تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۲۳۰۵۰۷

معرفی ادارات برتر پدافند غیرعامل کهگیلویه‌وبویراحمد در سال ۹۵

۴
۰
کبنا ؛مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در نهمین جلسه شورای پدافند غیر عامل استان به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری، در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با تاکید بر فاصله زیاد تا دستیابی به اهداف مورد انتظار، دستگاههای برتر حوزه پدافند غیرعامل استان در سال ۱۳۹۵ را معرفی کرد.
وی در ادامه، افزود: با وجود محدودیت ها و امکانات کم، پدافند غیرعامل سعی نمود در حد توان، حضور فعال خود را طی سال جاری به مراتب بهتر از سنوات گذشته با مشارکت دستگاهها به اشتراک بگذارد.
دبیر شورای پدافند غیر عامل استان کهگیلویه و بویراحمد، با تبیین رابطه معنادار میان ترغیب و تشویق منابع انسانی بر ارتقای انگیزه شغلی و سرعت تحقق ماموریت‌ها، اظهارکرد: معرفی کارکنان و مدیران برتر و نمونه گام موثر در پیاده سازی اهداف، ارج گذاری و استراتژی رشد سازمانی و ساخت الگوهای رفتاری مطلوب و مورد انتظار است.
محمود مومن نسب، افزود: از مدیران انتظار می رود به مصداق حدیث شریف (من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق) با اهدای لوح سپاس از خدمات و زحمات فعالان حوزه پدافند غیرعامل در دستگاه متبوع خویش تقدیر و تشکر مادی و معنوی بعمل آورند.
این مسئول استانی از میان شرکت‌های دولتی؛ به ترتیب، شرکت آب و فاضلاب شهری، شرکت پخش فرآورده های نفتی، شرکت آب و فاضلاب روستایی، شرکت گاز و مخابرات را به عنوان شرکت های فعال و برتر در حوزه پدافند غیرعامل نامبرد.
مومن نسب، در بخش دیگر از صحبت های خویش تصریح نمود؛ از میان مراکز علمی و دانشگاهها، دانشگاه علوم‌پزشکی و دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشکده فنی پسران یاسوج به ترتیب برتر پدافند غیر عامل شدند.
دبیر شورای پدافند غیر عامل، اداره کل آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، کمیته امداد، دامپزشکی، صدا و سیما، استاندارد و تحقیقات صنعتی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کانون پرورش فکری کودکان، فناوری و ارتباطات، راهداری، حمل و نقل، ثبت احوال، امور عشایر، انتقال خون، هلال احمر، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد، کتابخانه ها، محیط زیست، پزشکی قانونی و گمرک را از ادارات کل برتر و نمونه در حوزه پدافند غیر عامل در سال ۹۵ برشمرد.
وی گفت: از میان حوزه های نظامی و انتظامی؛ سازمان بسیج دانش آموزی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران ناحیه بویراحمد رتبه اول تا سوم عملکرد پدافند غیرعاملی را از آن خود نمودند.
مدیرکل پدافند غیر عامل، بیان داشتند، از میان سازمان ها، سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و از میان بانک ها و موسسات؛ بانک تجارت، بانک کشاورزی و صندوق مهر امام رضا، و از میان فرمانداری ها؛ فرمانداری گچساران، بویراحمد، بهمئی، کهگیلویه و لنده و از میان شهرداریها؛ شهرداری لیکک، شهرداری دهدشت، شهرداری دوگنبدان، شهرداری یاسوج، شهرداری قلعه رئیسی به ترتیب به عنوان دستگاههای نمونه و برتر در حوزه پدافند غیر عامل شدند.
وی افزود: از میان قرارگاهها و کارگروههای ۱۵ گانه پدافند غیر عامل به ترتیب کارگروههای آب و انرژی، کارگروه زیربنایی، شهرسازی راه و ساختمان، کارگروه دفاعی، امنتیی و انتظامی رتبه های اول تا سوم و قرارگاههای پدافند زیستی و اقتصادی از میان قرارگاههای ۴ گانه مشترکاً اول شدند.
مومن نسب در بیان برترین های پدافندی، افزود: گرچه که همه ادارات آموزش و پرورش در سال ۹۵ در حوزه پدافند غیر عامل به خوبی پای کار بودند، نکته قابل توجه در ارزیابی های سال ۹۵ این است که اداره آموزش پرورش گچساران از میان کلیه ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق برتر شد و دهیاران محترم امسال توجه ویژه ای به بحث پدافند غیر عامل در روستاها داشتند که از این عزیزان و بخشداران محترم نهایت تقدیر و تشکر بعمل می آید.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در ادامه با گلایه از برخی دستگاهها، خاطر نشان کرد: تعداد معدودی از دستگاهها و مدیران استانی که از آنها انتظار بیشتری می‌رفت، در حوزه پدافند غیر عامل فعالیت کمرنگی داشته‌اند، که انتظار می رود در سال ۹۶ فعالتر ظاهر شده و خود را همپای دستگاههای برتر برسانند.
دبیر شورای پدافند غیر عامل: موفقیت حوزه پدافند غیرعامل استان را مرهون و مدیون مشارکت، همکاری و تلاش های مجدانه و شبانه روزی همه مدیران، کارشناسان ارشد دستگاهها، اصحاب رسانه، خصوصاً حمایت شخص استاندار برشمرد.
مومن‌نسب بیان کرد: جا دارد بصورت ویژه از رسانه ها از جمله خبرگزاری‌ها، صدا و سیما، نشریات محلی، ماهنامه ها، روزنامه های استانی، سایت‌های اطلاع رسانی، اهل قلم، مدرسین پدافند غیر عامل و مخاطبین که در این مدت همه جور همکاری لازم در انتقال اخبار و کارکردهای این حوزه به مردم شریف را داشتند، کمال قدردانی و تشکر را بعمل آورم.
وی اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله با کمک همه مدیران، کارشناسان و همکاران رسانه در ادامه نیز بتوان با جدیت و تلاش بیشتر در راستای رضایت خداوند متعال، تحقق آرمان‌های والای امام راحل، رهبری انقلاب و سیاست های دولت مردمی تدبیر و امید، این روند هرچه بهتر تداوم یابد.
مدیرکل پدافند غیر عامل خطاب به کسانی که هنوز متوجه ضرورت پدافند غیر عامل به عنوان دانش بین رشته ای نشده اند، توجه آنان را به انواع پیش بینی و مدیریت در زندگی شخصی و اجتماعی، خصوصاً حادثه تلخ و ناگوار پلاسکو جلب کرد و گفت وجود واژه پدافند غیر عامل به خودی خود مهم نیست، بلکه چشم انداز و کارکرد این حوزه مهم است.
مومن نسب با اشاره به برخی کارشکنی ها در مسیر خدمت، اظهار داشت: به کسانی که قبل از توجه به متن و نیت حوزه کاری، هدف شان صرفاً کارشکنی، حاشیه سازی و نادیده گرفتن امور است و هیچ موضوعی مانع تغییر رفتار آنان نمی شود، هیچ درخواست و توصیه ای ندارم، البته از خداوند متعال می خواهم اگر اینجانب مسیر اشتباهی را طی می کنم، حقیر را مورد لطف، تفضل و هدایت خویش قرار دهد.
مدیرکل پدافند غیر عامل گفت: زمان زیادی برای تشریح و تبیین فلسفه وجودی و کارکردهای این حوزه برای مردم عزیز نیاز است، که دراین مجال امکان تشریح آنها نیست، فقط این را می گویم اگر الزامات پدافند غیر عامل به خوبی در همه بخش ها رعایت شود، تاثیر مستقیمی در ارتقای سطح تاب آوری و آمادگی، پیشرفت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، زیربنایی، ایجاد اشتغال و حتی بهداشت، سلامت، امنیت غذایی و داروی و درمانی دارد.
این مسئول استانی، اذعان نمود: در پدافند غیر عامل بحث تهدیدات تخصصی نظیر تهدیدات و تنش های آبی، زیست محیطی، امن کردن زیرساخت‌ها و زیربناها، مسایل و مشکلات زیرساختی، کالبدی، اقتصادی، زیستی، غذایی، دارویی، سلامت تا غذا و درمان مردم مد نظر است و این موارد بصورت مستمر در قالب های مختلف به مسئولین ذی ربط یادآوری شده است.
محمود مومن نسب در پایان، گفت: چون برخی از امور جنبه تبلیغی و اطلاع رسانی ندارند و امکان طرح آنها در جامعه و افکار عمومی مقدور نمی باشد، بعضاً نسبت به اهداف و ماموریت های پدافند غیر عامل آگاهی کامل وجود ندارد و این سئوال در ذهن ایجاد می شود که پدافند غیر عامل به چه فعالیت هایی مشغول است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر مومن نسب شخصیتی با صداقت، پرتلاش و زحمتکش، مردم دار و با روحیه ای اصلاح طلبی آرزوی توفیق را برای این عزیز در جایگاههای رفیع تر از درگاه خداوند متعال خواستار م.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
پس همه دارات را گفی که
Iran, Islamic Republic of
بله علوم پزشکی عالی کارمیکرددربرنامه ریزی مدیریت واجرا نمونه بود, حیف واقعاکه ایام طلایی داشت دانشگاه ازاین بعد را بایددید
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
پس بفرماهمه اول شدند . بدترین عادت این است که بخواهی همه از شما راضی باشند ( همه راداشته باشی ) .
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1