر محیط زیستی تکذیب شد

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
راه‌اندازی موکب دائمی کهگیلویه و بویراحمد در خوزستان
رئیس عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی موکب دائمی برای خدمت رسانی به زائران در سال آینده در خوزستان خبر داد.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موکب با هماهنگی های راه اندازی موکب دائمی کهگیلویه و بویراحمد در خوزستانانجام شده در سال ۹۶ برای خدمت رسانی به زائران استان در خوزستان راه اندازی می شود‌.
فرج‌الله نظرپور با بیان اینکه امسال ۴ موکب با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان راه اندازی شد افزود: دو موکب در شهرستان های باشت و گچساران و دو موکب هم در کشور عراق برای رفاه حال زائران و خدمات رسانی به آنها راه اندازی شد.
وی به تعداد زائران پذیرایی شده در این موکب ها اشاره کرد و گفت:از ۱۴۴ هزار زائر در این موکب ها پذیرایی شد که ۱۱۰ هزار زائر خارجی بودند .
نظرپور با بیان اینکه روز اول اعزام خادمین به موکب‌ها با تعداد چهار هزار و۵۰۰عدد قوطی آب معدنی و مبلغ۲۰میلیون ریال اعزام شدند افزود: بعد از اتمام خدمت‌رسانی در موکب‌ها کمک‌هایی که از ادارات و افراد به این موکب‌ها شده بود، مبلغی معادل۱۰ میلیارد ریال شده است.
وی بازسازی یک هزار متر از صحن حرم مطهر حضرت زهرا(س) و ساخت چهار درب در کاظمین را دو ماموریت محوله به استان است.

ورودی‌های شهرستان کهگیلویه نامناسب است

فرماندار شهرستان کهگیلویه خواستار فضاسازی مبلمان شهری متناسب با ایام نوروز شد.
علی پوزش در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر در دهدشت خواستار آماده سازی فضای شهری متناسب با این ایام شد و افزود: باید نهایت تلاش خود را برای رضایت‌مندی مسافران به کار ببریم.
وی نظافت عمومی شهر را جزء اولویت‌ها دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه ورودی از سمت طولیان یکی از مسیرهای اصلی شهر است شهرداری این مسیر را در اولویت لکه‌گیری قرار دهد.
فرماندار کهگیلویه وضعیت نامناسب ورودی های این شهرستان را یادآور شد و گفت: متاسفانه به علت کنده کاری در این مسیر تاکنون چندین فقره تصادف رخ داده است.
پوزش خواستار لکه‌گیری کمربندی روبه روی اداره راه و شهرسازی شد و خاطرنشان کرد: بعد از ایام نوروز باید یک فکر اساسی برای این مسیر کرد و کارهای زیرسازی آن شروع شود.
وی خواستار رعایت بهداشت در مدارس محل اسکان مسافران نوروزی شد و خاطرنشان کرد: رضایت‌مندی مسافران در اولویت قرار گیرد.
فرماندار کهگیلویه هم چنین خواستار ممنوعیت و جمع آوری بنرهای ترحیم در ورودی‌های شهر شد و گفت: این امر باید به صورت یک فرهنگ در شورای فرهنگ عممی به تصویب برسد.


تکذیب کاهش تعداد کل و بزهای منطقه حفاظت شده دنا
انتشار خبر کاهش تعداد کل و بزهای منطقه حفاظت شده دنا کذب است.
۲۳ بهمن ماه خبری با عنوان « آغاز شمارش معکوس برای نابودی دنا،واکنش مدیرکل محیط زیست به خبرکاهش تعداد کل و بزهای دنا ۵۷۰ راس کل و بز منطقه دنا در ۲۵۰ روز کاهش یافت» در یکی از پایگاه های خبری استان درج شد که مدیرکل محیط زیست استان به این خبر واکنش نشان داد و گفت: هفته ی گذشته یکی از مدیران این اداره کل خبری از شکار تعداد زیادی از کل و بز های دنا را منتشر کرد که این خبر صحت ندارد زیرا به دلیل شرایط بد جوی ( بارش باران و برف و سرما ) تنها یک روز موفق به سرشماری وحوش شدیم.
اسدالله هاشمی افزود: سرشماری وحوش استان هنوز به پایان نرسیده بنابراین آمار جامعی از تعداد وحوش به ویژه کل و بز از سوی این سازمان اعلام نشده است.
وی همچنین به شکار غیر قانونی توسط یکی از مدیران کل بازنشسته در استان اشاره کرد وافزود: پرونده این فرد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی در استان تحویل داده شده است.
وی به آمار تعداد پرونده ها در زمینه تجاوز و تخریب محیط زیست و شکار غیر مجاز اشاره کرد وگفت: در مجموع ۱۸۱پرونده در زمینه محکومیت بدوی، قرار منع تعقیب و ۱۲۹پرونده در زمینه تخریب اراضی تشکیل شده است.
مدیر کل محیط زیست استان افزود:۵۵مجوز رأی محکومیت شکار را گرفتیم و ۸ هکتار از اراضی ملی نیز که تاکنون در اختیار متصرفان بود به محیط زیست استان برگردانده شده است.
هاشمی از مردم خواست با توجه به فصل سرما و بارش های اخیر به خصوص بارش برف در مناطق کوهستانی حفاظت شده، از شکار و یا اذیت وحوشی که برای در امان ماندن از سرما و رفع گرسنگی به دامنه های کوه ها پناه می برند خودداری کنند و از کمک به آن ها دریغ نورزند.

حقوق شهروندی به کارکنان ادارات کهگیلویه و بویراحمد و مردم آموزش داده شود
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت آموزش حقوق شهروندی در ادارات استان، گفت: علاوه بر کارکنان و پرسنل ادارات، باید مردم هم در مراجعه به ادارات و دستگاه‌های اجرایی بدانند چه حق و حقوقی دارند.
علی‌فتح میرمحمدی در جمع خبرنگاران به اهمیت آموزش حقوق شهروندی در ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: نه تنها کارکنان و پرسنل ادارات باید آموزش‌های لازم را فراگیرند، بلکه باید حق و حقوق مردم نیز احصاء و آگاهی‌ها و آموزش‌های لازم در این رابطه ارائه شود تا مردم در مراجعه به ادارات و دستگاه‌های اجرایی بدانند چه حق و حقوقی دارند.
میرمحمدی با بیان اینکه دولت با دید و نگاه اجتماعی با مسائل برخورد کرده و راهکارهای لازم را ارائه می‌کند تا در آینده از نگاه امنیتی به مسائل جلوگیری شود، افزود: با اهتمام به الکترونیکی شدن امور، رفتار و عملکرد در کمترین زمان و به صورت یکسان انجام می‌شود و این خود رضایت مردم را در پی دارد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های ۹‌گانه صیانت از حقوق شهروندی، تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل تعیین سیاست‎ها و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی، آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در خصوص حقوق شهروندی، اطلاع‎رسانی و آگاه‌سازی شهروندان، پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، ارتباطات مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی، روان‌سازی قوانین و مقررات، فضاسازی و تبلیغات محیطی، تشویق و ترغیب، پایش و بررسی وضعیت حقوق شهروندی هستند.
وی عنوان کرد: پایش و بررسی وضعیت عفاف و حجاب، تدوین و ترویج منشور عفاف و حجاب، آموزش و اقناع‌سازی، خدمات فرهنگی و هنری و تبلیغی عفاف و حجاب، خدمات مشاوره‌ای، فضاسازی و تبلیغات محیطی، حمایت از آثار و تولیدات فرهنگی و هنری عفاف و حجاب، تشویق و ترغیب، ارشاد و راهنمایی متخلفین و متمردین و نظارت و ارزیابی رعایت حجاب و عفاف برنامه‌هایی است که از سوی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسلام تأکید زیادی بر رعایت حقوق افراد داشته است و آموزه‌های دین مبین به رعایت حقوق شهروندان و وظایفی که برعهده حاکمیت و نظام است تاکید دارد، احیا و تقویت روح تعهد و وجدان کاری افراد در انجام امور و اجرای قوانین اجتماعی و سنجش میزان تاثیرگذاری برنامه‎های فرهنگی در تغییر رفتارهای افراد در جامعه موثر دانست.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیدبان
Iran, Islamic Republic of
مدیر محیط زیست خوب انکار میکنه و رسانه ها هم خوب حرفش میپذیرند من نمیدونم باید حتما قسم بخورم که دنا نابود شد والا بخدا با روی کار آمدن این مدیر محیط زیست دنا و خاییز بطور کلی دارن نابود میشوند
متخصص محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
با سلام
واقعا جای تاسف داره مدیرکل محیط زیست که سید هم هستند مستندات ارائه شده توسط ریاست اداره نظارت بر امور حیات وحش (مهندس انصاری) در سایت تسنیم را انکار میکنه... لینک خبر:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/11/23/1325009/%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-570-%DA%A9%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-250-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%B3%D9%86%DB%8C%D9%85

بنده بعنوان مطلع سرشماری حیات وحش استان قسم میخورم مدیرکل محیط زیست.. و آمار و خبر ارائه شده مبنی بر کاهش کاملا درست می باشد..
خدایا صندلی ریاست چه کارها که نمیکنه...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1