تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۲۳۰۸۲۵

دیشموک خوابگاه شبانه‌روزی ندارد / انتقاد شهردار از عقب‌نشینی مسئولان کهگیلویه از یک کلنگ‌زنی

۱
۰
کبنا ؛عصر امروز نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای حقیقی و حقوقی و به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
بهبود وضع مدارس شبانه روزی درگرو مشارکت بانک‌ها و ادارات
بهبود وضعیت ۴۶ مدرسه شبانه‌روزی کهگیلویه و بویراحمد مستلزم مشارکت ادارات؛ نهادها و بویژه بانک‌های استان است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، معاون سیاسی امنیتی استاندار در نشست شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه بهبود وضعیت مدارس شبانه روزی مستلزم مشارکت بانکها و ادارات استان است، اظهار کرد: مدارس شبانه روزی امکان تحصیل برای دانش آموزان دوره متوسطه در مناطق روستایی و عشایری پراکنده را بوجود آورده و تعلیم وتربیت مطلوب در این مراکز مستلزم مشارکت ادارات وبانکها است.
فتاح محمدی افزود: آموزش و پرورش با بررسی کامل و آسیب شناسی این مدارس مهمترین مشکلات آنها بویژه وضعیت تغذیه، تجهیزات آموزشی و پرورشی را تهیه نماید تا به بانکهای استان برای برنامه ریزی و تهیه منابع مالی اعلام شود.
کهگیلویه و بویراحمد از فعال‌ترین استان‌های کشور در زمینه همکاری مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تجلیل اعضای فعال کمیته‌های همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در این استان خبر داد و گفت: استان ما از فعال‌ترین استان‌ها در زمینه همکاری مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است.
در این نشست که در دستور کارهای سه‌گانه برگزار شد هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان به دستور کار اول اشاره کرد و گفت: در استان کمیته‌های همکاری مشترک میان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را داریم که جزو فعال‌ترین‌ها در سطح کشور محسوب می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: بسیاری از دغدغه‌هایی که در حوزه تربیتی و پرورشی داریم در این کمیته‌ها مطرح می‌شوند.
زارع‌پور گفت: در سند تحول بنیادین هم این دستورالعمل وجود دارد و بر روی آن تأکید شده است و خوشبختانه با همکاری مؤثری که هم ما و هم حوزه‌های علمیه دارند در کشور جزو فعال‌ترین‌ها در زمینه این همکاری مشترک هستیم.
این مسؤول با اشاره به برنامه‌ای که برای تجلیل از اعضای این کمیته‌ها تدارک دیده شده است افزود: در شهرستان گچساران تعداد ۸۲ نفر از اعضای فعال این کمیته‌ها تجلیل می‌شوند.
زارع‌پور گفت: همچنین در منطقه بویراحمد نیز تعداد ۹۱ نفر از این اعضای فعال طی همایشی تجلیل می‌شوند.
وی با بیان این که در استان نماینده ولی‌فقیه به‌عنوان رئیس این کمیته و ما نیز دبیری این کمیته‌ها را بر عهده داریم افزود: در تعداد ۳۰۰ مدرسه استان نماز جماعت توسط روحانی اقامه می‌شود و همچنین طرح مدارس امین را داریم که روحانی مقیم در مدارس کار پی‌گیری مسائل تربیتی و پرورشی را بر عهده دارند.
دیشموک تنها شهر کهگیلویه و بویراحمد که خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزی ندارد
رئیس آموزش و پرورش دیشموک با بیان اینکه دیشموک تنها شهر کهگیلویه و بویراحمد است که خوابگاه شبانه‌روزی ندارد، گفت: اگر این مشکل برطرف نشود در آینده شاهد شرایط بدی خواهیم بود.
در این نشست منصور صالح‌زاده رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک با بیان اینکه دیشموک تعداد ۵ هزار و ۲۶۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف دارد اظهار کرد: تعداد دو هزار و ۳۳ نفر از این دانش‌آموزان در خود شهر دیشموک مشغول به تحصیل هستند.
این مسؤول گفت: در خود شهر دیشموک در دو مدرسه ۹۰۰ نفر در دو شیفت مشغول به تحصیل هستند که نشان دهنده مشکلات ما در بحث فضاهای دانش‌آموزی است.
صالح‌زاده افزود: در بسیاری از مدارس این منطقه مشکلاتی داریم از جمله این که حتی برخی مدارس دفتری برای استراحت و تنفس مدیران و معلمان ندارد و یا این که تنها منطقه‌ای در استان هستیم که مدرسه شبانه‌روزی نداریم.
وی بیان کرد: به دلیل این که دیشموک در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین نرخ رشد جمعیت را به خود اختصاص داده است در صورتی که فکری برای فضاهای آموزشی نشود در آینده نه چندان دور مشکلات ما چند برابر خواهد شد.
این مسؤول گفت: در سطح شهر دیشموک و منطقه تنها یک خوابگاه مربوط به کمیته امداد وجود دارد که ۵۰ دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند و در صورتی که مدرسه شبانه‌روزی برای بخش دیشموک احداث نشود مشکل بزرگی در آینده در خصوص تحصیل دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان دختر خواهیم داشت.
انتقاد شهردار دیشموک از مسؤولان و نماینده مجلس برای عقب‌نشینی از یک برنامه کلنگ‌زنی
در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد شهردار دیشموک از مسؤولان و نماینده کهگیلویه در خصوص عقب‌نشینی از یک برنامه کلنگ‌زنی انتقاد کرد.
جبار روشن شهردار این شهر در این نشست با بیان برخی از مشکلاتی که در خصوص زمین‌های آموزشی در این بخش وجود دارد اظهار کرد: اگر همه دست به دست هم ندهیم تا مشکلات زمین‌های آموزشی در منطقه دیشموک برطرف نشود در آینده مشکلات بسیار بیشتری در این منطقه گریبانگیر ما خواهد شد.
وی به فشاری که مالکان و معارضان زمین‌ها می‌آورند اشاره کرد و گفت: راه‌حل‌ این است که نوسازی مدارس در هنگام ساخت فضای آموزشی عملیات ساخت و ساز پروژه‌ها را به مالکان واگذار کند.
روشن در خصوص پروژه خوابگاه دانش‌آموزی که قرار بود به همت یکی از خیرین ساخته شود و با تصمیم نماینده کهگیلویه و بخشدار و برخی از مسؤولان این کلنگ‌زنی انجام نشد تصریح کرد: نمی‌دانم چرا آقایان از این کار عقب‌نشینی کردند در حالی که هم دستگاه قضایی و هم نیروی انتظامی و هم ما به عنوان شهردار حمایت لازم را برای کلنگ‌زنی داشتیم.
این مسؤول گفت: عقب‌نشینی آقایان به دلیل ایجاد اخلال و ایجاد مشکل توسط معارضین و مالکان بی‌خود و بی‌جهت بود و اگر این پروژه ضروری کلنگ‌زنی می‌شد هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدارس استان را اجاره ندهید .... تبدیل به خوابگاه کنید
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1