تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۲۳۰۵۲۹

ریزش کوه درجاده یاسوج - شیراز / پرواز تهران به یاسوج و بالعکس لغو شد / محور سی‌سخت-پادنای اصفهان مسدود شد / سیل در جاورده کهگیلویه مردم را تهدید می‌کند

۱
۱
کبنا ؛آخرین وضعیت جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر اعلام شده است.
تردد در جاده سرفاریاب - باغچه سادات بدون امکانات کافی مشکل است

بخشدار سرفاریاب از توابع شهرستان چرام گفت: رانندگانی که قصد تردد در محور باغچه سادات - سرفاریاب به سمت یاسوج را دارند باید با امکانات کافی سفر کنند.
سید غلام حسین آتش سودا با اشاره به بارش تگرگ و باد شدید در بخش سرفاریاب اظهار داشت: نیاز است رانندگان امکانات لازم برای تردد در این مسیر را فراهم کنند.
وی با اشاره به باز بودن مسیر سرفاریاب - باغچه سادات به سمت یاسوج بیان کرد: نیروهای راهداری و هلال احمر با تأمین امکانات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در «جو خانه» مستقر هستند.
آتش سودا عنوان کرد: با توجه به هشدار مدیریت بحران ناشی از سیل و برف‌گرفتگی راه‌های استان نیاز است رانندگان طی ۲ روز آینده مسیر تردد خود به سمت یاسوج را از محور چرام - باشت انتخاب کنند.
وی اظهار کرد: مدیریت بحران بخش سرفاریاب در حال آماده باش کامل برای کمک رسانی به مسافران گرفتار در این محور خواهد بود.
جاده سرفاریاب - باغچه سادات به یاسوج ۱۶۲ کیلومتر طول دارد و یاسوج به دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه را به هم وصل می‌کند.
 
 ریزش کوه درجاده یاسوج - شیراز/ راهداران در حال پاکسازی جاده
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که بارندگی شبانه روز گذشته سبب ریزش کم حجم کوه و سنگ در نقاطی از جاده اصلی یاسوج -شیراز شده که راهداران و نیروهای امدادی همچنان مشغول پاکسازی جاده هستند.

علی وفایی مقدم اظهار داشت: این ریزش انسداد کامل جاده را در پی نداشته اما احتمال شدت آن با ادامه بارش ها وجود دارد که ضرورت رعایت احتیاط کامل رانندگان در این مسیر پر ترافیک بیش از پیش احساس می شود.
وی گفت: در شبانه روز گذشته تاکنون برای سومین بار و با پاکسازی کامل توسط راهداران مجدد در چندین نقطه از جاده ریزش کوه وجود داشته است.
وفایی مقدم از ادامه و شدت بارش ها تا امشب خبر داد و گفت که تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارات اعلام نشده است.
بارش در نقاط مرتفع و سردسیری استان به صورت برف است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای افزون بر ۴۵ گردنه و یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برف گیر است.
با تصمیم شورای مدیریت بحران استان نیز تمامی مدارس و دانشگاه های کهگیلویه وبویراحمد امروز تعطیل شدند.

 پرواز تهران به یاسوج و بالعکس لغو شد
مدیر فرودگاه یاسوج گفت که پرواز روز دوشنبه تهران به یاسوج و بالعکس به دلیل شرایط نامساعد جوی و کاهش میزان دید افقی لغو شد.
علی محسنیان اظهار داشت که شماره پرواز تهران به یاسوج ۳۷۰۴ و یاسوج به تهران نیز ۳۷۰۵ بوده است.
وی گفت که زمان پرواز تهران به یاسوج هشت صبح و یاسوج به تهران نیز ۱۰ صبح هر روز است.
محسنیان یادآور شد که تعداد مسافران هر کدام از این پروازها ۶۴ نفر و در مجموع ۱۲۸ نفر بوده است.
اکنون باند فعلی فرودگاه یاسوج تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است.
 تردد در تمامی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد برقرار است
رئیس مرکز مدیریت راه های کهگیلویه و بویراحمد گفت که با وجود بارش باران از یکشنبه شب، تمامی جاده های ارتباطی اصلی این استان باز و تردد در آنها برقرار است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
سپهدار آسابه اظهار داشت: با وجود بارش باران در گردنه های برفگیر و محورهای کوهستانی استان از جمله یاسوج به اقلید، یاسوج به شیراز، یاسوج به اصفهان، یاسوج به باغچه سادات و یاسوج به بابامیدان از یکشنبه شب، عبور و مرور در این جاده ها روان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۵ گردنه و یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برف گیر است.
وی ادامه داد که آخرین گزارش از جاده کوهستانی یاسوج، باغچه سرفاریاب حاکی است از ساعتی پیش بارش در بخش هایی از این محور به صورت تگرگ درآمده است.
آسابه گفت که در جاده های کوهستانی یاسوج به اقلید و یاسوج به شیراز در چند نقطه ریزش های لحظه ای یا نقطه ای گزارش شده که با حضور به موقع راهداران و پاکسازی سطح جاده مشکلی در تردد خودروها ایجاد نشده است.
۱۳۰دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت است.
۱۵۰ نفر نیروی راهداری در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی به مردم توصیه کرد که از امروز دوشنبه تا فردا سه شنبه از سفرهای غیرضروری به ویژه در جاده های کوهستانی و برف گیر از جمله شب هنگام خودداری کنند و در صورت الزام به سفر تجهیزات ایمنی، زنجیرچرخ، پوشاک گرم و اغذیه خشک همراه داشته باشند.
آسابه اظهار داشت: هموطنان قبل از سفر از طریق سامانه گویای تلفنی ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های ارتباطی استان آگاه شوند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که بارش باران از یکشنبه شب در تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
ولی بهره مند افزود تا صبح امروز دوشنبه در منطقه قلعه رئیسی ۴۶، لنده ۲۸،قلعه دختر ۱۵، یاسوج ۱۴٫۴، باشت ۱۱، سی سخت ۹٫۴، امازاده جعفر ۷، چرام ۷، دهدشت ۶٫۵، لیکک ۶٫۳و دوگنبدان سه میلی متر باران باریده است.
اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روزهای قبل در اطلاعیه ای هشدار داده بود که ورود سامانه فعال بارشی از روز یکشنبه به استان سبب بارندگی شدید و احتمال وقوع سیلاب خواهد شد.
هواشناسی از سازمان های ذیربط خواست که تمهیدات احتیاطی ویژه برای جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی ناشی از وقوع سیلاب را بکار گیرند.

 ۶۳ میلی باران در لوداب بویراحمد بارید
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که بیشترین بارندگی اخیر تا ساعت ۶ صبح امروز در منطقه لوداب از توابع شهرستان بویراحمد به میزان ۶۳ میلی‌متر گزارش‌شده است.
بخش لوداب به مرکزیت شهر لوداب با حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت در ۱۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
ولی بهره‌مند اظهار داشت که میزان بارش باران در جاورده ۵۸، لنده ۲۸، قلعه رئیسی ۴۶ و سرفاریاب ۲۰ میلی متر ثبت شده است.
وی بیان کرد: میزان بارش اخیر باران در یاسوج ۱۴٫۴، «قلعه دختر» ۱۵، باشت ۱۱، سی سخت ۹٫۴ دهدشت ۶٫۵، امامزاده جعفر ۷ و دوگنبدان ۳ میلی‌متر گزارش‌شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بارندگی همچنان ادامه دارد و پیش بینی شده که امروز مناطق جنوبی این استان بارندگی محسوسی داشته باشند.
این در حالی است که بارندگی این استان با داشتن ۱۶۰ هزار هکتار مزارع و ۲ میلیون واحد دامی نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

محور سی‌سخت-پادنای اصفهان مسدود شد
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از انسداد جاده سی‌سخت -پادنای اصفهان خبر داد و گفت: این محور به دلیل واقع شدن در ارتفاعات و بارش برف مسدود شده است.
محمد نصیری‌راد اظهار داشت:هم اکنون بارش در تمام محورهای اصلی و روستایی مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد به صورت بارش باران بوده و هم اکنون تردد در تمام جاده‌های استان روان است.
وی با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات به صورت برف است افزود: به همین دلیل جاده سی‌سخت-پادنای اصفهان از طریق استان اصفهان مسدود شده است.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۸۰ راهدار در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار با ۱۴۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین مشغول خدمت در جاده‌های استان هستند.
 وقوع سیل در جاورده کهگیلویه تهدید جدی برای خانواده هاست
بخشدار چاروسا گفت: با توجه به وقع بارندگی شدید در دهستان جاورده و سیلابی شدن دره‌ها سیل خانوارهای زیادی را تهدید می‌کند.

حیات پرواز شدت بارندگی در دهستان جاورده را زیاد دانست و اظهار داشت: سیل، شماری از خانه ها را تهدید می‌کند.
وی بیان کرد: نیاز است اداره راه برای منحرف کردن مسیر سیلاب یک دستگاه لودر در این دهستان مستقر کند.
پرواز بیان کرد: با توجه به کمبود امکانات راهداری نیاز است مسئولان برای جلوگیری از حوادث احتمالی همکاری لازم را انجام دهند.
بخشدار چاروسا اظهار کرد: با توجه به شدت بارندگی در بخش چاروسا احتمال وقوع سیل در دیگر مناطق بخش نیز وجود دارد.
براساس گزارش هواشناسی تا ساعت ۶ صبح امروز بیش از ۵۰ میلی متر باران در جاورده بارید.
دهستان جاورده بیش از یکصد خانوار دارد.
 
به گزارش کبنا، با توجه به اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارندگی در برخی نقاط استان در شبانه روز گذشته بالای ۶۰ میلیمتر گزارش شده است. به گفته کارشناس هواشناسی استان لوداب بویراحمد با ۶۴ و قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه نیز با ۴۵میلیمتر بیشترین میزان بارندگی شبانه روز گذشته را داشته‌اند.
این استان با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است. کهگیلویه وبویراحمد افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه اعم از اصلی، فرعی و روستایی دارد که حدود چهار هزار کیلومتر از این میزان راه روستایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
جاورده ۳۳۰ خانوار هست قابل توجه نویسنده خبر
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1