تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۲۳۰۶۸۰

سیل راه ۶۴ روستا را مسدود کرد/ ریزش کوه در ۵۰ نقطه کهگیلویه و بویراحمد / آب وارد خانه‌های بویراحمد شد

۱
۰
کبنا ؛آخرین وضعیت آب و هوا و جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
 آمادگی دستگاه های دولتی برای بارندگی های سیل آسا در کهگیلویه و بویراحمد
بارش شدید باران که در برخی از نقاط کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته تاکنون شروع شده است همچنان ادامه دارد و امدادگران در حال خدمات رسانی برای کاهش اثرات باران بر روند زندگی مردم به ویژه در مناطق کوهستانی هستند.
با وجود ریزش کوه در چند نقطه و کوهستانی بودن نیمی از محورهای ارتباطی اما روند امدادرسانی خوب باعث شده که تاکنون مشکل چندانی در زمینه بارندگی وجود نداشته باشد به گونه‌ای که هم اکنون تمام جاده‌های ارتباطی اصلی باز است و تردد در آنها در جریان است.
مسئولان برای پیشگیری از حوادث احتمالی پروازهای فرودگاه‌ها و مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کردند.
سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت که بارندگی شبانه روز گذشته سبب ریزش کوه و سنگ در بیش از ۵۰ نقطه از جاده‌های ارتباطی این استان شده که تلاش راهداران تاکنون مانع از انسداد کامل در این محورها شده است.
محمد حسین نصیری راد اظهار داشت که در برخی نقاط همچون جاده یاسوج - شیراز و یاسوج - اقلید شدت ریزش کوه بیشتر از سایر مناطق بوده است.
وی تاکید کرد که در جاده یاسوج - شیراز تاکنون برای سومین بار و با پاکسازی کامل توسط راهداران مجدد در چندین نقطه از جاده ریزش کوه وجود داشته است.
مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شب گذشته تاکنون گزارش حادثه مهمی بر اثر بارندگی در این استان گزارش نشده است.
صادق حیدر زاده افزود: امدادگران در تمام پایگاه‌های شهری و جاده‌ای با تجهیزات در کهگیلویه و بویراحمد آماده خدمات رسانی هستند.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت که با وجود بارش باران از یکشنبه شب، تمامی جاده‌های ارتباطی اصلی این استان باز و تردد در آنها برقرار است.
سپهدار آسابه اظهار داشت: با وجود بارش باران در گردنه‌های برفگیر و محورهای کوهستانی استان از جمله یاسوج به اقلید، یاسوج به شیراز، یاسوج به اصفهان، یاسوج به باغچه سادات و یاسوج به بابامیدان از یکشنبه شب، عبور و مرور در این جاده‌ها روان است.
وی ادامه داد: آخرین گزارش از جاده کوهستانی یاسوج، باغچه سرفاریاب حاکی است از ساعتی پیش بارش در بخش‌هایی از این محور به صورت تگرگ درآمده است.
آسابه گفت: در جاده‌های کوهستانی یاسوج به اقلید و یاسوج به شیراز در چند نقطه ریزش‌های لحظه‌ای یا نقطه‌ای گزارش شده که با حضور به موقع راهداران و پاکسازی سطح جاده مشکلی در تردد خودروها ایجاد نشده است.
۱۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف‌روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت است.
۱۵۰ نفر نیروی راهداری در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی به مردم توصیه کرد که از امروز دوشنبه تا فردا سه شنبه از سفرهای غیرضروری به ویژه در جاده‌های کوهستانی و برف گیر از جمله شب هنگام خودداری کنند و در صورت الزام به سفر تجهیزات ایمنی، زنجیر چرخ، پوشاک گرم و اغذیه خشک همراه داشته باشند.
آسابه اظهار داشت: هموطنان قبل از سفر از طریق سامانه گویای تلفنی ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های ارتباطی استان آگاه شوند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که بارش باران از یکشنبه شب در تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
ولی بهره‌مند افزود: تا ساعت ۱۲ امروز در ایستگاه‌های یاسوج ۳۶٫۶، باشت ۱۱، سی سخت ۲۶٫۸، امام‌زاده جعفر ۱۷٫۳، دهدشت ۱۶٫۸ لیکک ۱۹٫۳ و دوگنبدان ۸٫۲ میلی متر باران باریده است.
وی بیان کرد: آخرین گزارش دریافتی در مناطق پربارش تا ساعت ۹ صبح امروز در لوداب ۶۳ و جاورده ۵۸ بارش باران گزارش شده است.
اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روزهای قبل در اطلاعیه‌ای هشدار داده بود که ورود سامانه فعال بارشی از روز یکشنبه به استان سبب بارندگی شدید و احتمال وقوع سیلاب خواهد شد.
هواشناسی از سازمان‌های ذیربط خواست که تمهیدات احتیاطی ویژه برای جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی ناشی از وقوع سیلاب را بکار گیرند.
مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به دنبال این هشدارها برای بررسی میزان آمادگی و برنامه ریزی به استان‌های جنوبی کشور شامل فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
محمد حاج رسولی‌ها در گچساران با بیان اینکه احتمال جاری شدن سیلاب با پیک بالا به ویژه در حوزه رودخانه‌ها پیش بینی شده، گفت: همه تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع سیلاب در مناطق جنوبی کشور انجام شده است.
مشاور وزیر نیرو مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: با هدف آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی امروز از همه نقاط حادثه خیز رودخانه‌ها و سدهای استان‌های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد بازدید و آخرین اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

 ریزش کوه در ۵۰ نقطه از جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت که بارندگی شبانه روز گذشته سبب ریزش کوه و سنگ در بیش از ۵۰ نقطه از جاده های ارتباطی این استان شده که تلاش راهداران تاکنون مانع از انسداد کامل در این محورها شده است.
عمده بارش ها در شبانه روز گذشته به صورت باران گزارش شده و این مهم افزایش ریزش کوه و سنگ در برخی جاده های کوهستانی و برف گیر کهگیلویه و بویراحمد را شامل شده است.
محمد حسین نصیری راد اظهار داشت: در برخی نقاط همچون جاده یاسوج - شیراز و یاسوج - اقلید شدت ریزش کوه بیشتر از سایر مناطق بوده است.
وی تاکید کرد که در جاده یاسوج - شیراز تاکنون برای سومین بار و با پاکسازی کامل توسط راهداران مجدد در چندین نقطه از جاده ریزش کوه وجود داشته است.
با اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارندگی در برخی نقاط استان در شبانه روز گذشته بالای ۶۰میلیمتر گزارش شده است.
به گفته اداره کل هواشناسی این استان لوداب بویراحمد با ۶۸ و قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه نیز با ۴۶میلیمتر بیشترین میزان بارندگی شبانه روز گذشته را داشته است.
نصیری راد ابراز داشت:پاکسازی جاده های با خطر ریزش کوه اولویت نخست نیروهای راهداری با کمک سایر دستگاه های خدمات رسان در شبانه روز گذشته بوده است.
وی با هشدار به رانندگان در مسیرها و جاده های ارتباطی استان از جمله یاسوج - شیراز، یاسوج - بابامیدان، یاسوج - اصفهان و یاسوج - اقلید خواست که با نکات ایمنی و احتیاط کامل تردد کنند.
نصیری راد با اشاره به مه گرفتگی در برخی محورها و نقاط سردسیری استان نیز گفت که نیروهای راهداری در این جاده ها مستقر و آماده خدمات رسانی به رانندگان و روشنایی نقاط کور هستند.
منازل مسکونی سه منطقه در بویراحمد دچار آبگرفتگی شد
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت که منازل مسکونی سه منطقه در شهرستان بویراحمد شامل روستای سرآبتاوه، شهرک امام حسین (ع) و محله بختیاری‌ها واقع در شرف آباد شهر یاسوج از عصر امروز /دوشنبه/ بر اثر بارش باران دچار آبگرفتگی شده است.
سید علی وفایی مقدم اظهار داشت: نیروهای شهرداری یاسوج و جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در حال تلاش و پیگیری برای رفع این مشکل هستند.
وی افزود که تردد در جاده‌های اصلی و فرعی کهگیلویه و بویراحمد نیز هم اینک روان است.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باران سیل آسا همراه با طغیان رودخانه و وقوع سیل تاکنون راه ارتباطی ۶۴ روستا را در برخی مناطق این استان قطع کرده است.
وفایی مقدم عنوان کرد که این روستاها بیشتر در بخش‌های لوداب و مارگون شهرستان بویراحمد و روستاهای بخش دیشموک، جاورده و قلعه رئیسی شهرستان کهگیلویه بوده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عمده بارش‌ها در شبانه روز گذشته در این استان به صورت باران بوده که بخش‌های لوداب و مارگون شهرستان بویراحمد و دهستان جاورده و بخش‌های دیشموک و قلعه رئیسی شهرستان کهگیلویه نیز بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند.
از حدود ساعت ۲۱ شب گذشته /یکشنبه/ تاکنون بیشترین میزان بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۰۰ میلیمتر مربوط به دهستان جاورده بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه بوده است.
دهستان جاورده با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ خانوار در ۵۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع است.
بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد تا اواخر وقت امشب به طور شدید ادامه داشته و فردا تا پس فردا نیز به طور موقت بارندگی قطع می‌شود و از چهارشنبه شب تا روز جمعه دوباره بارش شدید خواهیم داشت.
میزان بارش باران در این مدت در شهرهای یاسوج، سی سخت، لیکک، منطقه امامزاده جعفر گچساران، دهدشت و دوگنبدان نیز به ترتیب ۵۵، ۴۰، ۳۸، ۲۹، ۲۸ و ۱۵ میلیمتر بوده است.
سیل راه ۶۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد را قطع کرد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت که باران سیل آسا همراه با طغیان رودخانه و وقوع سیل راه ارتباطی ۶۴ روستا را در برخی مناطق این استان قطع کرده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.
این استان دارای افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه اعم از اصلی، فرعی و روستایی است.
حدود چهار هزار کیلومتر از این میزان راه روستایی است که شاخص آسفالت راه روستایی در این استان با ۳۴کیلومتر نسبت به میانگین کشوری حدود ۴۲ درصد است.
علی وفایی مقدم اظهار داشت که این روستاها بیشتر در بخش های لوداب و مارگون شهرستان بویراحمد و روستاهای بخش دیشموک، جاورده و قلعه رئیسی کهگیلویه در این استان بوده است.
بر اساس اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عمده بارش ها در شبانه روز گذشته به صورت باران بوده که بخش های لوداب و مارگون شهرستان بویراحمد و دهستان جاورده و بخش های دیشموک و قلعه رئیسی نیز بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.
به گفته کارشناس هواشناسی استان بیشترین میزان بارندگی شبانه روز گذشته با بیش از ۱۰۰میلیمتر مربوط به دهستان «جاورده» بخش چاروسای شهرستان کهگیلویه بوده است.
دهستان جاورده با جمعیتی بالای ۱۰۰ خانوار در ۵۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
وفایی مقدم همچنین گفت که بارش باران همراه با وزش شدید باد سبب قطع برق در شهرستان لنده شده است.
شهرستان جدید التاسیس لنده با جمعیتی افزون بر ۲۲هزار نفر جمعیت در ۲۸۰ کیلومتری یاسوج واقع شده است.
وی با توجه به ادامه بارش های سیل آسا هشدار داد که عصر امروز احتمال بروز سیل و آبگرفتگی معابر در سطح شهرها و مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.
وی که صبح امروز از ریزش کوه در جاده ارتباطی یاسوج - شیراز خبر داده بود گفت که اکنون این جاده بازگشایی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود که ریزش کوه و سنگ همچنان در شبانه روز گذشته تاکنون در بیش از ۶۰ نقطه از مناطق کوهستانی و جاده های ارتباطی این استان رخ داده و نیروهای راهداری با کمک دستگاه های خدمات رسان مشغول پاکسازی این مناطق هستند.
وی تصریح کرد که پاکسازی جاده های با خطر ریزش کوه اولویت نخست نیروهای راهداری با کمک سایر دستگاه های خدمات رسان در شبانه روز گذشته بوده است.
وفایی مقدم با هشدار به رانندگان در مسیرها و جاده های ارتباطی استان از جمله یاسوج - شیراز، یاسوج - بابامیدان، یاسوج - اصفهان و یاسوج - اقلید خواست که با نکات ایمنی و احتیاط کامل تردد کنند.
وی از ادامه این سامانه بارشی شدید تا اواخر امشب خبر داد و گفت که سامانه پر بارشی جدیدی نیز از روز چهارشنبه وارد استان خواهد و تا جمعه شب جو استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا کامنت های که در مورد خبرهای گچساران و باشت میزنی اما بقیه رو نمیزنی
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1