تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۲۳۰۸۲۸

ایسنتاگرام جهانبخش و آغاز زودهنگام رقابت‌های مجلس یازدهم در بویراحمد

۱۶
۰
کبنا ؛داریوش- ب: 
تنها چند روز از پست جنجالی اینستاگرامی هوشنگ جهانبخش می گذرد. پستی البته تابو شکنانه، او همان کسی است که آغازگر انشقاق اصلاح طلبان عضو مجمع اصلاح طلبان بویراحمد ودنا در انتخابات مجلس دهم در مرکز استان بنفع غلام محمد زارعی بود.
هوشنگ جهانبخش عضو تیمی از اصلاح طلبان هستند که قادر لاهوتی معتقد است منشاء آنها محافل خاص سیاسی  هستند. او متولد کهگیلویه، دانش آموز در گچساران، دانش آموخته دانشگاه شیراز و مشهور است که با توصیه موحد وارد سازمان کشاورزی شد.
وبلاگ نویسی که بعدها سایت آبشارنیوز را راه انداخت، از دوستان فکری آرش حبیبی و بدجور شیفته  سیاسی تاجگردون است،عضو حزب مردمسالاری گردید واز همین راه بود که عامل انشقاق اصلاح طلبان بویراحمد ودنا شد و بلافاصله نیز از مردمسالاری استعفا داد.
بسیجی اصلاح طلبی که توانست عضویت ارشد بسیج رسانه را نیز برای خود دست و پا کند و مزد خوش خدمتی خودرا از تاجگردون و زارعی نیز گرفت و شد مدیرکل تعاون روستایی.
شاگرد کواکبیان در حالی که شبانگاه در منزل آقای هاشمی اصرار بر عکس گرفتن با کاندیدای مجمع اصلاح طلبان داشت تنها چند ساعت بعد زیر قول وتصمیم خود زد و آغاز گرپیروزی غلام محمد زارعی در بویراحمد ودنا شد. آنروزها جهانبخش معتقد بود که بهرامی نمی‌تواند رای اکثریت را بدست آورد لذا خروجی مجمع اصلاح طلبان می‌تواند باعث شکست زارعی و پیروزی هدایتخواه می‌شود لذا ناچار باید از زارعی حمایت کنند.
محبوبه آذرگشسب، سهیلا نیک اقبال، چنگیز هاشمی، رحمان وفانژاد، قدمعلی نجفی ،علی اکبر هاشمی وسید علی نوروزی هسته مرکزی جریانی بودند که با هماهنگی  جهانبخش ماموریتشان غلتاندن بخشی از «اصلاح طلبان بویراحمد و دنای» هراسناک از پیروزی هدایتخواه به اردوگاه فروپاشیده زارعی بودند.
اکنون جهانبخش ناگهان از «هدایتخواه پایداری» یاد می‌کند. چرا؟
این رویکرد ناگهانی دریک نگاه ساده لوحانه می‌تواند حاصل ناشیگری مدیرکل سیاست پیشه تعاون روستائی باشد ولی برای کسانیکه وی را از نزدیک می‌شناسند نمی‌توانند باور کنند مردی که سخت تحت سیطره کلامی وفکری لطیف رستاد است اینچنین خبط سیاسی را مرتکب شده باشد.براین اساس میتوان این حرکت را ناشی از مسائل زیر دانست:
پیام صریح به غلام محمد زارعی مبنی بر اینکه آماده مواجهه، چالش و تقابل و یا خروج بخشی از حامیان خود به سمت روشنفکر یا هدایتخواه باشد. این میتواند ناشی از عدم همراهی غلام محمد زارعی برای پیگری موضوع انتصاب چنگیز هاشمی بعنوان معاونت استاندار باشد.
در آستانه انتخابات شوراها این جریان تلاش دارند زمینه نزدیکی  وهمراهی خود با جریان راست ستنی و افراطی بویراحمد ودنا را فراهم نمایند تا با شانه خالی کردن از ضعف مفرط زارعی در امور تشکیلاتی ، سیاسی و اجرایی خودرا از زیر نگاه سنگین اصلاح طلبان ودیگرآحاد مردم خارج کنند.بدیهی است خالی کردن زودهنگام عقبه سیاسی واجتماعی زارعی توسط این گروه ودیگر همراهان میتواند باعث فروپاشی تشکیلات نامنسجم فعلی زارعی گردد و رقابتها انتخاباتی مجلس یازدهم را از هم اکنون آغاز نمایند.
نامه اخیر رحمان وفانژاد خطاب به استاندار را مبنی بر احتمال عدم حمایت بخشی از جوانان اصلاح طلب از روحانی در انتخابات آتی را میتوان در همین راستا تحلیل نمود.
هدف دیگر این جریان میتواند به حذف زود هنگام کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی دانست. این حرکت میتواند بمعنای این پیام باشد که گزینه روشنفکر و هدایتخواه قابل قبول تر برای جایگزینی زارعی هستند واین خطرناکترین عارضه سیاسی این رویکرد است که باعث نا امیدی اصلاح طلبان حامی مهندس بهرامی گردد.
بدیهی است تبدیل رقابت هدایتخواه ،روشنفکر،اصلاح طلبان با زارعی در انتخابات مجلس یازدهم به یک رقابت دو گزینه ای هدایتخواه – روشنفکر با زارعی میتواند به حذف زودهنگام زارعی منجر شود.
در این نگاه می‌توان نزدیکی مجدد طیف سید رضا عسکری با گروهک انشقاقیون از مجمع اصلاح طلبان بویراحمد ودنا(که در سال ۹۴به حمایت زارعی پرداختند) و تهدید این گروه به حمایت از هدایتخواه منجر به وساطت سایر اصلاح طلبان و وحدت مجدد اصلاح طلبان گردد واین گروه ضمن تبری جستن از اقدامات غلام محمد زارعی مجددا به اردوگاه خود بازگردند.براین اساس این جمع ماموریت خودرا در قالب انتخابات مجلس دهم پایان یافته تلقی میکنند وخواهند توانست با دست سنگین تری وارد اردوگاه سید رضا عسکری گردند.
بدیهی است سکوت جهانبخش، دوستان و حامیانش در برابر سئوالات و اعتراضات دوستان اصلاح طلب در موضوع پست اینستاگرامی نمی‌تواند ادامه داشته باشد واین گروهک سیاسی – رسانه‌ای بزودی نیات خود را مشخص خواهند کرد ولی نتیجه هرچه باشد اصولگرایان بویراحمد ودنا برنده نهایی اشتباه حمایت این گروه از زارعی در سال ۹۴ و چالش زودهنگام در موضوع رقابت‌های سیاسی بویراحمد و دنا خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
تحلیل .. است
و...
هر دو.. نشنلس اند
دو ت... به هر جهت که ..هر گونه پیشینه.. سیاسی اند را آورده تو متن
براتعلی
Iran, Islamic Republic of
درود بر داریوش ب دقیانوس همینطوراست.دقیقا جهانبخش نمیتواند باز هدایتخواه همراه شود و اینها بدنبال اعلام عدم حمایت زود هنگام از زارعی هستند که در چنبره بستگان غیر تشکیلاتی خود هست.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
مثلا شما خواستی زارعی رو تخریب کنی. گروه بهرامی بس کنید بابا اخر شدین ابروی اصلاحاتم بردین
علیرضا حسین زاده خلف آباد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده این یاداشت لبریز از.. است. اسامی که نام بردن بعنوان اصلاحطلبان بویراحمد، اکثرا هنوز معنی اصلاح رو درک نکرده اند و فقط .. سیاسی بوده اند که دستشان برای مردم رو شده. طوری از طیف اصلاحطلب سید رضا عسکری یا گروهک سید علی اکبر هاشمی حرف میزند انگار بویراحمد بزرگ از مرد و مردانگی خالی شده است!!!!! متاسفم برای نویسنده این یاداشت که.. سیاسی چشمش را کور کرده و نمیتواند خدمات ارزنده حاج زارعی را ببیند!!!!!
مطمئن باشید مردم بویراحمد و دنای سرافراز، با شعور سیاسی خود اجازه نخواهند داد که کاسبکاران سیاسی به اسم اصلاحطلب به منافع شخصی برسند! چشم باز کن و خدمات زارعی بزرگ را ببین
پری کلو
Netherlands
از اینکه اینها به مهندس بهرامی خیانت کردند شک نکنید ولی اینکه الان برن بسمت هدایتخواه فکر نکنم.اصلا اینها برای پستاشون بود که خودشونو به آب و آتیش زدند. معاون استاندار هم مهندس اکبری است. زارع اینکاره نیست که
جهانبخش مامور تاجگردون بود تا ضعیفترین کاندیدا را راهی مجلس کنند تا تاجگردون بدون مزاحمت کاراشو انجام بده
Iran, Islamic Republic of
ایشون از همفکران و نزدیکای رستاد میباشدو هیچ وقت طرف اصولگرایا نمیرود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای سردبیر چرا کامنت ها رو منتشر نمیکنی؟ دلیلشو بگو تا ما هم بدونیم.
Iran, Islamic Republic of
نظرات و ... و نقدت فقط به درد خودت میخوره و بس جناب نویسنده
سال نگار
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالبی است ولی حالا اگر یه نفر فکر کرد هدایتخواه آدمی با این ویژه گیهاست باید این همه تجزیه وتحلیلش کرد؟ واقعا ما اصلاح طلبیم؟! آزاد اندیش هستیم؟
بنظر من جهانبخش فردی رسانه ای است و زیرکی وهوش رسانه ا ی خوبی هم دارد ومیتواند جریانسازی رسانه ای کند وبرای شروع در اینستاگرام پست هوشمندانه ای گذاشته حالا از معاونت چنگیز هاشمی تا روشنفکر و....اگه اینجوریه خوب خودش چرا کاندیدا نمیشه؟!
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هدایتخواه یا روشنفکر دوره بعد یکی پیروز انتخابات هستند وزارع این دور در لبه پرتگاه بود که هدایتخواه هراسی به فریادش رسید.
امیر ارلان
Netherlands
تحلیل جالبی بود. حالا جهانبخش مشکلش با زارع چیه؟!
مش غلام
Iran, Islamic Republic of
عجب تحلیگر سختی بابا این بنده خدا وقتی بحث اشتی ملی مطرح شد سریع شتابزده امد از هدایت خواه تعریف کرد که شاید در این اشفته بازار جدید بهره ای ببرد بعد شما طوری ان را پیچنده ای اصلا اصلاح طلبانی که از زارع حمایت کردند کسانی بودند که سه دور پیش در اجتماع بزرگ اصلاح طلبان در منزل ن -جانی پور در زیرتل با زارع نشست داشتند از ان موقع تا کنون هم ازاوحمایت می کنند هرکس بلند می شود یک چیزهایی برای خودش می نویسد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
عجب تحلیگر سختی بابا این بنده خدا وقتی بحث اشتی ملی مطرح شد سریع شتابزده امد از هدایت خواه تعریف کرد که شاید در این اشفته بازار جدید بهره ای ببرد بعد شما طوری ان را پیچنده ای اصلا اصلاح طلبانی که از زارع حمایت کردند کسانی بودند که سه دور پیش در اجتماع بزرگ اصلاح طلبان در منزل ن -جانی پور در زیرتل با زارع نشست داشتند از ان موقع تا کنون هم ازاوحمایت می کنند هرکس بلند می شود یک چیزهایی برای خودش می نویسد
منصوری
Iran, Islamic Republic of
بنظر من جهانبخش داره خودشو برای شورای شهر یا مجلس آماده میکنم وساده لوح نیست.خوب هم از زارع حمایت کرد ولی حق بهرامی خیلی را خواهد گرفت از جمله همین مهندس سیاست زده را.
بی طرف
جان خودت این ار.. را قبل از هفت اسفند هم ..کردید و نتیجش هم همان شد که شما .. با جریان دکتر هدایتخواه هم کاسه بشوید و ماحصلش هم ان بود .. منفعتی حاصل نشد. مردم شما ها را خوب شناختند
درخشان
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا گیر دادی به جهانبخش اساسی . بابا این بنده خدا چه هیزم تری به شما فروخته؟! والا این بنده خدا هیچ مشکلی با زارعی نداره و محاله که بره به سمت هدایتخواه .جهانبخش نیروی اصلاحاتی معتدلی هست ولی با جریان . اصولگرایی نستی و رابطه ندارد. فرد تاثیر گذاری است حالا اگر بخاطر برخی چالش ها با برخی از بستگان زارعی فکر نکنم اینقدر ..ح باشه که حمایت کنه از مخالفان زارع.بعیده فکر نکنم وشما هم اینقدر تحلیل آبکی نزنید.چنگیز هاشمی هم معاون بشو نیست
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1